24-08-2009, 17:24
|
|
|
חבר מתאריך: 27.02.08
הודעות: 1,137
|
|
כמו שאומרים, כן ולא
בהתחלה, לצי היה את ה-FJ פיורי, שתכנונו החל עוד במלחמת העולם השנייה (1944), והוא אביו ישר הכנפיים של ה-F-86 סייבר משוך הכנפיים.
כאמור, לימים הפיורי שימש כנקודת ההתחלה לסייבר של חיל האוויר. אבל הפיורי היה מטוס פרימיטיבי וחלש, שרק כ-30 פריטים ממנו נבנו. נדרש מטוס טוב יותר, הגלגל התהפך: עכשיו, הסייבר שימש כבסיס לפיורי משוך הכנפיים והמודרני יותר, שכינויו FJ-2 או FJ-3 כשההבדלים הם כנפיים מתקפלות, כן נחיתה מחוזק וכו', כרגיל בדגמים לשימוש בנושאות מטוסים. מטוס זה שירת גם במארינס. בהמשך שימשה הפלטפורמה הזאת כבסיס לפיתוח נוסף, ה-FJ-4, ושוב מדובר במטוס דומה אך שונה מהותית מהסייבר.
א-ב-ל, אתה מדבר על קוריאה. ובתקופה הזאת, הפיורי הראשון כבר נזרק לפח, והפיורי המודרני עדיין לא נכנס לשירות. מה שמשאיר אותנו עם ה-F9F קוגאר/פנתר, שהיה מטוס הקרב העיקרי של הצי במלחמה הזאת. במקביל נשא בעול גם ה-F2H באנשי, סבא של הפאנטום באופן מסוים. כמו כן, באותה מלחמה היה פעיל ה-F7U של ווט, מטוס מהפכני בתכנון אך עלוב בביצועים.
|