לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה __ ברוכים הבאים לפורום מתגייסים וסדירים__ חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חיילים, צבא וביטחון > מתגייסים וסדירים
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #1  
ישן 23-01-2008, 08:18
צלמית המשתמש של chatulim
  chatulim chatulim אינו מחובר  
מנהלת בע"ח, מטיילים ותרמילאים
 
חבר מתאריך: 01.01.06
הודעות: 53,831
כתבה המאבק בהשתמטות מצדיק כל אמצעי?

האם החלטת שר התחבורה להעביר נתונים ממשרדו לצה"ל "נגד מי שיכולים לשרת ואין להם כל מגבלה", היא כלי לגיטימי במאבק בתופעה, או שמא מדובר בהפרה בוטה ולא חוקית של עקרון שמירת הפרטיות?

להיאבק בהשתמטות באופן מערכתי / שאול מופז

תופעת ההשתמטות איננה עניינו הבלעדי של הצבא אלא של החברה כולה. הדבר בנפשה ובנפש הנהגתה, ולפיכך על מערכות השלטון על זרועותיהן ושלוחותיהן ליטול במשולב חלק בביעור נגע ההשתמטות, ומנגד - להטמיע את חשיבותו של השירות הצבאי.
על פי מחקרים אקדמיים, מקורן של הסיבות להשתמטות נעוץ בתמורות העמוקות שעברה החברה הישראלית בדור האחרון: ההתפתחות הטכנולוגית והפיכתנו בעיני עצמנו לחלק מכפר גלובלי עולמי, השייך לעידן האינטרנט והמחשב; תום עידן המלחמות הגדולות – תהליך שהביא על כנפיו את רוחות השלום וההסכמים עם מדינות האיזור ובראשן מצרים וירדן, וכן אחיזתן המואצת של פילוסופיות, הרואות את טובת הפרט ותועלתו האישית על פני טובת המדינה האמורה לשרתו ולדאוג לרווחתו, בקרב חלקים רחבים של החברה.
בקרב הרובד הארי של בני הנוער קיימת מוטיבציה גבוהה לשרת שירות משמעותי. מרשימה גם תופעת ההתייצבות והנכונות של חיילי המילואים שנקראו לדגל במבצע "חומת מגן" ובמלחמת לבנון השניה. שיעור התייצבותם עמד אז סביב מאת האחוזים. בזכות נכונות זו, עומדים לנו עדיין כוח הרתעתנו וחוסננו.
אולם בקרב ציבורים רחבים הולך ומתפשט נגע ההשתמטות הן בסדיר והן במילואים, ולכך יש השלכות מרחיקות לכת על דרכה של החברה הישראלית ועתידה. אין בידינו עדיין היכולת והרשות להתענג על כרי הדשא של הכפר הגלובלי הקטן שבו היינו רוצים לחיות, שכן הוא עדיין מוקף גדרות תיל ועמודי תאורה ואילו משבן של רוחות השלום מתחלף חדשות לבקרים עם מעוף הקסאמים לעבר יישובי הנגב המערבי.
רק חברה חזקה ומגובשת תוכל לאיומים המרחפים מעל ראשה של המדינה, שעדיין חיה על נפשה. הרי כי כן, ערובה לעוצמתה של החברה היא בראש וראשונה הערבות ההדדית של כל חלקיה והתחושה הבלתי משתמעת לשתי פנים של השוויון בחלוקת הנטל בקרב חבריה.
בנוסף, לצה"ל כצבא העם תפקיד מרכזי ככור היתוך חברתי, כמי שיכול להקנות ולהשיב לרבדיה השונים ובתוכם בני העליות החדשות והשכבות החלשות, את תחושת השייכות והגאווה, ולתרום להשתלבותם במרקם החיים במדינה.
ההתמודדות עם נגע ההשתמטות היא מורכבת. עיקר המאמץ צריך להתרכז באותם מעגלים חברתיים ההולכים ומתרחבים בליבה של החברה הנורמטיבית, המוצאת את ערוצי ההשתמטות בשטח האפור שמסגרת החוק פותחת ומאפשרת, בין אם בדרך של שחרור על רקע סעיף נפשי כביכול, בין אם על רקע נישואים פיקטיביים של נשים בנות גיוס, ועוד כהנה וכהנה, כיד הדמיון הטובה ורוח היצירה של מי שבחירות חשקה נפשו.
אני מאמין שכל צעירה וצעיר בישראל חייבים לתרום למדינה ככל יכולתם, בין אם בשירות צבאי ובין אם בשירות לאומי או אזרחי. השירות הלאומי צריך להיות מורחב לחרדים, ערבים-ישראליים, וצעירים שאינם יכולים לשרת בשירות צבאי. השוויון בחלוקת הנטל נכון לכל רובדי החברה בישראל, אם לא במסגרת השירות הצבאי, אזי במסגרות אחרות.
נגד מי שיכולים לשרת ואין להם כל מגבלה, יש להיאבק באופן מערכתי וכולל, ולוודא שאותם משתמטים אינם "נופלים בין הכסאות" ומנצלים את חוסר התיאום בין המערכות. בכפוף לקו מחשבה זה, יש להסביר את החלטתי להעביר מידי משרד הרישוי לרשויות הצבא את רשומות הניגשים לבחינות נהיגה. כשירותם לשירות של הללו שיימצאו כמי שהשתחררו מצה"ל על סמך סעיף נפשי לפי הצהרתם, אך למבחני הנהיגה הופיעו כבריאים לחלוטין, תיבדק מחדש. לא ייתכן שאותם צעירים שהערימו על המערכת, יקבלו את מלוא הזכויות שמקבלים אלו שמילאו חובתם.
משנה חשיבות יש לתת לפעולותיה של מערכת החינוך, שבידיה מלוא הכלים להתמודד עם סוגיית המוטיבציה לשירות בצה"ל. זהו נושא חינוכי מובהק, נחלתם של המנהלים של בתי הספר ומוריו, החייב להוות חלק מתוכנית הלימודים וההכשרה לבגרות. על מערכת החינוך, בשילוב עם זרועות הצבא והמערכות המוניציפליות להכין תוכניות ארוכות טווח חדשניות ונמרצות, שיבטיחו את הטמעת המודעות לשירות הצבאי והחינוך לו.


הכל מותר בשם הביטחון / דדי צוקר

רק במדינה שבה "ביטחון" הוא רשיון עבור כל אחד לעשות כל דבר בכל עניין, יכול שר-התחבורה-רמטכ"ל-בהדחקה להכריז שהוא ישמש סוכן של צה"ל ויתפוס משתמטים משירות צבאי ויסגיר אותם לרשויות הגיוס.
הסיפור תמים כל כך וישראלי מאוד. שאול מופז שיחרר הודעה לעיתונות, שסביר להניח כי יועציו המשפטיים של משרדו לא ידעו עליה דבר, ובה מסר שמעתה יסגיר המכון הרפואי לבטיחות בדרכים כל מי שלא שירת בצה"ל מטעמים נפשיים, אך נמצא כשיר לקבלת רשיון נהיגה.
נחזור שנית: משרד התחבורה, האחראי למניעת תאונות ולבדיקת כשירותו של נהג לקבל רשיון לנהוג בכלי רכב, יבדוק את זכאותם של אזרחים ששוחררו מצה"ל. אם האזרחים הללו, שצה"ל בכבודו ובעצמו שיחרר, יימצאו כשירים לנהיגה, אות וסימן הוא שהם משתמטים / רמאים / מתעתעים במערכת, ויש לדווח עליהם לצה"ל.
נו, ברור. אם הם יכולים לנהוג, יקבע משרד התחבורה, הם יכולים גם לשרת בצבא. המכון הרפואי שעוד לא יודע בוודאות לפצח מהי באמת כשירות בריאותית לנהיגה, מרגיש עצמו מומחה לתפוס משתמטים.
מה למשרד התחבורה ולכשירות לגיוס? לא גלשו קצת מסמכויותיהם? האם בגלל שהשר היה רמטכ"ל הוא תופס משתמטים בפוטנציה כשהוא בכלל שר התחבורה?
אך לא בכך מסתכם הסיפור. אם השר היה מתייעץ משפטית, ייתכן שהיתה נחסכת מאיתנו ההודעה לעיתונות והיה מתברר כי בסך הכל מדובר בהפגנת פטריוטיות זולה מאוד. ייתכן שהיועץ המשפטי של השר היה מסביר לו כמה דברים על הזכות לפרטיות. על זכות המוגנת בחוק, ולא רק בחוק אחד. לא בקפריזה של שוחרי זכויות האזרח מדובר ולא בטרחנות, אלא בשמירת חוק אנחנו מדברים.
שמירה על מאגרי נתונים היא עניין שהחוק קובע עונשים לפוגע בה. העברת מאגר נתונים אחד (רשימת הזכאים לרשיון נהיגה) לרשות שלטונית אחרת (צה"ל) איננה אוטומטית אפילו בישראל. ההפרדה בין מאגרי נתונים היא עניין רגיש בכל מדינה שמכבדת את זכותם של אזרחיה לדיסקרטיות. העברת נתונים מרשות שלטונית אחת לשניה איננה אוטומטית, כי אזרחים, גם מי שלא שירת בצה"ל, זכאים לשמור כמה דברים בינם לבין הצבא, או בינם לבין משרד התחבורה, בלי לערבב ובלי בלי לחלק את המידע עם כל העולם.
על פי אותה גישה שמבקש שר התחבורה לאמץ, למה ששר האוצר לא יבקש להחליף מידע עם צה"ל ויעביר לבנקים רשימה של מי שלא משרתים בצבא, למשל? אולי גם למס הכנסה? בקשה כזו של שר האוצר לא תיראה תמוהה והזויה? בעצם, אולי בשם ה"ביטחון" גם זה ייראה לחלק מאיתנו סביר.
מה בכלל יודע הבוחן במשרד התחבורה על נסיבות השחרור משירות? מה הוא מבין בזה? מאיפה היומרה להיכנס לתחום הכשירות לשרת בצה"ל?
העובדה ששר התחבורה לא משלים עם שירותו האזרחי כשר תחבורה "בלבד", והדימוי העצמי שלו הוא כשל שר ביטחון בחופשה זמנית, לא מהווה סיבה מספיקה להפר עקרון כמו שמירת פרטיות

http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3494865,00.html
_____________________________________
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה


תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #14  
ישן 23-01-2008, 17:00
  IsraelAtHeart IsraelAtHeart אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 27.12.06
הודעות: 611
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי chatulim שמתחילה ב "המאבק בהשתמטות מצדיק כל אמצעי?"

לדעתי הרעיון הכללי של להוריד זכויות למשתמטים הוא נכון וראוי , אך לא זו הדרך .
על פי דעתי אין שום קשר בין השתמטות מצה"ל ליכולת נהיגה, ואפילו אם בנאדם הוא אנוכי, לא מתחשב במדינתו ומעדיף לא לשרת בשביל טובתו שלו - עדיין שאין זכות לקחת ממנו את הזכות לנהיגה, כמו שלמשל החרידים שלא מתגייסים בשל אמונתם יכולים לנהוג . שני הצדדים בוחרים לא לשרת בשל אמונתם - החרידים בשל האמונה באל, והמשתמטים בשל האמונה בטובתם האישית... למרות שאני מאמין שאמונתם של החרידים מוצדקת יותר, אך זו רק דעתי ויש כאלו שיראו באמונתם של המשתמטים מוצדקת יותר.

לכן, אני מאמין כי יש להוציא סנקציות וחוקים כלשהן על המשתמטים כמו תנאים מחמירים יותר בכניסה לאוניברסיטאות לעומת משרתים ודברים כאלו, אך בנהיגה אין לשנות דבר.
_____________________________________
"המנצח האמיתי הוא זה שמצליח להתגבר על כשלונותיו"


גדס"ר צנחנים, מרץ 08.

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #15  
ישן 23-01-2008, 17:13
צלמית המשתמש של stoned
  stoned stoned אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 03.11.02
הודעות: 21,199
לגיטימי, כי מדובר בחיווי לשיפור במצבו הבריאותי (פיזי או נפשי) של המבקש רשיון נהיגה.
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי chatulim שמתחילה ב "המאבק בהשתמטות מצדיק כל אמצעי?"

הבעיה היחידה היא בהתיחסות למושג ה"השתמטות" בכתבה, כי אז ההרגשה היא שמנסים לחפש באופן כללי את אלו שלא שירתו בצה"ל (משום מה יש נטיה להגדיר כל מי שלא שירת בצבא ההגנה לישראל בתור "משתמט") במקום להתיחס לנושא זה באופן עקיף.

מבחינתי כל מי שהשתחרר מצה"ל על פי חוק הינו בחזקת כשר.
אנשים מומחים מצה"ל החליטו על סמך הממצאים שאספו לגבי אותו אזרח כי הוא אינו כשיר לשירות צבאי ולכן הוא קיבל פטור משירות.

אבל, וכאן האבל הגדול, צריך לקחת בחשבון במצבו הבריאותי של אדם הינו דבר דינאמי אשר יכול להשתנות.
יכול להיות בהחלט מצב שאדם לא היה כישר בריאותית לשירות לפני שנה ואילו עכשיו השתפר מצבו הבריאותי פלאים. להקים מערכת שתזמן לביקורת את כל המשוחררים מהבצא כל שנה לביקורת זה בזבוז משאבים עצום למשלם המיסים אז מדוע שלא להשתמש בדרך אחרת?
אם אדם השתקם והמצב מאפשר לו להוציא רישון נהיגה, מן הראוי שהצבא יבדוק מחדש את התאמתו לשירות צבאי.
במידה ומדובר באפשרות להוצאת רשיון נהיגה עקב שימוש ברכב מיוחד או באביזרים המקלים על הנהיגה (לדוגמא, אדם נכה המשתמש ברכב בו יש ידיות המתפקדות על תקן הפדאלים) מן הסתם לא מדובר בשיפור מצבו של האדם ולכן אין צורך לשקול מחדש את נושא גיוסו, אולם במקרים רבים אחרים יש מקום לכך (סתם לדוגמא, אדם הסובל מאפילפסיה קשהלא יכול להוציא רשיון נהיגה וגם מקבל פטור משירות. על פי החוק, אם לא היה לאותו אדם התקף למשך יותר משנה, הוא יכול להוציא רשיון נהיגה. מדוע שלא יגייסו אותו?) .

הבעיה היא, שוב, כאשר מציגים זאת כאילו מדובר בנספח נוסף ל-"ציד המכשפות" כנגד "משתמטים", הדבר עלול לעורר התנגדות בציבור למהלך זה.
_____________________________________
חברי כנסת ישרים

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #16  
ישן 23-01-2008, 17:31
צלמית המשתמש של GrimReaper
  משתמש זכר GrimReaper GrimReaper אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 19.04.04
הודעות: 4,734
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי chatulim שמתחילה ב "המאבק בהשתמטות מצדיק כל אמצעי?"

כמה מלל אפשר לשפוך בפורומים האלו על לא דבר? פשוט בורות וחוסר הבנת הנקרא.
אין פה שום סנקציה נגד משתמטים, יש פה סנקציה נגד רמאים.בדיוק כפי שמשרד הפנים, רשויות המיסים, ביטוח לאומי, משרד הבריאות וכו' חולקים מידע כדי לגלות רמאים, עבריינים, מעלימי מיסים ומבצעי הונאות. זאת חובתם של מוסדות המדינה.

לא השתנו הקריטריונים הרפואיים שעלולים למנוע ממשהו נהיגה, כל מה שהשתנה הוא שהתקשורת תעשה דו-כיוונית לגבי שקרנים! מי שצריך לחשוש הוא כל מי שדווח ע"י הצבא כסובל מבעיה X, אך הפלא ופלא כשהגיע לבדיקת כשירות נהיגה פתאום הבריא או טען שלא היה חולה באמת.
אם מישהו נמצא כשיר לנהיגה למרות הסיבות הרפואיות שבעקבותיהם שוחרר ולאחר שהצהיר אמת, אז אין שום בעיה וגם לצה"ל לא יהיה מה לעשות במידע שיתקבל.
_____________________________________
"The Nation that draws too great a distance between its soldiers and its scholars
will have its children taught by cowards and its fighting done by fools." Thucydides

"When a true genius appears in the world, you may know him by this sign, that the dunces are all in confederacy against him."
John Kennedy Toole

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 15:15

הדף נוצר ב 0.06 שניות עם 11 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר