לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה פעם הזמנים היו יותר טובים; כולם אומרים - ככה כולם חושבים... גלים של נוסטלגיה עפים באויר, כי פעם החורף היה די סביר... גלים של נוסטלגיה עפים באויר, כי פעם בקיץ היה די קריר... אני לא כל כך זוכרת; מתגעגעת רק בערך, כי העתיד נראה לי הרבה יותר מגניב: רוצה לנסוע ברכבת התחתית של תל אביב... והם יגידו: זהירות מהמרווח, זהירות מהמרווח, זהירות מהמרווח... חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חברה וקהילה > אמצע החיים
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #1  
ישן 26-02-2008, 09:27
  g.l.s.h g.l.s.h אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 25.12.05
הודעות: 17,294
מאמר חביב לאוטוטו זקנים טרחנים (=קוראי הפורום)

לא חייבים להסכים, אפשר סתם לצחוק.

(אני יודע שזה ישן, אבל הכה את המייל שלי שנית היום):

המפלצות הקרויות בלשון חיבה "ילדי ישראל"


מאת בני ציפר



נתחיל מזה שצריך לתת לדעתי פרס ישראל לכל אחד מהמורים בארצנו, הטובים והרעים כאחד, על כך שהם מוכנים לשהות בחדר אחד במשך כמה שעות ביום עם כארבעים מפלצות קטנות מהזן הקרוי בלשון חיבה "ילדי ישראל".



אני סבור שכמו בתאונות הדרכים להבדיל, שמאשימים בהן את איכות הכבישים ואת התמרורים והרמזורים ואת מזג האוויר ולא מעזים לומר שהגורם מספר אחד לתאונות הוא האגרסיביות של הנהג הישראלי - כך עם החינוך בישראל; לא מעזים לומר שהגורם מספר אחד לכך שבתי הספר של החינוך הממלכתי נהפכו לריכוזים של טמטום קולקטיבי הוא שהתלמיד הישראלי המבקר בהם הוא יצור אגרסיבי, מפונק, אידיוטי לעתים, החושב - כי כך לימדו אותו בבית - שהוא מרכז העולם ושהכול מגיע לו בלי שום מאמץ מצדו.



הייתה לנו ב"הארץ" מרכזנית ושמה שושנה לום, יקית שדופה וצינית שהלכה לעולמה לפני כשלוש שנים. היא שאלה אותי פעם, אחרי שאחת מחברותיה סיפרה בגאווה כמה הנכד שלה חכם: "איך אתה מסביר את זה שכל התינוקות חכמים, ובכל זאת יש כל כך הרבה אידיוטים בעולם?"

חבל שהיא איננה אתנו כי הנה יש לי תשובה בשבילה: מי שנולד אידיוט ימות אידיוט, אלא שהאופנה הפדגוגית היום היא לא לקרוא לילד האידיוט אידיוט או טיפש או עצלן כמו פעם, אלא ללטף אותו ולעטוף אותו בתארים מחמיאים חליפיים.

במקום אידיוט אומרים היום שיש לילד קשיי-קשב. והמופרעים של פעם הם היום "היפר-אקטיביים", והעצלנים נקראים "בעלי הפרעות ריכוז". ושם המשחק הוא "שוויוניות".

והמלה הגסה ביותר בשיטה הפדגוגית הנוכחית היא "אליטיזם". פשוט אסור להגיד שיש דבר כזה שנקרא תלמיד טוב ותלמיד גרוע. ככה זה: המורים והמערכת הם האשמים אם התלמיד הוא גרוע. אם הוא במקרה תלמיד טוב, מי שלוקח על כך את הקרדיט הם ההורים. אבל הם לא ייקחו את הקרדיט כאשר בנם הוא פשוט מטומטם או עצלן או מופרע.



אני מגזים קצת כמובן, אבל העיקרון שריר וקיים: מערכת החינוך הלכה והורידה את הרמה שלה כדי להכניס תחת כנפיה כמה שיותר תלמידים. בימים שאני למדתי בבית הספר נשרו הרבה תלמידים בתום שמונה כיתות לימוד בעקבות בחינת הסקר ולא הלכו לתיכון.

התיכון היה אז מקום אליטיסטי יחסית, כמו במתוקנות שבמדינות.

בגרמניה או בצרפת, מתי-מעט מגיעים לתיכון עיוני, ולגשת לבחינת בגרות נחשב עדיין הישג מרשים, מפני שהלימודים פשוט קשים ודורשים מאמץ ללא פשרות. מי שלא מתאים, הולך ללמוד בבית ספר מקצועי, שגם הוא מתחלק לשתי רמות, שהנמוכה שבהם היא ה- Hauptschule (אני מדבר על גרמניה). אלה שלומדים ברמה הנמוכה הם מניינה ובניינה של האוכלוסייה האירופית, אלה אנשים שפשוט עובדים בעבודות כפיים, הם בעלי המלאכה, האיכרים, הכורמים והיוגבים והם גאים על כך ואין להם בעיה עם זה שהם אינם רופאים או אקדמאים.

רק כאן בארץ, נוצרה הנורמה הזאת שכל אחד מוכרח להיות רופא או מהנדס או עורך דין, ואם הוא לא מצליח להיות אחד מהדברים האלה, הוא פותח בלית ברירה מינימרקט שכונתי ומרגיש ממורמר כל חייו ומאשים בכך כמובן את המורה מבית הספר היסודי שלא אהבה אותו מספיק.

בצרפת, מדינה שהיה כדאי להידמות לה מבחינת המערכת החינוכית, החומר שיש ללמוד כדי לעמוד בבחינות הבגרות בכתב ובעל פה הוא מן הדברים שלמראם היה כל תלמיד ישראלי מתחלחל. ואגב, מי שנכשל שם באחת מבחינות הבגרות, כלומר רק במקצוע אחד, מוכרח לעבור מחדש את כל בחינות הבגרות במלואן בשנה שלאחר מכן. בארץ היו רואים בכך התעללות בתלמידים וקוראים להקים על כך ועדת חקירה.



והתוצאה נראית לעין. עלי להודות שלפני חודשים אחדים ניגש בני הצעיר לבחינת הבגרות בתנ"ך. התגייסתי לעזור לו לעבור על החומר. אני נשבע לכם, שעברנו על כל חומר הלימוד בשלושה ימים! ועוד נשאר לנו זמן לוויכוחים ולצחוקים, והוא ניגש לבחינה וסיפר שהיא הייתה הרבה יותר קלה משהפחדתי אותו שתהיה.



מסקנה: בואו נפסיק להתייחס למלה אליטיזם כאל מלה גסה. אם רוצים שהחינוך בישראל יחזור לימי פארו הישן, אין ברירה אלא להעלות את הרף ולהשאיר את החלשים בחוץ, ולתת למספר מצומצם של יותר של תלמידים טובים חינוך איכותי יותר.

שיתחילו להעיף מבית הספר, כמו פעם, את האלימים והמפריעים והמופרעים במקום לעטוף אותם באהבה.

הבעיה היא שכדי לתקן את המצב הביש צריך שיעברו דור או שניים, כי ההורים הצעירים של היום הם בעצמם כבר תוצרים של החינוך הקלוקל והלא סלקטיבי של זמנם, הסבורים שהכל מגיע לילד שלהם כשם שהכל היה מגיע להם בשעתם.



אלה תכופות ההורים המבכים על כך שהמורות הן מטומטמות, בשעה שהם עצמם, ההורים, מטומטמים לא קטנים.

אלה ההורים שלא שולחים את הילד לכיתה אלף בלי פלאפון כדי שחס וחלילה לא ירגיש מקופח מכך שאין לו פלאפון ולחברים שלו יש.

אלה ההורים, מה נאמר ומה נדבר, שנותנים לילדים שלהם את השמות המפלצתיים החדשים האלה הנשמעים כמו שמות של חברות היי-טק.

אלה ההורים שמסיעים את הילד לבית הספר ברכבי שטח מאיימים כאילו לקחו אותם לספארי.

אלה ההורים שהם כאמור התוצרים המקולקלים של מערכת החינוך הלא סלקטיווית שלפני עשר או עשרים שנה, ואין כבר מי שיתקן אותם ויחנך אותם.

מה הפתרון? פעם אחת היו אמיצים ואימרו לילד שלכם "לא" תקיף ואל תקנו לו את משחק המחשב שהוא רוצה תוך כדי רקיעה ברגליים. לימים יתברר לכם עד כמה הילד העריך את ה"לא" התקיף שלכם. מה"לא" הקטן הזה שלכם יש סיכוי שיצמח אולי סדר יום לאומי חדש, כי ככל שהפינוק יפחת, הדור הבא יידע שלא הכל מגיע לו לקבל, ושהוא לא מרכז העולם, ובסופו של דבר זה ישפיע על כך שאנשים בדור הבא יגידו: "אני זוכר שאבא שלי אמר לי בצדק 'לא' כשרציתי משחק מחשב. אז אולי אני צריך לשמוע בקול העולם הנאור שאומר לי 'לא' בעניין השטחים והגיע הזמן לסגת מהם".



אני כבר רואה בעיני רוחי את היום הראשון לפתיחת הלימודים, את האימהות המלוות את ילדיהן ונדחקות אתם לחדרי הכיתות ומסרבות להיפרד מהם כאילו לפחות שלחו אותם למחנה ריכוז. כשהייתי ילד עלי לציין שאיש לא ליווה אותי לכיתה אלף. שני הורי עבדו, זה כמהנדס בחברת החשמל וזה בקופת חולים, ולא היה להם זמן לשטויות האלה. נתנו לי ילקוט ישן, תיק אוכל, את המחברות והספרים חילקו אז בבית הספר, אבל מה אני מדבר על יום אתמול כי עבר, הרי יגידו שאני טרחן זקן.



http://writers.global-report.com/a....a=712&rc=quimka
_____________________________________
.

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #3  
ישן 26-02-2008, 12:19
  g.l.s.h g.l.s.h אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 25.12.05
הודעות: 17,294
אתה לא "זקן טרחן" אלא "אוטוטו" (בלי להגדיר מה משך הזמן)
בתגובה להודעה מספר 2 שנכתבה על ידי שמוליק שמתחילה ב "אני אמנם לא זקן טרחן,(אולי..."

ולמרות שהכותב יכול להיות נודניק לא קטן, הוא צודק במסר מאוד פשוט שהוא מעביר (ובקול רם ובסביבה שמאוד לא אוהדת מסרים כאלה): לא ייתכן שכל כשלון אישי (משפחתי, שכונתי, שבטי) נזרק על כתפי "המערכת". ואני לא אומר את זה משום שאני דואג לאגו של המערכת, אלא דווקא בגלל שאני בטוח שהנפגעים העיקריים מהגישה הזאת הם אותם אנשים המאשימים את המערכת מלכתחילה. כשאני יושב מחוץ לאיזה מקום זה או אחר (גן זאולוגי, מכון כושר לילדים, באולינג לילדים או סתם "ג'ימבורי"...) בהמתנה לסיום עוד מסיבת יומולדת "יחידה במינה" אני פשוט משתגע מלשמוע את הברברת של ההורים מסביב שבמשך שעתיים (בממוצע) קורעים את הצורה בביקורת למורים, גננות, מורי ספורט, מנהלת וכו' וכו'.

לא מדובר על עדר של עקרות/עקרי בית מפונקים, אלא על אנשים עובדים - רובם ממוצעים, לטובה. הפער בין הביצועיסטיות שהם מפגינים (לפעמים אני יודע ולרוב מעריך) בקריירה שלהם ובין הבכיינות המביכה שלהם כשמגיע הזמן לטפל בעניינים שבהם אין "דו"ח ביצוע", "הערכה רבעונית", "ישיבות צוות", "ימי גיבוש", "סדנאות %^%$%#" - או לפחות לא בודקים אותך או מפטרים אותם אם תחסיר יותר מדי מהם, הוא פשוט בלתי נתפס. בשום מקרה, לעולם, לא תשמע מהם אילו מחשבות כפירה, אפילו קלות. יושבים מולך אוסף של אנשים שבמבט ושטחי קל לראות שחלקם רחוקים מלהיות מושלמים, אבל בכל זאת אין בהם שמץ של מחשבה על כך ש"אולי" גם לחינוך בבית יש מקום (אלא אם כן מדובר על "לא תרצח", "לא תגנוב" ו"לא תתקע מברג בעין של נהג מונית", שבזה אני סומך עליהם שהם יודעים שיש להם אחריות. הבעיה היא שחלק חושבים שכאן היא גם מסתיימת).
_____________________________________
.

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #4  
ישן 26-02-2008, 11:22
  פשוט פשוט אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 16.04.07
הודעות: 1,640
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי g.l.s.h שמתחילה ב "מאמר חביב לאוטוטו זקנים טרחנים (=קוראי הפורום)"

תגובת זקן טרחן.
לכאורה אני חושב שכמעט כל מילה במאמר הזה במקומה.
אלא מה, אולי בגלל שיש לי זכרונות רעים ממערכת החינוך התגובה הפבלובית שלי כלפי מערכת החינוך היא כעס ודחיה.
כך שהאמת באיזשהו מקום באמצע.
כלומר -הגישה האומרת להעלות את רף הלימודים ואת הדרישות מהתלמידים -מוצדקת לחלוטין.
מצד שני גם הגישה הדורסנית כלפי בני נוער הטוענת שצריך להעיף תלמידים שלא הצליחו בדיוק בגיל 14 להביא לידי מימוש את יכולתם האינטלקטואלית -זקוקה לאיוורור. אני בעד לדרוש מהתלמידים הרבה -אבל גם לתת הרבה.
לא לבוא בטענות לתלמיד שכותב בשגיאות בסיסיות כשמורתו כותבת באותן שגיאות בדיוק (נאלצתי להסביר לה שהיא עצמה שוגה כך שאינה יכולה לבקר את התלמיד על שגיאותיו כי היא עצמה הנחילה לו אותן) שלא לדבר על רמת הידע הנמוכה של המורים.
ויותר מכל היחס הגרוע והמפלה לרעה לו זוכים תלמידים שאינם מגיעים מבתים מטופחים מסיבות אובייקטיביות או שבהם מדברים במבטא הנכון והמתאים ל"כבוד" המורה ו/או המנהל. על כך -אין סליחה ואין מחילה .
_____________________________________
אין לך אדם שאין לו שעה.

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #5  
ישן 26-02-2008, 12:35
  g.l.s.h g.l.s.h אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 25.12.05
הודעות: 17,294
בוודאי שהאמת באמצע
בתגובה להודעה מספר 4 שנכתבה על ידי פשוט שמתחילה ב "תגובת זקן טרחן. לכאורה אני..."

מה עוד שאי אפשר להתעלם מהעובדה ש"תלמידים רעים ומורים גרועים" זו שאלת ביצה ותרנגולת, או חתול שרודף אחרי זנבו.

אני לא חושב שהכותב משבח את מערכת החינוך ואנשיה, אלא בעיקר מצביע על חד צדדיות פושעת שבהאשמתם כאחראים היחידים לכך ש (ואני מצטט אמירה טריה של המורה שלי לשעבר מהתיכון, אותה פגשתי לפני כמה ימים וסיפרה לי שירדה לחצי משרה כי "פעם היו 2-3 מטומטמים גמורים בכל כיתה. היום לפעמים נראה לי שיש יותר מחצי. אתה מזמין אבא של אחת מהן והוא אומר בזלזול "אני ברחתי מביתספר בגיל 12. היום אני יכול לקנות את כל הביתספר הזה יחד אתך. אז תלמדי ותרדי ממנה".

(ומדובר על מורה מעולה, ערכית, "בנאדם" במלוא מובן המילה. בעצמה מוצאה ממשפחה פשוטה מאוד, בטח לא "אליטיסטית").
_____________________________________
.

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #6  
ישן 26-02-2008, 14:06
  פשוט פשוט אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 16.04.07
הודעות: 1,640
תשובה:
בתגובה להודעה מספר 5 שנכתבה על ידי g.l.s.h שמתחילה ב "בוודאי שהאמת באמצע"

ציטוט:
במקור נכתב על ידי g.l.s.h
אני לא חושב שהכותב משבח את מערכת החינוך ואנשיה, אלא בעיקר מצביע על חד צדדיות פושעת שבהאשמתם כאחראים היחידים לכך ש (ואני מצטט אמירה טריה של המורה שלי לשעבר מהתיכון, אותה פגשתי לפני כמה ימים וסיפרה לי שירדה לחצי משרה כי "פעם היו 2-3 מטומטמים גמורים בכל כיתה. היום לפעמים נראה לי שיש יותר מחצי. אתה מזמין אבא של אחת מהן והוא אומר בזלזול "אני ברחתי מביתספר בגיל 12. היום אני יכול לקנות את כל הביתספר הזה יחד אתך. אז תלמדי ותרדי ממנה".

(ומדובר על מורה מעולה, ערכית, "בנאדם" במלוא מובן המילה. בעצמה מוצאה ממשפחה פשוטה מאוד, בטח לא "אליטיסטית").

אני חולק על המורה הערכית שלך ב2 דברים:
1.כמות הטפשים לא השתנתה .לא באופן מוחלט ודאי שלא באופן יחסי. היתי מיחס את האמירה הזאת לעייפותה של המורה .ענין טבעי לכל עובד שמזדקן עם המערכת ונמאס לו למטחון את דבריו עשרות שנים שוב ושוב.
2.גם המורה "נפלה" לבור שאליו נופלת כל החברה הישראלית. היא ציטטה את הוא שברח מבית הספר בגיל צעיר וכיום יכול לקנות את בית הספר.
א.אם המבחן האחד והיחיד להצלחת האדם הוא מבחן הכסף -אז גם האוויל העשיר ההוא צודק וגם היא צודקת. ואז היא באמת לא צריכה יותר להיות מורה.
ב.האויל ההוא יכול להיות סוחר סמים או סרסור - ואז יש לו יותר כסף מאשר להרבה אנשים אחרים.
אבל לא רק, הוא יכול להיות גם אינסטלטור מכובד או שהוא בעל משאבת ביוב משוכללת -כלומר אחד שהופך צואה לזהב -ועדיין אם הוא מעדיף את המשך האוילות של ילדיו הוא אידיוט מוחלט. אדם נורמלי שרוצה טוב לילדיו -לא היה עונה כך למורה.
_____________________________________
אין לך אדם שאין לו שעה.

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #7  
ישן 26-02-2008, 11:44
  poli1 poli1 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 04.09.02
הודעות: 870
אוי אוי...הלוואי שמישהו היה מעיז לקום
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי g.l.s.h שמתחילה ב "מאמר חביב לאוטוטו זקנים טרחנים (=קוראי הפורום)"

ולעשות מעשה.
ולהעיף ממערכת החינוך את האלימים,את אילו עם הפה החצוף.....

לא,לא את החלשים,את החלשים צריך לטפח,להשקיע ולאהוב.
אבל את האלימים? את אילו שמטילים צל על שיכבה שלמה שמפחדת מהם?
שהמורים מפחדים להתעסק איתם?
שהורסים כל שיעור עבור כיתה שלמה?

את אילו שיעיפו לכל הרוחות.


לגבי הסוף...אימרו לא לילדכם וכל השאר......
אז ככה,אני לא אומרת הרבה לא לילדי...הם מקבלים כמעט כל מה שהם רוצים,כיף לי לתת להם,אני נהנית מזה,ואני לא חושבת שאם יעשו סטיסטיקה יגלו שילדים שקיבלו הכל בילדותם הם אילו שמאכלסים את בתי הסוהר....
וזה לא חוזר אלי כמו בומרנג,שניהם ילדים מנומסים,נעימים ואין לאף מורה הערות או טענות כלפיהם.
להגיד ללא לילד,זו לא מילת קסם.
חינוך הוא מכלול של דברים

גם אני הייתי ילדת שמנת מה שנירא,תמיד קבלתי הכל ואף פעם לא היו להורי בעיות התנהגות איתי.
לא קראו להם לבית ספר,לא ברחתי מהבית....אפילו לא עברתי תקופת התבגרות סוערת...חנונה.....
_____________________________________
ציטוט:
במקור נכתב על ידי אובזרוור
אני מרגיש די מטופש, מתוסכל ודביל. !


נערך לאחרונה ע"י poli1 בתאריך 26-02-2008 בשעה 11:53.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #10  
ישן 26-02-2008, 19:01
צלמית המשתמש של amit2
  משתמשת נקבה amit2 amit2 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 04.08.07
הודעות: 782
לילדת השמנת -
בתגובה להודעה מספר 7 שנכתבה על ידי poli1 שמתחילה ב "אוי אוי...הלוואי שמישהו היה מעיז לקום"

לדעתי זה לא קשור ל"להגיד לא לילדים" -
זה יותר דוגמא אישית - מה שרואים בבית .
גם לנו היה הכל - גם מה שלא ביקשנו -
אבל ראינו שהכל הושג ביושר ועבודה קשה.
אז הערכנו את מה שיש -

ולפשוט - אמנם את זה כתבת בסוגריים :
"נאלצתי להסביר לה שהיא עצמה שוגה כך שאינה יכולה לבקר את התלמיד על שגיאותיו כי היא עצמה הנחילה לו אותן " -
לדעתי אף אחד לא יכול להנחיל שגיאות כתיב -
לכתוב בלי שגיאות זה רק עניין של קריאה מרובה,וכתיבה.
-וגם כאן לדעתי יש מקום דוגמא אישית -
מבטיחה לך שבבית שתמצא ספרים פתוחים -
וילדים שרואים הורים מחזיקים ספר מידי פעם -
יש סיכוי שהם יהיו תלמידים לא רעים.

דוגמא אישית ולקחת אחריות

*** אגב - HOME SCHOOLING מאוד פופולארי עכשו בארה"ב .
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #12  
ישן 27-02-2008, 02:56
צלמית המשתמש של amit2
  משתמשת נקבה amit2 amit2 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 04.08.07
הודעות: 782
האוץ' -
בתגובה להודעה מספר 11 שנכתבה על ידי poli1 שמתחילה ב "באמת?"

אם לא מבינים - אולי כדאי לברר לפני שמתקיפים...
ציטוט:
במקור נכתב על ידי poli1
אז באמת לא הבנתי מה אתה מנסה להגיד

יכול מאוד להיות שלא הסברתי את דעתי ברור -
בסה"כ הסכמתי עם דעתך...
כתבתי שלדעתי זה לא קשור ללהגיד לא,
ושגם לנו היה הכל ...
את כתבת שהיית ילדת שמנת -
אז השתמשתי בביטוי - לא חשבתי שזה שלילי...
- אאאאאה ... לתגובה עצבנית כזו לא ציפיתי ...
ומקווה שנרגעת מאתמול ותוכלי להסביר מה סותר את עמדתך...

*** אני לא כאן בשביל לריב,
ולא הכי מנוסה בעולם הפורומים.
אז יכול להיות שלא הסברתי את עצמי ברור,
ואולי לא הבנתי נכון את התגובה שלך -
יכול להיות שכתבת עם חיוך ענק ומצב רוח מרומם...
- אבל עכשו באמת אין לי מילים...
הא- ואני את (נ)


.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #14  
ישן 26-02-2008, 15:09
צלמית המשתמש של cancer
  cancer cancer אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 04.03.03
הודעות: 9,292
הייתי אומר זקן דמגוג..
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי g.l.s.h שמתחילה ב "מאמר חביב לאוטוטו זקנים טרחנים (=קוראי הפורום)"

שמתרפק על עבר יותר גרוע מההווה
אז, תעודת הבגרות היתה "אלטיסטית" באופן הזה שמעט
ילדים קיבלו את הזכות לגשת אליה ועוד יותר פחות, זכו לקבלה.
היתה מדיניות גורפת של הפניית בני עדות המזרח לחינוך המקצועי
ונשירה של ילדים בתיכון, כפי שהמחבר מציין, היתה נפוצה מאוד
ילדים בעלי ליקויי למידה הופנו ברובם לחינוך המיוחד כי הם
"אדיוטים" אז לעבר ה"מפואר" הזה הוא מתגעגע? לשם אנחנו צרכים לשאוף?

אז זהו שלא, כל ילד זכאי להתייחסות ולטיפוח ולא להעפה מיידית
נכון שצריך לפתח את החינוך המקצועי ולשפר את תדמיתו אך גם לא לקבוע
אותו כייעוד היחיד לשכבות סוציואקוונמיות נמוכות.
בשנים האחרנות אנחנו מנקזים את המורסה והמראות לא קלים
אך זה חלק מהעניין, להתמודד עם הקשיים ולא להתעלם מהם, כל ילד
זכאי למיצוי הכישורים שטמונים בו, גם אם זה כרוך בהפניית מאמצים רבים ובפגיעה
מסויימת באותה תדמית אלטיסטית מזוייפת.

התעלמות וחזרה על מדיניות הנשירה, לא רק שלא תשפר
את המצב אלא רק תיצור עוד דור של עוני ופשע.
יש הרבה דברים לשפר בחינוך אבל חזרה לאחור כפי שהוא מציע
היא ממש לא הפתרון..
_____________________________________
חתימתכם הוסרה כיוון שלא עמדה בחוקי האתר. לפרטים נוספים לחצו כאן. תוכלו לקבל עזרה להתאמת החתימה לחוקים בפורום חתימות וצלמיות.


נערך לאחרונה ע"י cancer בתאריך 26-02-2008 בשעה 15:13.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #16  
ישן 26-02-2008, 15:20
צלמית המשתמש של looklook
  משתמש זכר looklook looklook אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 28.10.01
הודעות: 29,140
מאמר מותח..
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי g.l.s.h שמתחילה ב "מאמר חביב לאוטוטו זקנים טרחנים (=קוראי הפורום)"

קודם קראתי את הכותרת ואחר כך את שם המחבר ומיד היה לי ברור - המאמר הזה עומד להיות חדשני ומפתיע, הוא ישפוך אור על תופעה ויציע זווית הסתכלות חדשה - כן בני ציפר שוב יכתוב קשקוש על הכיבוש.

להפתעתי התבדיתי, ציפר כתב על בתי הספר וכתב על התלמידים החוצפנים וכתב על ההורים שלא יודעים לחנך אותם.. כמעט שהתייאשתי אבל לא אלמן ישראל! לבסוף נזכר ציפר לכתוב שההשג הגדול של תוכניותיו הפדגוגיות לזריקת תלמידים חוצפנים מבתי הספר יהיה... הפסקו של הכיבוש שזה כידוע , בדת שלו, שווה ערך לגאולה השלמה במהרה בימינו. אמן.
_____________________________________
“Much of the social history of the Western world over the past three decades has involved replacing what worked with what sounded good”


תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 20:32

הדף נוצר ב 0.07 שניות עם 11 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר