לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה ברוכים הבאים לפורום פוליטיקה ואקטואליה, נא לשמור על שפה נאותה חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חדשות ואקטואליה > פוליטיקה ואקטואליה
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #1  
ישן 03-06-2008, 14:33
  Mare Mare אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 22.04.08
הודעות: 13
האם טומי לפיד ניצול שואה?

מתוך עניין היסטורי בתקופה קראתי בעניין את כל הכתבות על טומי לפיד, טומאש בן יקטרינה למפל, את השם יוסף לפיד קיבל ע"י עורך מעריב קרליבך, והרגשתי חוסר נחת מהתיאור שהוא ניצול שואה.אולמרט, חברו הטוב, נתן לו את המשרה של יו"ר יד ושם מכיוון שהוא במידה רבה הפך לדוברם של ניצולי שואה.

אבל בראיון אחרון לשבועון הגרמני "שפיגל" מה שהוא מתאר לא נראה לי כניצול שואה אלא חיים תחת הכיבוש הנאצי בהונגריה הכבושה. חיים שלא היו שונים בכלום ממה שחוו כלל האוכלסיה.

לילה אחד בא שליח מהגסאפו (המשטרה החשאית) של שלטונות הכיבוש הגרמני נאצי את אביו ד"ר בלה למפל והוא לא חזר משם. משפחתו היתה מתבוללת.

מעט ישראלים יודעים אבל הגרמנים אסרו גם פעילים פוליטים כמו קומוניסטים ושאר אינטלקטואלים.אביו ד"ר למפל נעצר כנראה כאינטלקטואל אחרת מדוע איש הגסטפו המנומס (כפי שהוא מתאר בראיון) לא לק איתה את המשפחה במסגרת הפיתרון הסופי נגד היהודים.

במשך כל המלחמה המשפחה חייה את חייה בגיטו היהודי של בודפשט אבל הוא עצמו אומר שהיו אלה חיים רגילים תחת הכיבוש הנאצי (המחסור היה נחלת הכלל) אבל בשום אופן אי אפשר להשוות את המצב למחנות והגאטות בפולין, כך הוא מודה בראיון לשפיגל.

אח"כ לקראת סוף המלחמה "נאצים הונגרים" ניסו ולא הצליחו להרוג אותם, הרוסים באו והכיבוש הסתיים.

לפי כל הידע ההיסטורי שלי על מלחמת העולם השניה והחיים באירופה הכבושה לא מדובר בחיים שונים. ואין מדובר בניסיון של שואה ופיתרון סופי. אז מדוע הוא הציג את עצמו כניצול שואה?

בהמשך הראיון הוא מספר שבשנותיה הראשונות "ניצולי שואה" (אולי מכיוון שחי חיים רגילים בגטו היהודי אחרי שנים של התבוללות ראה את עצמו כחלק מהשואה?) היו מבוזים. מדוע לא נלחמו. נראה שעם הזמן ניצול שואה הפך לתואר שכבוד בצידו. כזכור טומי לפיד במסגרת מאבקיו הפופוליטים הפך את השואה לקרדום לחפור בו. הוא השתמש באנטישמיות בוטה נגד יהודים חרדים ובגזענות נגד המזרחים. אם הישראלים היו יודעים שמה שהוא מתאר כשואה תחת הכיבוש הנאצי לא היו שונים מחיי הונגרים סתם היה להם מה לענות לו. אבל בחייו אף אחד לא ענה לו. משפחתו הייתה מתבוללת ומכאן ניכורו ושינאתו ליהודים. ה"שואה" הגנה עליו כשכפ"ץ.

אחרי מותו יד ושם הציג אותו כ"פליט" שהצליח למרות הכל. בראיון לשפיגל הוא מתאר תיאור של הגירה מארצו של טיטו כמה שנים אחרי שהמלחמה הסתיימה כבר.

בהיסטורוגרפיה של מלחמת העולם השנייה פליטים הם אלו העקורים במחנות, Displaced Persons, היהודים שהיו חלק מ"הבריחה" ו"ההעפלה". אבל הוא ואימו באו בצורה חוקית על רכושם. בראיון בערוץ 10 הוא מספר שאישתו התחתנה מייד עם אדם אמיד וגרה בפנטהאוז ברח' דובנוב בתל אביב. לא בדיוק חיים של פליט יהודי רגיל


http://www.spiegel.de/international...,552281,00.html

Spiegel German weekly magazine, published in Hamburg. English language international edition of the German news source

May 08, 2008
ISRAEL'S 60TH ANNIVERSARY

'A Jew from Morning to Night'
Holocaust survivor Tommy Lapid, his wife, writer Shulamit Lapid, and their son, journalist and television presenter Yair Lapid, talk about their life, their successes and their day-to-day fears in Israel, which celebrates the 60th anniversary of its founding this week.

SPIEGEL: Tommy, where were you on May 14, 1948, when David Ben-Gurion proclaimed the State of Israel in Tel Aviv?


Tommy Lapid: I was living in Yugoslavia, under the Tito regime. When I heard about the declaration of independence, I was very happy that my people had finally gotten a state of their own. But I couldn't have dreamed that I myself would become an Israeli. Tito had hermetically sealed off Yugoslavia. But then something unexpected happened. Tito had a friend, the painter and communist Moshe Pijade. They had been in prison together, and when Tito became president, Pijade said to him: We have been friends for 40 years. I have never asked you for a favor. But now I beg you: Let my people go. In the middle of the Israeli war of independence, my mother and I arrived at Haifa on a ship. It was my 17th birthday. We were still at the harbor when I signed up for the army.

SPIEGEL: But you felt at home in Palestine?

Shulamit Lapid: Every child spoke the language of his or her parents at home, but outside we only spoke Hebrew. We were ashamed of the languages of our parents, because they symbolized the Diaspora, the past. We, on the other hand, were the future. We had come into the world as the "new Jews." There is a big difference between those who immigrated before the Holocaust and those who came after the Holocaust. My parents were Zionists who had immigrated out of idealism. Those who came after the Holocaust were, for the most part, seeking refuge -- like Tommy and his mother.


Tommy Lapid: I was originally from Novi Sad, which was occupied by Hungary in World War II and is part of Serbia today. When the Germans came, my mother was visiting her sister in Budapest. It was the night of March 19, 1944. My father, my grandmother and I had gone to bed, not knowing what was about to happen. At 5 a.m. a man from the Gestapo rang our doorbell. He was very polite when he said to my father: "Are you Dr. Bela Lampel? Please get dressed and come with us." I had no idea what this meant, but my father understood only too well. He embraced me and said: "My son, either I will see you again or not." I never saw him again.

Shulamit Lapid: Nevertheless, Tommy always says that compared with the Polish Jews, he had a relatively easy time of it ...

Tommy Lapid: ... because my mother and I were not sent to a concentration camp, Shula. We were taken to the Budapest ghetto. We lived in a cellar. Outside, people were dying like flies from hunger and cold. One morning, the Hungarian Nazis forced us to march through the snow. We knew what was about to happen. They would cut holes in the ice on the frozen Danube, line up the Jews in front and shoot them, so that they would fall through the holes into the water. We were already outside the ghetto when a Soviet plane suddenly came in low over our heads. The crowd scattered, and at that moment my mother pushed me into a toilet building. We waited until the group was gone. When we came out we were standing in the snow in the middle of Budapest, with the yellow Star of David on our coats. It sounds absurd, but my mother smuggled me back into the ghetto, because it was by far the safest place for us. That was where we were liberated by the Soviets a short time later.

SPIEGEL: Many Holocaust survivors complain that no one wanted to listen to their stories in the first few years after the foundation of Israel. How long did it take before you told your wife about it?

Shulamit Lapid: You didn't tell me anything. I didn't hear your story until the children were old enough and you told them about it.

Tommy Lapid: Somehow we were ashamed of what had happened to us. In the early years, we thrived on the myth of the heroic Sabres, as the Jews born in Israel are called. They looked down on us, because they assumed that they would have fought against the Nazis if they had been in our shoes. What nonsense.

Yair Lapid: I grew up with this myth. It was like a flame that was handed to me, to keep the memory alive. We flew to Budapest together when I was 22.

Tommy Lapid: I showed him the cellar and the toilet building.

Yair Lapid: We both wept there. The Hungarians walking by were wondering why two grown men are standing in front of a toilet building, weeping.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #5  
ישן 04-06-2008, 07:02
  Mare Mare אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 22.04.08
הודעות: 13
השואה הפכה להגדת הפסח המודרנית שלנו
בתגובה להודעה מספר 4 שנכתבה על ידי נוסטור שמתחילה ב "למה ההתקפות? איפה הוא הכחיש..."

השואה הפכה להגדת הפסח המודרנית שלנו. ולהוויה המגדירה של מדינת ישראל ושל החברה הישראלית. אנחנו לומדים אותה במנותק מההיסטוריה (של מלחמת העולם השניה). זה מעניין כי בן גוריון בהתחלה סירב לכונן יום זיכרון לשואה. הישוב ראה בזה מאורע משפיל. יהודים כמעט לא נלחמו. חיילים גרמנים בודדים פינו עיירות יהודיות מושרשות כמעט ללא התנגדות. להיות ניצול שואה לא היה כבוד גדול. לא ברור מה שינה את המצב. הדמוגרפיה של המסה היהודית הזאת שעלתה לארץ עם קום המדינה ושינתה את ערכיה ובני הדור השני והשלישי? או מערכת החינוך שלנו שניסתה לקשור את הקייס של המדינה בזיכרון השואה? השואה גדולה היום יותר מהיום שבו קרתה



המדינה כ"כ התאמצה להפוך את השואה לארוע מכונן כלל ישראלי שאפילו כיבוש טוניסיה ע"י הנאצים נכנס לנראטיב של השואה. כולנו אשכנזים ומזרחים באותה הסירה (היטלר הוטרד יותר מיהודי אירופה וראה בהם איום לאירופה בצדק או שלא בצדק.)

כעבור זמן, יהודי תוניסיה הפנימו את הסיפור וזה מה שמופיע באתר של יהודי טוניסיה
ציטוט:

ילידי תוניסיה נתקלו בבואם לבקש על פי חוק הכרה בזכאותם על פי נכי נרדפו הנאצים נדחו בשרירות ובשימוש בטיעון ללא בסיס משפטי.!! במשך 50 שנים פעלו פקידי משרד האוצר בהסתרת מידע,באי מענה לשאלות של התובעים, בעמימות ומתוך הפלייה. יושב ראש יד-ושם, מר טומי לפיד, שהיה שר המשפטים מודה במכתב תשובה לפנייה שלי "אכן קיימים קיפוחים בחלוקת הפיצויים". עולים מרוסיה מאז שנות ה 90 קיבלו 5000 ד"מ בהקשר לשואה זאת בנוסף להטבות רבות אחרות דרך ארגונים לא ממשלתיים. בעת האחרונה מנסים חברי כנסת לכופף את המציאות על מנת להעניק להם מעמד של ניצול שואה או לפחות פליט שואה ולתגמל אותם כספית על חשבון שכבות שונות מהאוכלוסייה הישראלית. במשך ששים שנה ממשלות ישראל דחתה את התביעות הצודקות של יהודים ילידי תוניסיה בכל הקשור למעמדם הקשור לנושאי השואה




באתר יש תגובות לידיעה. אחד תמים כותב:

ציטוט:


כבודו, יורשה לי לומר לך דבר ישיר וברור - אין לך זכות כלל למתוח ביקורת על טומי לפיד. לפיד הוא ניצול שואה שנחלץ בעור שיניו מידו של מלאך המוות, רוב משפחתו נספתה בשואה, הוא בחר לעלות לארץ ישראל והיה בה לאיש ציבור פעיל וגם לשר בממשלת ישראל. אתה חושב שאלה דברים של מה בכך? מי שמך לומר דברים כאלה על אזרח ישראלי, איש ציבור, איש משפחה, רק בגלל שדיעותיו לא מוצאות חן בעיניך? אז מה אם הוא אנטי דתי (ומאיפה אתה יודע שהוא אנטי דתי? אולי הוא רק נגד כפייה דתית?) אז מה אם הוא לא שומר מסורת (ומאיפה אתה יודע את זה? אני אישית יודע בודאות שזה לא נכון). ולעניין העיקרי - האם אתה חושב שזה בסדר לשבת שם בז'רבה ולומר דברים כאלה על אדם שאתה לא מכיר בכלל? האם חשבת שבמה שאתה עושה יש בזה אהבת ישראל? ואהבת לרעך כמוך? אל תעשה לחברך את אשר שנוא עליך? ומה בדבר הלבנת פנים ? צריך להדגיש היטב לפניך, כי אתה מנהיג רוחני, ואתה צריך להיזהר מאוד בדברים שלך, שכן יש להם השפעה על המאזינים לך. הצטערתי מאוד לראות את המסר שלך, ומוטב שלא היה נכתב. היה בטוב




מישהו אומר שואה וכולם משתתקים.

אבל הדבר המעניין ביותר איך קסטנר (אויב העם מסוגו של יגאל עמיר) קיבל רהיבילטציה מידיו ואף אחד כמעט לא התרעם! רודולוף ישראל קסטנר, לא הסתפק בהצלתו מעמוד התליה של קורט בכר הנאצי, אלא הציל גם את קציני ה-SS קרומיי ויוטנר. לפיד הגדיר אותו כגיבור שואה.

האם זה הדור שחלף? או שלפיד ומשפחת קסטנר (סבה של השדרנית מירב מיכאלי) הם חלק מהתקשורת ואף אחד לא מצפצף?

לפיד רכב על פוליטיקה של שינאה. הוא לא היה שונה בהרבה מיורג היידר האוסטרי או לה פן הצרפתי. פעם השיב לאיש ש"ס "האם אתה רוצה להחזיר אותי לגיטו"? אוי אוי אוי

ציטוט:

עו"ד יראון פסטינגר

כמעט ללא הד תקשורתי עבר פרסום הנמקת בג"צ בנושא פסילת תשדיר הבחירות של שינוי על-ידי ועדת הבחירות המרכזית בראשות השופטת ביניש. ההרכב, בו ישבו הנשיא ברק והשופטים פרוקצ'ה וריבלין, אישר את החלטת ועדת הבחירות לפסול תשדיר התעמולה בטלוויזיה, לאחר ששודר כבר מספר פעמים, תוך שהוא משמיע דברים קשים וחסרי תקדים אשר הישוו אותו לתעמולה הנאצית.

הנשיא ברק, שהינו ניצול שואה בעצמו, שלא כהרגלו, לא בחל במילים, והשמיע דברי גינוי חסרי תקדים שמן הראוי לצטטם בהרחבה: "מדובר באחד המקרים החריגים בהם הפרסום מזעזע את אמות הסיפים של הסובלנות ההדדית. הטעם לכך הוא, כי יש בו דמיון מעורר חלחלה לתעמולה אנטישמית, ההופך את היהודי החרדי ליצור חסר פנים, ל'לא אדם' הזוחל על הרצפה והנצמד כעלוקה לחילוני. סופו של חרדי זה שהוא מתאדה ונעלם בעשן. תיאור זה מבזה ומשפיל, ופוגע בכבוד האדם בכלל, ובכבודו של היהודי החרדי בפרט... הוא מעלה בעיני המתבונן זכרונות קשים של מליוני אחינו שעלו באש במשרפות הנאציות. תיאור זה עובר את רמת הסיבולת הדרושה בחברה דמוקרטית. הזכות לבטא כל מסר - כן; אך לא באופן מבזה או משפיל הנושא סממנים המזכירים ביטויים אנטישמיים מבית מדרשה של התעמולה נאצית", לא פחות(!).

כעבור זמן נתבשרנו כי יו"ר שינוי לשעבר, יוסף טומי לפיד נתמנה לתפקיד היו"ר החדש של מוסד "יד ושם".

האם לפיד השנאה יצית אש אנטישמי בישראל?
המסית הקטן

מאת יאיר שלג הופיע בעיתון הארץ, 11/5/1999

טומי לפיד יכול לקבול עד יום הבחירות על השוואת התעמולה שלו לזו של המפלגה הנאצית, כפי שפורסם אתמול במודעה ב"הארץ". הוא יכול לגייס לשם כך את עברו כניצול שואה. אבל העובדות מדברות בעד עצמן, ולפיד הרוויח את ההשוואה הזאת במו פיו. תעמולת בחירות הנשענת כל כולה על הסתה נגד מגזר מסוים בחברה; תעמולה והצעות חוק המבקשות להילחם בריבוי הטבעי של מגזר כלשהו - הן אכן מסרים שדומים להם מצויים בתעמולה הנאצית. שר הפנים, אלי סויסה, שמדיניותו כלפי העולים מברית המועצות לשעבר מתועבת כשלעצמה, אמנם צדק, למרבה הבושה, כשהטיח בלפיד שלמרות היותו ניצול שואה הוא לא הפיק ממנה את הלקח הראוי

אם לפיד מעוניין בהשוואה "רכה" יותר, ניתן "להסתפק" בז'אן מארי לה פן. כן, גם בצרפת, ובכל מקום שבו פורחת הגזענות, יש לכאורה "סיבות טובות" לשנוא את הזר: הוא אכן תופס מקומות עבודה, הוא אכן פוגע ב"טוהר התרבות הלאומית", אבל מבחנה של חברה נאורה הוא בדיוק בכך: שגם כאשר "הזר" מספק סיבות טובות לכעוס עליו, הכעס חייב להיות מתועל לאפיקים חיוביים - יצירת מקומות עבודה, קידום פוזיטיווי של התרבות הלאומית - ולא לשנאה והסתה.







במרכז הארגונים של ניצולי השואה בישראל, הרכינו ראשם עם מותו של לפיד, יו"ר מועצת "יד ושם". "טומי לפיד הוא דוגמא לניצול שואה שעלה לארץ מן התופת, הקים משפחה למופת ובמקביל היה מחלוצי העיתונות העברית בישראל", אמר נח פלוג, נשיא ארגון אושוויץ הבינלאומי. "בתפקידו כיו"ר מועצת יד ושם 'יד ושם' ובמסגרת שורת שמילא כסגן ראש הממשלה, כשר המשפטים ובתפקידים ציבוריים נוספים ייצג את ניצולי השואה בגאון".

נערך לאחרונה ע"י Mare בתאריך 04-06-2008 בשעה 07:05.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #8  
ישן 04-06-2008, 07:38
  g.l.s.h g.l.s.h אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 25.12.05
הודעות: 17,294
אתה לא אותו מבולבל שבילבל לנו ת'מוח על יאיר שטרן והלח"י בפורום היסטוריה?
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי Mare שמתחילה ב "האם טומי לפיד ניצול שואה?"

מוטב שתחפש קרוב יותר עבורך: חפש על הרבי מסאטמר (אפרופו הונגריה, שואה וקסטנר), על הרב של רומא ועל הרבי מלובביץ ווארשה.

עם אנשים כמוך לא צריך להתווכח, צריך לדרוך עליכם. לצערי את תשומת הלב שלא קיבלת ממי שהיה צריך בילדותך (אני יכול להאמין שישנם מצבים שאמא באמת נגעלת מתוצר רחמה. אתה בטח אחד המקרים הנדירים הללו) אתה מחפש לקבל עכשיו - כמה צפוי (ממי ששיך למחנה ברית הדפוקים) לחפש אותה ע"י רדיפת אחרים, רצוי כאלה שלא יכולים להגיב לך.

כשאני שומע על אנשים כמוך, ומעריך שאולי היטלר נפגש ביהודונים כאלה, לשניה עולה בי המחשבה שאם אחד כמוך היה היהודי היחיד שהוא פגש הרי שלא הייתה לו ברירה אלא לשנוא יהודים.

אני מאחל לך גהינום של חיים: רק רע ורע - מחלות כרוניות ושיגלו שיש לך ספירת זרע אפס.

פסולת אנושית.
_____________________________________
.

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #9  
ישן 04-06-2008, 21:27
  hwarang hwarang אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 18.07.05
הודעות: 3,884
אין צורך להיגרר לרמה כזאת
בתגובה להודעה מספר 8 שנכתבה על ידי g.l.s.h שמתחילה ב "אתה לא אותו מבולבל שבילבל לנו ת'מוח על יאיר שטרן והלח"י בפורום היסטוריה?"

אני מבין שהנושא די הכעיס אותך, ותאמין לי שהוא הכעיס עוד הרבה...
אבל אין צורך לרדת לרמה כזאת ולחלק כאלה ברכות לסתם מישהו שאתה לא מכיר.
יכול להיות שמדובר סתם באיזה נער מחוצ'קן שמתחבא מאחורי המחשב ומחפש צומת לב.

לפותח האשכול:
האשכול הזה מיותר לגמרי, אין צורך לסגור חשבון עם אדם מת. באמת מצב של תת רמה.
אמנם הפורום מציע לך את האפשרות לשפוך את הלב בהקשר של נושאים רבים, אבל זה לא אחד מהם.
אף אחד לא מעוניין לשמוע את מה שיש לך להגיד בנושא, אם זה היה מעניין מישהו הוא יכול פשוט לראות שידור חוזר של כנס הכחשת השואה שהתקיים בטהרן.

נערך לאחרונה ע"י hwarang בתאריך 04-06-2008 בשעה 21:30.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #11  
ישן 10-06-2008, 19:29
  מדינאי מדינאי אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 28.10.04
הודעות: 9,419
עוד מעט יגידו גם שהייתה לו סבתא ערבייה
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי Mare שמתחילה ב "האם טומי לפיד ניצול שואה?"

המצב שלנו בארץ שאי אפשר כבר לדעת האם זה בדיחה או ברצינות.


עשיתי חיפוש בגוגל ומצאתי
http://www.google.co.il/search?hl=i...%91-Google&meta=

http://www.nrg.co.il/online/11/ART/963/214.html
ציטוט:
מאי 2004. טומי לפיד מספר על הסבתא:

[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://www.nrg.co.il/images/nrg/gifs/t.gif]

[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://www.nrg.co.il/images/nrg/gifs/t.gif]
שר המשפטים יוסף (טומי) לפיד אמר בדיון ביטחוני בממשלה לאחר פעולה של צה"ל ברפיח כי ראה בטלוויזיה תמונה של אשה ערבייה בוכה ליד הריסות ביתה ששימש מחבלים וכי "היא מזכירה לי את סבתא שלי בשנות השלושים".
_____________________________________

יֵבֹשׁוּ וְיִסֹּגוּ אָחוֹר כֹּל שֹׂנְאֵי צִיּוֹן (תהילים קכט, ח)


נערך לאחרונה ע"י מדינאי בתאריך 10-06-2008 בשעה 19:38.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #12  
ישן 11-06-2008, 15:42
  לב כל-רואה לב כל-רואה אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 29.02.08
הודעות: 775
בתגובה להודעה מספר 11 שנכתבה על ידי מדינאי שמתחילה ב "עוד מעט יגידו גם שהייתה לו סבתא ערבייה"

ציטוט:
במקור נכתב על ידי מדינאי
המצב שלנו בארץ שאי אפשר כבר לדעת האם זה בדיחה או ברצינות.


עשיתי חיפוש בגוגל ומצאתי
http://www.google.co.il/search?hl=i...%91-Google&meta=

http://www.nrg.co.il/online/11/ART/963/214.html


חחח גדול!

בספר "מלחמת החלומות" של פייגלין, יש מאמר("הנה מוטלות גופותינו" -ע''מ 82 ) העוסק במוסר המעוות שהשתלט על מדינת ישראל בכלל וצה''ל בפרט.

יש שם התייחסות לצורת הלחימה של צה''ל , ומשה רשם שם בציניות :
"כי זה לא מוסרי להפציץ מחרטה שמעליה מתגוררת זקנה שמזכירה לטומי את הסבתא שלו."

מייד איך שקראתי את זה, חשבתי "WTF ?! " "למה שטומי לפיד יגיד דבר כזה ?" "מה, זה באמת נכון ? "
ואז אמרתי לעצמי "וואלה...במדינה כמו ישראל , בהחלט ייתכן שמישהו יגיד דבר כזה ואף ישפיע על צורת הלחימה..."

עכשיו אני יודע שזה באמת נכון, וזה לא סתם משפט שנזרק מהאוויר ! חחח

תודה!
_____________________________________
he.manhigut.org www.mflikud.co.il www.likudnik.co.il

[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://he.manhigut.org/templates/mlevi/cutimages/top_logo.jpg]



"צדק צדק תרדוף"

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 23:15

הדף נוצר ב 0.06 שניות עם 11 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר