לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה __ ברוכים הבאים לפורום מתגייסים וסדירים__ חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חיילים, צבא וביטחון > מתגייסים וסדירים
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #1  
ישן 16-01-2008, 15:50
צלמית המשתמש של Sorrer
  משתמש זכר Sorrer Sorrer אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 31.10.07
הודעות: 266
מדריך: קבלה לעתודה האקדמאית

מדריך העתודה

טוב, אומנם אין פה הרבה שאלות בנושא העתודה, אבל אין גם הרבה תשובות, ולי יש שביתה ואין לי מה לעשות, אז אני מציג לכם את המדריך המלא לקבלה חלקה לעתודה, או , איך לחפור לעצמכם בור לשש השנים הקרובות...


צו ראשון
דבר ראשון, צו ראשון, אין לי ממש מה לומר עליו, כי כבר שכחתי איך זה היה, וגם כי יש פה מספיק אנשים שיפרטו על כל פסיק ביום הזה, רק אוסיף שכדאי שתאמרו בראיון האישי שאתם מעוניינים בעתודה,אולי לא יעזור, אבל לא יזיק...

פסיכו - מה?
למרות שלא קיבלתם עדיין אות חיים ממדור עתודה, כדאי להרשם לבחינה הפסיכומטרית, הציון תקף 7-10 שנים קדימה ולכן אם תגשו עכשיו ולא תלכו ללמוד בעתודה, הציון לא יזרק לפח.
כדאי לגשת לפסיכומטרי של מועד אוקטובר, לפי החוקים אין לגשת לשני מועדים עוקבים של הבחינה (כי בבחינה העוקבת מופיעות שאלות מפרקי הבקרה אותם פותרים בבחינה הנוכחית, מבולבלים? גם אנחנו), לכן מי שיגש באוק' יוכל לשפר ב-2 הזדמנויות (חיוני). רצוי לקחת קורס פסיכומטרי, עדיף קורס שמועבר לכיתה שלמה בתיכון (יותר זול). המועד האחרון מבחינת העתודה הוא מועד אפריל. (החודשים מתייחסים לכיתה יב')
יש לסמן בטופס ההרשמה לבחינה כי אתם מעוניינים לשלוח את הציון לצבא.
הציון המינימלי מבחינת הצבא הוא 550, שימו לב שזהו רק ציון שמתחתיו כלל לא ידונו בכם ותנופו אוטומתית מהועדה, אבל הציון הזה לא מבטיח קבלה, הן לא לעתודה והן לא למוסד האקדמי.
(למשל: מכר שלי מהתיכון הוציא 552 בפסיכומטרי ונזרק מהועדה)

דואר זבל (ד"צ)
במקביל, בין כל המכתבים שיגיעו אליכם מהצבא, תגיע גם חוברת העתודה, אם לא קיבלתם אותה במועד הצפוי (מצטער לא סגור מתי), תתקשרו ללשכת גיוס או מדור עתודה, הטלפונים מופעים באתר עולים על מדים. יש למלא את הטפסים שקבלתם ולשלוח אותם בחזרה, אנשים הזכאים לתוכנית עתידים ימלאו גם את הטופס המתאים לתוכנית.
אגב, אני ממליץ לכל מי שמקבל מכתבים מהמודיעין ללכת ולנסות, זה כיף, ולא פוגע במיונים לעתודה. רק שימו לב שהמיונים לעתודה הם הכי מאוחרים ולכן תצטרכו לוותר על שאר המיונים בסוף.

עתידים: תוכנית לקידום ילדי הפריפריה להצטיינות, מעבר לתרומותיה האחרות היא עוזרת לעתודאים בני הפריפריה ע"י חונכות, מלגת קיום חודשית (תלוי במצב הכלכלי) ומחשב נייד חינם! בתמורה היא דורשת התנדבות בקהילה במשך שעתיים בשבוע (בכל מהלך התואר החל מהשנה השנייה).

כיום הטופס לעתודה הוא אלקטרוני וככל הזכור לי יש לדרג שלוש מקצועות ולכל מקצוע שלוש מוסדות. בשלב הזה תסמנו את כל המקצועות שאתם רוצים (שמנו את כל השלושה) ותבחרו מוסדות לימוד מתאימים, אל חשש, לרוב מאשרים את כולם וזה לא מחייב, לא חייבים לשלוח בקשות לכל המוסדות שיאושרו ותוכלו לבצע בחירה יותר מדוייקת בהמשך.


ערכות הרשמה
כעבור כמה זמן, ואיכשהו זה יפול על איזה חג (הדואר יהיה סגור), ותקבלו אישור לאילו מקצועות ומוסדות תוכלו להרשם (מתוך מה שבחרתם), כמו כן תתבקשו לשלוח ערכות הרשמה בהקדם האפשרי למוסדות האקדמים שברשימה. (המתאימים לעתידים ישלחו את הערכות למנהלת עתידים שם יבדקו שהערכות תקינות). יש לקנות ערכות רק למוסדות שאתם באמת רוצים ללמוד בהם, תושבי הצפון שלא רוצים לנסוע לב"ש לא לקנות ערכה לאונ' בן גוריון וכו'... קונים ערכה אחת לכל מוסד ולא לכל מקצוע.

מילוי הערכה הוא סיוט לא קטן והזמן לוחץ, צריך לשלם מקדמה למוסד ולשלוח פרטים מזהים, אבל הכל מוסבר בערכה, אם יש שאלות להפנות למדור עתודה או למנהלת עתידים (מי שרשום).

זה השלב המכריע, כעת יש חשיבות למקצוע שתבחרו, שימו לב: בערכה סמנו רק את המקצועות שאתם באמת רוצים ולא יותר מזה. מי שסגור על מקצוע מסויים יסמן רק אותו ולא יסמן עדיפות שניה בכלל. מי שמתלבט, יכול לסמן את שניהם. מקצועות כמו הנדסת חשמל תופסים, משמע סימנת הנדסת חשמל בעדיפות 1 קבל חשמל, סימנת בעדיפות 2? עדיין קבל חשמל... מקצועות בעלי ביקוש נמוך בקרב הסטודנטים פועלים באותה צורה (אווירונאוטיקה למשל).

אחרי שליחת הערכה, רצוי בדואר רשום, תעקבו אחרי המשלוח ותוודעו שהגיע למדור עתודה, עתידים או לאן שזה צריך להגיע, אחרת יכול להווצר כאב ראש גדול לכולם.


שלב הקינן שפי
לקראת סוף הקיץ (סמסטר חורף), תקבלו זימון מהצבא למכון "קינן שפי" הקרוב לביתכם. מטרת היום, בדיקת התאמה מבחינה פסיכולוגית לעתודה, לא לדאוג, כל עוד לא ניסיתם להתאבד ואתם לא שומעים אנשים קטנים בראש שלכם, תעברו את היום הזה בהצלחה.
מהלך היום: מבחנים פסיכולוגיים (ידוע בתור מבחן 300 ), השלמות משפטים למיניהם (אבא טוב זה אבא ____), פגישה עם פסיכולוג ומבחנים קבוצתיים (עבודה בצוות). סה"כ לא לוקח הרבה זמן, ועד הצהוריים זה נגמר. מדריכים מפורטים בנושאי המבחנים האלו ניתן למצוא בלייף האקר באתר נענע.

כעת נותר לכם להמתין במשך שבועות ספורים עד לקבלת התשובה מהמוסד והעתודה, התשובה תגיע כמה שבועות לפני תחילת שנת הלימודים ויתחיל סיוט חדש בשם "מילוי טפסים לאוניברסיטה", אבל זה כבר מתאים למדריך משל עצמו.

ויש גם חיול
כשבועיים לפני תחילת הלימדים (בדר"כ באוקטובר) יהיה יום חיול, שזה כמו יום גיוס רק שחוזרים באותו היום מהבקו"ם הביתה, ובלי מדים. (מקבלים חוגר-מוחלף ישר בדח"ש, דיסקיות, זריקות וכו')
מה שכן, זה היום בו תחתמו על קבע, תחתמו בעצם על חוזה ביניכם לבין הצבא.

אם למישהו יש שאלות אשמח לענות עליהם בפורום זה, קיימת גם קהילה גדולה של עתודאים בפורום עתודאים בתפוז, אבל בואו לא נפרסם את המתחרים של "פרש"...

בהצלחה. SORRER
_____________________________________


תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה


נערך לאחרונה ע"י Sorrer בתאריך 16-01-2008 בשעה 15:53.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 21:14

הדף נוצר ב 0.04 שניות עם 11 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר