19-03-2009, 23:10
|
|
|
|
חבר מתאריך: 12.05.05
הודעות: 2,932
|
|
כבר כתבתי בשרשור אחר אבל אכתוב כאן שוב.
הפתרון לבעיית פליטות הכדורים בצבא ההגנה מורכב משני חלקים:
1. לפני שמלמדים טירונים את כל השטויות על ההיסטוריה המטורפת של חברת קולט, יש להסביר להם ולהדגים שכל עוד שישנה מחסנית בהכנס, דריכת הנשק תכניס כדור לבית הבליעה ולכן הפעולה הבאה תירה אותו.
אשר על כן לעולם הפעולה היחידה שחשובה לביצוע בפריקת נשק הינה בדיקה שאין מחסנית בכלי ולאחר מכן בדיקה חוזרת. (למשל- בדיקה עם האצבע ואז בדיקה בעין).
אחרי כן באמת שלא מעניין אם נוקרים או לא.
2. ביטול החינוך להפחדה מכלי הנשק. יש ללמד את האוחזים בנשק כי כלי נשק הינו מכונה טיפשה.
יש מחסנית- כדור יכול להגיע לבית הבליעה.
אם תשחק. תשחק עם הכלי- יכולה להשתחרר ירייה.
כשאתה נוהג באוטו לא תיסע חזיתית אל הרכב שמולך- גם את הנשק לא תכוון ישר אל האדם שמולך.
בעיקרון כל פעולה עם הנשק מותר שתהיה אוטומטית או אינטואיטיבית, למעט הלחיצה על ההדק. זה נכון לקרב ובוודאי שבכל מצב אחר. אז כמו שבאוטו לא מתחילים נסיעה בעינים עצומות, כמו שבמכונית לא יוצאים מהחניה לפני שבדקתם שהכביש פנוי, כך גם עם הרובה.
לסיכום- לא ברור לי איך בצבא לא רואים את זה, אבל אם בשיטה החדשה ההבדל המהותי הוא בכך שפריקה לא מסתיימת בנקירה, אז יתכן שאנשים מסתובבים עם נשק דרוך ולא מודעים לכך.
אם לעומת זאת טיפלו טיפול שורש בבעיית ביצוע פעולות הפריקה עם מחסנית בהכנס (וזהו הרי הגורם לפליטות כדורים במהלך פריקות, אחרת מאיפה באו הכדורים?), אז מה הבעיה לנקור? ממילא לא אמור להיות שם כדור!
ותוספת- למי שיצעק מה עושים לגבי חזרה מפעילות מבצעית עם כדור בקנה או בסוף קרב (ביצוע "פרוק-כלים")- גם כאן אין בעיה.
אם הוצאת מחסנית מהנשק, אז יש בו כדור אחד בלבד, זה שבקנה.
גם אם תדרוך רק פעם אחת, הכדור הזה ייחלץ ויפלט החוצה מן הכלי (למעט כלי תקול, וזה לגמרי זניח בסטטיסטיקת אירועי פליטות).
חזרנו למצב של כלי פרוק, כאילו שלא היה בו כדור בקנה מלכתחילה!
עכשיו גם כאן ניתן לנקור עד שאחותך תגמור, כי ממילא אין כדור בכלי!
ושיהיה בהצלחה ופריקה בטוחה לכולם.
_____________________________________
אם אתה מחזיק ביד ענף זית דק, כדאי מאוד שביד השנייה תהיה לך חרב חדה וגדולה.
(הפרשנות שלי לרעיון שמאחורי סיכת המ"מ)
"שבעה דברים בגולם ושבעה בחכם. חכם אינו מדבר לפני מי שהוא גדול ממנו בחכמה, ואינו נכנס לתוך דברי חברו, ואינו נבהל להשיב, שואל כהלכה ומשיב כעניין, ואומר על ראשון ראשון ועל אחרון אחרון, ועל מה שלא שמע אומר לא שמעתי, ומודה על האמת. וחילופיהן בגולם.;" מסכת אבות- פרק ה', משנה ז'
|