לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה ●●● ברוכים הבאים אל פורום צבא וביטחון ●●● לפני הכתיבה בפורום חובה לקרוא את דבר המנהל ●●● עקבו אחרינו! ●●● חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חיילים, צבא וביטחון > צבא ובטחון
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #17  
ישן 21-05-2005, 16:08
  משתמש זכר Soloavia Soloavia אינו מחובר  
צחי בן עמי לתחום התעופה הצבאית, חיל האויר ותולדותיו
 
חבר מתאריך: 17.10.04
הודעות: 8,704
לגבי התמונות
בתגובה להודעה מספר 16 שנכתבה על ידי דן 137 שמתחילה ב "לגביי הסקיהוק.."

מטוס הסופר מיסטר שצילמת הוא מטוס סער - שים לב לצינור הפליטה הארוך - זה נובע מהשתלת מנוע של סקייהוק במקום המנוע הצרפתי. המנוע האמריקאי הניב יותר כוח וצרך פחות דלק.

בישראל כונה הסופר מיסטר סמב"ד - ראשי תיבות של סופר מיסטר בי דו (2 בצרפתית).
כאשר קנו את המטוסים בהונדורס - אימצו את השם הישראלי בשיבוש קל - הם קוראים לו Sand Bat.

אגב, בשנות התשעים (קראתם נכון - שנות התשעים) הוציאו את המטוסים משרות בהונדורס עקב בעיות בצנרת ההידראולית, מתוך כוונה להחליף את המטוסים במטוסים חדשים יותר. כשגילו כמה זה יעלה להם - החליטו לשפץ את המטוסים ולהמשיך להטיס אותם....

אם זכור לי נכון - גם מטוסי אוראגאן (זה עם השיניים) עדיין בשרות בדרום אמריקה (ואם לא - אז יצא משרות לא מזמן).

לסיכום - מילה של תחנונים - יש למישהו תמונה עדכנית של מטוס הסקייהוק בחצור?

זה המטוס האחרון מסוגו שנותר בארץ....
_____________________________________
ילדים: קל לייצר - קשה לתחזק

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #21  
ישן 21-05-2005, 16:02
  משתמש זכר Soloavia Soloavia אינו מחובר  
צחי בן עמי לתחום התעופה הצבאית, חיל האויר ותולדותיו
 
חבר מתאריך: 17.10.04
הודעות: 8,704
אז ככה
בתגובה להודעה מספר 20 שנכתבה על ידי ohadbx שמתחילה ב "מספר מחוק?"

לא תמיד נשאו מטוסי חיל האויר 3 ספרות.

פעם היה מקובל לסמן 4 ספרות מתוכן 2 הספרות הראשונות סימנו את סוג המטוס - למשל 14XX למטוסי דקוטה וכו'.

אז עסקה כל התכתובת במטוסי 1400 - וידעו כולם - מדובר בדקוטות.

הכל היה טוב ויפה כשדובר בכמויות קטנות של מטוסים, ובמטוסים אחידים, ואז, כאשר הוחלט לוותר על שתי הספרות הראשונות - נשארו עם שתיים. גם מטוסי המיראז' היו בעסק ואפילו הסקיהוקים בתחילת דרכם.

אח"כ התחילו להגיע המון מטוסים ובדגמים לא אחידים (כפי שצויין באשכול לגבי הסקייהוק בכרמיאל) - אז ניתנו קידומות לכל סוג או דור מטוסים, ולעיתים גם עפ"י המשיימה שביצעו - למשל הספרה 4XX ציינה מטוסים צילום.

מטוסי חיל האויר אף זוכים מדי פעם לשינוי הקידומת על בסיס השבחות שעברו - למשל הפוגות שהפכו לצוקיות והיסעורים שהפכו ליסעורי 2000 (באחת הסדרות הוחלפה הספרה 6XX ב-0XX) למשל מסוק 666 של אסון הכבל - הפך ל-066 וכו'.
_____________________________________
ילדים: קל לייצר - קשה לתחזק

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #23  
ישן 21-05-2005, 16:23
צלמית המשתמש של DeepSpace
  DeepSpace DeepSpace אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 23.09.03
הודעות: 12,141
...
בתגובה להודעה מספר 22 שנכתבה על ידי ohadbx שמתחילה ב "תודה"


ציטוט:
Sherut Avir

Aircraft operated by the Palmach Flying Platoon, and then the Sherut Avir, retained their Palestinian civil registrations, ie of the form VQ-PAx, where x denotes the individual aircraft letter. Note that duplicate registrations were used to conceal the size of the Sherut Avir fleet. In Sherut Avir records these duplicate aircraft are denoted by a number after the registration, eg: VQ-PAS/1, VQ-PAS/2 etc. Aircraft delivered from overseas sources retained their original civil registrations.

31 May 1948 Onwards

On 31 May 1948, the Chel Ha'Avir issued orders regarding its first standardised national insignia and numbering systems. All newly arrived aircraft were allocated a military serial under a new system. The serial number comprised an aircraft role identifying letter (in Hebrew), a dash, and a three figure number for the individual aircraft identity. Hebrew reads from right to left, so the serial was displayed on aircraft in reverse order.

Hebrew English Role Types
ד D (Daled) Fighter S 199, P-51, Spitfire, Mosquito,
Beaufighter eg: 110-T

ב B (Bet) Light Bomber/ Seabee, Norseman, Bonanza, Widgeon,
Small Transport Aerovan, Norécrin eg: 52-ב

א A (Alef) Light Aircraft Auster, Piper Cub eg: 13-א

ס S (Samech) Heavy Transport Dragon Rapide, Dakota, C-46, DC-4

ה H (Hay) Heavy Bomber B-17

November 1948 Onwards

A new serialling system was introduced towards the end of November 1948, to account for the many new types recently introduced. Each serial number was to consist of four digits, with the first pair representing the aircraft type and the second pair the individual machine.

0101 Auster 1101 Harvard 2101 Mosquito
0201 Taylorcraft 1201 Widgeon 2201 Beaufighter
0301 RWD 13 1301 Dragon Rapide 2301 P-51
0401 Piper Cub 1401 Dakota 2401 C-69
0501 Argus 1501 DC-5 2501 Lodestar
0601 Bonanza 1601 B-17 2601 Hudson
0701 Norécrin 1701 C-46
0801 Norseman 1801 C-54
0901 Seabee 1901 S 199
1000 BT-13 2001 Spitfire

eg: 0802 was the 2nd aircraft of the 8th type, i.e. a C-64 Norseman.

It took some time for the change over to the new system to be completed. At the same time, large two digit radio call numbers were introduced. Generally the individual serial number became the radio call sign, but since it was allocated when the aircraft entered service rather than on delivery, this was not always the case. During the 1950s most aircraft displayed only the two figure 'last two' individual number.

Current System

From the early 1960s, the serial system appears to have changed again. The new system, which is still used, comprised a three figure number allocated to each aircraft. The numbers are not allocated in a strictly sequential manner, often including 'black out blocks' of omitted numbers, or jumping forwards or backwards in an apparently random manner. The net effect is to make it impossible to determine the actual quantity of a specific aircraft type in service, merely by identifying the highest and lowest known serial numbers. Duplication of serial numbers is also known to occur. Aircraft receiving major modifications often have the first number of the serial changed eg: from 201 to 701. Aircraft which regularly fly abroad also carry a civil registration eg: 4X-FBU in addition to the military serial number.


http://www.aeroflight.co.uk/waf/israel/iafserial.htm
_____________________________________
Programming today is a race between software engineers striving to build bigger and better idiot-proof programs, and the Universe trying to produce bigger and better idiots. So far, the Universe is winning. -Rick Cook

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #25  
ישן 21-05-2005, 23:07
  משתמש זכר Soloavia Soloavia אינו מחובר  
צחי בן עמי לתחום התעופה הצבאית, חיל האויר ותולדותיו
 
חבר מתאריך: 17.10.04
הודעות: 8,704
סיכום ביניים
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי דן 137 שמתחילה ב "סיפורו של מירא'ז ?"

מטוס המיראז' שבתמונה הוא מטוס מס' 44 וזקופות לזכותו שש הפלות (מעניין למה ראית רק שלוש).

למרות שאין לי פרוט רב מידי לגבי ההפלות, ומאחר שיש סתירות בין המקורות השונים, נסכם בשלב זה שמדוברבמטוס ששרת בשלוש טייסות - טייסת 101 (הקרב בראשונה), טייסת הסילון הראשונה ובטייסת הנגב (המטוס צולם בלוד בשנת 1982 כשהוא נושא את צביעת הזנב של טייסת הסילון הראשונה וסמל טייסת הנגב, מספר הזנב 144 ושש הפלות). מעניין לציין שהמטוס היה בין הבודדים שנצבעו באפור - כולל ראדום המכ"מ - דבר שעשוי להצביע על שני דברים:
1) המטוס פעל בטייסת הסילון הראשונה בימים בהם שימשה כטייסת אדומה, ולכן נצבע באופן חריג
2) מדובר באחד המטוסים בהם הוחלף המכ"מ במשקולת בטון (המכ"מ היה ידוע כ"לא משובח")

יש אי אחידות לגבי ההפלות שאינן מעירק - חלק טוענים להפלות סוריות, אחרים למצריות ויש כאלה שטוענים שדווקא מדובר בהפלה בטייסת אחרת, שלפי הידוע לי - המטוס כלל לא טס בה (למרות שעכשיו אני נזכר שחלק מן המטוסים הושאלו לאותה הטייסת - לך תדע) - לענף היסטוריה פתרונים - אבל הם כמו חור שחור - אוספים מידע ובחיים לא מוציאים אותו לציבור...

אני נתקלתי לראשונה במטוס בחצור כשנתיים מאוחר יותר, כאשר עשיתי בחצור את השירות הלאומי יחד עם בני כיתתי. אז גם הופיעו עליו יותר סימני הפלה מאלה שמופיעים עליו כיום. תמונת הסיום היתה של כולנו יושבים על המיג...
_____________________________________
ילדים: קל לייצר - קשה לתחזק


נערך לאחרונה ע"י Soloavia בתאריך 21-05-2005 בשעה 23:13.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 05:30

הדף נוצר ב 0.08 שניות עם 11 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר