04-06-2008, 21:10
|
|
|
חבר מתאריך: 03.09.04
הודעות: 815
|
|
יערי צודק.מתחילת הבדיקות שנערכו במטוסים נפל החשד על יחידת יצור החמצן במטוס (ראו מסר שלי בשירשור הקודם בנושא).איני מכיר את המערכת שבה מדובר,שהיא,כאמור מיוחדת למטוסי הסופה,אבל אני משער,ואולי אני גם טועה, שאם היא מיצרת חמצן ממע' הדיחוס של המטוס,וזו לוקחת אויר מהמנוע (מה שנקרא בשפה המקצועית ENGINE BLEED AIR) בדרך כלל מאיזור המדחס,כנראה שאדי שמן חמים ממערכת השימון של מנוע ה-F100-PW-229 של המטוס (והשמן מאד חם בזמן הטיסה) הגיעו למע' הדיחוס ומשם למע' יצור החמצן.כאחד שעבד שנים רבות כמנוען עם שמן המנוע הזה שהוא מוצר צה"ל 1250 ולפי מפרט MIL-PRF-23699 אני יכול להעיד שהשמן הזה הוא מוצר כימי רעיל ויכול לגרום לצרות צרורות אם נחשפים לו לפרקי זמן ארוכים ללא מיגון מתאים וללא שטיפה יסודית,והטכנאים והמנוענים מוזהרים ומתודרכים בנושא. אינני יודע אם החלפת המנועים פתרה את הבעייה.עם חיל האויר פיתרונים.
|