29-11-2008, 22:33
|
|
|
|
חבר מתאריך: 12.05.06
הודעות: 13,563
|
|
ציטוט:
אבל אנחנו מדברים בפורום סטודנטים ולא בפורום 'מחקר אוניברסיטאי'.
השאלות שמעסיקה אותנו, הסטודנטים, הן שאלות שנוגעות ישירות לנו...
אנחנו באים ללמוד במוסד להשכלה גבוהה. אוניברסיטה או מכללה, זה בכלל לא משנה. אנחנו רוצים ללמוד כדי לקבל מקצוע לחיים בתחום שמעניין אותנו.
את חושבת שזה מעניין את רוב הסטודנטים באוניברסיטה בנוגע למחקרים שהאוניברסיטה משקיעה בהם?
את יודעת מה? אולי כן... אבל מעולם לא יצא לי לשמוע מאף אחד מחברי שלומדים באוניברסיטאות שונות ומשונות בארץ על המחקרים בהן.
את אף אחד זה לא מעניין... הם באים ללמוד.
בסופו של דבר, יש בעיה, לדבריך, באוניברסיטאות שבגלל שאין תקן למספיק מחקר, אין תקן למספיק מרצים ומכאן נובע שאין תקן למספיק קורסים ומכאן נובע שהאוניברסיטה לא יכולה לקבל אליה יותר סטודנטים.
|
א. אני חושבת שכסטודנטים אנחנו צריכים לקבל על עצמנו אחריות כלשהי לאיך המדינה תיראה בעוד 10, 20 או 50 שנה.
ב. הסטודנט של היום הוא החוקר של מחר. ולזה התכוונתי. לאוניברסיטאות אין בכלל מחסור במרצים, ותמיד ניתן להעסיק מרצים מן החוץ. הבעיה היא שאוניברסיטה מכשירה חוקרים, ואח"כ, כשהם רוצים לעסוק המחקר - אין להם איפה כי אין תקנים חדשים למחקר.
ציטוט:
אם האוניברסיטה היא גוף מחקרי ולא גוף לימודי, אני עוד יותר שמח שבחרתי ללמוד במכללה ולא באוניברסיטה.
למעשה, אם ההבדל היחיד בין מכללה לאוניברסיטה הוא המחקר, אני בזאת סיימתי למצוא כל יתרון כלשהו של אוניברסיטה על מכללה.
כיוון שהרמה זהה בכל מקרה (מהשוואות של החומרים שלנו מול אוניברסיטאות אחרות כולל הטכניון) עם דלתות (Delta) לכאן ולכאן, והתנאים במכללה טובים יותר, וגודלה של המכללה יקבע לפי הדרישה שיש לסטודנטים ללמוד בה (יותר דרישה, יעסיקו יותר מרצים, המכללה תגדל) - תמיד יהיה איפה ללמוד.
|
ג. אולי במכללה שלך הרמה טובה, אבל מידע ודאי אני יכולה לומר לך שעקב תנאי קבלה נמוכים מ-א-ד בהרבה מכללות - רמת הלימודים היא בהתאם לרמת הסטודנטים שם - כלומר לא משהו. התנאים ממש לא בהכרח טובים יותר, וללא האוניברסיטאות שיכשירו את המרצים שלך - גם לך לא היה איפה ללמוד (להזכירך, מכללות לא מעניקות תארים מתקדמים)
ציטוט:
כיוון שגודלה של האוניברסיטה הוא גודל סופי התלוי בתקציב ממשלתי ולא בכמות האנשים המבקשים ללמוד, תנאי הקבלה אליהן מאוד לא פרופורציוניים לחומר הנלמד, אלא באופן יחסי לכלל האוכלוסיה (זאת אומרת שאדם עם גישה מאוד טובה למתמטיקה ומחשבים לא יתקבל למדעי המחשב כי יש אנשים שהציונים שלהם טובים יותר משלו בפסיכומטרי, וכשהוא ילך ללמוד במכללה, הוא יהיה מצטיין דיקן, רק כי נתנו לו את האפשרות ללמוד ולהוכיח מה שהוא שווה).
|
התקיימו כאן בעבר דיונים לגבי הפסיכומטרי. בגדול - אין מה לעשות. מי שיש לו חשיבה מתמטית ולוגית טובה, גם יוציא ציון גבוה בפסיכומטרי. מעבר לזה - זה שהביקוש למקצוע מסויים כ"כ גדול, מאפשר למוסדות לברור את הטובים ביותר. פסיכומטרי משקף יכולת נתונה לאותו רגע. אפשר לשפר עם לימודים, אבל יש גבול לכמה ניתן לשפר.
ציטוט:
עצוב לי לשמוע כי כך מתנהלות אוניברסיטאות.
לנו כסטודנטים זה חשוב מאוד שיהיה איפה ללמוד כשנרצה ללמוד.
הרמה של הלימודים כלל לא תלויה בתקציבי ממשלה אלא אך ורק באיכות המרצים.
אפילו לא צריך להגיד שזה תלוי באיכות התלמידים כיוון שהגרועים בלאו-הכי נושרים.
מה שאומר שאם יקחו מרצים מבריקים, וישימו אותם במוסד להשכלה גבוהה, שילמדו ויקבלו שכר גבוה, כזה שהם יהיו מרוצים ממנו - הרמה של בוגרי התואר תהיה בהתאם. אפילו שאין שם תקן לדקת מחקר בודדת.
(דעתי)
|
אתה שוב טועה. ללא מחקר, רמת הלימודים תהיה ירודה, כי נשאר תקועים במקום. שילוב של חוקר מבריק ומרצה מבריק הוא נדיר מאד. ועדיין - יוצאים חוקרים נפלאים מהאוניברסיטאות, למרות שרמת ההוראה בהחל יכולה להשתפר.
מתן, אתה רואה דברים בזוית מאד מאד צרה. "למה צריך מחקר?", "אין יתרון לאוניברסיטה על מכללה" ביום שתתנסה במחקר, לתואר כזה או אחר, או אפילו תרצה לעשות תואר שני לא מחקרי, נראה אם תזדקק למשאבים של האוניברסיטה או לא.
איך בדיוק אתה חושב שאני ושכמותי מתקיימים? מהאויר? אני נמצאת בטכניון 5 ימים בשבוע ועורכת מחקר. כדי שאוכל להתקיים, הטכניון משלם לי מלגת קיום לא כ"כ גבוהה. אתה חושב שסטודנטים לתואר ראשון צריכים לממן אותי? או תקצוב מחקר של המדינה ובנוסף גרנטים ומענקים?
|