לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה __ ברוכים הבאים לפורום מתגייסים וסדירים__ חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חיילים, צבא וביטחון > מתגייסים וסדירים
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #1  
ישן 29-01-2008, 20:25
  boris.koro boris.koro אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 05.09.07
הודעות: 548
[מאמר] נהג בט"ש / נהג קו

עקב חוסר המודעות בקרב המלשב"ים לגבי התפקיד, החלטתי לכתוב מאמר...
אז ככה... לתפקיד קוראים נהג בט"ש \ נהג קו מבצעי...


איך מגיעים לתפקיד?
בראש ובראשונה צריך לעשות קד"צ נהיגה (קורס קדם צבאי) ... מה זה אומר? להתקשר ללשכת גיוס למדור קד"צ נהיגה ולהגיד שאתם רוצים להיות נהגי בט"ש...
במידה ואתם מתאימים יזמנו אותכם לאחר כמה ימים ללשכת גיוס לכמה הסברים ולחתום על כמה מסמכים. ברגע שזה אושר אתם תזומנו לקורס תאוריה שבו אתם
תלמדו תאוריה > תגשו למבחן > אם לא עברת אתם תזומנו לקורס נוסף. אם עברתם את התאוריה בהצלחה אז השלב הבא הוא לימוד נהיגה על משאית קלה עד 12 טון.
הלימוד מתבצע בבית הספר לנהיגה הכי קרוב לביתכם שהצבא יבחר... אתם לומדים נהיגה עד שאתם עוברים טסט. ברגע שעברתם טסט אתם מקבלים לאחר כמה ימים
תאריך גיוס.
אגב תוודאו עם לשכת הגיוס שאתם מיועדים להיות נהג בט"ש ולא תפקיד אחר...


טירונות + קורסים:
פנאן עברתם טסט עכשיו הגיע הזמן להתגייס :]
- הטירונות עצמה היא טירונות רובאי 02 "מורחב"
- הטירונות אורכת כשבועיים ועד 5 שבועות גג... יענו אתה יכולים ליפול על טירונות של שבועיים ואתה יכולים ליפול לטירונות של 5 שבועות...
- הטירונות מתבצעת בדרך כלל באחד מהבסיסים הבאים: צריפין (בה"ד 6), זיקים, ניצנים, מחנה 80.


ברגע שאתה מסיימים טירונות אתם עוברים קורס של כשבועיים בצריפין (בה"ד 6) ובו עיקר הזמן אתם מתעסקים בהכשרת נהיגה.... כאילו אתם תלמדו לנהוג על
האמר / אביר / סופה / אינטר וכד' כמובן עם מדריך נהיגה שיושב לצידכם...


ברגע שאתה מסיימים את הקורס הזה אתם הולכים לעשות קורס נוסף בצאלים בבסיס שנקרא מא"ל (מרכז אימונים לוגיסטיים - נראה לי שזה הפירוש...)
הקורס הזה הוא בערך 3 או 4 שבועות...
זה קורס מאווווווודדדד כייף... לומדים שם קצת בכיתות, יש כל מיני שיעורים בכל מיני נושאים...
והכיף הגדול הוא - שבוע שטח... יוצאים לכמעט שבוע לשטח באיזור חבל לכיש ונוהגים כל היום בשטח על האמרים פתוחים בשיירות, האמר אחרי האמר וזה כיף חיים...
כמובן שגם ישנים בשטח, אוכלים בשטח, הכל הכל הכל בשטח! פשוט שבוע מטורף של כיף חיים תאמינו לי....
לומדים נהיגה גם על האמר ממוגן וסופה ממוגנת ובקיצור עושים נהיגות ומטיילים ברחבי הארץ...
בקיצור מי שעובר את הקורס בהצלחה בלי שום בעיות ובלי תאונות ונהיגה מסוכנת הוכשר להיות נהג בט"ש! :]]
עכשיו הגיע הזמן למיונים - מי הולך לאן... או שתקבלו את הצוי סיפוח שם או שישלחו אותכם לאוגדת איו"ש לקצינת כח אדם שתתן לכם צוי סיפוח...


יש כמה חט"מרים מסוימים שמספחים לשם את נהגי הבט"ש והם: חטמ"ר מנשה (גזרת ג'נין), חטמ"ר שומרון (גזרת שכם), חטמ"ר אפריים (גזרת טול כרם וקלקיליה),
חטמ"ר בנימין (גזרת רמאללה), חטמ"ר עציון (גזרת בית לחם), חטמ"ר יהודה (גזרת חברון) וזה בגדול החט"מרים שבאיו"ש ששולחים לשם נהגי בט"ש...
כמובן שיכולים לשלוח גם לאזור עזה וגם לצפון... אני פשוט נותן מידע לגבי מה שאני יודע יותר טוב...


סדיר:
אוקיי אז סיפחו אותכם - סבבה... עכשיו אתם כבר סדירניקים! אתם מגיעים לחטמ"ר ששלחו אותכם אליו ועושים טופס טיולים (נשקייה, אפסנאות, מרפאה,
שלישות וכו' וכו')...
סיימתם עם הטופס טיולים? יופי! עכשיו כנראה יגיע אליכם מדריך הנהיגה של החטיבה והוא זה שיהיה איתכם בכמה ימים הבאים ויעשה לכם שעות על האמר / סופה.
מה הכוונה שעות? > סתם אתם תנהגו על האמר למשל ותצברו עליו שעות נהיגה כשהוא יושב לידכם ורואה איך אתם נוהגים... אתם שואלים למה?
בגלל שבצבא על כל רכב שאתם נוהגים אתם חייבים לעשות עליו קודם כל שעות... כאילו להשתפשף עליו לפני שאתם עולים עליו לבצע נסיעות בלי מדריך
הנהיגה החטיבתי... מבינים? וככה על כל רכב צבאי...


לאחר שסיימתם עם השעות ואתם כשירים לנהיגה.... מספחים אתכם למוצב שאתם תשרתו בו...

אז מה זה בעצם נהג בט"ש ומה צריך לעשות במסגרת התפקיד?
התפקיד הוא כזה - במוצב נמצאת פלוגה של לוחמים וצוות נהגים.
אם למשל אתם במוצב שאחראי על קו גדר - זאת אומרת שהגזרה שאתם תמיד צריכים להיות בה זה גדר ההפרדה אז יש האמר (למשל. יכול להיות גם סופה)
שהוא תמיד נמצא בגזרה ויש בו 3 לוחמים ונהג.
הסיור תמיד בכוננות וזמין לכל דבר שיקרה בגזרה... אם תהיה נגיעה בגדר או אם מחבל מנסה לחצות את הגדר אז מתריעים לכם את זה ואתם צריכים להגיע
לנקודה שבה זה קרה. אתם חלק מהכוח! אל תחשבו שאתם ג'ובניקים מסריחים ולא יודע מה. אתם נמצאים בפנים, ביחד עם הלוחמים וכולכם כוח אחד....
אין דבר כזה נהג... לוחמים...
אתם כוח אחד שיוצא למשימה! ואני עוד מדבר על קו גדר שזה משעמם ובד"כ אין אקשן...
אבל יש קוים שהסיורים כל הזמן מסיירים בתוך כפרים פלסטינים ותמיד יש אקשן! אם אתם נופלים על קו חם אז תמיד יש אקשן ותמיד אתם במרכז העניינים ונכנסים פנימה....
בקיצור אחלה שירות - תלוי על איזה קו תיפלו!
העבודה עצמה היא במשמרות... אתם יוצאים לסיור של 8 שעות ואחריו נחים בבסיס 16 שעות (זה המצב שאמור להיות קבוע אבל תלוי כי לפעמים כשחסר נהגים
אז גם עושים 8 שעות סיור ואז 8 שעות מנוחה ואז 8 סיור ואז 16 מנוחה)

לגבי הפלוגה של הלוחמים שאתם עובדים איתם - היא מתחלפת כל כמה חודשים מגיעה פלוגה חדשה.
אתם יכולים גם להיכנס מדי פעם למבצעים עם יחידות מיוחדות שבאות לעשות פעילות בגזרה שלכם וחסר להם נהג או שהחטיבה שלכם מקצה להם נהגים שיצאו איתם לפעילות.

בגזרה שאני משרת בה יצא לנהגים לעבוד עם יחידות כמו דובדבן, אגוז, מגלן, מיתר, שריון, תותחנים, צנחנים, כפיר, נח"ל, מודיעין שדה וכו' וכו'....


תנאים של נהגי בט"ש:
- יציאות: שבוע-שבוע (שבוע בבסיס, שבוע בבית) + אישור עבודה אוטומטי
- לא עושים שמירות, לא עושים מטבחים...
- אף פעם לא חסר שעות שינה
- משכורת 550 +/-


בגדול - נהג בט"ש זה יכול להיות לפעמים משעמם ולפעמים כיף חיים... הכל תלוי בכם...
זה המון שעות נהיגה וזה לפעמים לא קל... מי שחולה הגה ומורעל יאהב את זה...

רכבים שבד"כ נהגי בט"ש נוהגים עליהם:

האמר ממוגן:

[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין:
http://img102.imageshack.us/img102/3386/hummerou6.th.jpg]

[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין:
http://img233.imageshack.us/img233/4505/0801070952xx7.th.jpg]


האמר פתוח:

[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין:
http://img126.imageshack.us/img126/3495/openhummerjq1.th.jpg]


סופה ממוגנת:

[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין:
http://img251.imageshack.us/img251/8573/sufaqj6.th.jpg]


זאב:

[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין:
http://img102.imageshack.us/img102/936/zeaevmg1.th.jpg]




_____________________________________
חתימתכם הוסרה כיוון שלא עמדה בחוקי האתר. לפרטים נוספים לחצו כאן. תוכלו לקבל עזרה להתאמת החתימה לחוקים בפורום חתימות וצלמיות.


נערך לאחרונה ע"י boris.koro בתאריך 29-01-2008 בשעה 20:38.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #11  
ישן 07-02-2008, 22:46
צלמית המשתמש של agent_amos
  משתמש זכר agent_amos agent_amos אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 24.08.05
הודעות: 4,021
שלח הודעה דרך ICQ אל agent_amos שלח הודעה דרך MSN אל agent_amos Facebook profile
תן לי לתקן אותך...
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי boris.koro שמתחילה ב "[מאמר] נהג בט"ש / נהג קו"

"הסיור תמיד בכוננות וזמין לכל דבר שיקרה בגזרה... אם תהיה נגיעה בגדר או אם מחבל מנסה לחצות את הגדר אז מתריעים לכם את זה ואתם צריכים להגיע
לנקודה שבה זה קרה. אתם חלק מהכוח! אל תחשבו שאתם ג'ובניקים מסריחים ולא יודע מה. אתם נמצאים בפנים, ביחד עם הלוחמים וכולכם כוח אחד...."

ביום שתתקל הדבר הראשון שיעשו הלוחמים (זה גם שעשיתי בתרגולות בהר דוב) זה להשיב אש אחרי שהם פרקו מהרכב וינסו לתפוס אותך מהקרמי או השכפ"ץ ולהעיף אותך מאחורי איזה בולדר או מחסה ואתה תחכה שחילופי אש יגמרו.
1.אתה לא מוסמך כלוחם לכן כל פעולה שתעשה מלבד להסתתר מאחורי מחסה תסכן את הכוח.
2.הגיע הזמן שנהגי בט"ש יהיו 05 ולא 02 לוחמים יבינו למה.
3.זה שאתה נמצא בפנים לא אומר שאתה תירה,תבין הלוחמים נמצאים בשביל לבצע את המשימה שהוגדרה להם ובין השאר להגן עליך,אתה נמצא בשביל לנהוג.
4.אל תהיה מי שלא אתה,תהיה מקצועי במקצוע שלך,שוב פעם אם יש משהו שלא הוכשרת לו ותתנהג אחרת בקרב תסכן את החיילים שאיתך.


_____________________________________
"בגבורה ובענוווה"

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #12  
ישן 07-02-2008, 22:58
  boris.koro boris.koro אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 05.09.07
הודעות: 548
בתגובה להודעה מספר 11 שנכתבה על ידי agent_amos שמתחילה ב "תן לי לתקן אותך..."

תקשיב... בגדול אתה צודק...אבל זה בגדול ומאוד בכלליות...
אבל(!) בסופו של דבר אנחנו כוח אחד... אם תהיה התקלות אז כן בשלב הראשון הלוחמים מתפעלים את האירוע... והנהג צריך לדווח בקשר ולעביר דיווחים.... זה מה שצריך לקרות לפי הספר.... אבל כידוע שום דבר בצבא לא עובד לפי הספר אז מה לעשות... גם עם הכשרה 02 צריך לתפעל אירוע ולא לעמוד כמו איזה בול עץ ולהיות בשוק...
כמובן שזה גם תלוי באיך האירוע מתפתח ולאן...
לא משנה לא צריך להכנס לזה עכשיו.... המטרה שלי הייתה להבהיר למשלבים שזה תפקיד משמעותי ומסוכן בדיוק כמו שהלוחמים מסתכנים.... שיבינו את זה ולא ישמעו את המילה "נהג" וישר יחשבו על ג'וב לנהוג כל היום בכבישי הארץ...
_____________________________________
חתימתכם הוסרה כיוון שלא עמדה בחוקי האתר. לפרטים נוספים לחצו כאן. תוכלו לקבל עזרה להתאמת החתימה לחוקים בפורום חתימות וצלמיות.

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 18:32

הדף נוצר ב 0.08 שניות עם 11 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר