09-06-2005, 13:38
|
|
|
|
חבר מתאריך: 03.01.05
הודעות: 4,584
|
|
לגבי משקל או תת-משקל של צנחן -
מצטער, אני לא זוכר נתונים כאלה, אפשר לבדוק עם מישהו בחר"פ.
בנושא צניחה עם רכבים וכד', נושא הצנחת ציוד מתחלק לשניים :
1) הצנחה של ציוד - כלומר מכינים חבילה של ציוד, מחברים אליה מצנח ומשגרים אותה מעל היעד. ניתן להצניח ציוד מגוון מאד ונעשה שימוש בשיטה זו בהרבה מאד מקרים. שתי הבעיות העיקריות של השיטה הינן מגבלת משקל (אי אפשר להצניח ככה נגמ"ש) וחוסר הדיוק בהצנחה - הרוח יכולה לתפוס את המצנח והציוד יגיע למקום אחר לגמרי.
2) שיטה שנקראת "הטלה" - מקבעים את כלי הרק"מ למשטח אליו מחוברים מצנחים, ההרקולס יורד לגובה נמוך מאד (עשרות מטרים), והציוד מוטל מכבש המטוס אל הקרקע, תפקיד המצנחים הוא לעצור את המשטח כיוון שהוא "טס" על הקרקע. גם בשיטה זו ישנן בעיות כיוון שלעיתים המשטח מתהפך עם הרק"מ שעליו, או שהמשטח ממשיך "לנסוע" ונופל לתהום וכד'. בעבר ראיתי מס' סרטונים כאלה גם באתר הזה (נדמה לי בפורום צבא ובטחון, אפשר לעשות חיפוש).
בדר"כ מה שינסו לעשות זה להביא את הכוחות ליעד באופן מוסק (או בצניחה אם אין ברירה), ולאחר הקמת מאחז בקרקע יבצעו את ההצנחה או ההטלה. אם ניתן להביא את הציוד עם מסוק, או להכין משטח נחיתה קרוב תועדף אפשרות זו, מהסיבות שהזכרתי קודם.
לגבי צניחה קרבית, כבר ציינתי קודם - האופציה תמיד קיימת אולם ינסו להשתמש בה כעדיפות אחרונה לאחר שמוצו כל האפשרויות האחרות (הגעה ברגל, ברכב, מוסק, נחיתה באזור קרוב וכו')
|