לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה ●●● ברוכים הבאים אל פורום צבא וביטחון ●●● לפני הכתיבה בפורום חובה לקרוא את דבר המנהל ●●● עקבו אחרינו! ●●● חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חיילים, צבא וביטחון > צבא ובטחון
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #1  
ישן 26-06-2008, 15:21
צלמית המשתמש של המממ
  המממ המממ אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 30.10.01
הודעות: 8,699
Follow me...
צבאי מוביל טנק חמוש עלה באש בכביש 6; אין נפגעים

ציטוט:
מוביל טנק חמוש עלה באש בכביש 6; אין נפגעים

צמיגי מוביל טנקים החלו להתלקח מתחת לגשר מחלף ניצני עוז. "מזל שהתחמושת בטנק לא התפוצצה, זה היה מסוכן", סיפר אחד המשתתפים בפעולות הכיבוי. הכביש נותר סגור במשך זמן רב

רענן בן-צור
פורסם: 26.06.08, 14:51

"שטח צבאי סגור" ובוער בכביש 6. מוביל טנקים ועליו טנק מרכבה עלה בשעות הצהריים (יום ה') באש בכביש חוצה ישראל, מתחת לגשר מחלף ניצני עוז. הטנק היה חמוש, ומחשש להתפוצצות התחמושת - נסגר הכביש לתנועה בשני הכיוונים.

להמשך הכתבה בYNET:
http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3560773,00.html
_____________________________________
_________________________________________________
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
אזהרה: משרד הבריאות קובע כי העישון מזיק לבריאות !
תראו, אפילו החייזר נהיה ירוק מזה

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #16  
ישן 27-06-2008, 23:54
  Tal53 Tal53 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 10.12.04
הודעות: 2,044
מבולבל קורא את האשכול ונזכר שוב באמיל ומלחמתו בבורות.
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי המממ שמתחילה ב "מוביל טנק חמוש עלה באש בכביש 6; אין נפגעים"

איזה אוסף של שטויות חלק מהאנשים כותבים. מהכתב ועד חלק המגיבים בפורום. אתם לא מבינים הנושא תרחיקו ממכם את המקלדת ותגלשו באמצעות העכבר בלבד. עדיף לכולם.

התלקחות צמיגים במוביל טנקים היא תופעה נדירה אך מוכרת. למוביל צמיגים רבים הנמצאים בחלון ולא ניתן לבחון את מצבם בהסתכלות מבחוץ. כאשר אין טנק על המוביל ניתן לעלות על העגלה ולהתסכל עליהם מלמעלה/להכות בהם וכו. כאשר המוביל עמוס לא ניתן לעשות כלום. כאשר אחד הצמיגים הפנימיים נפגם או מקבל תקר מתחילה בדרך כלל תגובת שרשרת של תקרים נוספים. בהתחלה הצמיג שצמוד אליו, אחר כך השניים שיושבים בצד השני של אותו הגשר ולשאר הסרן. במקרים מאוד נדירים מתחילה שריפה עקב חיכוך של הצמיג הפגום בזה שלידו. יום חם, כביש מהיר, טנק כבד מגדילים את הסיכוי לשריפה כזאת.

שריפת צמיגים מתחת לטנק לא יכולה לפוצץ את התחמושת או לגרום לנזק פנימי. לא לתא הלוחמים לא לפגזים ולא למערכות. אין שום קשר ל 24 וספקטרוניקס.
ספקטרוניקס גם לא יעזור לכיבוי הצמיגים, הוא עובד בחלל סגור בלבד. התזת מים על הצמיגים מיותרת.

נשרפו הצמיגים ומה שהצוות איכסן בסל הצריח, יותר מזה לא היה מה שיבער. גם בלי מכבי אש האש היתה דועכת, אבל למכבי אש חדרה הכבוד והתהילה :-)
פעם היה איסור (שכולם התעלמו ממנו) לאכסן תחמושת קלה בסל הצריח. כדאי לרענן את הנושא.

את התקרים והשרפות בצמיגים אפשר לפתור בקלות (חשבתי שכבר עשו זאת) באמצעות מדי לחץ אויר לכל צמיג. מערכת התראה כזאת המודיע לנהג על אובדן לחץ היא חובה כיום בכול SUV (ג'יפ) אמריקאי חדש והיא זולה ופשוטה להתקנה. מעניין מדוע אין כזאת במובילי הטנקים בצה"ל.
_____________________________________
טל

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #19  
ישן 29-06-2008, 14:54
  Rשף Rשף אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 04.10.04
הודעות: 295
בתגובה להודעה מספר 16 שנכתבה על ידי Tal53 שמתחילה ב "קורא את האשכול ונזכר שוב באמיל ומלחמתו בבורות."

ציטוט:
במקור נכתב על ידי Tal53
את התקרים והשרפות בצמיגים אפשר לפתור בקלות (חשבתי שכבר עשו זאת) באמצעות מדי לחץ אויר לכל צמיג. מערכת התראה כזאת המודיע לנהג על אובדן לחץ היא חובה כיום בכול SUV (ג'יפ) אמריקאי חדש והיא זולה ופשוטה להתקנה. מעניין מדוע אין כזאת במובילי הטנקים בצה"ל.

ראיתי כבר שמובילי רכב (אלו שמובילים רכבים פרטיים מאילת/אשדוד למסירה) נוסעים עם מערכת דומה לזו:

[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://www.landlinemag.com/Archives/2002/Mar2002/images/Tire%20close%20up.jpg]

ברכבים פרטיים יש מערכת פשוטה יותר שבה חיישן מותקן בפקק של הונטיל, הפשוטות יותר פשוט משנות את צבע הפקק מה שפחות מתאים למשאיות, אחרות מדווחות למחשב הרכב, למשל זאת אופצייה ברנו מגאן.

[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://www.tyresonline.net/images/products/323_1.jpg]
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #20  
ישן 29-06-2008, 22:03
צלמית המשתמש של micjeep
  micjeep micjeep אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 29.03.07
הודעות: 435
בתגובה להודעה מספר 19 שנכתבה על ידי Rשף שמתחילה ב "[QUOTE=Tal53] את התקרים..."

ציטוט:
במקור נכתב על ידי Rשף
ראיתי כבר שמובילי רכב (אלו שמובילים רכבים פרטיים מאילת/אשדוד למסירה) נוסעים עם מערכת דומה לזו:

[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://www.landlinemag.com/Archives/2002/Mar2002/images/Tire%20close%20up.jpg]

ברכבים פרטיים יש מערכת פשוטה יותר שבה חיישן מותקן בפקק של הונטיל, הפשוטות יותר פשוט משנות את צבע הפקק מה שפחות מתאים למשאיות, אחרות מדווחות למחשב הרכב, למשל זאת אופצייה ברנו מגאן.

[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://www.tyresonline.net/images/products/323_1.jpg]


בקרוב מאוד יהיה קיים בכל המשאיות, הולכות להיכנס תקנות המחייבות זאת מ2009 בארה"ב ובאירופה
( מערכות מתוחכמות יותר- מערכות מרכזיות השומרות על לחץ אוויר קבוע בכל צמיג )
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #22  
ישן 29-06-2008, 02:05
  DenisTs DenisTs אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 15.01.06
הודעות: 756
שלח הודעה דרך ICQ אל DenisTs
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי המממ שמתחילה ב "מוביל טנק חמוש עלה באש בכביש 6; אין נפגעים"

כמו שכבר נאמר פה זאת לא הפעם הראשונה שזה קורה.
לפי דעתי מה שקורה זה פשוט זה עקב משקל גבוה של הטנק(אשר עולה על משקל המותר לצמיגים) נוצר חיכוך רציני בין הצמיגים לדופן הנגרר. במהירות גבוה החיכוך גורם לעליה קיצונית בטמפ' שכניראה גורמת לבעירה(יש לי רקע ביבוי אש).
אז צה"ל...מסקנה בשבילכם....אל תשלחו טנקים חמושים וזאת על מנת להוריד ממשקל הטנק ומרמת הסיכון במקרה של שרפה.

יחסוך לכם תיקון של הנגרר, הוצאות על שרותי הכיבוי(קצף כיבוי זה משהו מאוד יקר) והמון זמן...
_____________________________________


[IMG][/IMG]
http://www.flickr.com/photos/denistsimbaluk
כִּי תֵלֵךְ בְּמוֹ אֵשׁ לֹא תִכָּוֶה וְלֶהָבָה לֹא תִבְעַר בָּךְ

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #24  
ישן 29-06-2008, 08:03
  Tal53 Tal53 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 10.12.04
הודעות: 2,044
מגעיל אחלה דוגמה למה שכתבתי למעלה. בורות צרופה.
בתגובה להודעה מספר 22 שנכתבה על ידי DenisTs שמתחילה ב "כמו שכבר נאמר פה זאת לא הפעם..."

ציטוט:
במקור נכתב על ידי DenisTs
כמו שכבר נאמר פה זאת לא הפעם הראשונה שזה קורה.
לפי דעתי מה שקורה זה פשוט זה עקב משקל גבוה של הטנק(אשר עולה על משקל המותר לצמיגים) נוצר חיכוך רציני בין הצמיגים לדופן הנגרר. במהירות גבוה החיכוך גורם לעליה קיצונית בטמפ' שכניראה גורמת לבעירה(יש לי רקע ביבוי אש).
אז צה"ל...מסקנה בשבילכם....אל תשלחו טנקים חמושים וזאת על מנת להוריד ממשקל הטנק ומרמת הסיכון במקרה של שרפה.

יחסוך לכם תיקון של הנגרר, הוצאות על שרותי הכיבוי(קצף כיבוי זה משהו מאוד יקר) והמון זמן...


אוסף שטויות מעולם הידע של מתנדב במכבי האש.

מי סיפר לך שמשקל הטנק עולה על המשקל המותר לצמיג?
איזה חיכוך יכול בכלל להווצר בין הצמיג לנגרר? (נכון שבחיים לא ראית מוביל טנקים מקרוב?)
עליה קיצונית בטמפרטורה של הצמיג אכן גורמת לבעירה, הנקודה היחידה הנכונה בתגובתך. (וזה אני אומר לך בלי שום רקע בכיבוי אש).
לא לשלוח טנקים חמושים, זאת מסקנה של מי שמכיר טנקים מהאינטרנט. אתה יודע מה חלקה של התחמושת במשקל הכולל של הטנק? אני לא יודע, אבל מהעמסת אי אלו בטנים בחיי, אני מעריך שזה בערך אחוז אחד וכולל נק"ל אולי אחוז וחצי. לא יעזור לצמיגים יותר מידי...
ולגבי הסיכון במקרה שריפה, כבר כתבתי למעלה.

השד יודע למה אני מבזבז את הזמן. אולי כדי שבהמשך אחסוך לעצמי זמן ועצבים, אם נראה קצת יותר תבן וקצת פחות מוץ.
_____________________________________
טל

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #33  
ישן 30-06-2008, 09:32
צלמית המשתמש של יוסיפון
  יוסיפון מנהל יוסיפון אינו מחובר  
מנהל פורומי צבא ובטחון, מילואים והלוחות
 
חבר מתאריך: 07.04.02
הודעות: 23,839
Facebook profile Follow me...
בתגובה להודעה מספר 32 שנכתבה על ידי ziv.harel שמתחילה ב "מי סיפר לך שטות כזאת? לא קרה דבר......"

אני מאד לא אוהב את הצורה שבה אתה מתבטא.
כעיקרון אני לא נוהג לכתוב דברים שאני לא יודע, ראה את החתימה שלי.
גם במקרה הזה כתבתי את מה שאני יודע היטב. לא התפוצצה תחמושת.

גם טל שאתה שולח אותי לקרוא את דבריו לא כתב משהו אחר:
ציטוט:
נשרפו הצמיגים ומה שהצוות איכסן בסל הצריח, יותר מזה לא היה מה שיבער. גם בלי מכבי אש האש היתה דועכת, אבל למכבי אש חדרה הכבוד והתהילה :-)
פעם היה איסור (שכולם התעלמו ממנו) לאכסן תחמושת קלה בסל הצריח. כדאי לרענן את הנושא.
_____________________________________
אני כותב רק מה שאני יודע, או שאני חושב שאני יודע ואם אין לי מה להוסיף - אני שותק, מקשיב ולומד!
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
© יוסיפון - על כל האמור בהודעה זו חלים כל כללי זכויות היוצרים הקבועים בחוק. לשם קבלת הרשאה להעתקה או לשימוש במידע יש לפנות אלי לדוא"ל yossifoon@fresh.co.il

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #36  
ישן 30-06-2008, 16:33
  Interpack Interpack אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 27.04.05
הודעות: 89
בתגובה להודעה מספר 26 שנכתבה על ידי Soloavia שמתחילה ב "ובכל זאת"

ציטוט:
במקור נכתב על ידי Soloavia
בלי רקע בכבאות וטנקאות...

האם זה נכון להוביל טנק חמוש שלא בתוך שטח אש?

ההיקש המיידי שלי הוא על תנועה עם נשק כשהמחסנית בהכנס. זה פשוט לא בטיחותי - וכשלא נדרש - זה אסור.

למה בטנק זה צריך להיות שונה?




"תיקון קטן" ברשותך:

אין שום בעיה לנוע עם מחסנית בנשק (בהכנס), גם בשיגרה.
לפני מספר שנים יצא נוהל מסודר של ענף בטיחות במז"י ושם מוסבר בדיוק איך ומה צריך להיעשות על מנת לנוע עם מחסנית בנשק - גם בשיגרה! זה בטיחותי, זה נוח וזה מקובל.

ההגיון מאחורי זה: פחות פריקות נשק = פחות פליטות כדור.
מאז שהנוהל הוכנס, הוא הוכך כנכון והתקבל בברכה בכל היחידות.


בפעם הבאה שאתה במילואים, ודא שבאל"ת אתם עוברים גם על נוהל 103 וכך תוכלו להסתובב עם מחסנית בנשק במשך כל הפעילות והאמן לי - זה הרבה יותר בטוח ונוח מכל הטעינות/פריקות נשקים שעושים בהחלפת משמרות באמצע הלילה.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #38  
ישן 29-06-2008, 22:00
צלמית המשתמש של micjeep
  micjeep micjeep אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 29.03.07
הודעות: 435
אין מצב
בתגובה להודעה מספר 24 שנכתבה על ידי Tal53 שמתחילה ב "אחלה דוגמה למה שכתבתי למעלה. בורות צרופה."

ציטוט:
במקור נכתב על ידי Tal53
אוסף שטויות מעולם הידע של מתנדב במכבי האש.

מי סיפר לך שמשקל הטנק עולה על המשקל המותר לצמיג?
איזה חיכוך יכול בכלל להווצר בין הצמיג לנגרר? (נכון שבחיים לא ראית מוביל טנקים מקרוב?)
עליה קיצונית בטמפרטורה של הצמיג אכן גורמת לבעירה, הנקודה היחידה הנכונה בתגובתך. (וזה אני אומר לך בלי שום רקע בכיבוי אש).
לא לשלוח טנקים חמושים, זאת מסקנה של מי שמכיר טנקים מהאינטרנט. אתה יודע מה חלקה של התחמושת במשקל הכולל של הטנק? אני לא יודע, אבל מהעמסת אי אלו בטנים בחיי, אני מעריך שזה בערך אחוז אחד וכולל נק"ל אולי אחוז וחצי. לא יעזור לצמיגים יותר מידי...
ולגבי הסיכון במקרה שריפה, כבר כתבתי למעלה.

השד יודע למה אני מבזבז את הזמן. אולי כדי שבהמשך אחסוך לעצמי זמן ועצבים, אם נראה קצת יותר תבן וקצת פחות מוץ.


לא יכול להיות, כל צמיג על רכב/משאית/נגרר עומד במשקלים המיועדים+יתירות ע"פ נתוני היצרן + מעבר ניסויים ואישור פרטני.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #39  
ישן 30-06-2008, 09:11
צלמית המשתמש של עומר מסינג
  משתמש זכר עומר מסינג עומר מסינג אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 23.01.07
הודעות: 1,029
Facebook profile LinkedIn profile
בתגובה להודעה מספר 38 שנכתבה על ידי micjeep שמתחילה ב "אין מצב"

השאלה היא לא רק האם המשקל לצמיג הוא גבוה מהמותר (בטוח שלא אגב כי המגבלה הטכנולוגית בצמיגים איננה משקל אלא מומנט סיבוב) אלא האם המשקל לכביש הוא גבוה מהמותר.
אני לא יודע כמה שוקל טנק + מוביל, אבל אני כן יודע שכביש שמדורג מעולה בארץ מתוכנן עבור עומס של 13 טון לסרן יחיד גלגל בודד, או 6.5 טון לגלגל, ומעל לעומס כזה יתחיל להגרם נזק לכביש.
מהמשקל המותר לסרן נלקחים סוג הצמיגים, אין טעם להתקין צמיגים שיכולים לקחת עומס גדול מהמותר - זה יקר בהרבה וגם אין צורך. לכן יש לשים לב כי העומס הוא במגבלות המותר, וכל נהג משאית יודע מה העומס המותר לו לשאת, שכן הקנסות במידה ונתפסת לא קטנים....
_____________________________________
Keep your mouth shut and your pen dry until you know the facts!






נערך לאחרונה ע"י עומר מסינג בתאריך 30-06-2008 בשעה 09:15.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 11:13

הדף נוצר ב 0.10 שניות עם 11 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר