לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה ●●● ברוכים הבאים אל פורום צבא וביטחון ●●● לפני הכתיבה בפורום חובה לקרוא את דבר המנהל ●●● עקבו אחרינו! ●●● חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חיילים, צבא וביטחון > צבא ובטחון
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #16  
ישן 08-04-2008, 18:57
  kipodon kipodon אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 15.06.05
הודעות: 420
זה נכון מה שכתב DZZ לגבי הקנים השונים, אבל בואו נרד רגע לתא הנהג...
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי agent_amos שמתחילה ב "תמונות של טנק T55 או T54 (לא מבין בזה כ"כ) מנביא מוסא"

בתמונה הלפני אחרונה רואים את ידית ההילוכים. כל נהג טיראן יודע עד כמה קשה לתפעול היא היתה בד"כ. בשוטים ובמגחים תירגולת "טיל בדרך אליך" כללה עצירה ונסיעה מהירה לאחור. לעומת זאת בטיראן תהליך המעבר מהילוך קדמי לרברס נמדך שניות ארוכות וקריטיות - היה צורך בעצירה מוחלטת, ירידת הסל"ד עד לסיבובי סרק (אפילו קצת מעל הסרק היה גורם ל"טחינת" הגיר ולאי כניסה לרברס) ולכן התירגולת היתה "נהג שמאלה חזק (או ימינה לפי המצב והשטח), נהג הפעל מיסוך (שהיה קיים אז רק בטיראנים!)" וחזרה למחסה מאחורי קו העמדות.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #28  
ישן 10-04-2008, 18:33
  gm4450 gm4450 אינו מחובר  
מיכאל מס. סא"ל (מיל.), אוצר מוזיאון יד לשריון בלטרון. מומחה לרק"ם ובעיקר טנקים
 
חבר מתאריך: 26.01.02
הודעות: 1,389
סטרטר ברגל?
בתגובה להודעה מספר 27 שנכתבה על ידי kipodon שמתחילה ב "לפעמים הסטרטר היה כ"כ קשה"

לא זוכר דבר כזה (אינני מבטל דעת אחרים ח"ו).

סטרטר T54 (וטירן 4) הינו חשמלי בלבד. (כי אין לטנק קומפרסור) . אמנם היו בלוני אוויר דחוס, (1 של 70 ו-1 של 150 אטמוספירות) והם שמשו להנעת חירום בלבד.

ב-T55 ו-T62 (בהתאמה, טירן 5 ו-6) השכילו הרוסים להפוך את השימוש בסטרטרים.
בגלל שלטנק היה מדחס 150 אטמוספירות , והצריח החשמלי זלל חשמל, הוחלט להשתמש בסטרטר האוויר כמתנע ראשי, אשר דחף את האוויר מהבלונים למפלג אוויר שהיה במנוע, והלחץ הניע את המנוע. הפעלת הסטרטר אוויר היתה במתג "מפוצץ" שהיה בלוח המתגים מימין. המתנע החשמלי היה מתנע חירום כדי לא לבזבז את המצברים, והמתג היה בלוח המתגים, בחלקו השמאלי בקידמת תא הנהג.

היה כפתור עוקף לשסתום האוויר במידה ומתג האוויר הראשי לא תפקד. הפיצוץ בזמן ההתנעה היה מלווה ברעש מיוחד.

אין מתגי מתנע ברגל.

לחץ האוויר בטירן 5 ו-6 שימשו גם לניקוי 2 הפריסקופים של הנהג ע"י שימוש בעיקרון ונטורי.

2 האגורות שלי למאמץ הכרת הטירן.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #32  
ישן 13-04-2008, 01:38
  gm4450 gm4450 אינו מחובר  
מיכאל מס. סא"ל (מיל.), אוצר מוזיאון יד לשריון בלטרון. מומחה לרק"ם ובעיקר טנקים
 
חבר מתאריך: 26.01.02
הודעות: 1,389
לא יודע אם זו חידה או שאלה
בתגובה להודעה מספר 31 שנכתבה על ידי kipodon שמתחילה ב "נועד לפתוח את מדף תא הנהג מבחוץ במקרה והנהג לא מצליח לחלץ את עצמו מבפנים בכוחות עצמו."

מר טירן, ארקדי טימור ז"ל, פיתח שיפורים מגוונים לארסנל הסובייטי שהיה בשימוש צה"ל. ארקדי היה ראש מדור טירן במקחש"ר, וביחד עם אבנר פקאן הם היוו מרכז ידע בלתי רגיל.

ארקדי זיהה שפתיחתו של מדף הנהג בטירן 4-5-6 היתה בעייתית ועלולה היתה למנוע את חילוצו של הנהג בעת צרה.
ארקדי פיתח מנגנון גזירה פשוט שהורכב בחלקו החיצוני של ציר מדף הנהג, באופן כזה, ששימוש בפטיש והכאה על פדחת בציר, שיחררה את הציר לחלוטין ממקומו. הפטיש, שהיה מאוחסן ליד מדף הנהג, ע"ג הכנף השמאלית, נקרא פטיש ארקדי.

הנה הפדחת ופין הגזירה


תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 15:54

הדף נוצר ב 0.07 שניות עם 11 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר