28-09-2009, 21:34
|
מהנדס אווירונאוטיקה, עוסק במגוון נושאי תעופה שנים רבות
|
|
חבר מתאריך: 17.07.05
הודעות: 6,249
|
|
כדאי לזכור מספר דברים חשובים
ככל שעולה משקל המטוס, מתארך זמן ההאצה. (קראו לו ניוטון, נדמה לי...)
ככל שעולה משקל המטוס - מהירות הניתוק הנדרשת גבוהה יותר.
מכאן, שכאשר המטוס קל, ייתכן ולא יהיה הבדל משמעותי במרחק ההמראה עד לניתוק בין יבש מלא למבער וכאשר יתחיל לגדול המשקל - ההבדל יהיה יותר משמעותי.
בכל מקרה, בהתייחס ל"יבש מלא" בהמראה כבדה - לא רצוי בשל העובדה שנרצה להיות זמן מועט ככל האפשר על המסלול בריצת ההמראה, כי ריצה ארוכה לא טובה לצמיגים, עד כדי פיצוץ. לכן נרצה האצה מהירה (=דחף מירבי) וריצה הכי קצרה שאפשרית. (שהרי עבור משקל נתון - מהירות הניתוק נתונה אף היא).
גם במטוסים אחרים שאינם בעלי מבער, נהוג להשתמש במשקלים נמוכים של המטוס וכאשר המסלול מספיק ארוך ב"כח מופחת". כדי לשמור על המנוע.
נערך לאחרונה ע"י YHS בתאריך 28-09-2009 בשעה 21:36.
|