לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה ברוכים הבאים לפורום "סקופים וחדשות". להזכירכם, יש לתת כותרות ענייניות לאשכולות אותם אתם פותחים. אני רואה בפורום מעין "היד פארק" שבו יש מקום לכל הדעות. לדבר אחד לא אסכים - לחריגה מחוקי הפורום. חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חדשות ואקטואליה > סקופים וחדשות
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #1  
ישן 08-05-2005, 18:00
  jumbo jumbo אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 26.07.02
הודעות: 2,218
שיא חריגות השכר בלשכות השרים - בלשכת נתניהו

הסנדלר הולך יחף? מה שנתניהו דורש מזולתו הוא חייב לממש ראשית כל בביתו - ומיד!
אחרת גם אני אקנה נעליים אצל סנדלר אחר...
(jumbo)
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
מבקר המדינה: שיא חריגות השכר בלשכות השרים - בלשכת בנימין נתניהו
מדו"ח מבקר המדינה שפורסם היום עולה כי בלשכת שר האוצר, בנימין נתניהו (ליכוד), נרשמה חריגה של 36% בעלות השכר המירבית, בעיקר עקב חריגה בשכרם של שלושה יועצים. בלשכת שר התמ"ת אהוד אולמרט וסגנו ח"כ מיכאל רצון - שניהם אנשי ליכוד - נרשמה חריגה של 14% בעלות השכר, בעיקר עקב חריגה בשכר אחד היועצים. בלשכתו של שר הבריאות דני נוה (ליכוד) נרשמה חריגה של 12% בעלות השכר הכוללת. בלשכת שר החוץ, סילבן שלום (ליכוד), נרשמה חריגה של 10% בעלות השכר, בעיקר עקב חריגה בשכר אחד היועצים.

בדיקת מבקר המדינה נערכה באפריל-אוגוסט 2004, לאחר שבמארס 2003 - עם כינון ממשלת שרון השנייה שכללה את הליכוד, שינוי והמפד"ל - מינו השרים וסגניהם עובדים במשרות אמון. על פי הנהלים הקיימים, יש שש חלופות להעסקת יועצים ועוזרים במשרות אמון בלשכות השרים, והן מאפשרות מינוי של חמישה עד שבעה יועצים, ברמות שכר שונות, ובלבד שהשכר הכולל המירבי של אלה לא יעלה על 77,300 שקל לחודש. דו"ח המבקר מצא כי במקרים מסוימים הנציבות אישרה העסקת עוזרים ויועצים במספר העולה על המספר המירבי או בחריגת שכר.

הבדיקה העלתה עוד כי נציבות שירות המדינה ומשרדי הממשלה שנבדקו לא הסדירו נושאים מרכזיים העוסקים בענייני עוזרים ויועצים בלשכות השרים, אף שהנציבות קבעה בעצמה את הכללים. הדו"ח מצביע על כך כי המשרדים שנבדקו לא אכפו על עובדים במשרות אמון את המגבלות על פעילות מפלגתית: לא כל העובדים נדרשו להפסיק את חברותם בגוף בוחר, וחלקם עסקו בפעילות מפלגתית מובהקת וישירה לקידום עניינים פוליטיים של השר.

משרות אמון נועדו לאפשר לשרים להסתייע בעובדים שמינו לפי שיקול דעתם. במאי 2004 התקן היה 370 משרות (למעט משרד הביטחון), ובפועל אוישו 325 משרות. עלות השכר החודשית להעסקתם היתה כ-3.2 מיליון שקל. ברוב המקרים אוישו משרות האמון באנשים ממפלגתו של נוה. שישה משמונת יועצי השר חברים במרכז הליכוד.

הנציבות קבעה תקנים אחדים למשרות אמון לשרים, שרים בלי תיק וסגני שרים, אך לא עמדה תמיד בכללים שקבעה ולעתים אישרה חריגה מהמספר המירבי של העוזרים או מרמת השכר המירבית המאושרת. לשר בלי תיק נתן שרנסקי, לדוגמה, אושרו עשרה עוזרים ויועצים, אף שהמספר המירבי המותר לשר בלי תיק הוא שלושה. תשובת הנציבות היתה שבהסכם הקואליציוני בין הליכוד לישראל בעלייה נקבע שסמכויותיו של שרנסקי, כולל התנאים בלשכתו, יהיו כשל שר. המבקר מציין כי תשובת הנציבות אינה מספקת.

למשרד הבינוי והשיכון אושרו תשעה עוזרים ויועצים. תשובת הנציבות למבקר: בשל נסיבות אישיות של עובדים בלשכה הוחלט לאפשר במשרד הבינוי והשיכון שני יועצים נוספים. בנוסף, במרבית המשרדים שנבדקו לא נמצא תיעוד לעבודתם של היועצים והעוזרים במשרות האמון.

עניין נוסף שהעלתה הבדיקה הוא כי במרבית המשרדים שנבדקו נמצא כי תפקידי היועצים והעוזרים נקבעו על ידי השרים ונמסרו להם בעל פה, מבלי שהועברו לידיעת הדרג המקצועי. בלשכת שר האוצר, לדוגמה, אישרה הנציבות להעסיק שלושה עובדים במשרות אמון, שיפעלו כיחידה להסרת חסמים ביורוקרטיים. מבדיקת המבקר התברר כי בפועל הם מילאו תפקידים אחרים.


היועצים לא הפסיקו הפעילות המפלגתית


בעניין עיסוקם של יועצי השרים וסגני השרים בפוליטיקה מפלגתית, העלתה בדיקת המבקר כי מרבית משרדי הממשלה שנבדקו לא אכפו את איסור החברות בגוף בוחר של יועצים ועוזרים. הם אף לא נדרשו להפסיק את חברותם בגוף הבוחר. כך לדוגמה, במשרד הבריאות נמצא כי שישה משמונת יועצי השר חברים במרכז הליכוד, שלא נדרשו לוותר על חברותם. במשרד החוץ היו שלושה מבין שבעת יועצי השר חברים במרכז הליכוד. במשרד החינוך היו שלושה מתשעת יועצי השרה חברים במרכז הליכוד. במשרד האוצר יועץ אחד היה חבר במרכז הליכוד, וכך גם במשרד הקליטה. במשרד התמ"ת היו שניים משבעת יועצי השר ואחד מיועצי סגן השר חברים במרכז הליכוד. במשרד הרווחה היו חמישה משמונת יועצי השר חברים במרכז המפד"ל. במשרד הפנים היו שניים מששת יועצי השר, ואחת משלושת יועצי סגן השר חברים במועצת "שינוי" (מתחילת עבודתם ועד מאי 2004).

רק לאחר הפצת חוזר רענון בעניין ביולי 2004 הופצו בחלק מהמשרדים הנחיות, אבל אף אחד מהיועצים לא התפטר מהגוף המפלגתי שבו הוא חבר. המשרדים לא פעלו לאכוף את ההנחיה, ולא פנו לנציבות לשם נקיטת צעדי משמעת נגד העובדים.
(דה מרקר)
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 04:55

הדף נוצר ב 0.04 שניות עם 11 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר