לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה ברוכים הבאים לפורום פוליטיקה ואקטואליה, נא לשמור על שפה נאותה חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חדשות ואקטואליה > פוליטיקה ואקטואליה
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #1  
ישן 22-04-2009, 11:42
  שימשון שימשון אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 30.07.08
הודעות: 67
יום אחד בשנה זה מעט מידי כדי להזכיר את השואה

לדעתי- יום אחד בשנה שבמהלכו רובנו הולכים לעבודה כרגיל ולמעט הצפירה כמעט ולא משנים את שיגרת היום ,זה מעט מידי. אז בשידורי הרדיו יש שירים עצובים ובטלויזיה יש סרטים על השואה, ויש גם טקסים שבהם משתתפים ניצולי שואה ובני משפחותיהם וכן טקסים בבתי הספר, אבל מי שנמצא בעבודה כל היום כמעט ולא מרגיש. אני לא ניצול שואה ולא צאצא של ניצולי שואה והייתי רוצה שנושא השואה יחדור לכל בית יותר. בבתי הספר מלמדים קצת על השואה ביום השואה וביום שלפניו אבל זה מעט מידי. בעוד 15-20 שנה לא ישאר בחיים איש מניצולי השואה וכל מה שישאר זה הסיפורים. אני חושב שחובה היום להפגיש מה שיותר ילדים בארץ עם ניצולי השואה בכדי שישמעו את הסיפורים ממקור ראשון, יראו את המספרים שקועקעו על ידיהם ואת הצלקות שעל גופם. כאשר הילדים של היום יגדלו הם יוכלו לספר (בגאווה) לילדהם ולנכדיהם בעוד 60 שנה שהם ניפגשו ושוחחו עם ניצול שואה.הילדים של העתיד שאולי יטילו ספק בסיפורי הזוועה ישמעו מה שיספר להם הסבא שראה ודיבר עם ניצול שואה.
אני חושב שרבני ישראל צריכים להתקין הלכות בעלי אופי דתי שיתאימו ליום זה. אם זה יום צום (כמו צום גדליה שהוא לזכר יהודי שנרצח) או ימי העומר שהם לזכר תלמידים שנרצחו או הימים שבין המיצרים (שהם לזכר המצור על ירושלים וחורבנה), מזון מיוחד שיהיה נהוג לאכול בערב יום השואה (כפי שאוכלים מרור בערב פסח) וכו'. מה שלא יהיה -מה שיש עכשיו זה מעט מידי וזה ילך ויתמעט ככל שיחלפו השנים וככל שיותר ויותר ניצולי שואה ילכו לעולמם.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #5  
ישן 22-04-2009, 15:22
  שימשון שימשון אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 30.07.08
הודעות: 67
כמו שלרבים כיפור זה כלום ויום השנה לרצח רבין לא מזיז
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי שימשון שמתחילה ב "יום אחד בשנה זה מעט מידי כדי להזכיר את השואה"

אחרי כל כך מעט שנים.
בגלל זה אני חושב שבאותו היום צריכים להיות מנהגים והלכות שיעברו מדור לדור. כמו שאנשים אוכלים בימנו מצות בפסח לזכר משהו שהיה לפני איזה 3500 שנים. הרי גם על רצח רבין-אם היה מתרחש בתקופת המקרא היה נקבע יום צום. וסיפור שואת יהודי ארופה דומה לסיפור יציאת מצריים למרות שאנחנו לא יודעים כמה יהודים ניספו בעבדות במצריים. וכן- גם באירופה התחוללו ניסים, הרי בזמן שהשואה היתה בשיאה מי יכל להאמין שבתוך 5 שנים תהיה ליהודים מדינה עם צבא שכבר נלחם ויכול להגן עליה והנאצים יהיו בבריחה?
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 22:02

הדף נוצר ב 0.06 שניות עם 11 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר