לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה ברוכים הבאים לפורום "סקופים וחדשות". להזכירכם, יש לתת כותרות ענייניות לאשכולות אותם אתם פותחים. אני רואה בפורום מעין "היד פארק" שבו יש מקום לכל הדעות. לדבר אחד לא אסכים - לחריגה מחוקי הפורום. חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חדשות ואקטואליה > סקופים וחדשות
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #1  
ישן 12-06-2008, 02:45
  elvis1977 elvis1977 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 13.08.07
הודעות: 5,056
האוליגרך שהפסיד 725 מיליון שקל בשנה

ציטוט:
את השנה הראשונה שלו בבורסת תל אביב ארקדי גאידמק יעדיף לשכוח. הוא עשה המון כסף בדרכים עלומות, אבל בעת האחרונה, ביצועיו הציבוריים והגלויים עלובים. TheMarker חושף את הפסדי הענק, שעבוד המניות, הכישלונות הצורמים, העסקות שלא המריאו, נטישת הבכירים וההתנהלות העסקית התמוהה
האם ארקדי גאידמק בקשיים? קשה לדעת, אבל די ברור שמצבו הפיננסי הרבה פחות טוב מכפי שהיה לפני שנה, ושההתנהלות שלו נראית בכל פעם תמוהה יותר.

אחת הבעיות הפיננסיות החמורות ביותר של גאידמק היא שמסע הרכישות הרועש שביצע לפני שנה בבורסת תל אביב נכשל - ובגדול. באפריל וביוני 2007 רכש בישראל את השליטה בארבע חברות - אוסיף, גילאון, ויליפוד ופטרו גרופ - ביותר ממיליארד שקל. מניותיהן של ארבע החברות נפלו מאז ב-53%-86%. כיום האחזקות שוות כ-300 מיליון שקל בלבד; גאידמק הפסיד על הנייר כ-700 מיליון שקל. נוסף על כך, ביטול הרכישה של טיב טעם הותיר בכיסו בור של 25 מיליון שקל.

ככל הידוע, לגאידמק אימפריה לא קטנה גם ברוסיה. מצב עסקיו שם אינו ידוע, אך ידוע כי בשנה האחרונה מימש את אחזקותיו בשתי יצרניות פוספטים בקזחסטאן - קזפוספט וטרמפוס - תמורת מאות מיליוני דולרים. כמו כן, לפי העיתונות הכלכלית הרוסית, גאידמק מעוניין למכור 85% מאחזקותיו בחברת התקשורת הולדינג יוניון מדיה תמורת כ-80 מיליון דולר.

ייתכן שגאידמק העריך כי הקבוצה העסקית שהוא מקים תממן לו לפחות חלק ממאות מיליוני השקלים שהוא שופך על קבוצות כדורגל וכדורסל (בית"ר ירושלים, הפועל ירושלים ובני סכנין), תחנת הרדיו 99FM, בית החולים ביקור חולים בירושלים, תמיכה בפריפריה וכן פעילות פוליטית - אבל בינתיים נראה כי הוא מפסיד כסף בכל המגזרים. לפחות בתחום הפילנתרופי הוא צובר אהדה ציבורית, מה שאי אפשר לומר על התחום העסקי.

בעבר, כשנשאל גאידמק כמה הוא שווה, הוא נהג להתחמק מתשובה נחרצת והוסיף: "כנראה שאני שווה לא מעט כסף, אך לא ניתן להגדיר זאת במדויק. שווי נכסי משתנה מיום ליום". בדירוג 500 עשירי ישראל של מגזין TheMarker, שפורסם החודש, הוערך הונו של גאידמק ב-1.5-2 מיליארד דולר, מה שמיקם אותו במקום השביעי ברשימה - אחרי משפחות ורטהיימר, עופר, שרי אריסון, לב לבייב, בני שטינמץ ויצחק תשובה.

תחקיר TheMarker חושף כי גאידמק שיעבד את כל המניות שלו בחברות הציבוריות בישראל לצורך הלוואה של 500 מיליון שקל שנטל מבנק מזרחי טפחות. הבעיה של גאידמק ושל מזרחי היא ששווי המניות המשועבדות להלוואה צנח. מהבנק נמסר: "בעבר הבנק מימן לגאידמק חלק מרכישת אוסיף, אך מעבר לכך אין הבנק נוהג להתייחס לעסקות של לקוחותיו". במשרדו של גאידמק סירבו להגיב לדברים.

בנק מזרחי היה גם זה שממנו רכש גאידמק את מתחם צים בשדרות רוטשילד בתל אביב תמורת כ-26 מיליון דולר. גאידמק לא הצליח למכור את הנכס לאוסיף תמורת 35-60 מיליון דולר, מאחר שהנושא לא קודם על ידי אוסיף, אשר ערכה בדיקות חוזרות ונשנות. בימים אלה מנהל גאידמק מגעים למכירת המתחם לצד שלישי.

פרידות מהדהדות

באחרונה נפרד גאידמק מגידי מרינובסקי לאחר שש שנים שבהן שימש יועצו העסקי-כלכלי ומתווך בכמה עסקות - כך נודע ל-TheMarker. יש האומרים כי מרינובסקי, שהיה גם מאמנו של גאידמק באמנויות לחימה, הוא היחיד שגאידמק הקשיב לו וכי הוא שימש לו יועץ לניהול החיים.

מרינובסקי סירב להגיב לגבי הפרידה מגאידמק, אך מקורביו סיפרו כי היא אינה מפתיעה, שכן "גאידמק נוהג להחליף את האנשים סביבו לעתים קרובות". הם הוסיפו: "המח"מ (משך חיים ממוצע) של מרינובסקי בקרבת גאידמק גם ככה היה ארוך מדי".

מרינובסקי אינו הבכיר היחיד שעזב את הקבוצה. באחרונה הודיע שלמה רוטמן, ששימש בשנה האחרונה יו"ר אוסיף, כי יסיים בסוף יוני את תפקידו. רוטמן, שיישאר דירקטור בחברות של גאידמק, עזב מכיוון ש"הוא מעדיף לפנות לעסקים פרטיים הקרובים יותר ללבו", כמו בנקאות ואנרגיה. עם זאת, נראה שהסיבה האמיתית היא הצטרפותו של אורי שני לקבוצה והתחושה של רוטמן שכנפיו קוצצו.

עוד חושף התחקיר כי גאידמק ביטל עסקה גדולה שסיכם עם אייל פישמן. גאידמק סיכם בלחיצת יד עם פישמן, יו"ר מירלנד, על רכישת בניין שבבעלותה במוסקווה, שבו הוא שוכר שטחים בעבור תאגיד התקשורת הולדינג יוניון שבבעלותו, תמורת 180 מיליון דולר. לאחר מכן ביקש הפחתה במחיר, והעסקה בוטלה.

במירלנד בחרו לא להגיב לדברים. מקורבים לחברה ציינו: "אי סגירת העסקה אולי באה לטובה עבור מירלנד, שכן מאז שווי הבניין רק השתבח".

אפשר אמנם לטעון כי לא כל הירידות במניות החברות שרכש גאידמק קשורות בביצועיהן או באופן ניהולן - שכן משבר האשראי גרר נפילות אצל כולם; ובכל זאת, כיום הרבה יותר בולט שמסע הרכש של גאידמק נכשל.

התוכניות דווקא היו גדולות. במסיבת עיתונאים שכינס בקיץ 2007 במלון דויד אינטרקונטיננטל בתל אביב אמר גאידמק: "מוקדם מדי לראות אותי כמנהל כושל שקנה חברות שאינן מצליחות, ומניותיהן רק צונחות. החברות שנרכשו מתאימות לאסטרטגיה העסקית שלי וצפויות ליצור סינרגיה עם עסקי ברוסיה. בקרוב החברות האלה יבצעו פרויקטים גרנדיוזיים שיזעזעו את שוק ההון בישראל. אני מתכוון לאחד את כל החברות שנרכשו בישראל תחת חברת אחזקות אחת ולהפוך את חברת האחזקות שתוקם לאחת הגדולות במדינה".

מאז אותה מסיבת עיתונאים גאידמק לא ביצע רכישות נוספות וגם לא הוביל פרויקטים גרנדיוזיים שזיעזעו את שוק ההון. רבים עדיין תוהים מהן ההנחות העסקיות העומדות מאחורי מהלכיו של גאידמק, אם בכלל יש הנחות כאלה.

עדות מהותית לגישה השלילית שבה זוכה גאידמק בשוק ההון אפשר היה לראות לפני כמה שבועות, כשאוסיף נכשלה בגיוס 100 מיליון שקל באג"ח להמרה אף שהציעה ריבית אטרקטיווית. ראשיה יכולים, כמובן, לתרץ את הכישלון ביחס השלילי של השוק לחברות נדל"ן, ואולם מחברה כמו אוסיף, הנסחרת במדד תל אביב 100 ונהנית מהנהלה מנוסה, אפשר היה לצפות להצלחה גבוהה יותר, בעיקר אם היא כבר מחליטה לצאת להנפקה.

אחד הצעדים שעשה גאידמק לאחר תקופה ללא התפתחויות עסקיות חיוביות היה לסכם עם אורי שני, לשעבר מנכ"ל קבוצת שיכון ובינוי ואיש סודו של ראש הממשלה אריאל שרון, על הצטרפותו לקבוצת גאידמק לתפקיד מנהל בכיר ושותף בחלק מעסקיו. ייתכן שגאידמק הבין שבלי מנהל ישראלי בכיר הוא לא יצליח לגרום לשוק ההון להביע בו אמון.

גאידמק צ'יפר את שני במענק חתימה שמן של כמה מיליוני דולרים, צייד אותו ברכב מנהלים מפואר, העניק לו מפתחות ליצירת הסינרגיה בין עסקיו הפזורים על כל הגלובוס לבין אלה שבישראל ונתן לו אור ירוק לביצוע רכישות חדשות. בינתיים שני עדיין לומד, אך אפשר להניח כי גאידמק, הידוע בחוסר סבלנותו כלפי מנהלים, לא יאפשר לו להתמהמה, וכבר בתקופה הקרובה ידרוש ממנו לפרוע חלק מהציפיות.

http://www.haaretz.co.il/hasite/spages/992139.html
_____________________________________
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
מוות למחבלים!

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 17:34

הדף נוצר ב 0.04 שניות עם 11 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר