לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה ●●● ברוכים הבאים אל פורום צבא וביטחון ●●● לפני הכתיבה בפורום חובה לקרוא את דבר המנהל ●●● עקבו אחרינו! ●●● חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חיילים, צבא וביטחון > צבא ובטחון
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #1  
ישן 23-08-2008, 18:48
  YHS YHS אינו מחובר  
מהנדס אווירונאוטיקה, עוסק במגוון נושאי תעופה שנים רבות
 
חבר מתאריך: 17.07.05
הודעות: 6,249
דקוטה, היכן הם היום. בסיס חדש למערך התובלה.

מערך התובלה הכבדה של חיל האוויר עובר השבוע דרומה, לנבטים. צעד כבד מאד של מעבר בסיס שלם שלא זכור לי ברמה כזו אי פעם בחיל האוויר ולא מוכר לי בעולם.
המשמעויות רבות מאד. כלכליות, מבצעיות, לוגיסטיות, תנאי שרות ועוד.

בחרתי לציין את הארוע במאמר מידע על מספר מטוסי דקוטה של חיל האוויר שעדיין טסים בעולם. חמישה, ליתר דיוק. או לפחות מוכרים לי כטסים. אני עוקב אחר שאר המטוסים ומקומם (חלקם כבר לא קיימים, לצערנו וכנראה עוד אחד ילך בדרך זו בשבועות הקרובים, אם כי הובטחו לי "מזכרות").


אני מבקש להקדיש את הכתוב והתמונות בהמשך לידידי. רבים מהם קוראים כאן ונמנעים למלכתוב. ברצוני לאחל להם דרך צלחה וקליטה טובה בבסיס החדש. גם איחולי הצלחה לתא"ל עדן אטיאס, מפקד הבסיס הנכנס ולמפקדי הטייסות במשימה הקשה של הקמת בסיס "חדש".
אתחיל במספר תמונות ולאחר מכן הפרטים.

תמונה מעט ישנה, שלישית מטוסי דקוטה במעבר מעל מסלול 21 והליין של מטוסי התובלה, בב.ג.




תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

שלשה מטוסים, לאחר הוצאתם מהשרות ולפני טיסה לחו"ל:


תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

מטוס דקוטה 006 במוזיאון ריפאבליק שבפארמינגדייל, לונג איילנד

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

שער עיתון במחנה:


תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה


פלטת יצרן של מטוס שאינו קיים עוד, אותו מטוס שבתמונה הקודמת:

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

ולפרטים:

דקוטה 06



נמצאת במוזיאון בפארמינגדייל, מדינת ניו יורק. אי-שם בלונג איילנד, מרחק נסיעה לא ארוכה מהתפוח. ב- The American Airpower Museum. פתחתי לא מזמן אשכול על המוזיאון.





המטוס נמצא במצב טיסה ומעת לעת מבצע טיסות ראווה תחת רישום N15SJ.



קישורים:

http://www.americanairpowermuseum.com





ומניע:



לצפייה במקור באתר YouTube, לחצו כאן.


וטס:



לצפייה במקור באתר YouTube, לחצו כאן.




דקוטה 16





המטוס חנה זמן רב בקנדה. לפני כשנה ביצע טיסה משם לקליפורניה (http://www.ewarbirds.org/movies/c47flyby.avi)



למוזיאון בשם Estrella WarBird Museum



(http://www.ewarbirds.org/picarchive.html (



וקצת תמונות כאן: http://www.vg-photo.com/articles/c47.html שם הוא אמור לעבור שיחזור מלא לתצורת מלחמת העולם השניה ועל פי מיטב הבנתי יטוס שם קבוע. אז מי שמבקר באזור (צפונית לל.א. – מוזמן למסור ד"ש).



דקוטה 29.



Boogie Baby זהו השם שלה במקור ועברו עליה חוויות קשות. החל מייצור במפעלי דאגלס שבאוקלהומה, דרך השתתפות בפלישה לנורמנדי ובהמשך בידיהם של טייסים , לעיתים עם ידיים "קשות" בטייסת הדקוטות. היום היא נמצאת , לאחר מעבר בקנדה, חזרה בכור מחצבתה, ב World War II Airborne Demonstration Team Foundation , מועדון צניחה שנמצא באוקלהומה. כאשר "גיליתי" אותה, ראיתי להפתעתי שהמטוס חזר לתצורת צנחנים ולמי שיודע, למטוס היתה תצורת שתי מחלקות – חלק קדמי עם 12 כסאות נוסעים וחלק אחורי בתצורת "צנחנים" – עם מושבים בשני צידי המטוס.



ניתן לראות בתמונות, בדרך בקנדה, שזו אכן ה "29", לפי מה שניתן לראות דרך החלונות. (כמובן, יש עוד דרכים כדי לאמת).





כדי לאמת את מספרו המקורי של המטוס התחלתי להתכתב עם האנשים שם במועדון כדי לברר. בתחילה הם טענו שכך הגיע אליהם המטוס וזה עורר את חשדי ולכן ביקשתי שיצלמו גם את פלטת הייצור והם אכן עשו זאת. לאחר מספר בדיקות אישרו לי שאכן זה המטוס ואכן הם העבירו אותו חזרה לתצורתו המקורית. הם טסים כל שבוע כמעט ומצניחים. ממש מרחיב את הלב. קיבלתי הזמנה לבוא לבקר ולטוס איתם. לצערי על משלוח כרטיס אלי הם נמנעו מלדבר....... רישום המטוס: N751A.







כמה קישורים:



http://www.wwiiadt.org/



http://www.wwiiadt.com/C47/Boogie%20Baby.htm



http://www.warbirdinformationexchange.org/phpBB2/viewtopic.php?p=128853&sid=483029114427d8eff1d97f94cbba00b5





אני ממליץ להיכנס לאתר וקצת "לחפור" בו. יש שם הסטוריה....

אם מישהו מתגעגע לצליל..... ולמראה.....





לצפייה במקור באתר YouTube, לחצו כאן.






לצפייה במקור באתר YouTube, לחצו כאן.






לצפייה במקור באתר YouTube, לחצו כאן.






לצפייה במקור באתר YouTube, לחצו כאן.






לצפייה במקור באתר YouTube, לחצו כאן.






מי שלא יודע, ה 29 גם טסה פעם בטורקיה, תחת הרישום TC-YOL.





דקוטה 32



היום תחת הרישום N155JM. נמצאת ב- Ozark Airlines Museum.





קישור:

http://iidbs.com/ozark/ozmuseum.htm



לא ברור לי עדיין מה מצבו הטיסתי של המטוס, אם כי הבנתי שהכוונה היא להטיס אותו. יתכן גם שיש כוונה לצבוע את המטוס בצבעים המקוריים של החברה, שהטיסה דקוטות באזורי דרום ארה"ב.





דקוטה 44



המטוס נמצא במוזיאון התעופה שבפאלם ספרינגס. לא רחוק מלוס אנג'לס. Palm SpringsAirMuseum.



המטוס נמצא תחת הרישום N60154.

קישור:

http://www.airliners.net/search/photo.search?regsearch=N60154



http://www.10best.com/Palm_Springs/Sights_&_Activities/Museums/Palm_Springs_Air_Museum_Palm_Springs_CA_BID_8462/index.html





מעניין לראות שאת המספר המקורי "44", שכוסה בצבע לפני יציאה מהארץ, הם חשפו שוב.

עוד דבר מעניין – מי שאוהב להשתמש ב Google Earth, יגלה שניתן לראות את המטוס עומד במוזיאון.


נערך לאחרונה ע"י YHS בתאריך 23-08-2008 בשעה 19:01.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #12  
ישן 23-08-2008, 23:08
  מיקיטל מיקיטל אינו מחובר  
מערכות מודיעין חוזי (IMINT), מערכות חישה גילוי והתרעה - חלל, אויר, ים ויבשה. התנהלות ביטחונית, תעשייתית וחוזית בינלאומית
 
חבר מתאריך: 08.03.05
הודעות: 2,997
נוסטאלגיה אישית של רגע....
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי YHS שמתחילה ב "דקוטה, היכן הם היום. בסיס חדש למערך התובלה."

כמי שצנח מספר די רב של פעמים, יום ולילה, ממטוסים אלה שמורים גם איתי זכרונות טובים למטוס מימים נשכחים ומנעורים שנעלמו.

באף אחת מהדבוקות שלי לא התהוו בעיות למרות שידעתי וידענו על ב סיפורי בעיות של צונחים אחרים מהמטוס הזה (רתמות מצנח שנתפסו בזנב).

הצניחה ממנו היתה חוויה נעימה שכן רוח המנועים לא היתה מדביקה את הצונח לדופן המטוס כפי שהדבר קרה בנורדים.... (לא אהבתי את הצניחות מהנורדים ופעם אף הגעתי לקרקע חבול פנים ומדמם חוטם... שכן לא דחפתי חזק מספיק את גופי עם שק החזה הכבד.... סיפור אחר...). צניחה מהדקוטה היתה דומה לקפיצה מה"איכמן" במיתקן האימונים בתל-נוף של אז. בצניחה האחרונה שלי מהדקוטה יצא לי אף לקפוץ עם רפול... בצניחה זאת (לילה) פתחתי רזרבי שכן הרתמות הסתבכו לי איכשהו סביב הצוואר והמצנח הראשי לא נפתח כשורה.

צניחה תחת רזרבי הינה חוויה לא נעימה לכשעצמה... אבל אני סוטה מנושא האשכול - נסחף מעט ב"רוח" הזכרונות שהדקוטה מעוררת בי.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #16  
ישן 24-08-2008, 21:23
צלמית המשתמש של סירפד
  סירפד מנהל סירפד אינו מחובר  
מנהל פורום צבא ובטחון
 
חבר מתאריך: 04.05.02
הודעות: 22,953
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי YHS שמתחילה ב "דקוטה, היכן הם היום. בסיס חדש למערך התובלה."

ציטוט:
במקור נכתב על ידי YHS
מערך התובלה הכבדה של חיל האוויר עובר השבוע דרומה, לנבטים. צעד כבד מאד של מעבר בסיס שלם שלא זכור לי ברמה כזו אי פעם בחיל האוויר ולא מוכר לי בעולם.
המשמעויות רבות מאד. כלכליות, מבצעיות, לוגיסטיות, תנאי שרות ועוד.

ברור שכבר קרה בעבר: פינוי בסיסי ח"א מסיני!

פינוי בסיסי אויר בעולם קרה גם הוא, לרוב במקרים של פינוי כוח צבאי ממדינה זרה - זה קרה בוייאטנם, אפגניסטן, ומקרים רבים אחרים. בנוסף זה קרה כאשר בסיסים נסגרו משיקולים מבצעיים או כלכליים - נסה לזכור שמות של בסיסי אוויר בארה"ב עצמה שרבים וטובים מהם נסגרו ב-20 השנים האחרונות.
_____________________________________
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
גם כשלא היה הרבה, היה לנו הכל

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #18  
ישן 26-08-2008, 23:28
  strong11 strong11 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 26.11.04
הודעות: 2,109
תגובה
בתגובה להודעה מספר 17 שנכתבה על ידי YHS שמתחילה ב "מבסיסי חיל האוויר בסיני"

לא בר השוואה... מעניין... מסיני פונו 5 בסיסי טיסה פעילים (4 מהם במהלך חצי שנה) ובהם 3 טייסות טיסה (עם סד"כ גדול בהרבה מזה שפונה מלוד), לפחות תריסר טייסות וגפי תעופה, מנהלה, תחזוקה, בינוי, 2 שיכוני משפחות מלאים, ימ"ח אגד נ"מ מילואים, 3 יב"אות, לפחות חצי תריסר מאגרי דלק, חלפים ותחמושת, לפחות חצי תריסר סוללות נ"מ, עשרות מתקני וצמתי קשר, מודיעין, ל"א... גם בלוד המעבר היה כמובן מדורג ולא בוצע כולו ביום אחד, למעט אולי המטס המרשים... מאות אנשי הקבע והמשפחות שפונו מסיני נדרשו "לעבור" מרחקים גדולים בהרבה ממה שנדרשים אנשי הקבע ששרתו בלוד ועל הדרך גם התמודדו עם קשיים גדולים שבעתיים, בין היתר בגלל העדר מערך רווחה ומשאבי אנוש תומך כמו זה שקיים היום... בקיצר קצת הגזמת עם הסופרלטיבים

נערך לאחרונה ע"י strong11 בתאריך 26-08-2008 בשעה 23:33.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #19  
ישן 24-08-2008, 21:47
  משתמש זכר Soloavia Soloavia אינו מחובר  
צחי בן עמי לתחום התעופה הצבאית, חיל האויר ותולדותיו
 
חבר מתאריך: 17.10.04
הודעות: 8,704
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי YHS שמתחילה ב "דקוטה, היכן הם היום. בסיס חדש למערך התובלה."

ציטוט:
במקור נכתב על ידי YHS
מערך התובלה הכבדה של חיל האוויר עובר השבוע דרומה, לנבטים. צעד כבד מאד של מעבר בסיס שלם שלא זכור לי ברמה כזו אי פעם בחיל האוויר ולא מוכר לי בעולם.
המשמעויות רבות מאד. כלכליות, מבצעיות, לוגיסטיות, תנאי שרות ועוד.


1988 כמדומני - בסיס עובדה.

במהלך דומה מועברות טייסות הבסיס צפונה אל חצור והבסיס משנה ייעודו מבסיס טיסה לאחר.

באשר לדקוטות - למיטב זכרוני - מתועדות באתר מרחב אווירי בעקבות מחקר מעמיק של אבינעם. בזמנו, בטרם נסגר המערך - העברתי למפקד טייסת הדקוטות טבלא מודפסת מקובץ אקסל שבניתי יחד עם אבינעם ובו מתועדות כל הדקוטות שפעלו בח"א - עברן מאז שיוצרו ועד שהגיעו לח"א.
_____________________________________
ילדים: קל לייצר - קשה לתחזק

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 03:49

הדף נוצר ב 0.06 שניות עם 11 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר