לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה ברוכים הבאים לפורום "סקופים וחדשות". להזכירכם, יש לתת כותרות ענייניות לאשכולות אותם אתם פותחים. אני רואה בפורום מעין "היד פארק" שבו יש מקום לכל הדעות. לדבר אחד לא אסכים - לחריגה מחוקי הפורום. חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חדשות ואקטואליה > סקופים וחדשות
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #1  
ישן 20-05-2008, 08:43
צלמית המשתמש של minimax
  משתמשת נקבה minimax minimax אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 28.10.01
הודעות: 10,153
שלח הודעה דרך MSN אל minimax Facebook profile
חגיגות ל"ג בעומר באור יהודה: שורפים את ספרי הברית החדשה

חגיגות ל"ג בעומר אמנם יתקיימו רק מחרתיים, אולם באור יהודה החליטו להקדימן בשבוע, ולוותר על תפוחי האדמה המסורתיים: במדורה גדולה שהובערה ביוזמת סגן ראש העיר מטעם ש"ס הועלו באש מאות ספרי "הברית החדשה".





האירוע התרחש ביום חמישי שעבר ברחבה שליד בית הכנסת מצלאווי, בשכונת "נווה רבין" בעיר. יחד עם סגן ראש העיר, עו"ד עוזי אהרון, השתתפו במדורה גם מאות תלמידי בית הספר החרדי "מכתב מאליהו", שחגגו מסביב לספרים הבוערים.

לדברי אהרון, היוזמה הלא שגרתית נולדה בשל "פעילות מיסיונרית נוצרית אינטנסיבית" באור יהודה. כחלק מהפעילות המדוברת, מתארגנות נסיעות לכנסיות לבני העדה האתיופית בעיר, ובשבוע שעבר חולקו בשכונת "נווה רבין" מאות ספרי הברית החדשה. אהרון החליט לטפל בתופעה, זאת לטענתו בקבות תלונות שהגיעו אליו.

אהרון הוציא לרחובות "נווה רבין" רכב עם רמקולים, וקריאה הדהדה בשכונה החילונית: "תושבים יקרים, בשעות אלו חולקו על ידי המיסיון ספרי הברית החדשה וחוברות בגנות היהדות. תלמידי בית הספר יעברו מבית לבית. הנכם מתבקשים למסור את הספרים כדי שיועברו להשמדה". בו בעת, עברו התלמידים מדלת לדלת ואספו את הספרים. בסיום האיסוף הובערו כולם.

"שריפת נשמות יהודיות"

עו"ד אהרון מסר כי מבצע איסוף הספרים ושריפתם זכה להצלחה רבה. "תושבי אור יהודה הם תושבים עם ערכים ואורנייטציה לדת היהודית ולמסורת", הדגיש אהרון. "כולם תודרכו להוקיע ולסלק מקרבם את המטיפים להמרת דת. סברני כי על חברי הכנסת לתקן את חוק המרת הדת כדי לעצור אחת ולתמיד את פעילות המיסיון הנוצרי השופע בכספים ובמשאבים".

אהרון הסביר כי באור יהודה פועל צוות שכל תפקידו הוא למגר פעולות אלו. "אנו פועלים 24 שעות ביממה לקריאות התושבים", אמר אהרון. "את מה שעברנו בתקופות הקשות בתפוצות, מנסים עם דלק של כסף לשרוף נשמות יהודיות. אך לא יעזור לשום גורם כלשהו.

כל הספרים הועלו באש, ול"ג בעומר הוקדם בשבוע באור יהודה שם קיימו התושבים 'ובערת הרע מקרבך'".

ד"ר אפרים זורוף, מנהל מכון ויזנטל בישראל, שמע על מדורת הספרים והסכים כי מדובר במעשה בעל אסוציאציות שלילות מתקופת השואה. "מן הראוי היה למצוא דרך הרבה יותר מכובדת והגונה להיפטר מהספרות הזו, אבל הבעיה המרכזית היא הפעילות המסיונרית עצמה", הוא טוען. "אנחנו חייבים לכבד את כתבי הקודש של הנצרות ושל האיסלם, אבל אסור לנו לאפשר פעילות מסיונרית בקרב בני הנוער שלנו בארץ".


[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://www.nrg.co.il/images//archive/300x225/932/929.jpg]



http://www.nrg.co.il/online/1/ART1/735/879.html
_____________________________________
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #9  
ישן 23-05-2008, 14:35
צלמית המשתמש של student1
  משתמש זכר student1 student1 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 10.12.07
הודעות: 8,706
שלח הודעה דרך MSN אל student1 Facebook profile
בתגובה להודעה מספר 8 שנכתבה על ידי minimax שמתחילה ב "נקווה שההודעה הזאת לא תגיע לותיקן ברומא"

בכל מקרה הודעה זאת הגיעה כבר לידי עולם דוברי רוסית-לפני כמה ימים ראיתי את התמונות האלה באתר לדוברי רוסית,עם כותרת בסגנון של "פאשיזם מת אבל ציונופאשיזם-עדיין לא".יש כזאת נטייה את התכונות השליליות שעד לא מזמן ייחסו(והרבה גם עדיין מייחסים) ליהודים,ליחס לציונים הנצחיים,שנמצאים בכל מקום.(חכמי ציון,היהודי האינטרנציונלי-פורד-,קוסמופוליטים חסרי שורשים...רמזים,רמזים..ידוע לגבי מי,אך שותקים,כדי לא להיות מואשמים באנטישמיות.)
עסק אהוב על כאלה "יודופילים" הוא להשוות מעשים ברבריים מצדנו לאלה של נאצים-יודופאשיזם(עם העלאת נושא התלמוד ושולחן ערוך כהוראות להתנהגות אנטי-גויית ושנואת אנושות),יודונאציזם ועוד ועוד,לפי רמת הדימיון.

שריפת ספרים היא דבר רע,במיוחד בעיניין ספרי קודש.דרך אגב,היו זמנים בימי הביניים,כאשר שרפו רבנים ספרי קבלה.כל זה-פנאטיזם.זה לא בהכרך מגיע עד לכדי שריפת אנשים(היינה,יהודי-נוצרי אמר,שמקום,בו שורפים ספרים,ישרפו גם אנשים),יותר מזה:אני לא מתנגד ל"שריפת" קבוצות אנשים מסוימות,אך בכל מקרה מעשה כזה-שריפת ספרי קודש- לא אמור להיתבצע,אם אנחנו רוצים להקרא עם הספר ואור לגויים.
_____________________________________
שלום בכל מחיר-פילוסופיה של עבדים.
Ceterum censeo "Palaestinam" esse delendam
אם אין אני לי, מי לי? וכשאני לעצמי, מה אני? ואם לא עכשיו, אימתי?



תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #13  
ישן 20-05-2008, 15:36
  Galahad Galahad אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 01.02.05
הודעות: 105
אני חושב שיש מקום להשוואה
בתגובה להודעה מספר 11 שנכתבה על ידי הפטריוט שמתחילה ב "אנשים חשוכים..."

בכל זאת, הם שורפים ספרים, על זה בדיוק מדובר. אסור בשום אופן לשרוף ספרים נקודה. זאת חוסר סובלנות ממדרגה ראשונה, וחמורה. עצם זה שהאמרה הזאת של היינריך היינה התגשמה צריך לשמש לנו כתמרור אזהרה.בטח שיש השוואה. הנאצים רצחו. אבל האם רק גרמנים מסוגלים לרצח? יש לי חדשות בשבילך, פנאטים שטופי מוח יהודים גם מסוגלים לרצוח. ולצורך העניין גם הודים רומנים ניגרים או נורבגיים.
וזאת לא השוואה העתק+הדבק, זה פשוט היה הדבר הראשון שעלה לי לראש (ואני בטוח גם להרבה אחרים) כששמעתי על המקרה הזה.


דרך אגב, למה שלא תקרא את הברית החדשה? אתה חושש שתשתכנע? האם האמונה שלך לא חזקה מספיק? אני קראתי את התורה והתנ"ך אבל אני לא מאמין ביהדות.

קרא את הספר מתוך סובלנות לאחר. כשאבותיי גרו בתימן, שכניהם המוסלמים בירכו אותם בברכת חג שמח בפסח וסוכות ושאר חגי ישראל. האם זה לא יהיה נחמד להתקשר לידידך המוסלמי פה בארץ בחג הקורבן ולברך אותו בחג שמח? או להתקשר לנוצרי ולאחל חג מולד שמח?
במה זה גורע מיהדותנו?
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #14  
ישן 20-05-2008, 18:42
  זוהי יונה זוהי יונה אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 10.04.08
הודעות: 87
כמה שטויות לא קשורות
בתגובה להודעה מספר 13 שנכתבה על ידי Galahad שמתחילה ב "אני חושב שיש מקום להשוואה"

1. יש הבדל בין שריפת ספרים כקונספט, בין חיפוש והשמדה של ספרים,
בין הניסיון להשמיד מידע, לבין שריפה של ספרים מסוימים, כאקט מחאה.
(וזה בלי להיכנס לשאלה האם זה היה אקט נכון או לא, או האם זה בסדר או לא)

2. לא קשור לנאצים ולא קשור לגרמנים ולא קשור לרצח. קצת מחשבה
עצמית. למרות הקשיים. בגרמניה דאז עשו יותר מלשרוף ספרים. אם אתה לא
מסוגל להתייחס לתמונה שלמה אלא רואה רק פינה בודדת שלה זה
חבל ועצוב.

3. יצאת גבר שקראת את זה. אז מה? איך זה קשור?
איך כל החפירה שלך על שריפת ספרים קשורה לחגים ולהאם מברכים בני
דתות שונות משלך לרגל החגים שלהם.
אגב? ראית אותם שורפים עצי אשוח בחג המולד?
שוב, קצת חשיבה עצמית. מצד שני, אם זה הדבר הראשון שעלה לך לראש
אולי אתה צריך דווקא קצת הכוונה, כי כל הקטע הזה של חשיבה עצמית לא
הולך לך טוב.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #15  
ישן 21-05-2008, 01:15
  קגנס מנהל קגנס אינו מחובר  
מנהל
 
חבר מתאריך: 31.07.06
הודעות: 14,967
אכן שטויות לא קשורות
בתגובה להודעה מספר 14 שנכתבה על ידי זוהי יונה שמתחילה ב "כמה שטויות לא קשורות"

היינרקיך היינה כתב על חוסר סובלנות ולמה הוא יכול להובייל. הוא לא התכוון לשואה או משהו בדומה לזה כי אף אחד לא העלב דבר כזה על דעתו במאה ה-19. הוא צדק אז זה נכון גם להיום. שריפת ספרים של בני אמונה אחרת היא אקט אלים, פוגעני ומשפיל. המרחק מימנו ולאלימות פיזית לא ארוך במיוחד.
ולגבי הברית החדשה-בעיני זה ספר משעמם למדי והסיכוי שישכנע מישהו לעזוב את היהדות לטובת הנצרות בטל בשש מאות....
הנצרות, בניגוד ליהדות, מעולם לא החשיבה במיוחד את הקריאה בתנ"ך כבסיס להמרת דת או אפילו לפולחן הדתי (בייחוד הקתולים והאורתודוקסים). למעשה הנצרות הצליחה במיוחד ככל שאוכלוסיות המאמינים בפועל ובכח הייתה יותר מפגרת ואנלפבתית.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #19  
ישן 23-05-2008, 14:55
  קגנס מנהל קגנס אינו מחובר  
מנהל
 
חבר מתאריך: 31.07.06
הודעות: 14,967
מוטב שתלמד לאיית טרם תאשים אחרים בטימטום
בתגובה להודעה מספר 18 שנכתבה על ידי זוהי יונה שמתחילה ב "הטענה שלך כל כך תלושה מהמציאות, שאין שום תגובה אינטלגינטית לה"

על כל פנים, הדרישה ל"הוכחות" בעניין שאיננו בדיוק מתחום המדעים היא בעייתית. איזה מין הוכחה אתה רוצה? עדות של אדם שקודם שרף ספרים ואחר כך החליט באופן מודע שהגיע הזמן לעבור לבני אדם?
אבל כן אנסה לבסס בקצרה את הטענה:
מאז לט'אן נאספו עדויות למכביר לכך שהחסמים של בני אדם בפני אלימות פיזית ניתנים לערעור בדרכים שונות. ביטול האנושיות של אנשי קבוצה אחרת (כולל זכויותיה והסמלים החשובים לה) הם בהחלט צעד משמעותי בכיוון.
מעבר לכך, דומני שלא צריך מחקרים בפסיכולוגיה חברתית על מנת לדעת שפגיעה מכוונת במה שיקר לאחר היא אלימות, ושיש קשר מסוים בין צורות אלימות שונות: ת'כלס, יש יותר סיכוי שתכה מי שקודם לכן כינית אותו "חרא בן חרא" מאשר את מי שלא גידפת, וסכסוכים בין אנשים (למשל סיכסוכי שכנים) בדרך כלל מערבים קודם כל פגיעה זה ברכוש של זה.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #20  
ישן 23-05-2008, 16:54
  זוהי יונה זוהי יונה אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 10.04.08
הודעות: 87
מוטב שתלמד לא לכתוב שטויות לפני שאתה מבקש מאנשים אחרים תגובות רציניות
בתגובה להודעה מספר 19 שנכתבה על ידי קגנס שמתחילה ב "מוטב שתלמד לאיית טרם תאשים אחרים בטימטום"

למען הדיון אני אסכים שההסתברות שאדם יפנה אלימות פיזית כלפי אדם שהוא הפנה כלפיו אלימות מילולית ("חרא בן חרא" בלשונך) היא גבוהה יותר מאשר שיפנה אלימות פיזית כלפי אדם אחר. עם זאת, ברור באותה מידה שההסתברות לשני הדברים עדיין נמוכה.

גם אם ההסתברות לאלימות פיזית ללא היסטוריה קודמת היא מיליונית אחוז וההסתברות לאלימות פיזית לאחר היסטוריה של אלימות מילולית היא כפולה - שתי מיליונית אחוז שלמות - מדובר במספרים כל כך קטנים, שאי-אפשר, לדוגמה, להגביל את חופש התנועה של כל אדם שקרא למישהו "חרא בן חרא" על-סמך חשש סביר לפגיעה פיזית מצדו...

אז עד כאן, לא הוכחת בשום צורה ש"המרחק מימנו [שריפת ספרים] ולאלימות פיזית לא ארוך במיוחד". אגב, אם כותבים "שריחפת" במקום "שריפת" זוהי שגיאת הקלדה, מה שקורה לפעמים כשמקלידים מהר. כשכותבים "מימנו" במקום "ממנו" זוהי שגיאת כתיב, הנובעת מבורות. אז מוטב שאתה "תלמד לאיית טרם תאשים אחרים בטימטום" (ואגב-2: כותבים "טמטום" ולא "טימטום", חביבי).
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #21  
ישן 23-05-2008, 17:11
  קגנס מנהל קגנס אינו מחובר  
מנהל
 
חבר מתאריך: 31.07.06
הודעות: 14,967
לא זכור לי שביקשתי ממך תגובה, אינטליגנטית או אחרת
בתגובה להודעה מספר 20 שנכתבה על ידי זוהי יונה שמתחילה ב "מוטב שתלמד לא לכתוב שטויות לפני שאתה מבקש מאנשים אחרים תגובות רציניות"

כן יש לי צפיה שמי שטורח להגיב למה שכתבתי לא יפסול דברים אוטומטית באורח מזלזל ותוך שימוש ב"אד המוניזם" חסר תכלית.
מי שיקרא לי ברחוב "חרא בן חרא" (ציטוט אמיתי, אגב) ובנוסף ישרוף את התמונה שלי בפומבי הוא בהחלט אדם שאני צריך להשמר מפניו.
בדרך כלל בסכסוכים ההתקדמות לאלימות פיזית היא הדרגתית אם כי נכון שממש לא בהכרח יגיעו הדברים לכדי אלימות פיזית. אם להשתמש בסמים כמשל, השימוש בהרואין מגיע בדרך כלל בעקבות שימוש קודם בסמים קלים יותר אך לא כל מי שמשתמש במריחואנה יגיע להרואין. ועדיין, הסיכון עולה משמעותית.
אם יוודע לי ששורפים ספרי תלמוד באיזור מגורי (בארה"ב) אני בהחלט אתחיל לחשוש. האם אתה יכול לומר בכנות שאתה לא?
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #22  
ישן 21-05-2008, 00:22
  משתמש זכר ck5760 ck5760 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 07.10.02
הודעות: 6,484
שאל את אבותיך בתימן
בתגובה להודעה מספר 13 שנכתבה על ידי Galahad שמתחילה ב "אני חושב שיש מקום להשוואה"

ציטוט:
במקור נכתב על ידי Galahad
בכל זאת, הם שורפים ספרים, על זה בדיוק מדובר. אסור בשום אופן לשרוף ספרים נקודה. זאת חוסר סובלנות ממדרגה ראשונה, וחמורה. עצם זה שהאמרה הזאת של היינריך היינה התגשמה צריך לשמש לנו כתמרור אזהרה.בטח שיש השוואה. הנאצים רצחו. אבל האם רק גרמנים מסוגלים לרצח? יש לי חדשות בשבילך, פנאטים שטופי מוח יהודים גם מסוגלים לרצוח. ולצורך העניין גם הודים רומנים ניגרים או נורבגיים.
וזאת לא השוואה העתק+הדבק, זה פשוט היה הדבר הראשון שעלה לי לראש (ואני בטוח גם להרבה אחרים) כששמעתי על המקרה הזה.


דרך אגב, למה שלא תקרא את הברית החדשה? אתה חושש שתשתכנע? האם האמונה שלך לא חזקה מספיק? אני קראתי את התורה והתנ"ך אבל אני לא מאמין ביהדות.

קרא את הספר מתוך סובלנות לאחר. כשאבותיי גרו בתימן, שכניהם המוסלמים בירכו אותם בברכת חג שמח בפסח וסוכות ושאר חגי ישראל. האם זה לא יהיה נחמד להתקשר לידידך המוסלמי פה בארץ בחג הקורבן ולברך אותו בחג שמח? או להתקשר לנוצרי ולאחל חג מולד שמח?
במה זה גורע מיהדותנו?

מדוע התחתנו בגיל כה צעיר (לעיתים הגבר היה בן 11 והגברת בת 9)?
- תשובה: כי המוסלמים ה"נחמדים" היו חומדים את בנות ישראל.
מדוע המוסלמים המברכים היו הורגים יהודי אם העז לרכב על סוס?
מדוע כשהמוסלמים ערכו טבח - הם דאגו לא להשאיר זכר (כולל ספרים אם זה מדאיג אותך...)?
מה פירוש השם מוקטעי ומהיכן מקורו?
אכן אפשר להתרפק על הזכרונות הטובים מהגלות בתימן
_____________________________________

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #25  
ישן 23-05-2008, 15:03
  קגנס מנהל קגנס אינו מחובר  
מנהל
 
חבר מתאריך: 31.07.06
הודעות: 14,967
שקר גס? אתה יכול לספר לנו על גירושים המוניים של יהודים בעולם המוסלמי?
בתגובה להודעה מספר 24 שנכתבה על ידי ck5760 שמתחילה ב "זהו כמובן שקר גס"

או לחילופין על מעשי טבח המוניים נוסח אלו שחוו יהודים באירופה החל בימי הביניים וכלה בשואה (תקופת מסעות הצלב, הטבח העצום ביהודי פולין וכל מיני פוגרומים בהיקפים שונים בין לבין)?
אף אחד לא טוען שמצב היהודים בעולם המוסלמי היה יופי טופי. יהודים היו בדרך כלל במעמד נחות של "בני חסות" והיו מקומות וזמנים שבהם תקנות מפלות ומשפילות כלפיהם חוקקו ו/או נאכפו באופן מקומם.
ועדיין, באופן יחסי המצב היה טוב יותר.
מצב היהודים בעולם המוסלמי החמיר מאוד במאה העשרים עם צמיחת הלאומנות מחד, והאיסלם המילטנטי מאידך. כיום, ברור שלהיות יהודי במדינה מוסלמית (או אפילו מדינה עם ריכוז מוסלמים גדול) הינו עניין לא מאוד בטוח.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #26  
ישן 21-05-2008, 07:54
צלמית המשתמש של הפטריוט
  משתמש זכר הפטריוט הפטריוט אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 27.01.02
הודעות: 11,262
גם בעיני שריפת ספרים פסולה
בתגובה להודעה מספר 13 שנכתבה על ידי Galahad שמתחילה ב "אני חושב שיש מקום להשוואה"

אפילו אם מדובר בברית החדשה, אבל מכאן ועד השוואות מופרכות ומטורפות לנאצים ולשואה הדרך ארוכה (אם בכלל קיימת...).
ההשוואה שלך נובעת או משנאה או מבורות - שליפה מהמותן של אימרה מפורסמת, שנראה כי היא מתאימה (אחרי הכל, גם כאן וגם שם שרפו ספרים) בלי להבין שום דבר מסביב.
אז כדאי שתתחיל לנסות ולהבין את התמונה הרחבה ולא רק את ההקשר הצר.

אגב, יש לי בבית עותק של הברית החדשה (קיבלתי בתיכון, במסגרת לימודי דתות). אני לא רואה כל סיבה לחשוש ממנו (בתור מי שאינו מאמין באל, כל אל, הברית החדשה לא תוכל להשפיע עליי בהקשר הזה).

אם עוד לא הבנת, הבעיה הגדולה יותר היא הפעילות המיסיונרית, לא שריפת הספרים. נגדה יש להיאבק. וכמו שכבר ציינתי באשכול זה, יש דרכים פוגעות פחות לטפל בספרים בלתי רצויים כאלה.

כדאי שתחדל מלצטט סיסמאות, שנשמעות טוב אבל פוטרות אותך מהצורך לחשוב.
_____________________________________
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

"אין טעם שהכבשים יקבלו החלטה בזכות הצמחונות, כל עוד הזאבים אינם שותפים להשקפה זו."
ויליאם ראלף אינג'

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #28  
ישן 20-05-2008, 16:38
צלמית המשתמש של The_Merlin
  משתמש זכר The_Merlin The_Merlin אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 03.04.02
הודעות: 1,320
Follow me...
עו"ד אהרון... למדת דיני עונשין?
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי minimax שמתחילה ב "חגיגות ל"ג בעומר באור יהודה: שורפים את ספרי הברית החדשה"

חוק העונשין:
עלבון דת
ההורס, מזיק או מחלל מקום פולחן, או כל עצם המוחזק מקודש לקהל אנשים, בכוונה לבזות דתם, או ביודעין שהם עשויים לראות במעשה זה עלבון לדתם, דינו - מאסר שלוש שנים.

יש דרכים אחרות להלחם במיסיון ובניסיונותיו להמיר אוכלוסיה חלשה על דתה. הספרים שחולקו הם ספרי קודש לבני דת אחרת והם אינם אשמים שחולקו.
תמהתני, מה היה העו"ד המלומד צועק לו היו בני דת אחרת שורפים ספרי קודש יהודיים? המונח "אנטישמיות" היה עולה ללא ספק. חבל ש"שקץ תשקצנו" מצדיק כנראה התנהגות כזו על כל השלכותיה.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #44  
ישן 23-05-2008, 13:27
צלמית המשתמש של The_Merlin
  משתמש זכר The_Merlin The_Merlin אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 03.04.02
הודעות: 1,320
Follow me...
את לשון החוק ציטטתי למעלה
בתגובה להודעה מספר 42 שנכתבה על ידי זוהי יונה שמתחילה ב "ברור מה יקרה"

להשיג גבול בכניסה למקום לצורך השחתת חפצי קודש הוא מעשה חמור יותר לא בגלל כתבי הקודש אלא בגלל תוספת השגת הגבול או ההתפרצות. המקרה השני שציינת והשלישי נכנסים בהגדרת המעשה בחוק העונשין - "עלבון דת : ההורס, מזיק או מחלל מקום פולחן, או כל עצם המוחזק מקודש לקהל אנשים, בכוונה לבזות דתם, או ביודעין שהם עשויים לראות במעשה זה עלבון לדתם, דינו - מאסר שלוש שנים".
לאור זאת ה
פרשנות שלך לחומרה היא סובייקטיבית לערכים מוסריים שאתה מחזיק ומשום כך ועל מנת שהשקילה לא תהיה סובייקטיבית קבע המחוקק כי מדובר בעבירה מסוג עוון ודינה עד שלוש שנות מאסר.
מה שחמור זה שעו"ד היה שותף למעשה ומלבד התלונה שהוגשה כנגדו במשטרה היו צריכים לשלוח אותו אל מחוץ לדלתות לשכת עורכי הדין.

ואגב - אי אפשר לדחוף לי ליד משהו שאני לא רוצה. אני משוכנע שגם לך אי אפשר לדחוף דברים שאתה לא רוצה ואתה תתנגד בכל מאודך. לאף תושב אור יהודה לא דחפו ליד את הברית החדשה. מישהו הציע והם לקחו. ראית מה זה ולא רצית? תחזיר, תניח על הגדר בחוץ, תביא למועצה הדתית. (זה משרד שאמור לתת שירותי דת לבני כל הדתות בארץ).
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #46  
ישן 23-05-2008, 18:22
צלמית המשתמש של The_Merlin
  משתמש זכר The_Merlin The_Merlin אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 03.04.02
הודעות: 1,320
Follow me...
כאן הטעות שלך..
בתגובה להודעה מספר 45 שנכתבה על ידי זוהי יונה שמתחילה ב "באותה מידה שאני משמיד פרסומות לעשרות פיצריות שמגיעות אלי"

לדעתך : "זכותי להשמיד בכל דרך שנראית לי ספרי קודש שדוחפים אלי".... אז זהו - שזאת לא זכותך.
אני אפנה אותך שתנסה שוב לקרא (ולהבין) את אותו סעיף חוק שציינתי קודם. ההבדל הוא במונח "ספרי קודש" והדבר אינו משנה "קודש" לאיזו דת. שרפת עיתון או פרסומת לפיצה? אין מניעה חוקית. שרפת ספר שהוא ספר הקדוש לעם אחר, על פי חוק ניתן לשפוט אותך ולדון אותך לכלא לפרק זמן של עד 3 שנים.
עכשיו ומאחר ולתפיסתך, "ספר קודש" (של עם אחר, לא חלילה שלנו) = עיתון ברכבת או פרסומת לפיצה, אנחנו נעצור את הדיון ביננו. אתה כנראה עדיין לא הפנמת שבמדינת חוק קובעים החוקים ובתי המשפט ולא תפיסת העולם הפרטית של פלוני או אלמוני.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #47  
ישן 23-05-2008, 14:52
צלמית המשתמש של student1
  משתמש זכר student1 student1 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 10.12.07
הודעות: 8,706
שלח הודעה דרך MSN אל student1 Facebook profile
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי minimax שמתחילה ב "חגיגות ל"ג בעומר באור יהודה: שורפים את ספרי הברית החדשה"

דרך אגב,לא מובן לי:אינטרנט זו המצאה כל כך חדשה??מה,לא ניתן למצא את הברית החדשה בכל שפות,עם מאות פירושים ודיונים ברשת??ומה עם חנויות?אפילו את "היהודי האינרנציונלי" של פורד ראיתי,משהו כמו 110- ש"ח.
אנשים עם מערכת עצבים בריאה ומצב רוחני יציב לא יושפעו מכל המיסיונרים האלה.בחולים,המסכנים והמפגרים צריך לטפל ולא להאשים את המיסיון.או להוציא צו איסור לפעילות זו.
שריפת ספרים זה דבר טיפשי.זה דבר בנאלי וכמעט מיותר לדיון.ימי הביניים הפרועים.
_____________________________________
שלום בכל מחיר-פילוסופיה של עבדים.
Ceterum censeo "Palaestinam" esse delendam
אם אין אני לי, מי לי? וכשאני לעצמי, מה אני? ואם לא עכשיו, אימתי?



תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 19:02

הדף נוצר ב 0.09 שניות עם 11 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר