01-01-2008, 16:16
|
מיכאל מס. סא"ל (מיל.), אוצר מוזיאון יד לשריון בלטרון. מומחה לרק"ם ובעיקר טנקים
|
|
חבר מתאריך: 26.01.02
הודעות: 1,389
|
|
עבירות? נו טוף
לגבי השרמן, יש לציין שהעובדה שהוא "סחב" טוב נובעת (כמו בטירן) מהיות תיבת ההילוכים מכנית ולא הידראולית. בתיבה מכנית, אפ המנוע מספיק חזק כדי להתגבר על המכשול, הרי שהשילוב המכני (אין החלקה) יגרום לתנועה עד לחוסר היכולת להתגבר. בממסרות הידראוליות כמו ה-CD650 של אליסון ע"ג כל המגחים והשוטקלים על נגזרותיהם, קיים מצב שבו ממיר המומנט יחליק כתוצאה מחוסר היכולת להתגבר.
מזקו"ם הצנטוריון, שרמן ומרכבות 1 ו-2 הינו מושתת על עגלות מרכוב זוגיות בהן יש זרוע קידמית וזרוע אחורית. בעצם בכל מיתלה כזה יש זוג גלגלים נדחף וזוג נגרר. במרכבה 3 ו-4 (כמו במגחים, רוכבים, רומחים ונגמשי M113ׂ , הזרועות הינן נגררות (TRAILING ARMS)ת, דבר המקל על התקדמות הטנק בתנועה לפנים. הסיבה אינה לוגיסטית, יוסיפון, אך שאר ההסברים שלך נכונים. נציין רק שריסון הזעזועים בסימני 3+4 הינו טוב לאין ערוך מקודמיהם.
זחלי צנטוריון האש-פאפי, אמנם היו בשימוש באירופה אך הוכנסו לשימוש בצה"ל בעיקר על הנקפדון, כדי לא להרוס את תשתית הכבישים בדרום לבנון בתקופה שלפני שנת 2000. באירופה נעשה בהם שימוש בגלל אותה סיבה.
|