לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה ●●● ברוכים הבאים אל פורום צבא וביטחון ●●● לפני הכתיבה בפורום חובה לקרוא את דבר המנהל ●●● עקבו אחרינו! ●●● חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חיילים, צבא וביטחון > צבא ובטחון
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #7  
ישן 18-06-2009, 11:16
  Centurion Centurion אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 01.03.07
הודעות: 5,639
בתגובה להודעה מספר 6 שנכתבה על ידי ולדימיר שמתחילה ב "הדבר הזה ניראה כמו חיבור של 2..."

ציטוט:
במקור נכתב על ידי ולדימיר
הדבר הזה ניראה כמו חיבור של 2 חלקים לא קשורים אחד לשני:

חלק האחרון ניראה כאילו לא קשור לכלום עם כנפיים לטיסה תת קולית איטית, וצורה כללית שיוצרת הרבה גרר.

אני לא מהנדס אירודינמיקה, ולכן לא יכול לומר שום דבר על היכולות האירודינמיות של הטיל רק מהסתכלות על הסרטוט.

לגבי "חיבור של שני חלקים שלא קשורים אחד לשני" - במקרה של טילי שיוט שמשוגרים מהקרקע\ספינה\צוללת אפשר לראות בד"כ גישה הפוכה: מאיץ עם מנוע דלק-מוצק וטיל שיוט תת-קולי בעל מנוע סילון כלשהו. פה הדבר הוא הפוך - מנוע סילון מתנתק לשיוט וטיל עצמו הוא על-קולי ומצויד במנוע דלק-מוצק. לדעתי יש הגיון בגישה הזאת.
_____________________________________
בבקשה תקנו אותי כשאני עושה שגיאות כתיב.

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #9  
ישן 18-06-2009, 12:14
צלמית המשתמש של המממ
  המממ המממ אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 30.10.01
הודעות: 8,699
Follow me...
אתה בטוח?
בתגובה להודעה מספר 8 שנכתבה על ידי ולדימיר שמתחילה ב "הבלוטה בחלק האחורי ניראת ממש..."

הבליטה שיש לטיל דומה לזו שיש לטילי שיוט אחרים כמו ה BGM-109 למשל:

[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://www.aerospaceweb.org/question/weapons/missiles/tomahawk.jpg]


לגבי מרכז הכובד, אתה לא יודע מה יחס המשקל בין השלב הראשון לשני
שים לב שככל הנראה השלב הראשון מכיל מנוע סילון ודלק לטיסה ארוכה
ואילו השלב השני מכיל דלק מוצק לבעירה מהירה.

כך שאני לא מבין למה אתה תוקף את השירטוט הזה בצורה כל כך נחרצת.
_____________________________________
_________________________________________________
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
אזהרה: משרד הבריאות קובע כי העישון מזיק לבריאות !
תראו, אפילו החייזר נהיה ירוק מזה

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #15  
ישן 18-06-2009, 21:10
צלמית המשתמש של DZZ
  DZZ DZZ אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 02.06.07
הודעות: 6,305
די פשוט - נסה קצת היגיון, אם לא ידע:
בתגובה להודעה מספר 14 שנכתבה על ידי ולדימיר שמתחילה ב "נכון יש מערכת בקרה אבל מה..."

כאשר אתה בונה שעטנז בנוסח חימוש משייט תת קולי ושלב שני על קולי לחדירה, אתה צריך לעשות כמה פשרות. לכן, לעניות דעתי, נבנה השלב הראשון בצורה לא הכי אווירודינמית, ועם כנפיים ישרות, כי במהירות השיוט הקוטר הגדול יותר לא כל כך מפריע, והכנף אופטימלית לעילוי בתנאים האלה. ניתן להשתמש במערכת הניהוג של השלב השני לניהוג וייצוב, כמו גם לקבלת עילוי נוסף בקונפיגורציה של כנף טנדם עם קנארד. אין שום עומס על מערכת הניהוג, היות ועם כל השוני בין ההתנהגות עם שלב ראשון ובלי שלב ראשון, ההבדל בניהוג הוא עניין של תוכנה מתאימה ולא של מערכת מכאנית.
במקרה הזה מערכת הניהוג לא צריכה להתמודד עם כושר תמרון, אלא על שינוי בקונפיגורציה האווירודינמית.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #16  
ישן 18-06-2009, 13:49
  Centurion Centurion אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 01.03.07
הודעות: 5,639
בתגובה להודעה מספר 10 שנכתבה על ידי ולדימיר שמתחילה ב "בתור בלוטה התכוונתי..."

ציטוט:
במקור נכתב על ידי ולדימיר
בתור בלוטה התכוונתי להתרחבות הגדולה שיש לחלק השני ולא לכונס אויר מלמטה.

אני מניח, שאם היה אפשר ליצור שלב ראשון במימדים של הטיל, היו עושים זאת. אז או שהטכנולוגיה לא מאפשרת בניית מנוע בעל מימדים קטנים ודחף מספיק, או שקיימת הגבלה על אורך הטיל הנובעת מהפלטפורמה (מטוס קרב), ולכן החליטו להקריב מהשלימות האירודינמית בגלל שיקולים פרקטיים.

ציטוט:
וזה הקטע, החלק האחורי אם הוא מכיל מנוע סילון ניראה הרבה יותר כבד מחלק הקדמי.

כפי שאני מבין את הסרטוט, השלב הראשון מייצר עילו לצרכים של עצמו, והטיל מייצר עילוי לצרכים של עצמו. לכן הגיוני, לדעתי הלא מלומדת, שהכנפיים של השלב הראשון יהיו ממוקמים במרכז הכובד של אותו שלב ראשון ולא במרכז הכובד המשותף לטיל ולשלב ראשון. רק ספקולציה.

ציטוט:
אולי אני מגזים אבל הצורה של הכלי ניראת לי לא איגיונית ולא טבעית.

אני לא יכול להתחייב לאותנטיות של המצגת, אבל למי שפרסם אותה (Prasun K Sengupta) אין את המוניטין של מפרסם הציורים של בלוגרים משועממים.
_____________________________________
בבקשה תקנו אותי כשאני עושה שגיאות כתיב.

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #17  
ישן 18-06-2009, 16:54
  משתמש זכר קרן-אור קרן-אור אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 11.09.06
הודעות: 10,353
בתגובה להודעה מספר 7 שנכתבה על ידי Centurion שמתחילה ב "[QUOTE=ולדימיר]הדבר הזה ניראה..."

ציטוט:
פה הדבר הוא הפוך - מנוע סילון מתנתק לשיוט וטיל עצמו הוא על-קולי ומצויד במנוע דלק-מוצק. לדעתי יש הגיון בגישה הזאת

אני מניח שמהנדסי התע"א יודעים לתכנן אירודינאמית; אבל אני מתקשה להבין את הרעיון המבצעי של העסק: הרי השלב הראשון בסה"כ ממשיך טיסה שהמטוס המשגר כבר מבצע; אם השלב הראשון רק "משייט" בדרך למטרה- למה המטוס לא יכול לעשות זאת (ואח"כ לחזור לבסיסו- בלי לבזבז מנוע סילון) ?

המתארים היחידים שאני יכול לחשוב עליהם בהם מבנה כזה יהיה יעיל הם:
- תקיפה בטווח ארוך ללא תדלוק, תוך שימוש בטיל קיים.
- התחמקות מגילוי (בזכות שח"מ נמוך משל מטוס) + חדירה דרך הגנ"א סביב המטרה בזכות טיסה על-קולית של השלב השני.

נערך לאחרונה ע"י קרן-אור בתאריך 18-06-2009 בשעה 16:57.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #18  
ישן 18-06-2009, 17:20
  עידו גנוט עידו גנוט אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 24.09.05
הודעות: 5,542
בתגובה להודעה מספר 17 שנכתבה על ידי קרן-אור שמתחילה ב "[QUOTE] פה הדבר הוא הפוך -..."

האמת שאם יש משהו בדגם הזה (וכידוע רעיונות על הנייר יש כמו...) אז דווקא יש בו היגיון.
מדובר למעשה על טיל שיוט אוירי ארוך טווח עם יכולת תקיפה סופית במהירות גבוהה (צריך לראות מה הטווח של רכיב החימוש הסופי אבל אם מדובר בכמה עשרות ק"מ אז הוא בהחלט יכול לחדור מערכי נ"מ בקלות רבה יותר ולספק לאוייב פחות זמן תגובה ופחות יכולת לספק מענה. כמובן ששח"מ נמוך (בעיקר של הרכיב הסופי) יכול להיות תוספת חשובה.

בתכלס יש ללא מעט מדינות טילי שיוט א"ק ארוכי טווח - זה פשוט וריאציה קצת שונה.
_____________________________________
עידו גנוט, מייסד ועורך ראשי
MegaPixel - אתר הצילום הישראלי
עמוד הפייסבוק שלנו.
www.MegaPixel.co.il
http://lensvid.com/ - אתר סרטוני הוידאו לצלמים

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #26  
ישן 18-06-2009, 13:56
  Centurion Centurion אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 01.03.07
הודעות: 5,639
בתגובה להודעה מספר 24 שנכתבה על ידי ולדימיר שמתחילה ב "טוב הסתכלות יותר טובה מביאה..."

ציטוט:
במקור נכתב על ידי ולדימיר
טוב הסתכלות יותר טובה מביאה אותי למסקנה סופית שהשרטוט הזה חארתא.
1-אין מייצב אנכי והגה כיוון, הדבר הזה פשוט לא יציב במישור רוחבי

מייצבי הגה וכיוון נמצאים על הטיל, אני מניח.

ציטוט:
2 -כנפיים בצורה מלבנית שיוצרות הרבה גרר ולא מתאימות למהירויות של הנעה סילונית

לרוב (אם לא לכל) טילי שיוט (קרי: בעלי מנוע טורבו-מניפה) תת-קוליים כנפיים מלבניות.

ציטוט:
3 -מתקפלות איפה שאמור להיות המנוע ,WTF ???

להבנתי המנוע הוא בחלק התחתון, ובחלק העליון נמצאים מיכלי דלק. ביניהם יש מקום לכנפיים מתקפלות.
_____________________________________
בבקשה תקנו אותי כשאני עושה שגיאות כתיב.

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #28  
ישן 18-06-2009, 16:35
  ולדימיר ולדימיר אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 22.04.08
הודעות: 51
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי Centurion שמתחילה ב "ADM - פרוייקט משותף ישראלי-הודי לטיל א"ק ארוך טווח"

ציטוט:


אני מניח, שאם היה אפשר ליצור שלב ראשון במימדים של הטיל, היו עושים זאת. אז או שהטכנולוגיה לא מאפשרת בניית מנוע בעל מימדים קטנים ודחף מספיק, או שקיימת הגבלה על אורך הטיל הנובעת מהפלטפורמה (מטוס קרב), ולכן החליטו להקריב מהשלימות האירודינמית בגלל שיקולים פרקטיים.



כן אבל כאן זה ניראה לי ממש חריג וגם המנוע ניראה מאוד גדול ביחס לגודלו של הטיל.

ציטוט:

להבנתי המנוע הוא בחלק התחתון, ובחלק העליון נמצאים מיכלי דלק. ביניהם יש מקום לכנפיים מתקפלות

מה שאתה רואה בחלק התחתון זה כונס אויר, המנוע יושב על ציר הסימטריה של הכלי,רואים את זה לפי הנחיר.

ציטוט:
לרוב (אם לא לכל) טילי שיוט (קרי: בעלי מנוע טורבו-מניפה) תת-קוליים כנפיים מלבניות.

הם ניראות לי חריגות בגודלם וישרות מידי.

ציטוט:
כפי שאני מבין את הסרטוט, השלב הראשון מייצר עילו לצרכים של עצמו, והטיל מייצר עילוי לצרכים של עצמו. לכן הגיוני, לדעתי הלא מלומדת, שהכנפיים של השלב הראשון יהיו ממוקמים במרכז הכובד של אותו שלב ראשון ולא במרכז הכובד המשותף לטיל ולשלב ראשון. רק ספקולציה.

מרכז הכובד של כל הכלי צריך להיות לפני נקודה הנייטרלית (נקודה איפה שממונט עילוי אפס) של כל הכלי.
ואם כבר מסתכלים על שני חלקים בניפרד אז רואים שטיל הוא בסדר אבל החלק האחורי חורג מעבר למגבלה הזאת. הכנפיים שלו הרבה לפני מרכז הכובד שלו.

ציטוט:
מייצבי הגה וכיוון נמצאים על הטיל, אני מניח

כדי שכלי טיס יהיה יציב רוחבית, מייצב אנכי שלו צריך להיות בחלק האחורי של הכלי טיס,זאת אומרת בזנב. מה גם שמייצבים של הטיל ניראים די קטנים בשביל כל הקונסטרוקציה הזאת.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #29  
ישן 18-06-2009, 21:38
  Centurion Centurion אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 01.03.07
הודעות: 5,639
בתגובה להודעה מספר 28 שנכתבה על ידי ולדימיר שמתחילה ב "[QUOTE] אני מניח, שאם היה..."

ציטוט:
במקור נכתב על ידי ולדימיר
מה שאתה רואה בחלק התחתון זה כונס אויר, המנוע יושב על ציר הסימטריה של הכלי,רואים את זה לפי הנחיר.

אני לא רואה בסירטוט איפה המנוע יושב. נחיר הפליטה הוא אכן על ציר הסימטריה.

ציטוט:
הם ניראות לי חריגות בגודלם וישרות מידי.

לי זה לא נראה ככה. טיל שיוט Kh-55 (עם מאיץ):


[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין:
http://img134.imageshack.us/img134/2776/072c.jpg]


ציטוט:
ואם כבר מסתכלים על שני חלקים בניפרד אז רואים שטיל הוא בסדר אבל החלק האחורי חורג מעבר למגבלה הזאת. הכנפיים שלו הרבה לפני מרכז הכובד שלו.כדי שכלי טיס יהיה יציב רוחבית, מייצב אנכי שלו צריך להיות בחלק האחורי של הכלי טיס,זאת אומרת בזנב. מה גם שמייצבים של הטיל ניראים די קטנים בשביל כל הקונסטרוקציה הזאת.

כפי זאמרתי, אני לא מבין באירודינמיקה. אבל אני יודע שזה לא דבר טרוויאלי. אני גם יודע שתכונות אירודינאמיות תלויות בפרמטרים שונים, כמו למשל מהירות הטיסה ומשקלים. ומכיוון שהנצונים הללו לא פורסמו, קשה לי להאמין שניתן לקבוע משהו אודות הטיל באופן נאמן.
_____________________________________
בבקשה תקנו אותי כשאני עושה שגיאות כתיב.

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #34  
ישן 18-06-2009, 22:55
  Centurion Centurion אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 01.03.07
הודעות: 5,639
הבנתי
בתגובה להודעה מספר 33 שנכתבה על ידי shruki שמתחילה ב "אני מניח שהוא התבלבל כי מספר..."

קצת מידע באנגלית:

EXCLUSIVE: Israel proposes JV with DRDO for standoff PGM

In yet another power-pitch for collaborative weapons development, Israel has proposed a joint venture with India to develop and manufacture an air-delivered fire-and-forget precision guided standoff weapon for the Indian and Israeli air forces. The weapon will be developed to deliver both conventional and nuclear warheads over sizeable standoff ranges. The proposal was formally made by an Israeli defence delegation, led by senior officials from Rafael Advanced Defense Systems, to the DRDO's Armament Research & Development Establishment (ARDE) in Pune on July 7, and carried forward with two more meetings at the DRDO Headquarters level in August and this month. A project case is currently under preparation -- paperwork is likely to take at least eight more months, though with elections looming, who knows.

As a recent news report by DNA's Josy Joseph suggested, the Israelis are having an "unprecedented run" in the Indian defence market. The same news report tells of how the Central Vigilance Commission (CVC) has completely broken with tradition and put its stamp of approval on the Rs 10,400 crore medium range surface-to-air missile (MRSAM) joint venture between the two countries, currently pending final approval by the Cabinet, but expected shortly. This despite the fact that the companies involved are the same that remain officially charged by the CBI and are being investigated for paying kickbacks in the original Barak naval point defence system deal. The same duo of IAI/Rafael is already involved with the co-development of the Barak-2 surface-to-air missile with DRDL and supply of the SpyDer LLQRM to the IAF, another deal that has been criticised.

http://livefist.blogspot.com/2008/0...-with-drdo.html
_____________________________________
בבקשה תקנו אותי כשאני עושה שגיאות כתיב.

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 05:47

הדף נוצר ב 0.08 שניות עם 11 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר