לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה ברוכים הבאים לפורום "סקופים וחדשות". להזכירכם, יש לתת כותרות ענייניות לאשכולות אותם אתם פותחים. אני רואה בפורום מעין "היד פארק" שבו יש מקום לכל הדעות. לדבר אחד לא אסכים - לחריגה מחוקי הפורום. חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חדשות ואקטואליה > סקופים וחדשות
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #1  
ישן 05-02-2008, 19:51
צלמית המשתמש של stoned
  stoned stoned אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 03.11.02
הודעות: 21,199
יש הרוגים. אין אחראים?

החלטתו של היועץ המשפטי לממשלה מני מזוז שלא להעמיד לדין שוטרים בעוון הריגת 13 מפגינים ערבים, מתוכם 12 אזרחים, באירועי אוקטובר 2000, עוררה סערת רוחות במגזר הערבי ותגובות חריפות במערכת הפוליטית והתקשורתית בישראל. הטענה המרכזית של המוחים היתה שלא יתכן שיש הרוגים ואין אחראים. התוצאות הקשות של האירוע מחייבות הגדרת אחריות ואשמה.

הם צודקים. אכן, לא יתכן שיש הרוגים ואין אחראים. יש אחראים ואשמים. מי שהסיתו, התסיסו והובילו את ערביי ישראל באוקטובר 2000 נושאים באחריות ובאשמה לכל תוצאות ההתפרעות.

השיח התקשורתי הרגיל אותנו לתאר את אירועי אוקטובר כאירוע שבו נהרגו 13 מפגינים ערבים. יש המרחיקים לכת ומציגים זאת כאירוע שבו נרצחו המפגינים. זר שלא חי כאן באותם ימים קשים, או ששטיפת המוח השכיחה ממנו את העובדות, עלול לחשוב שמשטרת ישראל שלחה צלפים לכפרים ערביים כדי שיירו בערבים ויהרגו אותם.

האמת שונה לחלוטין. באוקטובר 2000, לאחר שערפאת דחה את הצעותיו מרחיקות הלכת של ברק לשלום בין ישראל לפלשתינאים, פתחו הפלשתינאים במלחמת טרור חסרת תקדים. העילה בה נתלו לפתיחת המלחמה המתוכננת, היה ביקורו של אריק שרון בהר הבית, כלומר חילול האתר המוסלמי (שהרי ידוע שהר הבית הוא אתר מוסלמי) ברגליים יהודיות טמאות. מיד עם פרוץ המלחמה, פתחו ערביי ישראל בחזית שניה. אלפי מתפרעים חסמו באלימות קשה את הצירים המרכזיים של צפון הארץ, הפעילו אלימות חמורה וקשה ביותר כלפי נהגים יהודיים ואזרחים יהודיים, רגמו באבנים ובבקבוקי תבערה מכוניות ישראליות ושוטרים שמילאו את תפקידם, צרו על יישובים יהודיים, הבעירו מתבנים. כל צפון הארץ היה מנותק במשך ימים. נהגים יהודיים נשלפו ממכוניותיהם והוכו. נהג נהרג מפגיעת אבן בג'אסר

א-זרקה. המרד עלול היה להתדרדר למלחמת אזרחים עקובה מדם ולאבדן שליטה מוחלט.

משטרת ישראל הצליחה להפסיק את המרד. האירועים, שאילו קרו במדינה דמוקרטית אחרת היו עלולים להסתיים בעשרות, אם לא מאות, הרוגים, מכיוון שאף מדינה אינה יכולה להשלים עם מצב כזה, הסתיימו במחיר זעום, יחסית. משטרת ישראל ראויה לכבוד ויקר הן על דיכוי המרד והן על כך שהוא דוכא ללא מרחץ דמים.

משטרת ישראל אינה נקייה מטעויות. העובדה שלא היה למשטרה מודיעין על העומד להתרחש היא מחדל קשה. אילו היה מודיעין, ניתן היה לבצע מעצרי מנע והמשטרה היתה נערכת בכוחות מוגברים ובאמצעי פיזור הפגנות ואמצעי אל-הרג מתוחכמים, כך שהאירועים לא היו מגיעים לעוצמה שהגיעו ומחיר הדמים היה נמנע ברובו.

אולם במציאות, מול המוני המתפרעים האלימים ושטופי השנאה ניצבו שוטרים מעטים, שחייהם היו בסכנה של ממש. כתוצאה מכך נאלצו לפתוח באש, ממנה נהרגו 13 פורעים.

טוב עשה היועץ המשפטי מזוז, שהחליט שלא להעמיד לדין את השוטרים, אם כי הוא לא עשה כן מהסיבות הנכונות. הימנעותו מהעמדה לדין נבעה מקושי ראייתי בזיהוי השוטרים שירו. מן הראוי היה, שהדרישה החצופה להעמיד את השוטרים לדין היתה נדחית בשל העובדה שהם ביצעו את תפקידם בתנאים קשה ביותר, והם ראויים למלוא הגיבוי.

ההתבכיינות של ערביי ישראל בשל העובדה שהמרד גבה מחיר דמים, אופיינית לשיח הפלשתינאי של התנערות מאחריות. מן הראוי שלא ניתן לתרבות הזאת לבלבל אותנו.
http://www.omedia.co.il/Show_Articl...5509&MenuID=609
_____________________________________
חברי כנסת ישרים

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 21:23

הדף נוצר ב 0.05 שניות עם 11 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר