לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה ברוכים הבאים לפורום "סקופים וחדשות". להזכירכם, יש לתת כותרות ענייניות לאשכולות אותם אתם פותחים. אני רואה בפורום מעין "היד פארק" שבו יש מקום לכל הדעות. לדבר אחד לא אסכים - לחריגה מחוקי הפורום. חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חדשות ואקטואליה > סקופים וחדשות
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #1  
ישן 09-05-2005, 08:16
צלמית המשתמש של amranal
  amranal amranal אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 20.05.04
הודעות: 4,400
היום ההכרעה במכרז בזק

היום ההכרעה במכרז בזק



ההפרטה השנייה בגודלה בישראל יוצאת היום לדרך, כאשר הממשלה תמכור 30% ממניות בזק. שתי קבוצות מתמודדות: קבוצת אלג'ם-הפניקס וקבוצת חיים סבן-אייפקס-ארקין. שווי השוק של החברה בברוסה עמד אתמול על 14.3 מיליארד שקל, כך ששוויו של גרעין השליטה הוא 4.3 מיליארד שקל
תני גולדשטיין


ההפרטה השנייה בגודלה בישראל, אחרי בנק הפועלים, של חברת התקשורת הממשלתית בזק, תגיע היום (ב') לשלב המכריע. רשות החברות הממשלתיות ומשרד האוצר ינסו היום להכריע על הזוכה שירכוש את גרעין השליטה (30%) של בזק. שתי קבוצות מתמודדות על גרעין השליטה: קבוצת אלג'ם-הפניקס וקבוצת חיים סבן-אייפקס-ארקין. שווי השוק של החברה בברוסה עמד אתמול על 14.3 מיליארד שקל, כך ששוויו של גרעין השליטה הוא 4.3 מיליארד שקל.










כאמור, אחת מהקבוצות המתמודדות על רכישת גרעין השליטה בבזק כוללת את בית ההשקעות אייפקס , את המפיק חיים סבן (השותף בזכיינית קשת), ואת מי שהיה בעל השליטה בחברת אגיס, מורי ארקין.



הקבוצה השנייה כוללת את איש העסקים האמריקני (הישראלי-לשעבר)בני אלג'ם , קרנות הון אמריקניות וקבוצת משקיעים ישראליים בראשות חברת הביטוח הפניקס .





הסיבוב הראשון יתבצע ב-10:00



המכרז יתבצע בידי ועדה, בהשתתפות מנהל רשות החברות הממשלתיות, אייל גבאי, היועצת המשפטית של משרד האוצר, ימימה מזוז, מנכ"ל משרד התקשורת, אבי בלשניקוב, וסגנית היועץ המשפטי לממשלה, דוידה לחמן-מסר, ובכירים נוספים. בשעה 10:00 יפתחו חברי הוועדה את המעטפות המכילות את הצעת המחיר הראשונית שהגישו שתי הקבוצות המתמודדות.



הקבוצה שתציע את ההצעה הגבוהה ביותר תוכרז כמנצחת בסיבוב הראשון של המכרז. לאחר מכן יתקיימו סיבובים נוספים, בהם יוכלו שתי הקבוצות להציע הצעות גבוהות יותר, עד שיגיעו לרף מסויים מעל ההצעה הראשונה, שנקבע לפי תחשיב שהכין הפרופסור לכלכלה מוטי פרי.



גורמים במשרד האוצר מעריכים, כי הוועדה תוכל לקבוע מי הוא הזוכה במכרז בשעות הלילה המאוחרות. בממשלה מעוניינים לעשות את מירב המאמצים לסיים את המכרז לפני כניסת יום הזיכרון, מחר בערב.



"הממשלה לא תתפשר על המחיר"



בזק נסחרת, כאמור, כיום בבורסה לניירות ערך בתל-אביב לפי שווי שוק של 14.3 מיליארד דולר. אם הצעת המחיר שתתקבל במכרז תשקף את השווי בבורסה, יימכר גרעין השליטה עבור כ-4.3 מיליארד דולר. חברות ממשלתיות שהופרטו לאחרונה נמכרו למשקיעים תמורת פחות משווי השוק שלהן, אך בכירים במשרד האוצר טוענים שהפעם "הממשלה לא תתפשר בשום אופן על המחיר".



הקבוצה שתזכה במכרז תקבל אופציות לרכישת 10.66% נוספים מהון המניות. מחיר המימוש של האופציה יהיה מחיר מניית בזק בבורסה לפני המימוש, צמוד לריבית אגרות החוב הממשלתית, בתוספת של בין 4% ל-20% על עליית ערכה של החברה. עובדי החברה יקבלו אופציות ל-4.7% נוספים ממניות החברה. 17.75% ממניות בזק יישארו בידי כונס הנכסים של איש העסקים גד זאבי, שהחזיק בעבר בקרוב ל-20% מניות החברה. 1.01% מהמניות יישאר בידי המדינה.



(09.05.05, 08:10)
_____________________________________
עדכוני חדשות מסביב לשעון

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 17:29

הדף נוצר ב 0.05 שניות עם 11 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר