לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה ●●● ברוכים הבאים אל פורום צבא וביטחון ●●● לפני הכתיבה בפורום חובה לקרוא את דבר המנהל ●●● עקבו אחרינו! ●●● חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חיילים, צבא וביטחון > צבא ובטחון
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #1  
ישן 12-05-2009, 23:09
  XOXO XOXO אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 30.04.05
הודעות: 19
סא"ל (במיל.)דני בז - טייס בעל עין אחת ולוחם בשייטת 13לשעבר

מאמר מ"גלובס" שעוסק בחייל נאמן למולדתו.אומנם היום הוא נלחם בנצרות,אך במאמר מסופר קצת על תרומתו למדינת ישראל.



יוצא למסע צלב

סא"ל (במיל') דני בז ערך ב-25 השנה האחרונות מחקר מקיף, חובק עולם ונוקב על הנצרות, כזה השופך אור על הסתירות והסילופים, לדבריו, בכתבי הנצרות ומטיל ספק בסיפור הצליבה ("אגדת ישו", כדבריו). לנוכח סירובם של מו"לים בישראל להוציא לאור את הספר, החליט בז להוציא את הספר בעצמו. אמש הוא הפגין מול בית הנשיא במחאה על ביקור האפיפיור בנדיקטוס ה-16 בישראל, שלו הוא מייעד עותק מתורגם של הספר

12/05/2009, 14:24
[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://www.globes.co.il/serve/images/convert_author.gif]
מתן שירם
[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://images.globes.co.il/images/site/iconsMarkArticle_ON.gif]




האפיפיור בנדיקטוס ה-16, המבקר השבוע בישראל, כנראה לא יודע שסא"ל (מיל') דני בז, מי שעמד בראש ההפגנה נגדו אמש, מול בית הנשיא בירושלים, עומד להוציא לאור ספר עיון מהפכני בשם "צליבתו של העם היהודי", אולי המחקר המקיף והמקורי ביותר שנכתב עד היום על הנצרות. זהו מחקר נוקב וחריף ביותר, השופך אור על הסתירות והסילופים, לדבריו, בכתבי הנצרות ומטיל ספק רב בסיפור הצליבה ("אגדת ישו", כדבריו של המחבר). בנוסף מביא המחקר טיעונים חדשניים בסוגיית מוצאו של ישו. לדבריו של בז, ישו היה שחור עור, ממוצא אתיופי.

יותר מ-25 שנה שוקד בז על הספר, אשר ראשית נקרא "ישו, אחינו השחור". מחקר חובק עולם, שהחל בקונגו של שנות ה-80, עת נשלח בז על-ידי משרד הביטחון הישראלי להקים ולאמן את צבא הרפובליקה הדמוקרטית של קונגו, והמשיך דרך אתיופיה, אוגנדה, צרפת, ותחנות רבות אחרות מחוץ לגבולות מדינת ישראל שבהן עבר לצורכי המשימות המיוחדות אליהן נשלח במהלך שירותו הצבאי והביטחוני הלא שגרתי. הספר "הקשר האפריקאי", על המשימה הצבאית הייחודית שאליה נשלח, יצא בהוצאת משרד הביטחון ב-2005.

בראיון ל"גלובס" שנערך השבוע, בז מספר כי כמה הוצאות לאור, שאליהן שלח את כתב העת של "צליבתו של העם היהודי", סירבו להוציא לאור את הספר. לדבריו, עורך של אחת ההוצאות אמר לו כי "זו בעיה לקדם כזה שיח".

בעל הוצאה אחר הודה כי הוא מפחד שישרפו לו את בית ההוצאה. בז מוסיף שהוא לא מוטרד. רק מאוכזב. את הספר הוא יוציא, ויהי מה. גם אם ייאלץ לעשות זאת מכספו שלו.

drawBanners(g.almond.site,180,180,0,1,0);1002/ads.box.1


בז כבר עשה זאת בעבר, ב-2003, כשהוציא בהוצאה עצמית (תחת הוצאת "כותרות") את הספר "בציפורני התנשמת", רומן מתח אוטוביוגרפי שבו הוא מגולל את סיפורו של ארגון מחתרת יהודי סודי בשם "התנשמת", שבו היה חבר. מטרתו של הארגון, שפעל בשלהי שנות ה-70 ובתחילת שנות ה-80, היה ללכוד ולחסל פושעים נאצים שמצאו מקלט בארה"ב ובקנדה. ההוצאה בעברית, הוא אומר, הייתה מעין תעודת ביטוח, שנועדה להבטיח את זכויות היוצרים. את התרגום שלח להוצאות ספרים בחו"ל, וב-2007 יצא הספר "לא לשכוח, לא לסלוח", בהוצאת "גארסה", הצרפתית.

בתחילת השנה הנוכחית תורגם הספר לאיטלקית ויצא תחת השם "הנוקמים", בהוצאת "פיאמה", וגם לאנגלית, תחת השם "המחסלים החשאיים", בהוצאת "ג'ון בלייק" הבריטית.

טייס בעל עין אחת

בראיון שהעניק לח"מ בעבר, סיפר בז כי המניעים לחשיפת סודותיו השמורים כחבר המחתרת היו הכחשותיהן הנחרצות של ממשלות ארה"ב על כך שבתום מלחמת העולם השנייה, העסיק ה-CIA האמריקני פושעים נאצים שסייעו לארה"ב במלחמה הקרה, ואחר כך גם מימן אותם (ב-2001 נחשפו בוושינגטון מסמכים המוכיחים זאת). גם עתה, המניעים שהובילו את בז לפרסם את הספר על הנצרות נובעים מתסכול על כך שהאמת לא סופרה. כששמע על ביקורו המתוכנן של האפיפיור בישראל, החל לשכתב במשנה מרץ את ספרו.

בראיון איתו היום לרגל ביקורו של האפיפיור אומר בז: "הייעוד שלי הוא להוציא את הספר, בעברית ואחר כך גם באנגלית. אוציא אותו, ויהי מה", הוא אומר. "לא יכול להיות שנושא כזה יהיה בגדר טאבו גם כיום, בשנת 2009".

בלקסיקון של בז, צמד המילים "בלתי אפשרי" אינן מופיעות. את המילים הללו שמע עוד בשירותו הצבאי, כשהחליט לעשות הסבה מקצועית - מקצין בשייטת לטייס בחיל האוויר. היה זה לאחר שאיבד את עינו הימנית במהלך פעילות מבצעית, ובחיל האוויר הישראלי היו שהתייחסו בביטול למה שנתפס בעיניהם כמשובה. טייס בעל עין אחת? לא נברא כדבר הזה. מפקד חיל האוויר דאז, אלוף (מיל') בני פלד ז"ל, חשב אחרת, ובזכותו הפך בז לטייס היחיד בתולדות חיל האוויר הישראלי שהנו בעל עין אחת.

"דני בלט עוד בצעירותו כאדם יוצא דופן - ציוני אמיתי, מסור למדינה ולערכיה, בעל עוצמה נפשית מרשימה" משבח אלוף (במיל') עמוס גלעד, ראש האגף הביטחוני מדיני לשעבר במשרד הביטחון, במכתב המלצה שכתב ב-2006 לוועדה המעניקה את "פרס הרצל", לו היה בז מועמד אותה שנה. גלעד, המציין במכתב כי הוא מכיר את בז יותר מ-30 שנה, הוסיף כי בז "הפגין יכולת להתגבר על מום פיזי באמצעות התמסרות מוחלטת לעשייה ממלכתית ביטחונית. שוב ושוב ניצל את קשריו עמי לטובת מטרה אחת ויחידה - להקל על סבלם של אומללים, במקרה המיוחד הזכור לי, ילדים חולי סרטן".

אישיות בלתי רצויה

השבוע, סבלם של היהודים הוא המקרה, אך לא כדי להקל על סבלם בז נלחם. לדידו, הוא נלחם כדי להתריע על הסכנות שלדבריו אורבות לעם היהודי, שמקורן בוותיקן.

"לחמאס, וגם לאחמדיניג'אד, אין בעיה עם היהדות, אלא עם קיומה של מדינת ישראל. לראיה, באיראן חיה קהילה יהודית, ומתייחסים אליה בכבוד. לעומת זאת, הכנסייה רוצה להשמיד את העם היהודי. 2,000 שנה הם מנסים לפגוע בנו והם מגלים שהעם הזה חזק. וזה מטריף את הכנסייה הקתולית ואת רוב הנוצרים. הכנסייה שמייצג האפיפיור היא גוף עם המון כסף, שנאמר עליו שקיימת בו שחיתות".

"באשר לאפיפיור בנדיקטוס ה-16, יש להכריז עליו כעל אישיות מפוקפקת ובלתי רצויה ולא להסתפק בכך אלא להוקיע אותו, על תמיכתו בוועידת הפשע המאורגן של האו"ם בוועידת ברגן האחרונה. כן, ברכתו ההזויה של 'נציג אלוהים' עלי אדמות, חבר לשעבר בנבחרת החלומות של נערי היטלר.

"באמת שאני לא מבין את התבוסתנות הזו של מדינת ישראל. בשבוע שבו הממשלה מקצצת קצבאות לזקנים ותקציבים לחינוך, היא מבזבזת כמעט 50 מיליון שקל על הביקור של האפיפיור, מעסיקה באבטחה כ-80 אלף חיילים ושוטרים, וקרן קיימת לישראל בזה לתורמים שלה וכורתת עצים ביערותיה סביב נצרת כדי לאפשר גישה לנוצרים בביקור. תחשוב לכמה אנשים בישראל אפשר לעזור עם הכסף הזה. חולים, זקנים, חיילים. אף אחד כמעט לא חושב על זה. איזה חוסר כבוד עצמי יש לנו? זה איום ונורא.

"מכעיס אותי שאנחנו מורידים את הראש ומתחבקים עם הכנסייה לפני שהכנסייה ביקשה סליחה מהעם היהודי. וזה ארבעה חודשים אחרי שהיא מקבלת בחזרה לזרועותיה את הבישופ וויליאמס מכחיש השואה, ללא כל ביקורת. לדעתי לא יהיה פיוס, כל עוד נמשך הסיפור ההזוי והמטורף שנקרא הצליבה של ישו. שיבקשו מחילה, כמו שאמר האפיפיור הקודם, יוחנן פאולוס, בסוף כהונתו, שאמר "היינו עיוורים...סלח לנו על הקללה שהיטלנו על היהודים בלי צדק...מחל לנו על כי בבשרם צלבנו אותך בשנית, כי לא ידענו את אשר עשינו.

"בכנסייה הקתולית כיום אין שיח כזה. הם רוצים להיות בעלי הבית כאן. כואב להם שהעם היהודי שולט בעיזבון, בכל האתרים הקדושים".

*מה מצאת שהזוי בסיפור הצליבה?

"מבדיקת כתבי הבשורה והברית החדשה עולה חשד כבד לסילוף עובדות, כמו גם סתירות תמוהות באשר לסיבות הולדתו, חייו, ומותו של ישו. ככל שמעמיקים בקריאה מתקבל הרושם שנעשה כאן סילוף של עובדות ואירועים המובילים למסקנה אחת ויחידה, שיד הוותיקן והכנסייה הקתולית היו במעל, מתוך שיקולים אינטרסנטים של צבירת כוח והון, פוליטי וחומרי גם יחד".

אל תקראו לו שחור

כשבז מתבקש לתת דוגמאות לסתירות בסיפור הצליבה הוא מצביע קודם כל על מקום הצליבה של ישו. "בברית החדשה מצוין שישו נצלב במקום הנקרא 'גולגותא', על הר שצורתו גולגולת אדם, מצפון מערב לירושלים. בכתב הבשורה הרביעי, שמתייחס בפרוטרוט לעניין הצליבה, נכתב מפורשות שהצליבה נעשתה במקום אחר לגמרי, בגנו של יוסף הרמתי, מקורבו של ישו. יש כתבי בשורה שמציעים נסיבות אחרות ומגבירים את החשש שישו נצלב אך נמלט בשלום בזכות עזרת ידידיו. על-פי הבשורה של מתי, מרקוס ולוקאס, (שלוש מארבע הבשורות של הקנון הנוצרי, המתארות את חייו של ישו, מ"ש), נערכה הצליבה בנוכחות עדי ראייה בודדים, כך שמתקבל הרושם שמותו של ישו לא היה עניין ציבורי אלא אירוע קטן למוזמנים בלבד, בגן של יוסף הרמתי.

"יש עוד סתירות רבות. צליבתו לכאורה של ישו בחצרו הפרטית של מקורבו, יוסף הרמתי, לא מותירה ספקות כי מדובר באירוע מזויף, מגוחך ומתוכנן מראש, בנוכחות מספר מצומצם של עדי ראיה קרובים. הציבור הרחב, כפי שמאשרים כתבי הבשורה, יכול היה לחזות באירוע רק ממרחק רב, דבר שלא איפשר לו לזהות את דמות האדם שנצלב".

"כל הסיפור התחיל בקונגו, ב-1984", בז משחזר, "בתרגיל מסכם בפני כל הסגל של הדיוויזיה, בפני כל הגנרלים, הקולונלים, כל הקצונה הבכירה, ניגש אליי מג"ד קונגולזי שהייתי צריך לחנוך, ואמר לי: 'למה רצחת את ישו?' ואז בפעם הראשונה הרגשתי מה שמרגישים יהודים בגולה. זה נשאר כמו פצע, וזה הצית את העניין הזה של לחקור ופעם אחת לעשות משהו נגד הנצרות בלי שום פחד".

*מה ענית לו?

