לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה ברוכים הבאים לפורום "סקופים וחדשות". להזכירכם, יש לתת כותרות ענייניות לאשכולות אותם אתם פותחים. אני רואה בפורום מעין "היד פארק" שבו יש מקום לכל הדעות. לדבר אחד לא אסכים - לחריגה מחוקי הפורום. חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חדשות ואקטואליה > סקופים וחדשות
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #1  
ישן 17-07-2008, 18:29
צלמית המשתמש של יוסיפון
  יוסיפון יוסיפון אינו מחובר  
מנהל פורומי צבא ובטחון, מילואים והלוחות
 
חבר מתאריך: 07.04.02
הודעות: 23,839
Facebook profile Follow me...
מידע קרנית אינה אלמנה, לא הייתה עגונה ולא נשואה

הנסיונות מלפני כמה חודשים להשפיע על הרבנות הצבאית כדי שתכריז על גולדווסר כחלל כדי להתיר את קרנית מעגינותה. וכן ההסברים שיש לתת הכל בתמורה להחזרתו לישראל "רק שקרנית לא תהיה עגונה" הכל ספין ללא יסוד.
בני הזוג גולדווסר נישאו בנישואים קונסרבטיביים שאינם מוכרים ע"י מדינת ישראל. המדינה לא הכירה בהם כזוג נשוי (ובטח שלא הממסד הרבני). כדי להפוך לנשואים רשמית תיכננו בני הזוג להתחתן שוב מחדש, ברבנות, ביום השנה לחתונתם.

ראו דברים שכתב אודי ז"ל בעצמו:
"עשינו טקס רפורמי-קונסרבטיבי, כולם עמדו מתחת לחופה והתרגשו עד דמעות, כולם הודו שזו הייתה החתונה הכי מרגשת ואמיתית שהם ראו. והרבנות? תחכה... האבק ישקע, המים יזרמו מתחת לגשר ואת הטקס הרשמי, למרות הבטחות מעורפלות לעשות אותו ברבנות כדי להשיג שקט תעשייתי, נראה לי שנעשה בסופו של דבר בניו יורק ביום השנה לנישואין האמיתיים שלנו".

אודי וקרנית לא הספיקו להגיע ליום השנה לחתונתם. תקוותם של השניים לערוך טקס בניו-יורק נגדעה במחי חטיפה אכזרית. שלושה חודשים לפני יום השנה נחטף אודי ונהרג.

שבועיים לאחר החתונה, ב-26 באוקטובר 2005 סיפר אודי בפורום את סיפור חתונתם: "התחתנו ביום שישי ה-14 באוקטובר בצהריים, ב"לורנס", יפו העתיקה. אירוע קטן (160 מוזמנים) ואינטימי, את החופה ערכנו בגן הפסגה ביפו, מול חופי תל-אביב והים (שהיה מלא במפרשיות לכבודנו). משם חזרנו ל"לורנס" והרקדנו את החברים עד הערב".

בהמשך כתב אודי רקע קצר על דרכו שלו ושל קרנית אל החתונה. "אנחנו זוג ותיק (8 שנים), בני שלושים, ולא ממש חשבנו להתחתן....עד שבשיטוט מקרי באינטרנט נתקלנו ב"לורנס". התקשרנו, באנו לראות ו - התחתנו תוך חודש וחצי", כתב.

בהמשך סיפר אודי לקוראים כי ישמח לחלוק עימם מניסיונו בצילום חתונות ובארגון חתונות. "אני מצלם אירועים לפרנסתי ובתור שכזה נתקלתי בהרבה חתונות מכל הסוגים והמינים, כך שהיה לנו כזוג לא מעט ניסיון, ודי ידענו מה אנחנו רוצים. את הניסיון הזה נשמח לחלוק איתכם".

בשיחה עם חדשות ערוץ 2 אישרה קרנית כי אודי כתב את הדברים וסיפרה בעצב כי היא עצמה עדיין לא ראתה את סרט החתונה. "אין לי כוחות לדבר על החתונה", אמרה בכאב.
_____________________________________
אני כותב רק מה שאני יודע, או שאני חושב שאני יודע ואם אין לי מה להוסיף - אני שותק, מקשיב ולומד!
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
© יוסיפון - על כל האמור בהודעה זו חלים כל כללי זכויות היוצרים הקבועים בחוק. לשם קבלת הרשאה להעתקה או לשימוש במידע יש לפנות אלי לדוא"ל yossifoon@fresh.co.il

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #7  
ישן 17-07-2008, 18:43
צלמית המשתמש של looklook
  משתמש זכר looklook looklook אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 28.10.01
הודעות: 29,140
חבל שבורות גורמת להשמצות חסרות בסיס
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי יוסיפון שמתחילה ב "קרנית אינה אלמנה, לא הייתה עגונה ולא נשואה"

נכון שהמדינה אינה רואה בנישואיה של קרנית נישואין, אבל היהדות כן רואה בקשר שלה ושל בן זוגה קשר המחייב גט לצורך התרה ולכן לו הייתה רוצה גולדווסר להתחתן בנישואין מוכרים, הייתה צריכה קודם לכן להתגרש גם אם התחתנה אצל הרבנות הקונסרבטיבית, השאמאן המונגולי או לא הייתה מתחתנת כלל. ביהדות מספיקה ביאה לצורך נישואין..

חוץ מזה, גם לו העלימה גולדווסר מידע מהציבור על מנת לקדם את שחרור בעלה, זו התנהגות צפויה ממי שהייתה אשתו של המנוח ולו הייתה עושה אחרת, היה מקום להרים גבה. איתור מידע כזה ושקלולו בהכרעה אם לבצע עסקת שבוים או לא, זו אחריות שמוטלת על הממשלה ולא על קרנית גולדווסר שמתייחדת היום עם זכר יקירה ושאותה האשמת בעשיית "ספינים" כאילו הייתה אדוני ראש הממשלה..
_____________________________________
“Much of the social history of the Western world over the past three decades has involved replacing what worked with what sounded good”


תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #8  
ישן 17-07-2008, 18:48
צלמית המשתמש של יוסיפון
  יוסיפון יוסיפון אינו מחובר  
מנהל פורומי צבא ובטחון, מילואים והלוחות
 
חבר מתאריך: 07.04.02
הודעות: 23,839
Facebook profile Follow me...
בתגובה להודעה מספר 7 שנכתבה על ידי looklook שמתחילה ב "חבל שבורות גורמת להשמצות חסרות בסיס"

כבר יותר מ500 שנה שביאה אינה קונית (עד חדר"ג הייתה "האישה נקנית בשלוש דרכים: כסף ביאה וקידושין". מאז החדר"ג הביאה אינה מקדשת) שאלמלא כן כל זו מעל גיל מצוות שנכנס במסיבה בתיכון ל"שבע דקות בגן עדן" (ייחוד) עם יותר משני חברים שצופים בכניסתם לארון/חדר היה הופך לנשוי.
הרבנות בישראל דנה בקיומם/התרתם של נישואים שכאלו בכל יום. בד"כ ביה"ד פוסק שאין כאן נישואים (אם יש להם ילד אז ביה"ד עושה שמניות באוויר כדי להחליט שהם כן נשואים כדי למנוע ממנו גורל של ממזרות).

אתה מוזמן להמשיך וללמוד את ההלכות ודיני המדינה הנוגעים לנושא.

תוספת בעריכה: לא שמתי לב לסיפא שלך. לא טענתי כנגד קרנית. הטענה שלי היא כנגד הספינולוגים שבשלטון.
_____________________________________
אני כותב רק מה שאני יודע, או שאני חושב שאני יודע ואם אין לי מה להוסיף - אני שותק, מקשיב ולומד!
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
© יוסיפון - על כל האמור בהודעה זו חלים כל כללי זכויות היוצרים הקבועים בחוק. לשם קבלת הרשאה להעתקה או לשימוש במידע יש לפנות אלי לדוא"ל yossifoon@fresh.co.il


נערך לאחרונה ע"י יוסיפון בתאריך 17-07-2008 בשעה 18:50.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #9  
ישן 17-07-2008, 21:52
  משתמש זכר channb channb אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 25.08.03
הודעות: 4,108
בתגובה להודעה מספר 8 שנכתבה על ידי יוסיפון שמתחילה ב "כבר יותר מ500 שנה שביאה אינה..."

על אף העיתוי הפחות מוצלח הדיון הינו רלוונטי, מכיוון שקיימת תחושה שההצדקה היחידה לביצוע העיסקה היתה עגינותה של קרנית. באם נתון זה מוטל בספק צדקתה של העיסקה כולה מוטלת בספק.

על מנת למקד קצת את הדיון ברצוני להעלות בקצרה את דברי הפוסקים ביחס למספר נידונים שהועלו באשכול זה.

בשו"ע אבן העזר סי' כ"ו נפסק אין האשה נחשבת אשת איש אלא על ידי קדושין שנתקדשה כראוי, אבל אם בא עליה דרך זנות, שלא לשם קדושין, אינו כלוםהרמ"א מוסיף מומר שנשא מומרת לעבודת כוכבים בנימוסיהן, ונתגיירו אח"כ, אין כאן חשש קידושין כלל ומותרת לצאת ממנו בלא גט, אע"פ ששהה עמה כמה שנים אינו אלא כזנות בעלמא. ובחלקת מחוקק שם חילק בין מומר מדעתו שכוונתו לזנות ובין האנוסים שכוונתם בודאי לשם נישואין (ובמציאות של ימינו הזוגות המתגוררים יחד אינם עושים זאת לשם נישואין ועצם המגורים המשותפים אינם מוכיחים על נישואין). הרחבה קטנה בעניין נמצאת בפתחי תשובה ובפוסקים ישנה אריכות רבה בנושאים אלו.

עם זאת יש לדון לגבי המקרים שבהם נישאים זוגות בנישואין אזרחיים שכן כוונתם לנישואין והחסרון הוא בקנין ההלכתי. אקדים את דברי המשנה (ללא ציטוט מדויק) שנפסקו אף הם בסימן כ"ו שם בשלשה דרכים האשה נקנית בכסף (השו"ע הרחיב בסימנים כ"ח-לא) שטר (הרחבה בסימן ל"ב) ובביאה (סי' ל"ג). באם מעשה הקידושין אינו עומד בתנאים שמפורטים בשו"ע ובפוסקים אין הוא תופס. יחד עם זאת בהרבה מאוד מקרים על אף שהקידושים אינם חלים לכתחילה הם תופסים על כל פנים מעיקר הדין או על כל פנים לחומרא. כלומר באם הזוג ירצה להמשיך בחיי הנישואין על פי ההלכה על האשה לקבל שוב קידושין. בנישואין אזרחיים אין מעשה קידושין התופס באופן הלכתי בכלל. חוזה הנישואין אינו נחשב לשטר קידושין מכיון שגם בקידושי שטר צריך לכתוב לשון המועילה לשם קידושין וכמו כן צריך השטר להיות חתום על ידי עדים כשרים וכמו כן צריך למסור את השטר לאשה בפני עדי מסירה הכשרים לעדות. [באם יש רק ע"ח או רק ע"מ לדעת רוב הפוסקים הקידושים כשרים אף לכתחילה יעויין באבן העזר סי' קל"ג בבית שמואל שם (נידון זה חורג בהרבה ממה שברצוני לציין)]

עם זאת יש לדון משום קידושי ביאה. חכמים אסרו לקדש בביאה ונאמר בגמ' שרב נהג להלקות את המקדש בביאה. למרות זאת המקדש בביאה קידושיו קידושין אע"פ שחוצפה היא (כדברי השו"ע בסי' לג,א) [לחרם דרבינו גרשום אין שייכות לעניין כלל. ר' גרשום החרים א' שלא יגרש אדם בעל כרחה של אשה ב' שלא ישא אדם שתי נשים (בסי' א' ובסימן קי"ט)]. במספר מקומות נאמר הכלל שאין אדם עושה בעילתו בעילת זנות כמו. (במי שקידש על תנאי ולאחר מכן כנס ובעל וכן בקטן שהגדיל וכן במי שקידש בפחות משו"פ וכן במי שנתייחד לאחר הגירושין) והשאלה אם ניתן לומר שאנשים שהיו נשואים שלא כדין אכן מתכוונים בבעילתם לקידושין.

יודגש כי גם בקידושי ביאה צריכים עדי קידושין. אך בפועל אין בהלכה צורך בעדות על ביאה שכן אסור לבעול על פי הלכה בפני אדם אחר, אלא עדות על ייחוד לשם ביאה נחשבת לעדות על ביאה. (בדיני נפשות יש צורך לעדות ביאה – עד שיראו כדרך המנאפים ולדעת מקצת התנאים צריך לראות את המעשה המפורט). (עדות היחוד מוזכרת בפוסקים בהרבה מקומות ויעויין בסימן ס"א בענין קנין הנישואין (קנין הנישואין נפרד מקנין הקידושין ויש לו משמעות לגבי ההתחייבויות ההדדיות שיוצר מוסד הנישואין ההלכתי) מבואר שם לדעת הירושלמי כי אלמנה אינה נקנית (לנישואין) ביחוד אלא בביאה דוקא, ואופן העדות על ידי ייחוד הראוי לביאה.) [יצויין כי לא בכל מקרה נחשב ייחוד לביאה שהרי אין אוסרין אשת איש על היחוד. עם זאת ביחוד לשם זנות מבואר בסימן ז סעיף י"א בדברי הרמ"א שאוסרים מקורו בדברי המהרי"ק ויעויין בדברי הבית שמואל שפסק כן רק לגבי יוחסי כהונה).]

לגופו של חשש קידושי הביאה יעויין ברמ"א בסי' ל"ג שכ' שיש שחששו לקידושין גם כשפנוי בא על הפנויה אך רבים חולקים. וכן דעת הגאונים הובאו בדברי הגר"א בסי' כ"ו שכל אדם שבועל בפני עדים (על ידי ייחוד). כאמור חשש זה שייך דוקא בשומרי תורה ומצוות אבל אדם שאינו שומר תורה ומצוות אין לגביו חזקה זו. יחד עם זאת באופן שכוונת הזוג לנישואים באופן מוצהר נראה שאכן יש לחשש לעדות היחוד ולהחשיבם לנשואים על כל פנים לחומרא. יעויין עוד בדברי הבית שמואל בסוף סימן ל"א שחידש שגם באופן שאין עדות ייחוד מפוטרת בעצם העובדה שבני זוג ידועים ככאלו החיים בצוותא ומתנהגים כזוג נשוי יש משום עדות ביאה ויש להחשיבה למקודשת משום כך. (מקודשת שדרה עם בן הזוג בבית משותף נחשבת גם כנשואה). הבית שמואל הביא שיש חולקים על זה אך בודאי שיש לחשש לדברי הריטב"א הנ"ל שהביא.

במקרה הנידון היו גם קידושי כסף הלכתיים על אף שנהוג להוסיף כדת משה וישראל כמו שפסק הרמ"א בסימן כ"ז אין אמירה זו מעכבת. כמו כן ודאי שדיברו עמה על עסקי קידושין ובלא אמירה נוספת הדיבור מועיל לקידושין כשכוונתה לכך (סימן כ"ז) כמו כן מי שנותן לשם אהבה וכדו' כדיברו ע"ע קידושין הוא ספק קידושין (סי' כ"ז) ובנידון זה שאמר קודם לכן שמקדשה בטבעת אין חולק שיש כאן קידושי כסף הלכתיים.

יש לדון לגבי העדות ניתן לברר בקלות אם נכחו עדים כשרים ואפילו בעד אחד יש לחוש לדעת הסמ"ג ולהצריך גט. מצד ההלכה של נמצא אחד מהם קרוב או פסול (בכל חתונה נוכחים קרובים) נהוג ליחד עדים כשרים. באם לא ייחדו עדים הכרעת הפסוקים שהעדות תופסת יעויין בחושן משפט סימן ל"ו בדברי הש"ך וקצות החושן שם. וכמו כן בדברי הבית שמואל באבן העזר סימן מ"ב ס"ק ח')

לסיכום קידושי הכסף שנעשו בנישואיהם של משפחת גולדווסר תופסים ובודאי שהיה צריך גט לחומרא. כמו כן יש לחשש לקידושי ביאה ועדות היחוד הקיימת. גם בלא עדות היחוד יש לחשש לדעת הריטב"א המובאת בבית שמואל ולהחשיב כל זוג שהתכוון להנשא בנישואים יהודיים כנשוי גם במידה והיתה טעות בנישואין.

לעניות דעתי לא היתה קיימת אפשרות להתיר לקרנית להנשא על סמך פסילת הקידושין. עם זאת באם היו רוצים לחיות יחד על פי ההלכה ודאי היו צריכים קידושים נוספים.



ברצוני לציין כי קיצרתי מאוד בדברי והנידונים הנזכרים פרוסים על פני אורכו ורחבו של טור אבן העזר.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #10  
ישן 17-07-2008, 23:05
צלמית המשתמש של יוסיפון
  יוסיפון יוסיפון אינו מחובר  
מנהל פורומי צבא ובטחון, מילואים והלוחות
 
חבר מתאריך: 07.04.02
הודעות: 23,839
Facebook profile Follow me...
בתגובה להודעה מספר 9 שנכתבה על ידי channb שמתחילה ב "[font="]על אף העיתוי..."

יישר כוח על התגובה המפורטת.
ולמרות הכל, אם חלילה היה קורה מצב של אשת שבוי אחר (נפריד מהמקרה הנוכחי כדי להפחית את האמוציות) שנישאו בנישואים ע"י רב קונסרבטיבי ושהבעל נעלם בשביו (כמו רון ארד) למשך שנים ארוכות ואין הוכחות כי נהרג. אני יכול להניח שבהגיע מקרה כזה לפני בי"ד (בייחוד אם יישב שם מרן הרב עובדיה יוסף) כדי להחליט האם האישה מותרת לנישואים, ביה"ד יעדיף לחקור את הקידושין ולהכריז שמראש לא הייתה נשואה מאשר לחקור את האפשרות שהבעל נהרג.

ולכל אלו שחוששים שאני מחפש לפגוע בזכויות המשפטיות של קרנית גולדווסר כאלמנת חלל צה"ל:
א. אני לא.
ב. אין קשר בכלל בין הדיון ההילכתי ההיפוטטי שאנחנו מקיימים כאן לבין זכויות משפטיות עפ"י חוקי מדינת ישראל. עד כמה שאני מבין גם אם לא הייתה חופה קונסרבטיבית אלא רק הסכם ממון וחיים משותפים של שניהם היא הייתה זכאית לכל הזכויות של אלמנת חלל צה"ל מתוקף היותה הידועה בציבור.
_____________________________________
אני כותב רק מה שאני יודע, או שאני חושב שאני יודע ואם אין לי מה להוסיף - אני שותק, מקשיב ולומד!
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
© יוסיפון - על כל האמור בהודעה זו חלים כל כללי זכויות היוצרים הקבועים בחוק. לשם קבלת הרשאה להעתקה או לשימוש במידע יש לפנות אלי לדוא"ל yossifoon@fresh.co.il

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #11  
ישן 18-07-2008, 00:14
  משתמש זכר channb channb אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 25.08.03
הודעות: 4,108
בתגובה להודעה מספר 10 שנכתבה על ידי יוסיפון שמתחילה ב "יישר כוח על התגובה..."

בנוגע לשתי אפשרויות ההתר שהוזכרו:

עד כמה שהדבר נשמע מפתיע עקירת הקידושין נחשבת לעיתים למורכבת יותר מהתרת עגונות. (אני נזהר בקביעה זו). להלן כמה דוגמאות: הפוסקים חששו לקידושין למשל גם במקרה שבו הבעל מכחיש שהתכוון לשם קידושין (שם בסימן כ"ז) וכמו כן במקרה שהיו מדברים על עסקי קידושין כ' הרמ"א שיש לחוש גם במקרה שנתן לה הבעל חפץ השווה פרוטה בשתיקה מלאה. בפחות משווה פרוטה חוששין שמא הוא שווה פרוטה במקום אחר. (לפי פירושו של הרמב"ם לדעת התוס' הוא משום גזירת הרואים כלומר באם יהיה אדם שמגיע ממקום שבו החפץ שווה פרוטה עלול הוא לחשוב שלא די בשווה פרוטה לשם קידושין)

אין לי כל מידע לגבי מהותו של טקס הנישואין שהתקיים ומכלול השיקולים ההלכתיים שיש לשקול הינו רחב ביותר בטרם ניתן לבטל את הקידושין.

לגבי האפשרות להתיר את עגינותה שוב אין לי מידע לגבי המימצאים בשטח. אך ישנם כמה אופנים שבהם ניתן להתיר עגונה גם באמצעות עדות נסיבתית על המוות למשל כשיש תרי רובי להתר (כלומר פעמים רוב להתר) למשל מים שאין להם סוף בצירוף של גסיסה מאפשר התרת עגונות. הגדרים ההלכתיים מורכבים מאוד בנושא זה ודרושה בקיאות רבה והבנה מעמיקה על מנת לדמות בין המקרים המובאים בהלכה למציאות המורכבת לא פחות.

שתי האפשרויות המוזכרות מחייבות כתפיים הלכתיות מאוד נרחבות ובוודאי שהרב עובדיה יוסף מסוגל לקחת על עצמו משימה שכזו. עם זאת אין לצאת מנקודת הנחה ודאית שאכן היה מחליט להתר.

כמו כן יש להתחשב בעובדה שיש מסורת הלכתית ותיקה ותקדימים הלכתיים רבים מאוד בנושא התרת עגונות. גדולי הדורות במהלך כל הדורות השתדלו מאוד בהתרתן. לעומת זאת המסורת ההלכתית מסתייגת מאוד מההתרה במצעות ביטול הקידושין. הראיה הפשוטה ביותר לכך היא שחכמים במספר מקומות ביטלו את הקידושין שהרי כל המקדש אדעתא דרבנן מקדש [אפילו אם לא אמר כדת משה וישראל (לדעת רוב הפוסקים)] ולמה לא ביטלו את הקידושין במקרה של עגינות. התשובה לכך היא שחכמים לא ראו בביטול הקידושין דרך לגיטימית להתרת עגונות. (סברא זו מוזכרת בפוסקים).
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #12  
ישן 18-07-2008, 00:51
צלמית המשתמש של יוסיפון
  יוסיפון יוסיפון אינו מחובר  
מנהל פורומי צבא ובטחון, מילואים והלוחות
 
חבר מתאריך: 07.04.02
הודעות: 23,839
Facebook profile Follow me...
בתגובה להודעה מספר 11 שנכתבה על ידי channb שמתחילה ב "בנוגע לשתי אפשרויות ההתר..."

המון תודה.
השכלתי.

אגב, עפ"י סרט החתונה כן אמר "הרי את מקודשת לי בטבעת זו כדת משה וישראל" החילוק היה בברכות הנישואין והארוסין ששונו לגמרי, בהיותו של הרב הקונסרבטיבי מומר (גם עפ"י המאמר של הרב סלובייצ'יק אליו קישר מאיר AKA לוקלוק), בהעדר עדים. ומעל הכל בהכרה של הזוג שאין הקידושין נחשבים, שהרי התכוונו להינשא מחדש ברבנות כעבור שנה.
_____________________________________
אני כותב רק מה שאני יודע, או שאני חושב שאני יודע ואם אין לי מה להוסיף - אני שותק, מקשיב ולומד!
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
© יוסיפון - על כל האמור בהודעה זו חלים כל כללי זכויות היוצרים הקבועים בחוק. לשם קבלת הרשאה להעתקה או לשימוש במידע יש לפנות אלי לדוא"ל yossifoon@fresh.co.il

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #20  
ישן 17-07-2008, 21:45
  פשוט פשוט אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 16.04.07
הודעות: 1,640
התיחסות הן לעובדות והן למסר האנושי. (כתבתי לראש האשכול.)
בתגובה להודעה מספר 19 שנכתבה על ידי deltaforce שמתחילה ב "לדעתי זה לא הזמן והמקום"

מבחינת העובדות :
1.הם נשואים ועוד איך. מי שקובע אם הם נשואים הם בני הזוג. ואם הם החליטו להנשא בחתונה רפורמית או הוטנטוטית זה ענינם בלבד.
זה שהרבנות החליטה שלא לרשום אותם לא אומר כלום. ההוכחה? תיאורטית אם היו מנסים להפרד ולהנשא מחדש כל אחד בנפרד היו דורשים מהם גט. זאת ההוכחה הבדוקה ביותר לכך שהם היו נשואים.
2.שלטונות צה"ל מכירים בהם כנשואים ובאשה כאלמנה והיא תקבל את כל המגיע לה עפ"י חוק אלמנות ויתומי צה"ל.
מבחינת המסר האנושי:
3.הצגת הנושא היום בצוורה שאתה מציג אותו היא נבזות , שפלות ועל גבול הנקרופיליה. אתה יכול להצטרף לחיזבללה. גם הם נבזים שפלים ועל גבול הנקרופילה.
גועל נפש.
_____________________________________
אין לך אדם שאין לו שעה.


נערך לאחרונה ע"י פשוט בתאריך 17-07-2008 בשעה 21:48.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #21  
ישן 17-07-2008, 21:49
צלמית המשתמש של יוסיפון
  יוסיפון יוסיפון אינו מחובר  
מנהל פורומי צבא ובטחון, מילואים והלוחות
 
חבר מתאריך: 07.04.02
הודעות: 23,839
Facebook profile Follow me...
בתגובה להודעה מספר 20 שנכתבה על ידי פשוט שמתחילה ב "התיחסות הן לעובדות והן למסר האנושי. (כתבתי לראש האשכול.)"

אולי תקרא את מה שכתבתי בלי להתלהם ובלי לכתוב לתוך דברי מילים שלא מופיעות בהם?
אני בא בטענה כלפי מי שיזם את הספין "צריך לוותר על קונטר ולהחזיר את אודי כדי שקרנית לא תהיה עגונה". קרנית לא הייתה עגומנה מאחר שעל פי ההלכה היא לא הייתה נשואה.
זה לא שיצאתי נגדה.
לא טענתי שהכאב שלה פחות או שהם לא נשואים על פי צו מצפונם.
כן טענתי שהשימוש במושג ההילכתי עגונה אינו נכון למי שאי אפשר להגדיר אותה במושג ההילכתי נשואה.
_____________________________________
אני כותב רק מה שאני יודע, או שאני חושב שאני יודע ואם אין לי מה להוסיף - אני שותק, מקשיב ולומד!
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
© יוסיפון - על כל האמור בהודעה זו חלים כל כללי זכויות היוצרים הקבועים בחוק. לשם קבלת הרשאה להעתקה או לשימוש במידע יש לפנות אלי לדוא"ל yossifoon@fresh.co.il

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #22  
ישן 17-07-2008, 21:59
  פשוט פשוט אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 16.04.07
הודעות: 1,640
בתגובה להודעה מספר 21 שנכתבה על ידי יוסיפון שמתחילה ב "אולי תקרא את מה שכתבתי בלי..."

קראתי היטב.
1.העובדות כפי שציינתי סותרות את מה שאתה אומר. היא נשואה עפ"י כל דין.
2.לא שמעתי אף אדם מוסמך ושפוי שאומר שצריך היה להחזיר את גולדווסר כדי להתיר אותה מעגינותה.(זאת יכולה היתה להיות סיבה נוספת ונלווית אבל לא מהותית כלל) היה צריך להחזיר אותו כי הוא חייל צה"ל שנפל בשבי .נקודה .כל הדברים האחרים אלה פלפולים חסרי שחר.
3.ההתעסקות שלך בנושא האיזוטרי הזה שאינו חשוב כלל לענין כאשר העפר על הקבר עדיין לא יבש ואין מצבה היא חפירה מיותרת ברגשות אנושיים של משפחת המת.
בדיוק מה שחיזבללה נוהג לעשות . נבזות ושפלות על גבול הנקרופיליה. ואני לא רק לא מתלהם אלא צנוע יחסית בתיאור הדברים כפי שהם נראים מדבריך ברגע זה.
_____________________________________
אין לך אדם שאין לו שעה.

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #25  
ישן 17-07-2008, 23:58
  שונרא1 שונרא1 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 04.06.03
הודעות: 11,249
דומני שאשה נקנת בכסף או בשטר או בביאה.....
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי יוסיפון שמתחילה ב "קרנית אינה אלמנה, לא הייתה עגונה ולא נשואה"

אז נשואים וחצי.
http://www.yeshiva.org.il/midrash/s...=645&id=1934&q=
טבעת - V
שטר - V
עדים = V
ביאה מסתמא "8 שנים כזוג" - V
גמירות דעת - V
אז אל תזיין לי ת'שכל עכשיו בעניינים הנוגעים יותר מהכל "למלחמות היהודיים" = לאיזה רב יש יותר גדול.
עסקינן כאן בזוג בוגר, מבוגר, כנראה גם מדהים למדי, שקיימו ביניהם טקס רשמי (ברוב עם הדרת מלך) - לאחר 8 שנות זוגיות לכל דבר ועניין, ואתה עכשיו חושב שתוכל לקבוע להם אם היו נשואים
הצחקת!
וזאת מבלי להתייחס לכך שאחרי-מות קדושים אמור....

אני בעד להעלים את האשכול הזה ולתת לו לשקוע בתהום הנשייה ויפה שעה אחת קודם.
_____________________________________
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
שונרא מאי 1992-מרץ 2006.
R . I . P




נערך לאחרונה ע"י שונרא1 בתאריך 18-07-2008 בשעה 00:10.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 20:42

הדף נוצר ב 0.14 שניות עם 11 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר