לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה ברוכים הבאים לפורום "סקופים וחדשות". להזכירכם, יש לתת כותרות ענייניות לאשכולות אותם אתם פותחים. אני רואה בפורום מעין "היד פארק" שבו יש מקום לכל הדעות. לדבר אחד לא אסכים - לחריגה מחוקי הפורום. חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חדשות ואקטואליה > סקופים וחדשות
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #1  
ישן 02-08-2008, 22:46
  משתמש זכר ck5760 ck5760 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 07.10.02
הודעות: 6,484
ח"כ אריאל: על המשטרה לנקות את שורותיה מנגועים בשחיתויות-

ח"כ אריאל: על המשטרה לנקות את שורותיה מנגועים בשחיתויות-

ח"כ אורי אריאל, יו"ר סיעת האיחוד הלאומי-מפד"ל, אומר (01.08.08) בתגובהלתביעת הנזיקין שהוגשהכנגד מפקד משמר הגבול ביהודה ושומרון, כי חובה על המשטרה לנקות את שורותיה מנגועים בשחיתויות, כתנ"צ שלומי אבן-פז, בפרט לאחר שהודה בהאשמות נגדו.


ח"כ אורי אריאל, יו"ר סיעת האיחוד הלאומי-מפד"ל, אומר (01.08.08) בתגובה לתביעת הנזיקין שהוגשהכנגד מפקד משמר הגבול ביהודה ושומרון, כי חובה על המשטרה לנקות את שורותיה מנגועים בשחיתויות, כתנ"צ שלומי אבן-פז, בפרט לאחר שהודה בהאשמות נגדו.

"חובה על הפרקליטות להגיש בעצמה כתב אישום נגדו, ולא להמתין לארגון אזרחי כ"זכויות האדם ביש"ע" שיעשה זאת במקומה" אמר ח"כ אריאל.

אריאל הבהיר כי יתבע משר המשפטים, שהפרקליטות לא תגן בשום מקרה על אבן-פז.

תנ"צ שלומי אבן-פז הודה בחקירתו, כי ניסה להשמיד ראיות לקריאתו "לשבור ידיים ורגליים" למפגינים שעלו ליישוב החרב חומש.

לפני כשנה, פיקד מפקד מג"ב איו"ש תנ"צ שלומי אבן-פז , על פינוי מפגיני מטה "חומש תחילה", שניסו להגיע אל הישוב החרב חומש בצפון השומרון. במהלך הפינוי, הבחין אבן-פז בצלם שתיעד את אלימות השוטרים, ואת ההוראות והפקודות שהוא עצמו השמיע במגפון: "תשברו להם ידיים ורגליים!". אבן-פז הורה לפקודיו להוציא את המצלמה בכוח מידיו של הצלם, והשמיד במו-ידיו את כרטיס הזיכרון – וזאת לעיני עדים רבים.

הצלם, אחיה ארד, התקשר מהשטח למוקד החרום של ארגון זכויות האדם ביש"ע, ותלונה על האירוע החמור הוגשה באופן מיידי למחלקה לחקירות שוטרים במשרד המשפטים.

בהמשך, הגישה גם בעלת המצלמה, לימור הר-מלך-סון, תלונה כנגד אבן-פז. בתלונתה ציינה, כי כרטיס הזיכרון שהושמד הכיל צילומים יקרי ערך מלידת בנה הקטן, שנקרא על שם בעלה הראשון שנרצח, שלום-שולי הר-מלך, וממאורעות משפחתיים חשובים אחרים.

בתלונה למח"ש נאמר כי אבן-פז חשוד בתקיפה, גניבה, שיבוש הליכי חקירה, השמדת ראיות והיזק בזדון.

חצי שנה לאחר מכן, התקבלה במשרדי ארגון זכויות האדם ביש"ע החלטת מח"ש. ולפיה יועמד אבן-פז לדין משמעתי בלבד, בגין עבירה של "התנהגות שאינה הולמת". כתב אישום פלילי בגין שיבוש הליכי חקירה ובגין היזק בזדון לא יוגש נגדו, בשל "מחסור בראיות" ובשל "חוסר עניין לציבור"- נטען בהודעת מח"ש. בארגון הוחלט לערער על ההחלטה, ולצורך כך – לצלם את תיק המח"ש.

בתוך התיק ציפתה למתלוננים הפתעה: התברר כי אבן-פז הודה, בחקירתו במח"ש, במעשים המיוחסים לו. כך נכתב בטופס החקירה, באזהרה של תנ"צ שלומי אבן-פז: "הצלם צילם ללא הרף... נתתי הוראה לשוטרים להחרים לו את המצלמה... הוצאתי את כרטיס הזיכרון מתוך המצלמה... ובו במקום קרעתי אותו... הכרטיס נקרע על ידי בנוכחות שוטרים ונזרק על הרצפה...".

"כיצד ניתן לסגור את התיק בעילה של מחסור בראיות, בשעה שבתיק קיימת "מלכת הראיות", דהיינו: הודאתו של החשוד במעשים המיוחסים לו?!" כתב עו"ד חיים כהן, היועץ המשפטי של ארגון זכויות האדם ביש"ע, בכתב הערר שהגיש למח"ש. בנסיבות שכאלה. הימנעות מהעמדתו לדין פלילי מהווה מסר חמור ביותר לשוטרים המצויים תחת פיקודו".


במח"ש לא השתכנעו, והעבירו את הערר כהליך שבשגרה למחלקת העררים בפרקליטות.

בארגון זכויות האדם ביש"ע החליטו לא לוותר, והיום, במלאת שנה לאירוע, הוגשה לבית משפט השלום בירושלים תביעת נזיקין נגד הקצין הבכיר. התובעים הם הצלם, אחיה ארד, אשר לדברי התביעה "זכה למנה גדושה של מכות, בעיטות ואיומים... נבעט וגולגל ממורד גבעה תלולה של אבנים וקוצים... הכול על מנת להחרים מידיו את המצלמה שאחז..." ובעלת המצלמה, לימור הר-מלך-סון, אשר "לנוכח מצבה המשפחתי המיוחד... איבדה מזכרת חשובה אשר אינה ניתנת לשחזור, צילומים שלהם ערך סנטימנטאלי רב ושוויים לא יסולא בפז".


עו"ד חיים כהן כתב בכתב התביעה כי "לאור חומרת המעשים של הנתבע 1 (תנ"צ אבן-פז) ולאור נסיבות המקרה... יתבקש בית המשפט הנכבד להטיל על הנתבע 1 באופן אישי, לשלם לכל אחד מן התובעים פיצוי עונשי גבוה לדוגמה, אשר יהווה גמול הולם בגין התנהגות הנתבע 1 ויבטא את הערך העליון של הזכות לכבוד האדם על גופו, כבודו ורכושו".
_____________________________________

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 22:28

הדף נוצר ב 0.03 שניות עם 11 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר