26-05-2009, 13:35
|
|
|
חבר מתאריך: 02.05.07
הודעות: 1,264
|
|
המבחנים הפסיכוטכניים הם בדיחה אחת גדולה, והם לא מודדים כ-ל-ו-ם (אולי כמה טוב אתה בלעשות מבחן פסיכוטכני בצו ראשון) בטח שלא חוכמה, ידע או "פיתוח מוח."
לגבי התיכון, אני גם בספק רב אם המערכת הזאת מוסיפה משהו ליכולות אינטלקטואליות.
מה שכן - אני מסכים שיש קורלציה בין חוסר השקעה בתיכון לבין ציונים נמוכים בצו ראשון - אבל לדעתי זה נובע מחוסר מוטיבציה בשני המקרים, ולא בגלל שההוא הבריז משיעור תנ"ך אז המוח שלו לא התפתח כמו חברו לספסל.
אולי התיכון יקנה לך הרגלים שיכולים לעזור בעתיד, אבל יכולות למידה? נו באמת. היכולת לפתוח ספר, לקרוא אותו ולפתור תרגילים כבר קיימת אצל כל אחד (במידה כזו או אחרת) - מדובר כאן כבר בנערים ולא בילדים בני 5 שבאמת עוברים תקופה רגישה וקריטית בכל הנוגע ללימוד.
אני במקרה גם הייתי תלמיד גרוע. 12 שנה לא נגעתי ספר, העיפו אותי מהתיכון, ובכל זאת בשקט בשקט אני עוד שניה מסיים לימודים גבוהים (שביני לבינך גם זה לא משהו שצריך להתלהב ממנו.)
אתה כבר אמור לדעת שיש אנשים עם איי-קיו של נעל שמוציאים ציונים גבוהים ביותר בתיכון, ובוא אני אגלה לך עוד סוד - התופעה הזאת קיימת גם ברמות הלימודיות הכי גבוהות (אני מדבר על תואר ראשון, שני ואפילו דוקטור.)
אולי סטיתי קצת מהנושא, אני פשוט חולק עליך בכל הנוגע ל "פיתוח מוח" ו"יכולות למידה" שכביכול רוכשים בתיכון.
_____________________________________
Keep away from people who try to belittle your ambitions. Small people always do that, but the really great ones make you feel that you, too, can become great. .
|