01-04-2009, 08:42
|
|
מנהל פורום צבא ובטחון
|
|
חבר מתאריך: 04.05.02
הודעות: 22,952
|
|
סיקור: קינג קווסט 1
שינוי זה לא דבר טבעי. שינוי זה לא דבר מקובל. במיוחד לא כשהוא לא נוח או מגניב. אבל לפעמים, מדי פעם, יש לך את המזל לראות שינוי קורה מול העיניים וגם להעריך אותו.
בשנת 1987 החיים היו יפים ופשוטים: יש מקלדת ועם זה מסתדרים. ארבעה כפתורי חצים + מקש רווח, ואתה מסודר (ואם צריך להשתמש באנטר ומקשי ספרות, זה כבר נחשב משחק מורכב). מי שבכלל רצה לפנק את עצמו קנה ג'ויסטיק - מוט פשוט עם כפתור אחד על הידית ועוד אחד על הבסיס. גם המושגים היו די ברורים: "עכבר" זה חיה קטנה שגורמת לאמא לצרוח ולטפס על כסאות, ו-"שמירה" זה משהו שאבא עושה במילואים. כן, היו לנו חיים יפים.
ואז הגיע משחק אחד שזרק את כל הסדר העולמי הקבוע מהחלון - אם עד עכשיו עבדנו על רפלקסים, נפל לנו על הראש משחק שדרש משהו קצת פחות טריוויאלי: אינטיליגנציה!
קינג קווסט 1, שנודע גם בשם "קינג קווסט: החיפוש אחר הכתר", יצא בשנת 1987 וכלל כמה מאפיינים שהבדילו אותו משאר המשחקים:
1. הגרפיקה היתה מזעזעת. לא, באמת - אפילו בסטנדרטים הפשוטים של אז הוא היה מגעיל.
2. המוזיקה היתה - טוב, כמו בכל המשחקים של אז - מצפצפת.
3. בתחתית המסך היתה שורה שחורה שנראתה ככה:
לאחר מעט בלבול, קצת נסיון וטעיה הבנת שבתוך השורה צריך לכתוב דברים - וזה כבר היה ממש מוזר! וככה מצאנו את עצמנו נאבקים שעות תוך התרוצצות בין מסכים וכתיבת משפטים סתומים כמו "look at flower" או "talk to princess"... אוףףףף, מה הם רוצים ממני?! דייייי כבררררר!!! ועדיין, כל מי ששם את הידיים על הקווסטים יודה שזה היה משהו שונה, משהו נפלא שאולי היום נראה מטופש ומיושן - אבל בימים ההם הוא היה מהפיכה אמיתית, לא פחות גדולה ממשחק אחר שיצא 5 שנים אחריו - הטירה הנאצית 3D...
ולמען כל אלו שלא הבינו מה אני רוצה עד עכשיו, סיקור מהיר וקצת יותר סטנדרטי:
קינג קווסט היה המשחק הראשון בסדרת קינג קווסט, שיצא בשנת 87 ע"י חברת Sierra On-Line האמריקאית (התואר והכבוד למשחק הקווסט הראשון אי-פעם שייך דוקא ל-"Mystery House" של אותה חברה, שלא הגיע לארץ). המשחק הכיל שורת פקודה שדרשה מהשחקן ביצוע פעולות מורכבות על ידי כתיבת פקודות טקסטואליות במבנה פשוט יחסית (כמו הדוגמאות הנ"ל). הדגש במשחקים הראשונים בסדרה היה פחות על גרפיקה ואפקטים קוליים/מוזיקליים, ויותר על חשיבה מקורית ועלילה זורמת. בנוסף, מאחר והמשחקים הבאים בסדרה ובסדרות הקווסטים האחרות שבאו בעקבות הצלחתה (פוליס קווסט, ספייס קווסט, לארי ) התפרסו על שטחים נרחבים יחסית, המשחקים כללו כמות גדולה והולכת של דיסקטים (לפעמים אפילו 7-8!) - מקומות שונים במשחק היו ממוקמים פיזית על דיסקטים שונים, והמשחק היה דורש את החלפתם בהתאם להתקדמות העלילה (ואם דיסקט אחד היה נשרט או נאבד, הלך על המשחק - זה קרה לרוב לקראת סיום המשחק...).
בתחילת שנות ה-90 (91 או 92) פיתחה Sierra ממשק הצבע-והקלק סטנדרטי שהביא לסיומה את תקופת השימוש במקלדת. אחד המשחקים הראשונים מסוג זה היה רימייק לקינג קווסט 1, סוג של הבעת כבוד למשחק שהמציא את הז'אנר. היום Sierra כבר מזמן אינה קיימת ומה שנשאר זה הרבה זכרונות על משחקים מסוג אחר, והסיפורים הפיקנטיים על מפגשי הצמרת של מנהלי חברות המשחקים בג'קוזי של רוברטה וקן וויליאמס (מייסדי ומנהלי החברה).
והנה אתגר קטן לכל החוכמולוגים שיגידו "אה, זה משחק של פעם - אני גומר אותו בדקה וחצי": תתקינו DOSBox, תורידו את המשחק (חוקי לגמרי), ותשחקו אותו מהתחלה ועד הסוף בלי להשתמש ב-Walkthrough. נראה כמה זמן יקח לכם...
_____________________________________
גם כשלא היה הרבה, היה לנו הכל
|