08-03-2010, 02:50
|
|
|
חבר מתאריך: 11.10.09
הודעות: 43
|
|
אתה הוא זה שכותב שטויות
ומעביר ביקורת על טייס מנוסה בחיים האמיתיים ולא בסימולטורים
(והיות שזאת הודעה ראשונה שלי כאן, אני מרגיש צורך לפתוח ולומר שאת הידע שלי יש לי מהתעניינות רבת שנים בתחום ותו לא, אך נדמה לי שהדברים שנכתבו כאן רחוקים מספיק מהאמת כדי שגם אחד כמוני יזעק...)
ציטוט:
במקור נכתב על ידי gkiler
הF4 והכפיר בכלל לא מהירים מהF16, להפך הF16 מהיר גם מהכפיר והפנטום.
|
האמנם? האף 16 בתצורה נקיה מגרד את מאך 2 בקושי וגם זה בגובה מאוד ספציפי. גבוה או נמוך מזה, לא. עם חימוש חיצוני, לא. עם שדרוגים כמו CFT, עוד כמה אנטנות שנוספו לאורך השנים, ובליטות פה ושם... כנראה שגם לא (אם מישהו יודע יותר טוב מוזמן לתקן אותי). המיראז', שממנו נגזר הכפיר, נבנה כמיירט בתקופה שבה המהירות הייתה בעלת משקל גדול יותר לעומת מכלול השיקולים שעמד למול מתכנני האף 16, שלהזכירך החל כמטוס קרב קל בטווח ראות.
הפאנטום כבר ביצע גיחות צילום מעל מאך 2 בתצורות מבצעיות בגבהים שאף 16 לא יכול להגיע אליהם.
כל זה לא אומר שהאף 16 נחות מהפאנטום או מהמיראז' אבל כן, הוא איטי מהם בקצה. תתמודד...
ציטוט:
במקור נכתב על ידי gkiler
פשוט לא יתמרן טוב ולפי מקורות רבים, מודגש שהתמרון שלו, לא עולה על זה של הF4, שאת הF4 החליפו בגלל החיסרון הזה.
|
מקור? נדמה לי שאם זה היה כך, האף 35 מעולם לא היה זוכה בשום מכרז. אני דווקא נוטה לקבל את דברי המקור הזה שנראה אמין למדי...
ציטוט:
Italian air force fighter pilots involved with the F-35 program tell Aviation Week that the aircraft’s performance falls “between the F-16 and the F/A-18 in terms of flight envelope—and is actually closer to the F/A-18, considering its high angle of attack and slow-speed maneuvering capabilities.”
|
והפלא ופלא, הן האף 16 והן אף 18 מתמרנים טוב יותר מפאנטום...
ציטוט:
במקור נכתב על ידי gkiler
בקרב אוויר אוויר במטוס אחד יורים שני טילים.
את השני יורים באיחור של שנייה או שניים
|
לפי דוקטורינה סובייטית? רוסית? אמריקאית? עם איזה טילים, איזו פלטפרומה ובאילו נסיבות? אין פה זבנג וגמרנו ואי אפשר להכליל דבר כזה. לאור זאת כל הניתוח המעמיק שלך שמגיע אחר כך לא רלוונטי.
ציטוט:
במקור נכתב על ידי gkiler
MIG-29 ידע טוב מאוד מה פגע בו. דבר ראשון בMIG-29 יש מארכות התרעה של הקרנת מכ"ם, זאת אומרת שכשה הF-35 יגלה את הMIG-29 במכ"ם שלו הMIG ידע לפחות את הכיוון של הF35.
|
המכ"מ של האף 35 (כמו גם זה של האף 22) מתוכננים כך שיהיה קשה לאתר \ לסווג אותם במערכות התראה מכ"מיות. כיוון שאני לא בקיא בפרטים אני לא אכנס לזה אבל אני מאמין שיש לזה משמעות, במיוחד כנגד מערכות גילוי מיושנות דוגמת ה SPO-15 שמותקן בדגמים המוקדמים של המיג 29 והסוחוי 27, שבמקרה הטוב נותן כיוון גס מאוד והערכה מאוד לא ספסיפית של סוג האיום. אבל מעבר לכך, אף אחד לא אמר שהאף 35 חייב לטוס עם מכ"מ דלוק. הוא אמור להיות מצוייד במספיק חיישנים שעובדים בשילוב וקשר שו"ב עשיר למקורות גילוי אחרים. טילי חום אפשר לשגר בלי מכ"מ, וגם טילי אמראם אפשר לשגר בלי נעילה במצב מסויים ובתנאים מסויימים. היות שחמקנות היא מכלול של חומרה ותו"לים אני מאמין שיש אנשים שחשבו או חושבים על זה.
ציטוט:
במקור נכתב על ידי gkiler
את הMIG-29 אפשר לחמש גם בטילי א"א R-27ET, מתבייתים חום.
שכפי שידוע לי נוצרו במיוחד כדי להפיל מטוסים חמקניים, הטווח שלהם הוא 120 ק"מ זה הטווח של טילי הAIM-120C, שבהם יכול להיות חמוש הF-35.
ככה שברגע שהF35 יכנס לטווח ירי הוא יכנס לטווח נפגע, ברגע שהוא ישגר את הAIM-120 שלו הוא יהפוך לנראה למכ"ם, של הMIG-29.
ברגע זה הMIG-29 ישגר אליו טיל R-27ET ,בכול מקרה במצב הזה הR-27ET, יתביית על החום של הF35 ויפגע בו.
אך לטייס של הMIG-29 ישארו עוד סדרה של תמרונים, שהוא יכול לבצע כדי לנסות להתחמק מהטיל.
בכול מקרה הF35 עבוד והגורל של הMIG-29 נתון בידי הטייס והמזל.
|
בשום חלום ורוד לא תיקלט חתימת חום, ועוד של מטוס חמקן שתוכנן לחתימת חום מוקטנת, בטווח של 120 ק"מ. גם לא עם ה IRST הרוסי שלהבנתי נוטים גם כך להפריז ביכולתיו. הצהרות יצרן זה דבר אחד ומציאות זה דבר אחר מאוד. אותו כנ"ל בדיוק לטווח של 120 ק"מ לאמראם...
מכל מקום בהנחה שטווחי הטילים דומים, כדי לשגר מעבר לטווח ראות צריך גילוי מכ"מי. וכנגד מטוס חמקן זה קצת בעייתי למטוסים של ימינו. חזרנו להתחלה...
אני לא מתייחס בכוונה לכל הסיפור בסוף הודעתך, היות שהוא לא מעוגן במציאות וחסר כל התחשבות במערכות הכוללות של הצדדים. אתה מניח שזה אף 35 נגד מיג 29 ואין עוד כלום בעולם. מלחמה היא בין מערכים ולא מטוסים בודדים. מה גם שהעובדות שאותן אתה מניח נראות לי בעייתיות ואתה לא מביא סימוכין.
שים לב שבכוונה התייחסתי רק לדברים הידועים בעיקר מהצד של המטוסים שקיימים היום ולא הפלגתי בהערכות לגבי טיב האף 35 ויתרונותיו כי הרבה פשוט לא ידוע... אפשר כמובן להניח מספיק דברים לגבי מטוס קרב חדש כך שכל ההסברים על מגבלות המטוסים הקיימים יהיו מיותרים גם ככה.
|