03-09-2009, 11:21
|
צחי בן עמי לתחום התעופה הצבאית, חיל האויר ותולדותיו
|
|
חבר מתאריך: 17.10.04
הודעות: 8,704
|
|
קורסים במרכז מורשת בגין
אני מתחיל להרגיש כמו יח"צן שלהם, ובכל זאת:
זו השנה השנייה שמרכז בגין מציע לקהל תכנית קורסי העשרה אטרקטיבית ומגוונת, השנה מוצעים שבעה קורסים בנושאי יהדות, תרבות והיסטוריה של עם ישראל:
מחקרים חדשים על ירושלים במלחמת העצמאות - הרצאות וסיורים לשחזור הקרבות
במהלך המפגשים יוצג מבט חדש ומאתגר על מצבה של ירושלים במלחמת העצמאות, בהרצאות ובסיורים מרתקים תוך כדי ניתוח של מהלכי המלחמה בכל שלביה. במהלך הקורס יוצגו גם גילויים חדשים הסותרים את הגרסה ההיסטורית המסורתית בנושא המצור על ירושלים ופרשת דיר יאסין.
מרצה: ד"ר אורי מילישטיין (פילוסוף ביטחוני והיסטוריון צבאי, מרצה במרכז האוניברסיטאי אריאל, חיבר עשרות ספרים ומאות מאמרים על נושאים ביטחוניים)
ימי חמישי, 17:00-18:30, שיעור ראשון 05.11.2009
מספר מפגשים: 8
מחיר: 400 ₪
תפיסת 'קיר הברזל' של זאב ז'בוטינסקי במבחן מלחמות ישראל
בשנת 1923 פרסם המנהיג והוגה הדעות הציוני זאב ז'בוטינסקי את מאמרו הנבואי-אסטרטגי 'קיר הברזל'. בסדרת ההרצאות נבחן את עיקרי תפיסתו הביטחונית של ז'בוטינסקי, את השפעת הגותו הביטחונית ואת המחיר ששילמנו בתקופת היישוב ובתקופת המדינה על שלא אמצנו אותה במלואה.
מרצה: ד"ר אורי מילישטיין (פילוסוף ביטחוני והיסטוריון צבאי, מרצה במרכז האוניברסיטאי אריאל, חיבר עשרות ספרים ומאות מאמרים על נושאים ביטחוניים)
ימי חמישי, 11:00-12:30, שיעור ראשון 05.11.2009
מספר מפגשים: 9
מחיר: 450 ₪
ונזכור את כולם? שכול זיכרון והנצחה בישראל
במהלך הקורס נעסוק במרכזיותו של הזיכרון הלאומי בחברה הישראלי, בשיקולים הפוליטיים שעיצבו את ההנצחה הישראלית, במאפייני שיח השכול בחברה הישראלית ובהשלכותיו החברתיות והתרבותיות.
מרצה ומרכז: ד"ר אודי לבל (המכללה האקדמית ספיר, המרכז האוניברסיטאי אריאל, מחבר ועורך ספרים בנושאי זיכרון, חברה, צבא ותקשורת).
ימי שישי, 10:30-12:00, שיעור ראשון 06.11.2009.
מספר מפגשים: 6
מחיר: 270 ₪.
10% הנחה ינתנו לגמלאים, סטודנטים, נכים, אנשי כוחות הביטחון ולבעלי כרטיס ירושלמי!
יום פתוח בו יוצגו הקורסים ע"י המרצים יערך בתאריך 21.10.09.
לפרטים נוספים, להרשמה ולקבלת קטלוג הקורסים המלא בדואר: 02-5652020, arielc@begincenter.org.il
_____________________________________
ילדים: קל לייצר - קשה לתחזק
|