לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה __ ברוכים הבאים לפורום מתגייסים וסדירים__ חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חיילים, צבא וביטחון > מתגייסים וסדירים
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #5  
ישן 02-04-2008, 11:49
צלמית המשתמש של chatulim
  chatulim chatulim אינו מחובר  
מנהלת בע"ח, מטיילים ותרמילאים
 
חבר מתאריך: 01.01.06
הודעות: 53,831
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי itayasis שמתחילה ב "צריך פרטים על תיאום וקישור ביטחוני די דחוף אני צריך עד יום רביעי בערב"

הרמתי טלפון לידיד רחוק ששירת בתפקיד הזה.. הוא אמנם שירת לפני מס' שנים כבר, אבל אני מניחה שזה לא השתנה בהרבה.

היציאות, לפי דבריו הן בעקרון חמשושים, וסוגרים בערך שבת לשלוש- ארבע
ע"פ דבריו, "האנשים זהב" - מאוד מאוד אהב את החברה שם
ביום יום הוא אומר שמדובר בהתעסקות אינטנסיבית באוכלוסיה הפלסטינית, מתן אישורי מעבר (או אי מתן כמובן) וכו'.

מתוך טקסט שמצאתי:



ציטוט:
מנהלות התיאום והקישור

תחת-פיקודו של המנהל האזרחי פרוסות בנפות השונות "מנהלות התיאום והקישור" (או בקיצור "מת"ק). המת"קים עובדים בשיתוף עם החטמ"רים של אותן נפות. בראש כל מת"ק עומד קצין בדרגת סא"ל (סגן-אלוף) הנקרא רמת"ק (ראש מנהלת תיאום וקישור). בכל מת"ק משרתים מספר קצינים ומספר חיילים הנקראים "מש"קי תיאום וקישור". המת"קים אחראים על יישום החלטות משרד הבטחון (שעוברות דרך המתאם ורמ"א) בשטח. כל מת"ק עובד במספר מישורים.

  1. קבלת קהל - לכל מת"ק יש משרד קבלת קהל הנקרא בעגה הצבאית "חלון" ע"ש החלונות הממוגנים המפרידים בין החיילים לפלסטינים. אל ה"חלון" יכולים להגיע כל התושבים הפלסטינים של אותה נפה ע"מ להנפיק היתרים ורשיונות שונים (עליהם אפרט בהמשך). כמות הקהל הפוקדת מדי יום את ה"חלון" משתנה כמובן בהתאם למגבלות הבטחוניות המוטלות עליה וכתוצאה מכך מאלצות אותם להצטייד בהיתרים ואישורים רבים יותר.
  2. מחסומים - בשנים האחרונות החלה מגמה של פיקוח המת"קים גם על הנעשה במחסומים, לרוב ע"י הצבת נציג מטעמם במחסום עצמו. מטרה הפיקוח היא להבטיח כי ההנחיות לגבי מעבר האוכלוסיה במחסום מיושמות ע"י חיילי הגדוד המאיישים אותו. זאת מאחר והנחיות אלו לעיתים רבות מסובכות ודורשות ידע ונסיון. חיילי הגדוד, שתפקידם המרכזי הוא לבצע את הבידוק הבטחוני של הפלסטינים העוברים במחסום, אינם תמיד בקיאים או מעודכנים דיים בהנחיות וכתוצאה מכך הן לא מיושמת במלואן. נציג מת"ק במחסום נועד להבטיח שחיילי הגדוד יוכלו להתרכז בעיקר במילוי תפקידם, אך שהאוכלוסיה האזרחית לא תפגע מכך שלא לצורך.
  3. תשתיות - בכל מת"ק ישנו קצין האחראי על נושא התשתיות בנפה כמו: סלילת כבישים, חשמל ומים, פיקוח על בנייה בלתי-חוקית (הן של פלסטינים והן של מתנחלים) וכיו"ב.
  4. בנוסף קיימים למת"ק עוד מספר תפקידים שאני נמנע מלפרט מסיבות ברורות.
המת"קים הקיימים נכון להיום הם:
  1. מת"ק ג'נין - פועל במקביל לחטמ"ר מנשה ואחראי על נפת ג'נין.
  2. מת"ק טול-כרם (טו"כ) - פועל במקביל לחטמ"ר אפריים ואחראי על נפת טו"כ.
  3. מת"ק קלקיליה - פועל גם הוא במקביל לחטמ"ר אפריים ואחראי על נפת קלקיליה.
  4. מת"ק שכם - פועל במקביל לחטמ"ר שומרון ואחראי על נפת שכם.
  5. מת"ק רמאללה - פועל במקביל לחטמ"ר בנימין ולחטמ"ר מכבים ואחראי על נפת רמאללה.
  6. מת"ק עוטף ירושלים - פועל במקביל לחטמ"רים בנימין, מכבים ועציון ואחראי על כל היישובים הפלסטינים המקיפים את ירושלים מצפון ומדרום. תחת המת"ק פועלות שתי נציגיות נפרדות - אחת מיועדת ליישובים שמצפון לירושלים והשנייה מיועדת ליישובים שמדרום לה.
  7. מת"ק בית-לחם - פועל במקביל לחטמ"ר עציון ואחראי על נפת בית-לחם.
  8. מת"ק חברון - פועל במקביל לחטמ"ר יהודה ואחראי על נפת חברון.
  9. מת"ק יריחו - פועל במקביל לחטמ"ר אריה ואחראי על נפת יריחו.
לפי הערכות שנפוצו כשעוד שירתי ביחידה, המת"ק ששירת את כמות התושבים הרבה ביותר בממוצע היה מת"ק חברון (למיטב זכרוני, כ-600 תושבים ביום בממוצע). הבאים בתור היו מת"ק רמאללה (בו אני שירתי) ומת"ק שכם (כ-400 תושבים ביום בממוצע). חשוב להזכיר שאמנם המת"קים לרוב צמודים לעיר המחוז הפלסטינית או לדרך ראשית, הם שירתו את כל תושבי הנפה, גם את אלו שגרו בכפרים המרוחקים ביותר. בהתחשב בכבישים המשובשים והעקלקלים, שפעמים רבות הובילו למחסומי הצבא הזמניים או הקבועים, היו (וישנם) תושבים פלסטינים שנאלצו לנסוע במשך מספר שעות ע"מ להגיע למת"ק.



