29-08-2008, 09:21
|
|
|
|
חבר מתאריך: 07.08.05
הודעות: 5,850
|
|
אתה הבאת דברים שנפסקו להלכה
אבל ניסית להביא ראיה מהטעם שלהם, ולטעם ביקשת לתת תוקף הלכתי, כאשר הטעם שלך לא הכרחי.
ברור שהאיש חייב במזונותיה של האישה, ברור שהאיש מקדש בפרוטה ובשווה פרוטה וכו' וכו'. מה זה אומר? זה פתוח לפרשנות. אתה יכול לומר שזה מלמד שהאישה היא חסרת יכולת והיא כעבדו שורו וחמורו של האיש, ואתה יכול לומר אחרת.
אתה החלטת לפרש את הדברים הללו לטובת הגבר, במובן שהאישה מסורה לנישואין יותר מהגבר (ומה עם חרם דרבנו גרשום?), אבל אפשר לפרש גם בדרכים אחרות.
כך שאפשר לחלק את דברי לשני חלקים:
הראשון הוא שהערתי עליו, שאנשים מצטטים דברי חז"ל שהמהווים השקפת עולם והם רוצים לעשות מהם הלכה, ושני הוא מה שאתה כאן ספציפית עושה, שהופך את הפרשנות להכרחית ולעיקרית, ומתוקף ההלכה אתה דורש שנקבל את הפרשנות שלך.
ולגבי "דברים ששייכים לעבר בגלל שהם לא נוחים לי" ושאר האשמות: אני ממש לא מבטל אותם בגלל שהם לא נוחים לי. אני מבטל אותם משתי סיבות: א) אין להם שום תוקף נצחי, שהרי כאמור, הם לא פסיקת הלכה. ב) המציאות מורה כי המצב שעליו דברו חז"ל איננו המצב היום.
תגיד לי אתה: אתה חושב שאל לנשים ללמוד תורה כי הן טפשות ומתעניינות רק בזנות כאשר ברור שהמציאות איננה כך, ומסדות לימוד התורה לנשים פורחים? אם אתה חושב שהנשים טפשות אתה מוזמן לפנות אל האישה הסמוכה למקום מגוריך ולבדוק אם היא טפשה יותר ממך.
הדברים שאני רוצה לשנות הם דברים שצריכים להשתנות, וטפשי היה מראש לנסות לכפות אותם על המציאות העכשווית שאיננה שייכת בהם כלל. אני מדגיש: רק כאשר שני התנאים הנ"ל מתקיימים אני אשקול שינוי.
יום טוב.
_____________________________________
And you've been so busy lately That you haven't found the time, to open up your mind, and watch the world spinning gently out of time
נערך לאחרונה ע"י yishain11 בתאריך 29-08-2008 בשעה 09:33.
|