לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה ●●● ברוכים הבאים אל פורום צבא וביטחון ●●● לפני הכתיבה בפורום חובה לקרוא את דבר המנהל ●●● עקבו אחרינו! ●●● חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חיילים, צבא וביטחון > צבא ובטחון
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #9  
ישן 09-07-2008, 00:36
  יסעור יסעור אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 07.02.05
הודעות: 2,160
המראה ונחיתה בריצה
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי dorratz שמתחילה ב "שאלה על המראה לא אנכית של מסוק"

בעומסים גבוהים ממריאים בריצה משתי סיבות עיקריות

1 ניתוק במהירות מקנה למסוק כח עילוי נוסף כנגזרת לנוסחת העילוי שאחד מרכיביה ביחס ישר הוא מהירות מפגש זרימת האויר עם הכנף או במקרה שלנו להבי הרוטור.

2 הגעה במהירות המינימלית למהירות הליכה סביב במקרה של אבדן מנוע , אז המטוס יוכל לטוס על מנוע אחד. לדוגמה בנתונים מסוימים אנחנו יודעים שמהירות הליכה סביב היא 60 קשר.
המראה בריצה במהירות 40 קשר נותנת למטוס זמן קריטי של האצה ב 20 קשר בסך הכל עד להגעה למהירות הליכה סביב.

אם המסוק ימריא בריחוף יש לו את כל 60 הקשרים "לבנות" באויר ואז החשיפה שלו לנתון שבתוך "גרף המוות" יותר ארוכה.

גרף המוות למהירות הליכה סביב מדבר על מגבלות המטוס שבהן ידוע שהוא לא יוכל להחזיק באויר. במקרה שלנו אבדן מנוע במהירות נמוכה מ 60 קשר כאמור.

קאפיש?
_____________________________________
תרבות גדולה איננה יכולה להיכבש מבחוץ
עד שלא הרסה את עצמה מבפנים.
וו. דונארד

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #16  
ישן 09-07-2008, 21:58
  מצוק מצוק אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 05.10.05
הודעות: 994
חזרתי...
בתגובה להודעה מספר 15 שנכתבה על ידי YHS שמתחילה ב "הנה הזכרת"

ציטוט:
במקור נכתב על ידי YHS
עכשיו כל שנותר הוא להסביר היכן הוא תורם בדילמה הזו.


בגדול , בטיסה נמוכה מאד הגרר המושרה נמוך וכלי הטיס "יושב" על כרית אויר נוחה ומסייעת...
כשמסוק ממריא אנכית , הוא יוצא מהר מאזור האפקט ולכן צריך להשקיע יותר אנרגיה או לחילופין מוגבל במשקל נשיאה. כשמסוק ממריא "לא באנך" , הוא רץ כמה עשרות מטרים על גבי כרית האויר ,מפתח מהירות ויוצא לשלב הטיסה בצורה קלה יותר ( ניסיתי בכוונה שישמע מובן וברור)

מכיוון שהעילוי המופק מהרוטור מושפע גם מהמהירות האופקית אותה הוא רואה - ברור שקל יותר לייצר עילוי דרוש תוך כדי תנועה קדימה.

אפקט הקרקע משפיע גם על כלי טיס בעלי כנף קבועה - ניתן לחוש בכך בשלב ההמראה : בהמראה מתונה , מרגישים בבירור "נפילה" קלה בגובה של כ 6-10 מטר מעל פני המסלול (תלוי מטוס כמובן) . נפילה זו נובעת מירידה בעילוי המופק ,עקב יציאה מתחום ההשפעה של אותה כרית אויר /אפקט קרקע. ההסבר הכללי : קרבה למסלול מסרסת את מערבולות קצה הכנף (יש זרימת אויר "מלמטה למעלה" עקב הפרשי לחצים) ולכן מקטינה במעט את הגרר המושרה.

בכל מקרה - נסה לחפש "אפקט קרקע" בגוגל. ותבין מייד את תרומתו של האפקט לפתרון הדילמה.

יוסיפון : כיף שזכרת אותי!!! לא האמנתי...
אצלי הכל תקין. טרם נשלחתי הביתה בבושת פנים וכבר ממש רואים את האורון (אור קטון...) בקצה המנהרה.

זהו. לדעתי זהו קטע הכתיבה הארוך ביותר מימי... אלך לנוח. ליל מנוחה.
_____________________________________
158 . מתחילים לראות את הסוף .

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #20  
ישן 09-07-2008, 22:36
  מצוק מצוק אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 05.10.05
הודעות: 994
?
בתגובה להודעה מספר 19 שנכתבה על ידי YHS שמתחילה ב "שני מקרים"

ציטוט:
במקור נכתב על ידי YHS
המקרה הראשון הוא המראה אנכית, המקרה השני היא ריצה וניתוק. בשני המקרים יש אפקט קרקע. בשני המקרים אפקט הקרקע עובד עד להגעת המסוק לגובה מסוים ויורד בהתאמה בצורה דומה בשני המקרים, כפונקציה של הגובה. הייתי אומר אפילו שבמקרה של ריצה על המסלול, ייתכנו מצבים שבהם אפקט הקרקע קטן יותר בהשוואה לאחר (כמובן, ברמה האווירודינמית, של מספרים מדויקים, הטייס , להערכתי, לא יחוש בהבדל).

בכל מקרה, אני מתנצל. חשבתי שיש לך הסבר בעל תובנות מסוימות ולכן שאלתי. בהחלט לא ציפיתי שתשלח אותי לגוגל לחפש את הפתרון.
ערב טוב.


לא ברור לי מדוע בחרת בסגנון מלגלג/מתנשא. ניחא.

לעניות דעתי , ככל שאתה מאריך את השהות שלך בתוך האפקט,תוך צבירת אנרגיה - כך עדיף.
מצד שני - אתה טוען שלא כך. לא הבנתי מדוע הייתי אומר אפילו שבמקרה של ריצה על המסלול, ייתכנו מצבים שבהם אפקט הקרקע קטן יותר בהשוואה לאחר (כמובן, ברמה האווירודינמית, של מספרים מדויקים, הטייס , להערכתי, לא יחוש בהבדל).

אולי ההסבר שלי "נטול תובנות " כדבריך . אך גם ההסבר שלך ,איך לומר בעדינות , לא ממש נהיר וברור. אשמח להסבר.
בנוסף - מה אם כך היתרון שבהמראת ריצה/המראה בזוית ? מדוע בכלל משתמשים בה?


תודה
_____________________________________
158 . מתחילים לראות את הסוף .


נערך לאחרונה ע"י מצוק בתאריך 09-07-2008 בשעה 22:39.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #24  
ישן 10-07-2008, 13:09
צלמית המשתמש של TheWhitestOfFangs
  משתמש זכר TheWhitestOfFangs TheWhitestOfFangs אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 14.06.08
הודעות: 270
בתגובה להודעה מספר 23 שנכתבה על ידי DZZ שמתחילה ב "ואם כבר הזכרנו אפקט קרקע..."

ציטוט:
במקור נכתב על ידי DZZ
ואם כבר הזכרנו אפקט קרקע, אזי יש להזכיר כי ישנה משפחה שלמה של כלי טייס המבוססים על אפקט זה. עיקר העבודה נעשתה ברוסיה, שם פותחו כלים (אקרנופלנים - בשפתם), המנצלים אפקט זה על מנת להטיס בגובה נמוך, מטענים כבדים ביותר. נבנו כלים החל מדו מושביים זעירים, ועד נושאי טילים כבדים ביותר. השימוש העיקרי בהם נועד להיות ימי, היות וטיסה במתאר כזה מעל היבשה הוא מסוכן ביותר. מסיבות שונות (שווה דיון בפני עצמו) - לא המשיכו בפיתוח.


את הפיתוח לא המשיכו כי מי שהיה אחראי על פיתוח האקרנופלנים לא הצליח להמשיך לקבל תמיכה מהממשל הסובייטי (לא הצליח להוכיח שהוא יכול לבנות כלי שיכול לשאת כ-2 או 3 טנקים במהירות גבוהה לחופי ארה"ב). בכלל זה די מדהים לראות אקרנופלן - נראה כמו מטוס עצום עם כנפיים זעירות (יחסית כמובן).

תרשו לי קצת להבהיר על עניין אפקט הקרקע, כי אני רואה הרבה בלבול...
להב במסוק הוא בגדול כמו כנף של מטוס ומייצר עילוי באותו אופן - הפרש לחצים בין החלק העליון לתחתון. מה שקורה, שבקצה של הלהב (מבחינת המוטה) יש הפרש לחצים גדול והאויר נע בניצב לזרימה המציפה בצורת ערבול מהחלק בתחתון לעליון. מה שהדבר הזה גורם הוא למהירות אנכית מלמעלה על הלהב אשר גורמת למעשה להפרש לחצים נמוך יותר (תקראו לזה זוית התקפה אפקטיבית נמוכה יותר אם אתם רוצים, זה סתם מדד בשביל לתאר את כיוון הזרימה והפרש הלחצים). מן הסתם הדבר הזה מקטין את העילוי שהלהב מייצר.
ועכשיו לאפקט קרקע: הערבולים שנוצרים מקצות להבי המסוק בעלי "קוטר אפקטיבי" גדול. אם המסוק באויר אז כל מה שתואר קודם קורה כסדרו. עכשיו תתארו לעצמכם שאתם מורידים את המסוק לגובה כזה שהאדמה נמצאת בחצי ה"קוטר האפקטיבי" הזה. מתחת לגובה זה אפקט הקרקע מתחיל להיות לא זניח לחלוטין - למעשה כל ירידה בגובה מפריעה לערבול להתקיים בצורתו ה"נקייה" וכוללת איבוד אנרגיה מצד האויר בערבול ולכן המהירות הניצבת שהערבול מקנה ללהב נמוכה יותר - זוית ההתקפה האפקטיבית קטנה פחות. במילים אחרות, ככל שהמסוק (או מטוס לצורך העיניין) קרוב יותר לקרקע הערבול פחות חוזר ללהבים ולכן אינו מוריד מזווית ההתקפה.

מקווה שהבהרתי את העניין...
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #31  
ישן 10-07-2008, 02:42
  יסעור יסעור אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 07.02.05
הודעות: 2,160
לא מדוייק
בתגובה להודעה מספר 30 שנכתבה על ידי YHS שמתחילה ב "הוא עושה זאת"

אני אענה פה על שני דברים

1 אפקט קרקע משפיע על המסוק בגובה ששווה פי שניים מקוטר דסקת הרוטור,
בפועל מיד עם הניתוק בונים מהירות וגובה בו זמנית לצורך תפעול בחירום.
אם המסוק יכניס עז בגובה נמוך ויתחיל לצלול הצוות לא יספיק לתפעל את התקלה.
לדוגמה hard over (נעילת הגהים) מטייס אוטומתי.

אם כן יש משהו גם בזה אם כי זניח ,
כנל לגבי יציבות אורכית בטיסה, נכון אבל לא זו הסיבה להמראה בריצה.

יציבות אורכית תעזור במקרה של אבדן רוטור זנב, ניתן לנחות בריצה מהירה מאוד בלי לשבור את המטוס.

2 לעניין בדיקות בריחוף לפני המראה , בדיקה בריחוף לפני טיסה מבוצעת בכדי לחוש את המסוק,
לחוש את ההגהים ותגובות הסטיק והקולקטיב באותו מעמד בודקים גם צפצפת אף 10 מעלות.

נדירות ביותר הם הפעמים שמישהו נוגע במרכז כובד ט"א בבדיקה בריחוף עד כדי לא קורה בכלל,
בפאנל ט"א רואים שגלגלות מרכז הכובד נמצאות במקום הנורמלי שלהן וזה מונע הפתעות בהמראה וצורך לשחק בהן בריחוף.

בדרך כלל נוחתים אחר כך כדי לקבל מהמגדל אישור להמראה ואז ממריאים לטיסה.
ניתן לבקש את האישור גם בריחוף ולהמריא בלי לנחות.

לדעתי מיצינו לא?

הערה קטנה למצוק לעניין מכוננים.
אני מכיר אחד כזה שמה שהוא עשה ברוורס אני ואתה ביחד לא נעשה בקדימה לעולם.
וגם יש איזה קרנף או שניים שנשארו בחתיכה אחת וכמה אנשים שנוחרים עכשיו במיטה בזכותו.
טוב שהוא לא חשב כמוך בזמנו אי שם בתחילת שנות ה 70 נכון ?
_____________________________________
תרבות גדולה איננה יכולה להיכבש מבחוץ
עד שלא הרסה את עצמה מבפנים.
וו. דונארד


נערך לאחרונה ע"י יסעור בתאריך 10-07-2008 בשעה 02:56.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 21:56

הדף נוצר ב 0.06 שניות עם 11 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר