24-09-2008, 03:40
|
|
|
חבר מתאריך: 24.09.06
הודעות: 2,225
|
|
אז ככה;
קודם כל שני הצעדים צריכים להיות שווים. צליעות והליכות משונות זה נחמד מאוד אבל קודם כל את חייבת להבין את המכניקה של ההליכה (כמו כן הליכות לא רגילות עדיף לא בלופ).
כפי שציינו לפני, את לא תמיד מצליחה לשמור על נפח הדמות. באנימציה מצוירת אחד הדברים הראשונים שלומדים זה לשמור על נפח (זו אחת הסיבות לתרגיל שק הקמח המפורסם).
עכשיו למכניקה של ההליכה;
חשוב מאד גובה האגן. כמובן שהוא עולה ויורד אבל מתי? כשמורידים את הרגל המובילה לריצפה האגן מגיע לגובה המינימלי קצת אחר כך (תלוי על כמה פרימים הלופ שלך אבל בד"כ פריים אחד לאחר שהרגל נגעה בריצפה). הצעה; תנסי גם עם הורדת האגן באותו הפריים. מיד תיראי למה צריך לחכות פריים. התוצאה קפיצית וגמישה יותר ומייד מרגישים את המשקל שאנימטורים כ"כ אוהבים לדבר עליו.
הפריים הגבוה של האגן הוא מייד לאחר פריים המעבר, הפריים בו רגל אחת חולפת על פני הרגל השניה. שוב, חכי פריים אחד ואז הביאי את האגן לגובה המקסימלי.
(עכשיו, אם את רוצה להתחיל להנות באמת תנסי להפוך את זה, שהאגן נמוך בפריים המעבר וגבוה כשהרגל נוגעת בריצפה. שוב, דחי את הקיצונאויות (extremes) בפריים. מובטחת לך תוצאה משעשת מאוד)
את מגזימה הרבה יותר מידי עם טילטול הגוף קדימה ואחורה ובכל מיקרה את צריכה להניע את הראש כנגד הגוף. תיזהרי מאד לא להגזים (זה צריך להיות מאוד עדין) שהדמות לא "תיתפרק" לך. בכל מיקרה הדברים לא צריכים לקרות באותו הזמן.
דוגמה; נניח שאת מנפישה דמות שקופצת במקום. החזרה לקרקע צריכה לקרות באופן הדרגתי מלמטה למעלה. קודם כל הרגליים מתיישרות כך שכך הרגל מתחילה לנוע לכוון הרצפה אבל האגן עוד למעלה. אחר כך האגן יורד אבל הידיים והכתפיים מפצות בעליה למעלה. כעת הידיים יורדות (כמובן גם הידים יורדות בהדרגה, מרפקים לפני כפות וכו') אבל הראש מוטה מעט לאחור, מותח את הצוואר, ולבסוף גם הראש יורד. כמובן שאם המגע בריצפה המשקל נספג שוב בהדרגה. תיסתכלי על קרטונס ישנים, במיוחד עבודות של טקס אוורי בהן הכל מוגזם בטירוף ותיראי בדיוק איך זה עובד (אם את מכירה את דרופי הכלב תחפשי קטעי מעליות, אפשרות אחת זה במחווה לדמות שעשו ב"מי הפליל את רוג'ר ראביט" די לקראת סוף הסרט).
הממ... לא רואים ידיים בכלל. פיתרון פיקחי לצללית אבל כדי שתילמדי גם מה עושים עם הידיים.
בכל מיקרה חשוב שתילמדי לשלוט במכניקה. אחרי שתיהי טובה (מאוד) בזה יבוא הדבר האמיתי שזה להמציא ולהישתולל.
כל מה שניכתב פה (ועוד המון המון) תימצעי בספר של וויליאמס. קני אותו ופשוט תעברי על כולו ותעשי את כל התרגילים שהוא מראה. זה גם כיף וגם תילמדי המון (וגם הוא מסביר מעולה).
אל תוותרי. את מוכשרת מאוד. אנימציה שווה פי מיליון מציורים דוממים. תנועה טובה לאיורים בינוניים תראה מעולה. תנועה גרועה לאיורים מעולים תראה גרועה (כמובן, הכי טוב תנועה מעולה לאיורים מעולים). כשנכנס מרכיב התנועה כל השאר עף דרך החלון.
תהני.
|