במקביל למת"קים, פועלים ברשות הפלסטינית תחת מנגון התיאום האזרחי הפלסטיני (המקביל למנהל האזרחי), משרדי קישור אזרחי פלסטינים. בעבר, קציני התיאום והקישור הישראלים היו נפגשים במת"קים בתדירות קבועה (בדרך כלל פגישה אחת ביום) עם מקביליהם הפלסטינים. בדרך זו, יכלו תושבים פלסטינים להגיש את הבקשות להיתרים למשרדי הקישור הפלסטינים ולא היו צריכים להגיע למת"ק. במהלך הפגישות, הקצינים הישראלים היו עוברים על הבקשות ומאשרים או מסרבים אותן. בסוף כל פגישה, המקבילים הפלסטיניים היו עוזבים את המת"ק כשבידיהם כל ההיתרים המונפקים או הבקשות המסורבות. פלסטיני שהגיש בקשה דרך משרדי הקישור היה בדר"כ מקבל את ההיתר או את הבקשה המסורבת ביום שלמחרת. במשך תקופה ארוכה של כמעט שנתיים, השירות הזה היה פוטר פלסטינים רבים מלהגיע בעצמם למת"ק (שהוא בסיס צבאי לכל דבר) ולהמתין לעיתים שעות בתור, ובכך למעשה מקטין את כמות התושבים שהיו מגיעים בכל יום (עד לעשרות בודדות בתקופות מסויימות). לעומת זאת, אני אישית הייתי שומע מפלסטינים שמשרדי הקישור הפלסטינים היו נגועים בשחיתות ולעיתים היה צריך בשוחד או ב-"פרוטקציות" ע"מ להגיש בקשה להיתר.

עם עליית ממשלת החמאס, במסגרת החרם הכללי שהוטל עליהם על-ידי ממשלת ישראל, הופסקו כמעט לחלוטין כל הקשרים עם מנגוני הרשות הפלסטינית, וביניהם מנגון התיאום האזרחי הפלסטיני על כל משרדיו. כתוצאה מכך, פלסטינים רבים נאלצו לשוב ולהגיע למת"ק ע"מ להגיש בקשות לצרכים שונים. למיטב ידיעתי, עד היום המצב לא השתנה והחרם על הקישור הפלסטיני נמשך.





http://israblog.nana10.co.il/blogre...logcode=5508078
_____________________________________
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה


תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #7  
ישן 03-04-2008, 11:37
  Didd Didd אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 02.02.07
הודעות: 175
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי itayasis שמתחילה ב "צריך פרטים על תיאום וקישור ביטחוני די דחוף אני צריך עד יום רביעי בערב"

יציאות- חמשושים ואפטר באמצע השבוע למי שרוצה, חוץ מבמת"ק חברון שם עקב עומס עבודה אין יציאות טובות בהשוואה לשאר המתקי"ם.

אנשים- המשקי"ם הם בדרך כלל בסדר גמור, יש מצב שעובדי המנהלה יהיו קצת פחות נאים לעיניך, אבל זה תלוי בבנאדם.

קריירה צבאית- לצאת לקורס קצינים במנהא"ז זה לא בעיה ממש, כל מי שמביע רצון יקבל הזדמנות להתמיין לקק"ץ.

מה עושים ביום - יום- רוב הסיכויים שכשמש"ק תמצא את עצמך בחלון במחלקת הקישור שעוסקת בעיקר בהיתרים, כמות העבודה תלויה במת"ק אבל סך הכול יש עבודה, וזאת עבודה חשובה, שוב אני לא יכול להגיד לך איך העובדה בדיוק כי זה מאוד שונה ממת"ק למת"ק, אני רק אגיד לך שללא ספק חברון ושכם הם הגזרות שבהם ישנה הכי הרבה עבודה.

נערך לאחרונה ע"י Didd בתאריך 03-04-2008 בשעה 11:41.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 06:09

הדף נוצר ב 0.04 שניות עם 11 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר