18-01-2008, 07:01
|
|
|
|
חבר מתאריך: 02.06.07
הודעות: 6,329
|
|
הסתייגות
בעיית העומס הרב המוטל על האלונקאים המפנים פצוע - ידועה היטב. מאידך - עבירותו של חייל רגלי עולה לאין ערוך על כל כלי רכב. לטרקטורון יש, לעניות דעתי, חסרונות לא מעטים: הוא לא יציב גם כך, ואם תוסיף לו שתי אלונקות בצדדים אתה רק מעלה את מרכז הכובד שלו, ומעלה את סיכויי ההתהפכות שלו, דווקה כשהוא עמוס. פרט לכך - אני בהחלט לא רוצה לחשוף את הפצוע לטלטלות הצפויות בנסיעה מהירה בשטח. החילוץ בתאג"ד התקני בצה"ל מבוסס על נגמ"ש בשטח, ועל רכב רך בפינוי לאחרו על ציר מסודר. במונח נגמ"ש הייתי רוצה לראות את הכלי הטוב ביותר והקרוב ביותר בביצועיו לרק"מ תקני - כלאמר: נייד מאד, ממוגן היטב, ומרווח מספיק כדי לאפשר לא רק פינוי נפגעים אלא טיפול נוח בהם תחת מחסה השריון. אמבולנס על בסיס נמר, ממותקן כראוי (מערכת החייאה, מחולל חמצן, מוניטורים, ציוד נייד מתאים ומזווד בצורה חכמה, אמצעי קשר, מיזוג אוויר יעיל, ואמצעים לפריסת ציוד מחוץ לרכב) נראה לי אידיאלי לרמת התאג"ד. כלי פשוט יותר - עם מיתקון תקני לפלוגת פינוי, על בסיס אותה פלטפורמה, יענה על הצרכים. אני בהחלט לא חסיד של הנגמ"ש הנוכחי על בסיס M-113, ובצורה פרדוקסאלית לגמרי, מעדיף על פניו את הזחל"ד, שעם כל חסרונותיו ומגבלותיו, היה לי יותר נוח.
|