20-02-2009, 10:31
|
|
L'enfer, c'est les autres
|
|
חבר מתאריך: 21.11.01
הודעות: 29,238
|
|
למעשה מסתבר שאתה לא טרחת לקרוא בכל הלינקים שנתת לי, כי אחרת היית מגיע למסקנות אחרות. (לא שויקיפדיה היא מקור מהימן למשהו, להפך. כל אחד עושה בה כרצונו, והערכים האלו מלאים שטויות כרימון בעיקר בגלל שאין בר דעת שמוציא משם את ההבלים שנכתבו.
המהר"ל
ציטוט:
ככלל צידד וחייב לימוד מדעים וראה בהם סולם לעלות אל חכמת התורה והכרת הבורא. אחת מראיותיו היא שיש לברך על ראיית חכם מאומות העולם - "ברוך שנתן מחכמתו לבשר ודם". יוצא דופן במדעים הוא מדע האסטרונומיה שמהר"ל ראה בו "מדע יהודי" ("כי היא חכמתכם ובינתכם לעיני כל העמים"), שנמסר הלכה למשה מסיני, ויש חובה דתית ללומדו כמו שאר דברי תורה
|
תלמידו ר' דוד גנז:
לא מצאתי אף ראיה שעסק במדעים להנאתו ח"ו.
הגרא:
ציטוט:
ועם זאת התנגד ללימודי מדעי הרוח הכלליים, משום שלא ראה בהם תועלת אמיתית לחיי האדם היהודי. הגר"א נהג להבדיל בין לימודי מדעי הרוח לבין לימודי מדעי הטבע בהם ראה "רקחות וטבחות" המסייעות להבנת התורה
|
ר' ברוך משקלוב
ציטוט:
...בזוהר; ועל כן מדע האנטומיה יֵצֵא נשכר מהכרת הקבלה מצד אחד, ואילו מושגי הקבלה יהיו ברורים יותר על ידי הכרת המבנה האנטומי של גוף האדם, בבחינת "מִבְּשָׂרִי אחזה אלוה" (איוב י"ט, כו), מצד שני.
|
החתם סופר
נכתב שלמד מדעים, לא נרשם למה. אולי באמת צריך להוסיף שם.
כמובן שהשמטתי מהרשימה גדולי תורה שאין לי הרבה מושג לגביהם, ועל ויקיפדיה לא רציתי להסתמך, ובפרט שאין שם אף מלה התומכת במה שאתה אומר. כמובן שאני גם יכול להביא רשימה משלי של רבנים לאורך הדורות שדברי תואמים את דבריהם, אך לא אעשה זאת. מספיקים לי דבריו של רבי שניאור זלמן מלאדי, בעל התניא והשו"ע, פוסק בנגלה ובנסתר שאסר בפירוש לימוד שלא לצורך הבנת התורה, או לפרנסה.
כשאהייה ליד ספרייה אוכל גם לשלוף לך את הציטוט המדוייק, ואת המקור.
_____________________________________
..
|