"שאלתי אותו: 'אתה מכיר את ההיסטוריה של ישו?' והוא אמר לי שכן, הרי הוא נוצרי קתולי. המשכתי, אתה יודע שהוא היה יהודי? הוא ענה שכן. אז אמרתי, אז מה אתה מתערב? והוא שתק. סיימתי את זה יפה, למרות שיכולתי לעשות סקנדל. בתור יועץ למבוטו, נשיא קונגו, אם הייתי מגיש תלונה, הוא היה יכול ללכת לכלא ולעוף מהצבא".

"זה לא היה אינטליגנטי מצדו להגיד את זה, אבל אני מבחינתו נציג של מדינת ישראל. זה מראה כמה שזה טבוע בהם, האנטי יהדות. כמו שבנו טבוע הפחד מהנצרות. מאז אני באובססיה עם הדבר הזה. כל הזמן מחפש וחוקר ועוסק בזה. שואל ומראיין ונפגש עם כמרים ובישופים באפריקה, ובכל מקום אליו אני נוסע, גם בטיולים".

*בספר יש פרק על התיאוריה האפשרית בהחלט שישו היה שחור - בהנחה שהוא היה קיים.

"הנתונים הרבים שהצלבתי מורים על מוצא אתיופי, זה מפורט מאוד בספר. אגיד יותר מזה: יש יותר הוכחות לזה שישו היה שחור מאשר לכך שהוא נולד לאם שהייתה בתולה. גם כיום, במילניום השלישי, הנוצרים משוכנעים שמריה, אחרי כל הלידות, לא רק לידתו של ישו, כי היו לו אחים ואחיות - היא בתולה. כי כך קבע האפיפיור, ובזה נגמר הסיפור. בעניין של האמונה הם נשארו מפגרים. אי אפשר להאמין, הם נשארו מאחור 2000 שנה. ועל הבלוף הזה עומד עולם הנצרות".

תלוי על הצלב אמש, יממה לאחר הראיון, ביקר בז בכנסת, בהזמנת ח"כ מיכאל בן ארי מהאיחוד הלאומי, והשתתף בדיון בנושא. בז אירגן הפגנה מול בית הנשיא, שבה נשא את השלט (ראו תמונה). עשרה אנשים עמדו לצדו, גם אחרי שכוח של מג"ב ניסה לפזרם בברוטאליות. בז: "זאת הייתה ממש אלימות. היינו בשטח פתוח, ציבורי, לא פצינו פה. עשרה אנשים מבוגרים שעומדים עם שלטים. המשטרה דווקא הייתה בסדר גמור, היו נחמדים, אבל מג"ב היו אלימים ודחפו אותנו בכוח. את הפקודה 'תפעילו כוח' שהם קיבלו, שמענו באוזנינו. לא הסכמנו לזוז, ונשארנו לעמוד עוד כמה שעות. שאלנו אם זו מדינה דמוקרטית, ואם אסור למחות על כך שמגיע לביקור אפיפיור שזוכה להתרפסות כזו, ולא מזכיר את השואה, את הנאצים, ולא מבקש סליחה". *



http://www.globes.co.il/news/articl...&did=1000449219
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #3  
ישן 12-05-2009, 23:47
  סלעי סלעי אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 22.03.09
הודעות: 2,018
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי XOXO שמתחילה ב "סא"ל (במיל.)דני בז - טייס בעל עין אחת ולוחם בשייטת 13לשעבר"

עם כל הכבוד לו, כבר פורסמו מחקרים שטענו בקיצוניות רבה יותר (וכנראה גם בדיוק רב יותר) שישו מעולם לא היה קיים כלל, כבר מהמאה ה 19 ועמוק אל תוך המאה שלנו. (למתעניינים - חפשו למשל CHRIST MYTH). לחילופין, גם הטענה שישו היה שחור, אתיופי, (ואם נחפש טוב בטח גם ג'ינג'י עם תלתלים...) הושמעה לא פעם. מה חדש בזה אלוהים יודע...

מובן מאליו שככמעט כל טענה שלו בענייני תיאולוגיה נוצרית אפשר להפנות גם כלפי תיאולוגיה יהודית, ולכנות את זה "בלוף" לא עוזר הרבה לאף אחד. בדיוק כמו שאף יהודי מאמין לא ישתכנע שאלוהים שלו הוא "בלוף" בגלל מחקר היסטורי כזה או אחר. בגלל זה קוראים לזה דת.

אבל אני נסחף, זה לא ממש רלבנטי לפורום.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #9  
ישן 13-05-2009, 02:24
  Tal53 Tal53 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 10.12.04
הודעות: 2,044
שאלה מישהו יכול לאמת את הסיפור המופלא הנ"ל?
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי XOXO שמתחילה ב "סא"ל (במיל.)דני בז - טייס בעל עין אחת ולוחם בשייטת 13לשעבר"

"בלקסיקון של בז, צמד המילים "בלתי אפשרי" אינן מופיעות. את המילים הללו שמע עוד בשירותו הצבאי, כשהחליט לעשות הסבה מקצועית - מקצין בשייטת לטייס בחיל האוויר. היה זה לאחר שאיבד את עינו הימנית במהלך פעילות מבצעית, ובחיל האוויר הישראלי היו שהתייחסו בביטול למה שנתפס בעיניהם כמשובה. טייס בעל עין אחת? לא נברא כדבר הזה. מפקד חיל האוויר דאז, אלוף (מיל') בני פלד ז"ל, חשב אחרת, ובזכותו הפך בז לטייס היחיד בתולדות חיל האוויר הישראלי שהנו בעל עין אחת. "

על פניו, נשמע מופרך לחלוטין שחיל האויר יקבל לקורס טייס אדם בעל עין אחת, יהיו כישוריו אשר יהיו.
_____________________________________
טל

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #14  
ישן 14-05-2009, 00:05
צלמית המשתמש של amirsgv
  משתמש זכר amirsgv amirsgv אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 16.08.04
הודעות: 3,996
בלי להתייחס למקרה הספציפי
בתגובה להודעה מספר 13 שנכתבה על ידי yaari שמתחילה ב "לא איששתי כלום רק שללתי..."

אני מזכיר לחברים את התהליכים שקרו אחרי מלחמת יום הכיפורים (יערי בטוח זוכר מידע אישי): מצד אחד, חיל האוויר איבד במלחמה מעל 50 אנשי צוות אויר שנפלו בקרב, טייסים ונווטים, רובם טייסי ונווטי קרב. אחרים נפצעו ולא חזרו לטוס (אם בכלל ואם במערך הקרב), ואחרים שנפלו בשבי ויתרו על הטיסה או שעזבו את מערך הקרב.
מהצד השני, חלה התעצמות משמעותית של חיל האוויר - נוספה טייסת קורנס חדשה (105 הוסבה, מה שהצריך עוד עשרות נווטים), והוקמו טייסות חדשות ("נשר הזהב" שהוקמה אך לפני המלחמה, "התוכי המנפץ", "מרכז המדינה", "האייל הנוגח", "הנגב").

המצב הזה יצר חוסר משמעותי באנשי צוות האוויר, והיווה טריגר משמעותי בהנמכת הרף הפיזי לקבלה לקורס טייס: פתאום התחילו לקבל מרכיבי משקפיים לנת"מ (נווטים, תובלה, מסוקים - רק לא טייסי קרב), וקצינים ולוחמים ותק"צים הגיעו בכמויות משמעותיות יותר לקורס. אנשים כמו אל"מ (מיל') רני אייזנברג שהלך לקורס בגיל 28, יריב ג' (שנפצע בתאונת נטישת עייט מאוחר יותר), איציק אפלבוים ז"ל (טייס מסוקים ומקים "אומני הורייזן") שסיים את הקורס בגיל 31 , ועוד רבים.

כאמור, למקרה הספציפי אני לא יכול להתייחס כי איני מכיר אותו, ואני מודה שקשה לי לראות מישהו מתחיל קורס טייס עם עין אחת בלבד, לא כל שכן טס במערך הקרב או המסוקים או התובלה הכבדה. תובלה קלה יותר (מה שהיה קרוי "קישור") - אולי, קטונתי.
_____________________________________
מרקיע שחקים האתר למחקר ותיעוד ההיסטוריה של התעופה בארץ. www.sky-high.co.il

גלריה: www.pbase.com/amirsgv

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #21  
ישן 09-07-2009, 18:22
צלמית המשתמש של GrimReaper
  משתמש זכר GrimReaper GrimReaper אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 19.04.04
הודעות: 4,734
" מי צריך F35 בכלל? ביצועים מוגבלים במחיר אדיר "
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי XOXO שמתחילה ב "סא"ל (במיל.)דני בז - טייס בעל עין אחת ולוחם בשייטת 13לשעבר"

http://www.kr8.co.il/BRPortal/br/P102.jsp?arc=19804

מי צריך F-35 בכלל? ביצועים מוגבלים במחיר אדיר

מחירו העצום של המטוס, מגבלותיו מול הסוחוי הרוסי בקרבות אויר, חימושו המוגבל, רדיוס פעולתו הנמוך, הרעש העצום שמייצר הם רק חלק מהסיבות שלא להשתעבד למטוס האמריקני היקר מאוד הזה.10:15 (09/07/09) דני בז

במערכת הביטחון ובתקשורת כבר נשמעים בירבורים על עסקת נשק אדירת תקציב הנרקמת, תוך משא ומתן מתיש, מביש ולעיתים קטנוני, בין ישראל וארה"ב. במסגרת העסקה, שעלותה כ- 15מיליארד דולר!אומרים יודעי דבר, יצטייד חיל האוויר בכ- 75 מטוסי 35 F חמקניים. 15 מיליארד דולרים בפריסת תשלומים כזאת או אחרת, שתבטיח שוב כי טבעת החנק האמריקאית הדוקה ויושבת היטב סביב צווארה של מדינת ישראל לשנים רבות.


במילים אחרות תלות בלתי נסבלת, שתפגע בעצמאותנו ובסופו של דבר גם בחירותנו. המחיר יש להניח יתבטא גם "בצ'קים פוליטיים" שינסה 'הדוד סם' לסחוט מאיתנו.


בעידן של משבר כלכלי עולמי, שישראל בהחלט חלק ממנו, למרות שלעיתים אין הדבר נראה כך. בתקופה שרבים כל-כך מצטרפים למעגל האבטלה ובימים בהם לא מעט משפחות נושרות אל מתחת לקו העוני, יושבים גורמים עזי מצח ומתחילים לדבר על מסע רכש צבאי דמיוני של כ-15 מיליארד דולר, כל כולו עבור מטוס חמקני, שעם כל תאונת אימונים, כפי שקורה לצערנו מעת לעת, נאלץ להיפרד ממטוס חמקן שחמק ועמו גם תג מחיר של כ-200 מיליון דולר. למה? מי צריך את הבזבוז הנורא הזה?


אמנם, ישראל וארה"ב הן "ללא ספק" שתי המעצמות הכלכליות החשובות בעולם, האחת מעצמת-על בתהליכי התפוררות ראשוניים ואילו האחרת, אנו, מדינה שחושבת שהיא 'מעצמת- על, המתנהלת בתוך בועה, העלולה להתפוצץ לנו בפנים, אם לא נהיה זהירים.


יתכן שמבחינה טכנולוגית אכן מדובר במטוס קרב חדשני, דור חמישי, בעל יכולות מרשימות העשוי להביא לקפיצת מדרגה משמעותית ביכולתו של חיל-האוויר, אלא שמטוס זה לא ייתן מענה הגנתי לבעיה האמיתית של מדינת ישראל בשעת חרום- העורף!


במלחמה הבאה לא יועילו גם לא 200 מטוסים חמקניים אל מול האיום הנשקף לכל שטחה של המדינה. זאת ועוד, תכונתו החמקנית של המטוס, זו ההופכת אותו למטוס יקר כל-כך, תתבטל ממילא מיד עם פגיעת הפצצה או הטיל הראשון ביעד. מרגע זה והילך הופכת התקיפה לעניין סטנדרטי כמו בכל תקיפה מסוגה, כשהאויב יודע שהגעת.


אז תגידו לי למה? למה להשתגע בהוצאה עצומה כל-כך, שתכניס אותנו למצוקה עוד בטרם החלה המלחמה, עוד בטרם נורה הטיל הראשון של האויב? יש להניח שדברים רבים ישתנו בעולם, אחרי הטיפול באיראן ואחרי מעגל האלימות שיבוא מיד אחר-כך. המערב לא יאפשר עוד עימותים רחבי היקף במזרח התיכון, עובדה שתהפוך את החמקן היקר שלנו לכמעט לא רלוונטי, אז מה הטעם בהצטיידות מאסיבית במטוס זה?


מה יקרה אם נצטייד רק ב- 25 מטוסים? שום דבר מיוחד, פרט לרווח נקי של משלם המיסים הישראלי! ומי אמר שמוכרחים להצטייד דווקא ב- 35 F, אותו נקבל ממילא עם לא מעט "הגבלות ואיסורים"?


מה רע ברכישת מטוסים חמקניים אצל אמא רוסיה? מצבה הכלכלי אינו מזהיר ורכישה ישראלית רק תסייע למוניטין של יצרני 'המיג' ו'הסוחוי' ותקדם את המכירות. תשאלו את חברת 'לוקהיד' האמריקנית, המחזרת היום אחרי ישראל, שאפילו לא הייתה חברה בצוות הפיתוח של המטוס והכול על- מנת לזכות ב"הכשר" שידחוף את המדינות הנבונות שנבהלו מה-35-f, לחתום על התחייבות רכישה.

אינני מבין את ההתעקשות על רכישת מטוס ה-35-f שמחירו אסטרונומי בהשוואה למטוסי הדור החדש הרוסיים ועליונותו המבצעית עליהם, מוטלת בספק. הנה רק לפני מספר חודשים, ספג החמקן האמריקאי 'מכה בלתי צפויה' מסגן מפקד חיל האוויר האוסטרלי לשעבר, הגנרל פיטר כריס, שטען כי מטוס ה-35- f נחות בהשוואה למטוסי הקרב הרוסיים המתקדמים מדגמי 'סוחוי', בכל הקשור לרדיוס המבצעי ולמהירות התגובה!


בסוף שנת 2008 חשף חבר פרלמנט אוסטרלי תוצאות סימולציית מחשב של קרבות אוויר שנערכו בבסיס אווירי אמריקאי בהוואי, (שכמובן הוכחשו ע"י האמריקאים) לפיהן הובס מטוס ה-35- f מול המטוסים הרוסיים. מפרסום בביטאון חיל-האוויר, המסתמך על דברים שאמר איש הפנטגון לשעבר, שהיה מעורב בפיתוח מטוס ה-18- f ומטוס ה-16- f, עולה כי החמקן לא יוכל להתמודד בקרבות אוויר מול 'הסוחוי'.


במאמרו החריף לירחוןן' ג'יינס', כינה בכיר הפנטגון את המטוס בכינויי גנאי כגון: "כלב" ו"לימון" והוסיף שלדעתו המקצועית מטוס ה-35-f כבד, מגושם, נושא חימוש קטן יחסית וחמקנותו אינה ברורה די הצורך! לטענתו המטוס מסתמך באופן עיוור על טכנולוגיות הנמצאות עדיין בפיתוח ואין לדעת אם עד סיום הפיתוח, לא יומצאו אמצעי נגד שינטרלו את יתרונותיו המוטלים גם כך בספק.


אגב, המטוס מייצר רעש סביבתי עצום. בהמראה – פי שניים ממטוס 15-f ובנחיתה-פי ארבעה. ומכיוון שמדינתנו ידועה בממדיה הקטנים ובשכנות לא תמיד סימפאטית עם בסיסי חיל האוויר, יהיה צורך להתחשב ב"מוקש" הקטן הזה.


בכל אופן, השוואה פשוטה בין מטוסי ה'סוחוי' למטוס ה-35- fבמספר פרמטרים עיקריים כגון: מהירות, מספר מנועים ועוצמה (דחף), יכולת נשיאת מטען, רדיוס פעולה מבצעי ואפילו חימוש עצמי, מניבה מסקנה אחת ברורה, ביצועי המטוס האמריקני אינם מצדיקים את מחירו העצום.

מטוס חמקן, אומרים לנו "המומחים", חיוני 'למכת הפתיחה', במקרה שנחליט לתקוף באיראן. נו??! התקיפה חייבת להתבצע לכל המאוחר עד ראשית השנה הבאה ואילו המטוס החמקן יגיע אולי בעוד שנתיים וגם אז יצטרך לעבור כשירות מבצעית, תהליך המצריך לא מעט זמן. מטוס ה-35- Fהישראלי לעולם לא ישתתף בתקיפה באיראן, רק מהטעם הפשוט שהוא נותר מחוץ לשעון הזמן, זה שאנו מכנים לעיתים, "חלון הזדמנויות". פרט לכך, לא ברור לי כיצד יגיע מטוס חמקן בעל טווח טיסה אוטונומי קצר, בהשוואה למרחק שיהיה עליו לעבור עד האתר בו נמצאת המטרה ואחר-כך לשוב הביתה בשלום?


כן, כולכם יודעים את התשובה, בתדלוק אווירי. אלא מאי? שלב ההתחברות למטוס התדלוק הגדול, במבצע רב משתתפים, יצריך "התקהלות" מטוסים כזאת, שתעורר את חשדנותו של כל "בקר" מיומן. מרגע זה והילך בטלה חמקנותם של המטוסים ועמה כל ההשקעה הבלתי מוצדקת במטוס.


מטוס ה-35-f, טוב ככל שיהיה, ייתן מענה התקפי מוגבל ביכולותיו בביצוע משימה נקודתית ותו לא!

אין בו כל מענה הגנתי לסופת הטילים שתבוא עם סיום משימתו ועל כן חובה עלינו להתחשב בנתון זה בעת קבלת ההחלטות. במלחמה הבאה, כפי שכולם יודעים, ישמש העורף כזירה מרכזית ויש להיערך לכך עם מיטב מערכות ההגנה הקיימות ולהאיץ את פיתוח המערכות העתידיות.

השקעה בלתי הגיונית וחסרת אחריות של 15 מיליארד דולר בצעצוע יקר כל-כך כמו מטוס ה-35-F , לא תותיר הרבה מהתקציב החיוני להגנת העורף וכמוה כהפקרת מדינת ישראל.

יש לעשות הכל כדי לשכנע את הרוסים למכור לנו ציוד צבאי שיכלול לא רק מטוסים, אלא גם מערכות הגנה אוויריות מהטובות בעולם כגון: טילי 300-S ובעתיד גם את ה-400-S, העולים ביכולתם המבצעית על טילי 'הפטריוט', הן בטווח פעולתם, מהירותם ופרק הזמן הקצר הנדרש להפעלתם.

מערכת המכ"ם הרוסית מסוגלת לטפל בעשרות רבות של מטרות, יש אומרים עד מאה בו זמנית ולשגר טילים לעברם, בעוד מכ"ם הפטריוט מסוגל לטפל במספר מטרות מצומצם בלבד. אגב, לאחרונה נכשל ניסוי טיל פטריוט 3 המשופר (3-PAC). הטיל החטיא את המטרה.


היתרון ברכש הרוסי אינו רק בתחום המבצעי, אלא גם ובעיקר בתחום הכלכלי, שכן המערכות הרוסיות זולות לאין ערוך בהשוואה למערכות הנשק האמריקאיות. רק לדוגמא, עלות מטוס 'סוחוי' עשויה להגיע עד כ-40 מיליון דולר, בעוד עלותו של מטוס ה-35-F , כפי שנתבשרנו לאחרונה, עלולה להגיע עד כ-200 מיליון דולר. זאת ועוד, לא פחותה היא החשיבות האסטרטגית שבקשר צבאי רחב היקף עם רוסיה, העשוי להביא לנטרול חלק מכוחות הרשע בעולם ומעבר לכך לזרז את הקטנת התלות הכובלת והחולנית שלנו 'בדוד סם'.

ואם בכל זאת מתעקשים גורמים במערכת הביטחון, להנציח את תלותנו בארה"ב ולרכוש את "מטוס החלומות" 35-F , אז אנא מכם, אל תגזימו, גלו אחריות והגינות כלפי משלם המיסים. טייסת אחת תספיק ובסכום הנותר, אם יש כזה, ניתן יהיה להשקיע במטוסי 15-F משופרים ולהאיץ פרויקטים חיוניים להגנה מפני טילים,רקטות ופצ"מרים, כגון: 'כיפת ברזל' , 'קלע דוד' של רפאל, מערכת הלייזר הטקטי 'THEL' (הנאוטילוס) ואפילו במערכת יירוט לטווחים קצרים ה-PHALANX. במערכות הללו ורק בהן מצוי המפתח להמשך קיומו של עם ישראל. לא בהבטחות ובהתחייבויות אמריקאיות, שבדרך כלל אינן מכובדות וגם לא ב-75 מטוסי ה-35-F שלהם.

גורל עם ישראל נתון בידיכם, אל תפקירוהו.

בברכת 'חזקו ואימצו ואל תחתו' ,

דני בז- סא"ל (במיל),

-------------------------------
טייס באיזה מערך הוא היה?
_____________________________________
"The Nation that draws too great a distance between its soldiers and its scholars
will have its children taught by cowards and its fighting done by fools." Thucydides

"When a true genius appears in the world, you may know him by this sign, that the dunces are all in confederacy against him."
John Kennedy Toole

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #24  
ישן 09-07-2009, 19:58
צלמית המשתמש של efekt
  efekt efekt אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 31.12.08
הודעות: 14,245
בתגובה להודעה מספר 21 שנכתבה על ידי GrimReaper שמתחילה ב "" מי צריך F35 בכלל? ביצועים מוגבלים במחיר אדיר ""

ציטוט:
במקור נכתב על ידי GrimReaper
רק לדוגמא, עלות מטוס 'סוחוי' עשויה להגיע עד כ-40 מיליון דולר, בעוד עלותו של מטוס ה-35-F , כפי שנתבשרנו לאחרונה, עלולה להגיע עד כ-200 מיליון דולר.

בר סמכא או לא, אם יוחלט לקנות 20 מטוסים רוסיים מאיפה כבוד דני בז מתכוון לגייס 800 מיליון דולר, לא כולל הדרכות והסמכות וחלפים? בעוד ש-20 מטוסי F35 יעלו למדינה 0 דולר... האם הוא לא יודע שכספי הסיוע כלל לא באים מכספי משלמי המיסים בארץ כמו שהוא מציין בכמה מקומות במאמר? תמוה מאוד...

הכתבה נחתמת ב"דני בז- סא"ל (במיל), טלפון נייד: 052-6800227" - שמישהו בבקשה יטלפן אליו ויעיר אותו...
_____________________________________
"אילו שמוכנים לוותר על חירות חיונית כדי להרוויח ביטחון זמני, לא ראויים לא לחירות ולא לביטחון - ומהר מאוד חסרים את שניהם."
-בנג'מין פרנקלין

ציטוט:
במקור נכתב על ידי Carl Sagan
"If you wish to make an apple pie from scratch, you must first invent the universe"



נערך לאחרונה ע"י efekt בתאריך 09-07-2009 בשעה 20:02.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #25  
ישן 16-10-2017, 22:27
  yaari yaari אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 28.09.04
הודעות: 5,708
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי XOXO שמתחילה ב "סא"ל (במיל.)דני בז - טייס בעל עין אחת ולוחם בשייטת 13לשעבר"

לפני כחודש יצא לי לקרוא בפייסבוק פוסט על הספר "לטוס עם עין אחת" שכתב דני בז (יצא לאור ב 2016).

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

תמונות כריכת הספר - מהקישורים הבאים:
http://giva.libraries.co.il/BuildaG...592-IMAGE71.jpg
https://simania.co.il/bookimages/covers98/983268.jpg

הגבתי על הפוסט וגם סיפקתי קישור לאשכול הנוכחי. כמו כן הוספתי:
"היחיד שידעתי שטס עם עין אחת בפנטום היה משה דיין ב 20.7.1973 (הוא היה בסיור בסיני כאשר נחטף מטוס ג'מבו יפני והיה חשש שיונחת בישראל ואז הטיסו אותו במטוס פנטום מרפידים) אבל הוא לא קיבל כנפיים בעקבות כך. לא קראתי את הספר של דני בז אבל גם אם יצא לדני לעבור מספר שעורי הדרכה בבית הספר לטיסה ואולי גם לטוס כאורח באחת מטייסות הפנטומים מסיבה כלשהי - זה עדיין לא סיפור של "טייס בעל עין אחת". כיוון שראיתי שדני מגיב לפוסט זה - אני יותר מאשמח לקבל פרטים על כמה גיחות הוא עשה ובאיזו טייסת ויוכיח לי, בנתונים נוספים, שאני טועה בהערכתי (צילום עם סרבל, ג'יסוט וקסדה אינם הוכחה)".

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

תגובתו של דני בז היתה:
"זה שאתה לא יודע, לא אומר שלא היה. קודם תקרא, אחר כך תירה...".
היה בחלק השני של תגובתו מן הצדק והבטחתי לרכוש ולקרוא.

כעת אני אחרי הקריאה ויכול לספק את הערכתי האישית לגבי הדברים שנכתבו ולהוסיף מהידע שקיים אצלי. אין לי כוונה להתנגח. מדובר בהערכות ולא בניסיון להציג חלק מהדברים הכתובים בספר כדברים שלא קרו או שאינם אמת. כל קורא יכול להעריך כמיטב הבנתו.

אני אשתדל להביא את הערותי לפי סדר הדברים בספר, פחות או יותר.

בעמ' 15 – סריקה של סיכום ראיון עם האלוף בני פלד, מפקד חיל האויר, מה 11/12/1974.
לפי סיכום הראיון הוחלט לקבל את סגן אלבז דני לביה"ס לנווטים בבית הספר לטיסה במגבלות מסויימות ובתנאים מסויימים. המגבלה הראשונה: מיועד להיות נווט במטוסי תובלה כבדים.
הערה שלי: מדובר בכשנה לאחר מלחמת יוה"כ. חסרים אנשי צוות אוויר רבים כתוצאה מהמלחמה. לדני יש כבר ניסיון טיסה לא מועט שצבר בלימודי טיסה אזרחיים.

עמ' 111 – דני מתאר שבמהלך הראיון אצל מח"א התקבלה בלשכה בשורה קשה שבנו הצעיר של זוריק ז"ל (ארלוזור לב, מפקד רמת דוד שנהרג במלחמת יוה"כ) נפטר מסיבות רפואיות.
במציאות: אוהד לב נפטר כשנה לאחר מכן, ב 9.10.1975.

בכלל, בספר מסופר על תאונות רבות בחיל האוויר באותן שנתיים עיקריות שבהן הוא עוסק, ומתקבל הרושם שלמחבר הספר יש קשר עם רובן.
ייתכן שהפרטים מהתאונות לוקטו מהקישור הבא:
http://sfilev1.f-static.com/image/u...pdf?id=16275668
אחרת קשה להסביר את הכתוב בעמ' 181, המתאר ניווט לילה באיזור ג'בל הילאל. כשהמדריך שואל את דני מה הוא רואה למטה, תשובתו היא: "אני ראה את נשמותיהם של אנשי הצוות של FBO X4 203 , מטוס ההרקולס שהתרסק על פסגת ההר עקב טעות בניווט" (גם בשאר התאונות תמיד יופיע מספר המטוס וכינוי הטייסת שבה ארעה התאונה).

לפעמים יש בעיה בתאריכים ובנתונים.
עמ' 153: "גדולה היתה המהלומה שספגנו ב 7/2/1976, חמישה ימים בלבד לאחר תאונה אוירית שבה נספה רס"ן נשרי (פוגל) אריה. עתה נתבשרנו על מותו של סרן דב שמשון כהן (דובלה) בתאונה מצערת. מטוס העיט 872...".
רס"ן נשר אריה, מהנדס אלקטרוניקה, נפטר ב 2/1/1976. לא היתה תאונה באותו יום.
סרן דב שמשון נהרג ב 7/2/1977. כלומר, שנה מאוחר יותר.
המפתיע: בעמ' 232 מופיעה שוב התאונה של סרן דב שמשון והפעם עם התאריך הנכון ועם התאור "חבר טוב". תאור שלא הופיע בפעם הקודמת.

עמ' 180 – 6/7/1976 – סרן אברהם (אבי בהרב): "מיד לאחר ההמראה ביצע אבי פניה חדה, ככל הנראה כתוצאה מוורטיגו ופגע בקרקע".
מפקד הטייסת, עמרי אפק ואני היינו יחד במכוניתו של אפק בדרכנו לטייסת לטיסות לילה. כשהיינו מול מגדל הפיקוח ראינו את התאונה ומיד נסענו לשם והגענו ראשונים, עוד לפני רכבי הכיבוי וההצלה. אפק גילה ראשון את גופתו של אבי וביקש ממני לא להתקרב כיוון שחשש שהמראה הקשה עלול להשפיע עלי. הספקתי רק לראות את הג'יסוט ואחת הנעליים עולים באש והסטתי את מבטי. במציאות אבי לא היה בפניה (ודאי לא חדה). אבי התרסק בטיסה ישרה בהמשך המסלול.

עמ' 313 : לטענתו של דני, מח"א אישר שינוי במבנה ההכשרה שלו.
במסגרת השינוי דני עובר לא רק קורס נווטים אלא גם קורסי טייסים (גם טייסי קרב וגם טייסי מסוקים. במסגרת שניהם הוא מבצע טיסות סולו). עובר הסבה במטוס קורנס (כולל טיסה מבצעית בלילה שבמהלכה נורית אש אוייב על המטוס ולאחר איתור המטרה הם מבצעים צלילת הפצצה עליה). עובר את הקורס של 669 וגם קורס מקלען אוויר ("לא אוכל להרחיב", עמ' 233).

לא עברתי הכשרה של 669, לא הכשרה של מקלען אוויר וגם הטיסות שלי במסוקים די מצומצמות. לעומת זאת את מטוס הפנטום אני מכיר לא רע וכאן אני יכול לשתף את השגותי על דברים שנכתבו.

דני כותב שלפנטום היו טילי סיידוינדר AIM-9 וגם טילי פלקון AIM-4. בארץ מעולם לא היו טילי פלקון AIM-4 (טיל מיושן מאוד שהסיידוינדר החליף אותו בשנה שראשוני מטוסי הפנטום הגיעו לארץ).

"מסוגל לרוקן את כל 6 טונות הדלק הפנימי שלו בטיסה עם מבערים פתוחים בגובה נמוך בתוך כ 15 דקות" (עמ' 317). הלוואי שזה היה נכון. הדלק בתנאים האלה היה נגמר בפחות מחצי הזמן שנכתב.

"רזצ'יק (יצחק רז), הנווט המהולל, כבר הוכיח בשעתו שאת המטוס המופלא הזה ניתן להנחית גם מהמושב האחורי" (עמ' 318). לא היה ולא נברא. רזצ'יק היה אחד מהמדריכים של דני בז אך מעולם לא הנחית מטוס פנטום מהתא האחורי. היה מקרה אחד שנווט (יורם רומם) עזר בהנחתת פנטום ברפידים לאחר שהטייס (רענן נאמן) נפגע בידו השמאלית מטיל שפגע במטוס (3/8/1970). רומם הוריד את הגלגלים והמדפים בחרום ובעת שרענן תיפעל את ההטסה עם הסטיק, רומם תיפעל את המצערות בהתאם להנחיות מרענן.

הרצת מנועים לבדיקה לפני המראה בעמדת המתנה (עמ' 329). לא נכון. רק על המסלול (שם הוא לא צפוי להעלות אבק רב ואבנים העלולים לפגוע במטוסים אחרים). בד"כ היו יכולים להתיישר 3 מטוסים ביחד על המסלול, זה לצד זה, ולבצע בדיקת הרצה. אם היה מבנה של רביעיה, המטוס הרביעי היה צריך להתיישר על המסלול לפניהם ולבצע את הבדיקה ואח"כ לפנות את המסלול עד להמראתם. זאת, כדי לא להתעכב אחרי ההמראה של השלושה.
הרצת כל מנוע בנפרד כדי לא לגרום לשחיקת גלגלים. לא נכון. הבדיקה הנפרדת היתה כדי לוודא שאין השפעה של המנוע הנבדק על המנוע השני בעת הבדיקה.
הנה הבד"ח עם חיצים לשני הנושאים הנ"ל:

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

"לבדוק טילי אינפרא אדום אחרי המראה כדי לוודא שהם אכן מכוונים לפנים, בכיוון הטיסה" (עמ' 330). לא מכיר בדיקה כזו.

"הייתי אחראי על המכ"מ לצורך הערכת גובה" (עמ' 333). המכ"מ מעולם לא שימש להערכת גובה (וגם לא יכול לשמש). ביעף צלילה, בעת נעילה על הד הקרקע, הוא אכן מספק נתון גובה למחשב ההפצצה. הנווט אינו יכול לדעת במדוייק (וגם לא להעריך) את הגובה המסופק במקרה כזה.

"היעדר הצג בתא הקדמי נועד להגן על ראיית הלילה של המטוס בשל סכנת השתקפות האור בחופה העלול לפגוע בשימוש בכוונת הלילה". בכל מטוסי הפנטום יש צג מכ"מ גם לטייס (אחרת איך ידע מה רואים בו). בשני התאים ניתן לווסת את עוצמת האור בצגים כדי לא להסתנוור וכדי להחליש את השתקפויות האור בחופות.

כעת למספר מילים על הנווט אבי כהן ז"ל.
דני בז מציין אותו פעמים רבות בספר כחבר ילדות שגם ליווה אותו, כמדריך, בביה"ס לטיסה.
"קויו – כינוי שדבק בו בבית הספר לטיסה" (עמ' 78). "קויו" מנוקד בספר בחולם מעל שני הווים בעוד שהכינוי שהיה לו היה עם קובוץ בשני הווים.
"הייתי מוקסם מחוויות הטיסה שלו במהלך מלחמת יום הכיפורים שבה קנה את עולמו כנווט מוביל לאחר נפילת מטוסם של אהוד חנקין ושאול לוי".
ובכן, אהוד חנקין ושאול לוי טסו בטייסת 69 ונפלו ביום השני של מלחמת יוה"כ, ב 7/10/1973.
אבי כהן היה בקורס הסבה בטייסת 107 בעת שהמלחמה פרצה. רק ביום האחרון למלחמה, ב 24/10/1973 הוא טס טיסה אחת (מתוך 3 באותו יום) כמוביל ביחד עם ספקטור, כאשר היה מדובר בגיחות שהסיכון בהם היה נמוך יותר בימים שקדמו.

דף לזכרו של אבי כהן ז"ל שהכנתי למפגש 40 שנה של לוחמי הטייסת במלחמת יום כיפור:

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

לסיום:
לדברי דני בז, הכנפיים הוענקו לו ולשניים מחבריו הטובים, בוגרי הקורס המיוחד, ע"י מח"א בטקס צנוע במפקדת חיל האוויר (עמ' 369).
בעמ' 381 יש צילום של תעודה שכלל לא נראית כמו תעודה סטנדרטית שמקבלים בסיום קורס טיס (אין בה אפילו סמלי צה"ל וחיל האויר) וכלל אינה חתומה ע"י מפקד החיל.
לא מפתיע אותי שכמעט ואין צילומים של דני בז עצמו במהלך השרות.

הערה אחרונה:
ממקורותי מסתבר שמח"א אכן אישר את הכשרתו של דני בז בבית הספר לטיסה (המסמך שבספר, עם המגבלות והתנאים המופיעים בו, נראה אותנטי). דני בז לא סיים את ההכשרה בקורס הנווטים. לא ידוע לי באיזה שלב הופסקו טיסותיו. אם הצליח להגיע למתקדם קרב (כאמור, בניגוד להנחיית מח"א) היה יכול להספיק לעשות מספר טיסות היכרות בפנטום (ניווט ואל ראות. לא יותר מכך).
דני בז נצפה עונד כנפיים על מדיו.

דני בז בראיון טלוויזיוני (פורסם ב 26/2/2015):


לצפייה במקור באתר YouTube, לחצו כאן.

נערך לאחרונה ע"י Fang בתאריך 14-10-2019 בשעה 18:40.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #27  
ישן 17-10-2017, 12:58
צלמית המשתמש של amirsgv
  משתמש זכר amirsgv amirsgv אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 16.08.04
הודעות: 3,996
הערה אחת בלבד
בתגובה להודעה מספר 25 שנכתבה על ידי yaari שמתחילה ב "לפני כחודש יצא לי לקרוא..."

מקבל כל מה שכתבת למעט הנחתה מהמושב האחורי, ראה כאן על יעקב עובדיה מתוך הבטאון:

בטייסת של עובדיה זוכרים אותו כנווט מצוין, אבל קצת שובב. "תשאלי אותו על העניין הזה שלו עם הנחתת מטוסים", אמרו לי. הנחתת מטוסים? נווטים לא אמורים להנחית מטוסים. עובדיה החליט לספר לי סיפור. "במלחמת יום הכיפורים, אחד ממטוסי הפאנטום חטף פגז ולטייס נקטעו שלוש אצבעות ביד שמאל. הטייס נכנס קצת להלם, והנווט הטיס אותם לרפידים, אבל את הנחיתה עצמה ביצע הטייס, כי הנווט לא ידע. אחרי המקרה הזה החלטנו בטייסת, שעדיף שהנווטים יידעו איך להנחית מטוס. היתה אז אווירה כזו שמי שנחשב ל'בסדר', נותנים לו לנסות להנחית פאנטום. מאז, ועד מלחמת לבנון, הייתי מנחית מטוסים כל הזמן, תלוי כמובן באומץ של הטייס. אבל בדרך כלל הם היו נותנים לי".
ואם עובדיה היה מקבל את האפשרות להנחית את המטוס, אז למה לא להטיס? "אני זוכר פעמים שהיינו טסים בגובה הדשא מעל המטווח של ג'נין ומגרשים עדרי כבשים, כשאני מטיס. זו היתה האווירה באותם ימים". החגיגה נגמרה כשהגיע מפקד חדש לטייסת, עמירם אליאסף. "ישבנו לארוחת-בוקר, ואליאסף סיפר כמה הפחידו אותו הטיסות שלו עם הטייסים הצעירים, כשהוא יושב בתא האחורי ולא מצליח לראות כלום. אמרתי לו 'מה אתה מדבר? לא רק שאין שום בעיה לראות מהתא האחורי, אין שום בעיה אפילו להנחית מטוס מהתא האחורי'. אז הוא אמר לי: 'עובדיה, מה אתה מקשקש?' 'תשאל את מייק', עניתי לו, 'הרגע הנחתתי מטוס'". עובדיה אומנם הצליח להוכיח את עמדתו, אבל גם הוא ומייק, הטייס, לא יצאו מזה בשלום. "מייק, היום מפקד מרכז ניסויי הטיסה של חיל-האוויר, נזרק מהטייסת, ואותי קירקעו לחודש. האמת היא שמאז צברתי עוד כמה נחיתות, אבל אני לא יכול להסגיר את שמות הטייסים שנתנו לי לעשות את זה.
_____________________________________
מרקיע שחקים האתר למחקר ותיעוד ההיסטוריה של התעופה בארץ. www.sky-high.co.il

גלריה: www.pbase.com/amirsgv

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #32  
ישן 24-06-2021, 08:02
  yaari yaari אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 28.09.04
הודעות: 5,708
בתגובה להודעה מספר 25 שנכתבה על ידי yaari שמתחילה ב "לפני כחודש יצא לי לקרוא..."

ציטוט:
במקור נכתב על ידי yaari
"היחיד שידעתי שטס עם עין אחת בפנטום היה משה דיין ב 20.7.1973 (הוא היה בסיור בסיני כאשר נחטף מטוס ג'מבו יפני והיה חשש שיונחת בישראל ואז הטיסו אותו במטוס פנטום מרפידים) אבל הוא לא קיבל כנפיים בעקבות כך. לא קראתי את הספר של דני בז אבל גם אם יצא לדני לעבור מספר שעורי הדרכה בבית הספר לטיסה ואולי גם לטוס כאורח באחת מטייסות הפנטומים מסיבה כלשהי - זה עדיין לא סיפור של "טייס בעל עין אחת". כיוון שראיתי שדני מגיב לפוסט זה - אני יותר מאשמח לקבל פרטים על כמה גיחות הוא עשה ובאיזו טייסת ויוכיח לי, בנתונים נוספים, שאני טועה בהערכתי (צילום עם סרבל, ג'יסוט וקסדה אינם הוכחה)".
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

קוריוז:
מסתבר שלדיין יצא לטוס עם טייס שרואה רק בעין אחת.
מדובר ביוחנן רוזר (טייס מעורר השראה).
החל מהדקה ה 35 בסרטון הבא ("תגיד לי, איך זה יכול להיות שנותנים לטייס עם עין אחת להטיס שר ביטחון?"):


לצפייה במקור באתר YouTube, לחצו כאן.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 21:41

הדף נוצר ב 0.11 שניות עם 11 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר