לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה ●●● ברוכים הבאים אל פורום צבא וביטחון ●●● לפני הכתיבה בפורום חובה לקרוא את דבר המנהל ●●● עקבו אחרינו! ●●● חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חיילים, צבא וביטחון > צבא ובטחון
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #2  
ישן 18-04-2005, 23:24
צלמית המשתמש של DeepSpace
  DeepSpace DeepSpace אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 23.09.03
הודעות: 12,141
לפי דעתי החידה הזו קצת קטנונית...
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי Soloavia שמתחילה ב "חידת 707...."

להגיד שהמטוס הזה הוא לא 707 זה כמו להגיד לדוגמא ש 777-300 זה לא 777, כי הוא עבר שינוי כזה או אחר (והמבין יבין, רמז ענק לחידה\לא חידה הזו).


בכל מקרה, למטוס הספציפי הזה יש עבר די מפואר. הוא החל את חייו בחברת בתעופה האמריקאית American. לאחר מכן עבר מיד ליד (Invicta הבריטית, Somali, DETA, Air Ceylon ו Monarch), עד שבסופו של דבר התגלגל לידי חברת התעופה הישראלית "מעוף" באוקטובר 1981, שממנה נקנה ע"י חה"א בשנת 1986.
_____________________________________
Programming today is a race between software engineers striving to build bigger and better idiot-proof programs, and the Universe trying to produce bigger and better idiots. So far, the Universe is winning. -Rick Cook


נערך לאחרונה ע"י DeepSpace בתאריך 18-04-2005 בשעה 23:32.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #8  
ישן 19-04-2005, 13:32
צלמית המשתמש של DeepSpace
  DeepSpace DeepSpace אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 23.09.03
הודעות: 12,141
אה? אני לא קונה את זה...
בתגובה להודעה מספר 7 שנכתבה על ידי Soloavia שמתחילה ב "יפה מאד"

בתגובה קודמת כתבת:
ציטוט:
במקור נכתב על ידי Soloavia
לא מדובר במטוס מדגם 707 משהו...
נא לדייק בבקשה.
השאר היה בסדר עד עכשיו.


ועכשיו כתבת:
ציטוט:
במקור נכתב על ידי Soloavia
הבואינג 720 היה דגם קצר טווח של ה-707 ולמעשה בתחילת הפיתוח שלו סומן כ-717.
יש לו את אותם המנועים כמו של ה-707 אבל הוא תוכנן לפעול בטווחים קצרים יותר.
מה נשאר?
מה היה הכינוי שלו?


חוץ מזה, שהסימון ההתחלתי של ה 720 היה 707-020, ולא 717 (ה 717 זהו הסימון של ה MD-83/90 לאחר שבואינג "השתלטה" על מקדונל-דאגלס וקווי הייצור שלה).


ציטוט:
The 720 is a smaller capacity, lighter, medium range variant of the 707, given its own model number to indicate significant engineering changes.

Introduced in 1959, the 720 (originally designated 707-020) retained the same basic structure as the 707-120, but was 2.54m (8ft 4in) shorter, which reduced seating to 112 (38 + 74) in a typical two class arrangement. Other changes were made to the wing which introduced full span leading edge flaps, while a glove between the inner engines and the fuselage increased wing sweep and wing area and decreased the wing's thickness/chord ratio. The changes to the wing made it more aerodynamically efficient, permitting higher cruising speeds and lowered minimum speeds (which aided field performance).

Like the early 707s the first 720s had JT3C turbojets, although less powerful models lacking water injection because of the 720's lighter weight. Compared with the 707-120 the 720 also had reduced fuel capacity and a lower max takeoff weight. But many components were interchangeable between the 720 and 707, while inside the cabin the 720 and 707 shared the same passenger interior and flightdeck.

The initial 720 (bound for launch customer United) first flew on November 23 1959. Certification was awarded on June 30 1960, and entry into service with United Airlines was on July 5 that year.

The availability of the far more fuel efficient Pratt & Whitney JT3D turbofan resulted in the 720B, which was powered by either JT3D1s or 3s. First flight of the 720B was on October 6 1960, with certification awarded on March 3 1961. The 720B also featured a higher maximum zero fuel weight (significantly boosting payload/range) and an increased max takeoff weight due to the heavier turbofan engines.

Major 720 operators included American Airlines (a number of its 720s were converted to 720Bs with turbofan engines), United, Continental, Eastern, Northwest Orient and Western, while operators outside the US included Lufthansa and Avianca.

Today (early 2002) three 720s are believed to be in use as corporate transports, and two are used by Pratt & Whitney as engine testbeds.

_____________________________________
Programming today is a race between software engineers striving to build bigger and better idiot-proof programs, and the Universe trying to produce bigger and better idiots. So far, the Universe is winning. -Rick Cook

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #9  
ישן 19-04-2005, 14:52
  משתמש זכר Soloavia Soloavia אינו מחובר  
צחי בן עמי לתחום התעופה הצבאית, חיל האויר ותולדותיו
 
חבר מתאריך: 17.10.04
הודעות: 8,704
לפי מקור אחר...
בתגובה להודעה מספר 8 שנכתבה על ידי DeepSpace שמתחילה ב "אה? אני לא קונה את זה..."

Boeing introduced the third member of its growing family of jet transports in July 1957 as the 717. It was orignally designed to augment the transcontinental 707-120 and the intercontinental 707-320 by filling the growing demand for an economical short-to medium-range jet airliner. When Boeing's management learned it was the risk of losing a large United Air Lines order to Convair's mid-range 880, it quickly refined the concept for the 717, renaming it the 720. With these changes - and a much lower sales price - Boeing was able to capture the United order and effectively nail the lid on the 880's coffin.




While the exterior of the new jet closely resembled the 707, Boeing made some significant modifications within. When compared to the 707-120, the 720 had a substantially lighter structure, a revised wing, less fuel capacity, and a shorter fuselage. Its lower weight and short-field capabilities allowed operations from then-exisiting runways and terminal facilities. Although completley new from a weight and structural standpoint, the 720 was intentionally designed to retain a good deal of similarity with its predecessors, allowing the use of 707 interiors, flight deck and major components. It was designed from the start to be highly cost-effective, with lower seat-mile costs. Passengers also appreciated the prestige of 707-style comfort aboard the roomy airliner.

Sixteen different airlines - and the Federal Aviation Administration - on five continents purchased a total of 154 Boeing 720s. While most airlines placed them on short-to medium-length regional routes, several operators had bigger plans. Irish International Airlines establised its firts pure-jet service with 720 trans-Atlantic flights to the United States. Lufthansa used the type on routes to Africa and South America. When hostilities prevented El Al from flying directly between Israel and South America, the 720 made the trip on a circuitous 16-hour route.

Though many were scrapped after leaving the service of the orginal owners, scores of start-up, charter and third-world airlines around the globe made use of secondhand 720s. The United States Air Force acquired several examples for spare parts to help keep its fleet of older KC-135 tankers airworthy. Because of age and attrition, flew flyable examples of the 720 survive today.
ועוד אחד



The Boeing 720, originally designated 707-020 but later changed for marketing reasons,

was a modification of the 707-120 designed for medium-range operation from shorter runways. It was lighter and faster than the Boeing 707, and had a simplified wing design. This model had relatively few sales, but was still profitable due to the minimal R&D costs associated with modifying an existing type. At one point in the promotion stage to airlines it was known as the 717. It was used before the Boeing 727 replaced it in the market.



ועוד אחד


The first commercial 707s, labeled the 707-120 series, had a larger cabin and other improvements compared to the prototype. Powered by early Pratt & Whitney turbojet engines, these initial 707s had range capability that was barely sufficient for the Atlantic Ocean. A number of variants were developed for special use, including shorter-bodied airplanes and the 720 series, which was lighter and faster with better runway performance.




ועוד אחד




The Boeing 720 (it was called the 717 during development) was a short-lived, short-to-medium range version of the 707 that was phased out after the introduction of the 727. The 727 had half the engines which made it more economical for shorter routes.

_____________________________________
ילדים: קל לייצר - קשה לתחזק

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #18  
ישן 30-04-2005, 00:01
  משתמש זכר Soloavia Soloavia אינו מחובר  
צחי בן עמי לתחום התעופה הצבאית, חיל האויר ותולדותיו
 
חבר מתאריך: 17.10.04
הודעות: 8,704
טוב, אז למי שלא הקשיב בשעור...
בתגובה להודעה מספר 17 שנכתבה על ידי general_m שמתחילה ב "מה הייתה המטרה של החיבור..."

מדובר בבואינג 720 של התע"א, או בעצם של אלתא שהוסב לשמש שמעבדת מכ"מ מעופפת.

כאן הותקן מכ"מ בראדום של מיג-21 - כנראה במסגרת אחת מתוכניות ההשבחה של התע"א.

מטוס זה שימש גם לבחינת מכ"מ הלביא.

המטוס שכונה "עטרה" ומספר הזנב שלו 010 - נמצא כיום במוזיאון חיל האויר בחצרים, והיה לי הונג לראות אותו נוחת בפעם האחרונה בחצרים. אח"כ פרקו מימנו מנועים שמישים, הרסו את הגדר סביב המוזיאון כדי שאפשר יהיה להכניס אותו, תכננו להקים בו חוות סימולטורים כדי שהמבקרים ישתעשעו בו, אבל בנתיים הוא נהרס אי שם בצד, בלי שמישהו בכלל יודע שהוא קיים.

העובדה שהוא עומד ליד 707 נוסף יוצרת אפקט משעשע - מי שמגיע אל המוזיאון - רואה את זנבות שני המטוסים בולטים מעל הרמפות של העפר - וזה נראה כמו זנב של F-15 ענק...
_____________________________________
ילדים: קל לייצר - קשה לתחזק

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 01:55

הדף נוצר ב 0.06 שניות עם 11 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר