לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה ●●● ברוכים הבאים אל פורום צבא וביטחון ●●● לפני הכתיבה בפורום חובה לקרוא את דבר המנהל ●●● עקבו אחרינו! ●●● חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חיילים, צבא וביטחון > צבא ובטחון
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #5  
ישן 01-05-2008, 21:17
צלמית המשתמש של NehemiaG
  NehemiaG NehemiaG אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 17.03.07
הודעות: 11,647
בתגובה להודעה מספר 4 שנכתבה על ידי MK82 שמתחילה ב "נכון של"א מוצים ונורים זה טוב אבל אם רק הגנה פסיבית ולא יותר"

כמו שאמרתי - אתה מבזבז הון על יירוט "קשיח" (ואקטיבי), כשאפשר לעשות את זה באמצעים זולים יותר, או באמצעים רב פעמיים.

אגב, אני חושש שמאז ומעולם התו"ל של לוחמת נ"מ היה לירות הרבה יותר ממה שצריך.
כלומר - הפיתון שלך ייפגע בארבעה טילים, אבל עוד ארבעה יהרסו לך רביעיה.. בקיצור - זה לא פתרון חכם כתו"ל. יכול להיות נחמד ומועיל כאילתור או מוצא אחרון.

רק הסתייגות קלה ממה שאמרתי כאן ולפני כן:
החלוקה שביצעתי נכונה להגנה. כאשר תוקפים סוללת נ"מ, העסק שונה למדי. אבל ממילא תקיפת סוללת נ"מ מתבטאת קודם כל בהשמדת "המוח" שלה (מרכז בקרת הירי, המכ"ם, מרכזי תקשורת אם ישנם), ולא בהשמדת הטילים עצמם דווקא.
_____________________________________
Nehemia Greshuni Photography NGPhoto.biz


נערך לאחרונה ע"י NehemiaG בתאריך 01-05-2008 בשעה 21:20.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #7  
ישן 01-05-2008, 22:19
  צופה ורואה צופה ורואה אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 11.10.07
הודעות: 2,055
תבדיל
בתגובה להודעה מספר 6 שנכתבה על ידי avifresh שמתחילה ב "פעם זה היה הרבה יותר אפשרי והיום הרבה פחות -"

סוללות נ"מ ניידות להגנה בטווחים קצרים עד בינוניים כמו הפנסטיר הן עצמאיות אבל הן לא חדשות בשטח ומהוות שלב נוסף באבולוציה של מערכות נ"מ ניידות ועצמאיות כמו ה ZSU 23MM X 4 (גאנדיש)
סוללות אלו מוגבלות בטווח הירי שלהן לעומת הסוללות ה"גדולות" שנועדו להגנת מרחבי טיסה גדולים ביותר ברמה אסטרטגית, כל הסוללות הללו עדיין מבוססות על מכ"מ מרכזי אחד.

בכל מקרה אין כלי אלקטרוני שאינו ניתן להטעיה ושיבוש ובתחום זה טמונה התשובה להתמודדות מול סוללות נ"מ חדשות כמו ה sa 300 .
דומה שלמערכת ה SA 300 נוצרה הילה לא מוכחת של "מערכת על", כמובן שאסור לזלזל אבל אין שום סיבה להניח שה SA300 חסינה בפני שיבושים (למרות ההצהרות של הרוסים)

באשר לטענה של נחמיה על ירי עודף של טילים לעבר כל מטרה, אני לא בטוח שזה המצב כיום אולי רק בגלל העלות היקרה להחריד של כל טיל.

אאל"ט, באירוע שבו נתפסו שני סוכני מוסד בקפריסין נטען שהיה ברשותם ציוד לניטור ומעקב אחר המכ"מ של סוללת sa 300 מקומית (שוב...אאל"ט עצבני)
_____________________________________
תרגישו חופשי לצפות בגלריה שלי
וגם במצגת המובחרות
אין כל ערך להחלטת הכבשים בזכות הצמחונות בשעה שהזאב נשאר בדעה אחרת.

(ויליאם רארף אינג')
גם כאשר יגור זאב עם כבש-אני לא מציע שנהיה הכבש.
(אלוף מיל' עוזי דיין)


נערך לאחרונה ע"י צופה ורואה בתאריך 01-05-2008 בשעה 22:22.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #9  
ישן 02-05-2008, 09:52
  MK82 MK82 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 23.08.07
הודעות: 368
חברה כמו שאמרתי, מוץ נורים ל.א הכל הולך אבל כל הזמן עדיף שיהיה לך
בתגובה להודעה מספר 8 שנכתבה על ידי MK82 שמתחילה ב ""

משהו הגרסיבי יותר למקרים מיוחדים שבהם צריך להכניס מבנים של מטוסי תקיפה לאזור
מוגן נ"מ הייתי רוצה את האפשרות לפגוע פיזית בטילים שמשוגרים לעבר המבנים ,יכולת מוכחת
כזאת יכולה להכריע החלטה האם לצאת לתקיפה או לא .

לגבי עלויות , מישהו יכל לתמחר נפילת צוות אויר בשבי או גרוע מזה ???

אם ישראל תחליט לתקוף מתקני גרעין באירן צריך לקחת בחשבון שאת התקיפה
נצתרך לעשות בצורה גלויה כאשר האירנים כנראה ידעו על כך לפחות שעות לפני
ההגעה של המטוסים ליעדים . אנחנו נצתרך פשוט לטוס לשם בעוצמה ויכולות שהאירנים
פשוט לא יכלו להתמודד מולם זה המפתח להצלחת מבצע ענק כזה שכנראה ישתתפו בו
מאות מטוסים בו זמנית שיצתרכו כנראה להלחם בדרך לשם וגם בחזרה משם .
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #12  
ישן 02-05-2008, 11:20
צלמית המשתמש של DZZ
  DZZ DZZ אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 02.06.07
הודעות: 6,305
בתגובה להודעה מספר 11 שנכתבה על ידי MK82 שמתחילה ב "DZZ האמת שנשאר לי רק לחשב עליות מחיר לדלק למטוסים ..."

"לחשוב מחוץ לקופסה" - ביטוי חביב על כל מיני סקטורים, אבל.............

יש הבדל בין אלתור לבין פיתוח מסודר של פתרון לבעיה נתונה. כל הדוגמאות שהבאת הן של אלתורים שנעשו בכורח הנסיבות. די אם נזכיר את פרשת ניתוק קווי הטלפון המצריים בסיני. למוסטנגים נבנה מתקן מיוחד (וגם זה אלתור שלא עבר כל ניסוי ממשי) בצורת כבל עם משקולת בקצה. ללא יוצא מן הכלל - כל הכבלים האלה נקרעו בדרך למטרות, וכל המטוסים ביצעו את משימתם או ע"י קריעת הקוים בכנפיים או באמצעות המדחפים. בשני המקרים זה היה סיכון רב למטוס ולטייס, ולמזלנו הדבקות במטרה לא עלתה בחיי אדם.

חזרה לטילים - היו במשך 50 השנים האחרונות פרוייקטים רבים שנועדו להתמודד עם טילי נ"ם, אך הפתרון האקטיבי היעיל עוד לפנינו. מכאן ועד לקחת נתונים טבלאיים של פיתון 5, ולאמר - יש לו מהירות מספקת - בואו ניירט טיל נ"מ - רק מראה שלא חשבת מספיק. אם לקחת רק את הנתונים שלך כלשונם (וגם זה לא נכון): טיל פיתון טס במהירות מאך 3, וטיל S-300 טס במהירות 3 מאך - אזי מהירות הסגירה ביירוט היא 6 מאך!
  • הפיתון לא בנוי לתמרן במיתאר כזה
  • הביות שלו לא בנוי לצורה כזו של יירוט
  • הרש"ק לא מתאים
  • מרעום הקרבה לא מתאים
  • וביטוי כמו "בנוי ליירט מטרה של 4 מטר" אין לא שום משמעות מעשית.
המלצתי - תמשיך לחשוב, בכל הזדמנות שיש לך, ועם הזמן תראה שהראש כואב קצת פחות.....
וכן - תחשוב בתוך הקופסה החושבת, לא רק מחוצה לה!
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #13  
ישן 02-05-2008, 12:06
  MK82 MK82 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 23.08.07
הודעות: 368
תשמע חבר אני מקבל את הרושם שאתה נרגז ולא מבין למה .
בתגובה להודעה מספר 12 שנכתבה על ידי DZZ שמתחילה ב ""לחשוב מחוץ לקופסה" - ביטוי..."

חזרה לטילים כמו שאמרתה :

לפחות בפירסומים כתוב שפיתון 5 מאיץ למהירות מאך 4 וגם S-300 עושה כך . זאת אומרת שמהירות
הסגירה תהיה מאך 8 לפי ההסבר שלך , אבל שים לב שטילי אויר-אויר לא מתקרבים למטרה מלפנים
אלה מהצד כך שמהירות הסגירה יורדת דרסטית .

לגבי שאר הדברים :

(אני כתבתי :יכולת נעילה על גופים שגודלם פחות מ-4 מטר)


הפיתון לא בנוי לתמרן במיתאר כזה
הביות שלו לא בנוי לצורה כזו של יירוט
הרש"ק לא מתאים
מרעום הקרבה לא מתאים
וביטוי כמו "בנוי ליירט מטרה של 4 מטר" אין לא שום משמעות מעשית

למה לא ?

הפיתון נועד להתביית ולתמרן ואז להשמיד כלי טיס. S-300 זהו כלי טיס
שטס בקו ישר לא מנסה להתחמק ,לא מפעיל אמצעי נגד, בעל חתימת מכ"ם וחתימה טרמית גבוה
רק מהיר מאוד כמו שאתה אומר, פשוט צריך לעשות את החישוב הנכון איך להתקרב אלו כדי לבטל
את מהירות הסגירה הגבוה .

בכל אופן יכל להיות שבאמת בגלל אלף דברים אחרים שאין לי מושג לגביהם מצב שטיל אויר-אויר
יצליח לפגוע בטיל נ"מ לא אפשרי ...
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #14  
ישן 02-05-2008, 13:32
צלמית המשתמש של DZZ
  DZZ DZZ אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 02.06.07
הודעות: 6,305
בתגובה להודעה מספר 13 שנכתבה על ידי MK82 שמתחילה ב "תשמע חבר אני מקבל את הרושם שאתה נרגז ולא מבין למה ."

נכבדי:


אם נוצר הרושם שאני כועס - לא זו הייתה הכוונה. אני מתנצל מראש אם מה שאכתוב להלן יפגע בך, אך הכוונה בשום אופן אינה להעליב!
הרושם שלי הוא שהידע שלך מוגבל מאד. אתה מראה הרבה התלהבות, אתה חושב - וזו תכונה שאני מעודד בכל הזדמנות (וזו לא אמירה צינית). מאידך, אתה מתעקש על תיאוריה שאינה נכונה. בעיקרון - יכולתי להסביר לך את הדברים אחד לאחד, אך הם כל כך רבים שתקצר היריעה. אני ממליץ לך להרחיב את הקריאה שלך בנושאים כגון טכנולוגיה של טילים, אלגוריתמים ליירוט, שיטות ניהוג טילים, שיטות ביות, סוגיות במבנה מרעומים ורש"קים, מסלולים, וכן הרבה היסטוריה, שכן רעיונות רבים כבר נבדקו, אך אנחנו חוזרים וממציאים את הגלגל כל פעם מחדש. אתה כמובן לא חייב לקבל את דעתי, ואם אני בכלל טועה - אולי אתה תשיק את ההגנה האולטימטיבית על כלי טייס, אך בשלב זה אני חושב כפי שהסברתי לעיל. אם תרצה כמה מראי מקום לקריאה - אשמח לתת לך. אם תחליט לשוטט באינטרנט - גם שם יש אימפורמציה (ודיסאינפורמציה....) רבה.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 07:07

הדף נוצר ב 0.06 שניות עם 11 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר