26-06-2009, 16:02
|
|
|
חבר מתאריך: 31.10.03
הודעות: 778
|
|
בתוך שלוש שנים: כל גדודי החי"ר יזכו לסיוע אווירי מצד מטוסי קרב
http://dover.idf.il/IDF/News_Channe...na/09/24/02.htm
בתוך שלוש שנים: כל גדודי החי"ר יזכו לסיוע אווירי מצד מטוסי קרב
בזרוע היבשה ובחיל האוויר הציבו בתור יעד הקצאת מטוסי הקרב לכל הגדודים הסדירים עד סוף השנה הבאה. קציני השיתוף הארטילריים הוגדרו כאחראים על הפעלת הכלים. כעת נותר לקבוע מי ייתן את האישור הסופי לתקיפה: נציגי זרוע היבשה או האוויר?
כלל גדודי החי"ר בצה"ל יזכו לסיוע מטוסי קרב בתוך שלוש שנים, כאשר הגדודים הסדירים ייהנו מהתמיכה האווירית עד סוף השנה הבאה. יעדים אלו הוגדרו במסגרת עבודת מטה המתקיימת בימים אלה בזרוע היבשה ובחיל האוויר, במטרה להסדיר את תחום סיוע הקרב לגדודי החי"ר.
באחרונה החליטו הגורמים המעורבים כי האחריות להפעלת מטוסי הקרב שיעניקו סיוע לגדודים תהיה בידי קציני השיתוף הארטילריים (קש"אים). זאת, מאחר שחיל התותחנים הוא האחראי על גורמי האש ברמת החטיבה ומטה. הקש"אים יופעלו כחלק מצוות מכווין אוויר, שיכלול גם קשר וע' קש"א - חייל או מש"ק שיהיה אחראי על העזרים ועל יומן המבצעים.
הפעלת סיוע של מטוסי קרב לגדודים בצה"ל הייתה אחת מהמסקנות שעלו ממלחמת לבנון השנייה וממבצע "עופרת יצוקה", כשבטווח המידי הוחלט על הטמעת יכולות סיוע הקרב לחטיבות השונות. מהלך זה מתבצע בשלב הראשון על-ידי יצירת תקנים לקציני סיוע אוויריים (קס"אים).
סוגיה נוספת שעדיין נמצאת בבחינה היא נושא אישור התקיפה הסופי - האם הקש"א והמג"ד יורו על התקיפה, או הקס"אים, המשמשים למעשה נציגי חיל האוויר.
עוד סוכם במסגרת עבודת המטה כי מטוס הקרב המלווה את הגדוד יתקוף מטרות קרקעיות לבקשת המג"ד, רק לאחר מיצוי כל יתר האפשרויות, בהן ירי טילי "גיל", מרגמות, שימוש בארטילריה והפעלת מסוקי קרב.
בד בבד, הוחלט כי מטוסי הקרב יורשו במקרים מסוימים לתקוף מטרות הנמצאות במרחק של פחות מ-1,000 מטר מכוחות צה"ל - טווח הבטיחות הנהוג כיום בחיל האוויר. הנוהל המעודכן מתייחס בעיקר ללחימה בשטח בנוי, שבו מרבית המטרות ממוקמות במרחק קרוב יחסית. האישור לצמצום טווח הבטיחות יינתן רק על-ידי מפקד האוגדה.
נערך לאחרונה ע"י dorratz בתאריך 26-06-2009 בשעה 16:04.
|