לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה ●●● ברוכים הבאים אל פורום צבא וביטחון ●●● לפני הכתיבה בפורום חובה לקרוא את דבר המנהל ●●● עקבו אחרינו! ●●● חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חיילים, צבא וביטחון > צבא ובטחון
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #2  
ישן 23-08-2008, 15:21
  dorturj dorturj אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 22.08.08
הודעות: 8
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי ShayBenDavid שמתחילה ב "שאלות בקשר לנאסא ותוכנית מעבורת החלל"

לפי מה שידוע לי, עיקר השיגורים של מעבורות החלל מתבצעים מפלורידה, שם גם ממוקמים חדרי הבקרה ומיוסטון שבטקסס. המשרדים הראשיים של נאס"א יושבים בוושינגטון הבירה.
יש כמה שלבים מסוכנים, אחד מהם הוא שלב ההצתה של המנועים וניתוק זרועות מתקן השיגור מהמעבורת- בשלב זה משתחררת אנרגיה עצומה שקשה מאוד לשלוט עליה וזהו זמן קריטי שאין לעשות בו דבר. שלב מסוכן עוד יותר הוא כשהמעבורת נמצאת בחלקים הגבובים יותר של האטמוספירה ודרוש כוח אדיר ליציאתה מכשור הארץ, אז שולחת נאס"א את הפקודה "מצערת מלאה" והמעבורת מאיצה ל28 אלף קמ"ש. שלב מסוכן קצת פחות הוא הכניסה לכשור הארץ, והוא מסוכן פחות כמובן במידה והמעבורת תקינה.
ב2010 לפי מה שידוע לי כל המעבורות של נאס"א יושבתו ובמקומן יכנסו כלי טיס שונים בזבזנים ומסוכנים פחות, את הטיסה האחרונה תבצע אנדוור הצעירה שבמעבורות.
מאז התפרקות ברית המועצות רוסיה לא נחשבת למעצמת חלל, למעשה התקציב שלה הוא שישית ממקבילו האמריקני. בכל אופן השיגורים בעבר התבצעו מהמעבורת בוראן שנהרסה ב2002 נראה לי.
הצלנג'ר שהתפוצצה ב86 לפי מה שאני יודע, התפוצצה בגלל תנאי מזג האוויר שגרמו להתרחבות הטבעות במיכלי הדלק ולשיבוש כמה חלקים פנימיים ובשלב ההאצה היא לא עמדה בלח [אני לא כל כך יודע בקשר לזה..].
הקולומביה- בעת השיגור ניתן קצף של דלק מוצק ופגע בעוצמה בכנף השמאלית של הקולומביה- הדבר יצר חור באורך של כמה עשרות סנטימטרים. בחזרז לכדור הארץ הבחינו במרכזי הבקרה של נאסה שחיישני הכנף השמאלית נכבים בזה אחר זה, בסופו של דבר, הקרמיקה המיוחדת המגנה על המעבורת מפני חום שנשברה מחלק מהכנס השמאלית, גרמה לחדירת גזים לוהטים תוך המעבורת דבר שהביא לאובדן שליטה ולהתפוצצות בחזרה לאטמוספירה. ד"א הקרמיקה שמצפה את המעבורת מגיעה לטמפרטורה של יותר מ1500 מעלות בכניסה לכדור הארץ ככה שהאסטרונאוטים ובניהם אילן רמון נשרפו חיים [וזה בשלב שהמעבורת כמעט ולא מצוידת בדלק].
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #3  
ישן 23-08-2008, 17:46
  טל ענבר טל ענבר אינו מחובר  
מומחה לתעופה, תעופה צבאית, חלל ולווינות. חוקר בכיר במכון פישר
 
חבר מתאריך: 02.07.05
הודעות: 11,691
בתגובה להודעה מספר 2 שנכתבה על ידי dorturj שמתחילה ב "לפי מה שידוע לי, עיקר..."

ציטוט:
במקור נכתב על ידי dorturj
לפי מה שידוע לי, עיקר השיגורים של מעבורות החלל מתבצעים מפלורידה, שם גם ממוקמים חדרי הבקרה ומיוסטון שבטקסס.

שיגורי המעבורת אינם מתבצעים מיוסטון שבטקסס, ולא בעיקר מפלורידה, אלא רק מפלורידה. בעבר נבנתה תשתית לשיגור מהעבורות מבסיס חא"א ואנדנברג, והן יועדו לשיגור למסלול קוטבי או קרוב לאינקלינציה זו. מעולם לא שוגרה מעבורת חלל מבסיס ואנדנברג.

המשרדים הראשיים של נאס"א יושבים בוושינגטון הבירה.
יש כמה שלבים מסוכנים, אחד מהם הוא שלב ההצתה של המנועים וניתוק זרועות מתקן השיגור מהמעבורת- בשלב זה משתחררת אנרגיה עצומה שקשה מאוד לשלוט עליה וזהו זמן קריטי שאין לעשות בו דבר. שלב מסוכן עוד יותר הוא כשהמעבורת נמצאת בחלקים הגבובים יותר של האטמוספירה ודרוש כוח אדיר ליציאתה מכשור הארץ, אז שולחת נאס"א את הפקודה "מצערת מלאה" והמעבורת מאיצה ל28 אלף קמ"ש. שלב מסוכן קצת פחות הוא הכניסה לכשור הארץ, והוא מסוכן פחות כמובן במידה והמעבורת תקינה.
ב2010 לפי מה שידוע לי כל המעבורות של נאס"א יושבתו ובמקומן יכנסו כלי טיס שונים בזבזנים ומסוכנים פחות, את הטיסה האחרונה תבצע אנדוור הצעירה שבמעבורות.
מאז התפרקות ברית המועצות רוסיה לא נחשבת למעצמת חלל, מעניין. בעיני מי אינה נחשבת? בעיניך? למעשה התקציב שלה הוא שישית ממקבילו האמריקני. בכל אופן השיגורים בעבר התבצעו מהמעבורת בוראן שנהרסה ב2002 נראה לי.
הצלנג'ר שהתפוצצה ב86 לפי מה שאני יודע, התפוצצה בגלל תנאי מזג האוויר שגרמו להתרחבות הטבעות במיכלי הדלק ולשיבוש כמה חלקים פנימיים ובשלב ההאצה היא לא עמדה בלח [אני לא כל כך יודע בקשר לזה..]. אם אתה לא יודע כל כך, עדיף לא להפגין זאת. הסיבה הישירה הייתה אובדן גמישות בטבעת איטום עשויה גומי, שהותקנה בין שני מקטעים של מאיץ רקטי המונע בדלק מוצק. הדבר איפשר לגזים לוהטים לפרוץ החוצה, ולגרום לקריסת המאיץ אל תוך מיכלי הדלק הנוזלי, ולפיצוץ.
הקולומביה- בעת השיגור ניתן קצף של דלק מוצק הקצף היה קצף בידוד שסייע לשמור על טמפרטורה נמוכה בתוך מיכל הדלק הנוזלי. אין כל קשר לדלק מוצק. ופגע בעוצמה בכנף השמאלית של הקולומביה- הדבר יצר חור באורך של כמה עשרות סנטימטרים. בחזרז לכדור הארץ הבחינו במרכזי הבקרה של נאסה שחיישני הכנף השמאלית נכבים בזה אחר זה, בסופו של דבר, הקרמיקה המיוחדת המגנה על המעבורת מפני חום שנשברה מחלק מהכנס השמאלית, גרמה לחדירת גזים לוהטים תוך המעבורת דבר שהביא לאובדן שליטה ולהתפוצצות בחזרה לאטמוספירה. פשוט לא נכון. ראשית, החור נוצר בחלק שהיה מורכב מקרבון (RCC) ולא קרמיקה. שנית, המעברות לא התפוצצה אלא התפרקה וחלקים ממנה נשרפו. ד"א הקרמיקה שמצפה את המעבורת מגיעה לטמפרטורה של יותר מ1500 מעלות בכניסה לכדור הארץ ככה שהאסטרונאוטים ובניהם אילן רמון נשרפו חיים [וזה בשלב שהמעבורת כמעט ולא מצוידת בדלק].

נערך לאחרונה ע"י טל ענבר בתאריך 23-08-2008 בשעה 17:54.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #7  
ישן 23-08-2008, 17:44
  haboob haboob אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 29.05.07
הודעות: 560
דווקא מדוייק למדי...
בתגובה להודעה מספר 6 שנכתבה על ידי yaari שמתחילה ב "האתר החילופי הוא רק לנחיתות"

הנה תמונה של ה-Enterprise באתר השיגור החלופי הזה (לצורך בדיקות טכניות של האתר) מ-1985.
בכלל, הבסיס הזה משמש לשיגורים של כלים רבים יחסית - לכיוון מערב ולכיוון דרום-מערב, למרות העדיפות שקיימת בשיגור לכיוון מזרח (זה הרי בסוף עניין של דחף מול משקל).
והנה תמונה של כיווני השיגור הסטנדרטיים מהבסיס הזה.

והנה הציטוט מהערך הרלוונטי בוויקי (קישור מלא):






In 1972, Vandenberg was selected as the West Coast Space Shuttle launch and landing site. Space Launch Complex 6 (SLC-6, pronounced as "Slick Six"), originally built for the abandoned Manned Orbital Laboratory project, was extensively modified for shuttle operations. Over $4 billion was spent on the new space shuttle modifications. The original Mobile Service Tower (MST) was lowered in height and two new flame ducts were added for the shuttle's Solid Rocket Boosters. Additional modifications or improvements included liquid hydrogen and liquid oxygen storage tanks, a payload preparation room, payload changeout room, a new launch tower with escape system for the shuttle crewmembers, sound suppression system and water reclamation area and a Shuttle Assembly Building were added to the original complex.

בעריכה:
ראה תגובתו של טל, למעלה.
_____________________________________
" Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe. "


- Albert Einstein


נערך לאחרונה ע"י haboob בתאריך 23-08-2008 בשעה 17:51.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 20:59

הדף נוצר ב 0.06 שניות עם 11 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר