23-12-2017, 01:17
|
|
|
חבר מתאריך: 18.05.07
הודעות: 1,200
|
|
המשמעות ביכולת התנועה של הטנק, על התוצר הסופי של ביצועיו בקרב, כיום היא משנית.
אין בעיה להקריב כושר תמרון ותנועה בשטח כזה או אחר, בכללם מהירות הכלי ותאוצתו,
באם תמורתם מקבלים שיפורים ברורים בכושר הפגיעה של התותח, בסטטיסיטיקת פגיעה
בירי ראשון, בכושר איתור המטרה לפני שהיריב מאתר אותך, בכושר מיגון ושרידות,
והיריעה ארוכה...
כיום נושא האלקטרוניקה שמשרתת את הטנק והיתרונות שהיא מקנה לו, דומים מאד למה
שקורה בחיל האוויר. אותו עקרון של see first shoot first kill first מנגן בטנקאות כמו במטוסים.
מהפכה בהחלט.
כיום בהשוואה לטנק האברמס שהוא טנק מצוין בפני עצמו, אני הייתי מעדיף להיות בתחרות הזו
בטנק מרכבה סימן 4 בגרסתו המתקדמת ביותר ללא צל של היסוס.
המרכבה 4 בזכות הגנה אקטיבית נמצא במדרגה שלמה מעל האברמס האמריקאי, שתחת
התקפות נ"ט נתון לרחמי שמיים.
המרכבה סימן 4 על שלל מערכות הירי של התותח הראשי, גם נמצא ברמה קצת יותר גבוהה
מזו של האברמס (על סמך הידוע לי נכון להיום).
אלגורתמי העיקוב האוטומטי אחרי מטרות לרבות מטרות שאינן על הקרקע כגון מטוסים,
מסוקים ומל"טים, במרכבה 4 הם state of the art ומתקדמים יותר ממה שיש לאברמס.
סוגי החימוש היחודיים שפותחו בתעשייה הצבאית בישראל וחלקם כבר פורסם באופן חופשי,
אלו אשר משרתים את טנק המרכבה, נותנים לו גמישות ייחודית ברמה עולמית ממש,
בכך שהפגז יכול גם לשרת כנגד מטרת שריון קשיחה, גם כנגד ח"יר, גם כנגד מבנים,
גם כנגד כלי טיס, ועוד...
את זה לאמריקאים אין. למעשה לאף מדינה אין.
זה אומר של- 50 פגזים סדר גודל שבבטן הטנק, למרכבה יש יכולת להפנות כנגד כל סוגי המטרות.
הגמישות המבצעית כאן היא בלתי ניתנת לתפיסה למי שאינו בקיא דיו בתחום.
טנקים אחרים בעולם נאלצים לחלק את הבטן המוגבלת למדי ל- 3 סוגי פגזי שונים, וכך מכל סוג
הכמות שהטנק סוחב מאד מצומצמת.
בשכלול כל התכנות שתוארו (ועוד שלא פורטו) בכללם,
הגנה אקטיבית יחודית (מעיל רוח),
מערכת בקרת אש אולי הטובה ביותר, או לפחות בין הטובות ביותר (רוצה להיות זהיר),
בזכות תחמושת חכמה ויחודית,
ובזכות שריון אחד הטובים ביותר בעולם ובתחום הזה ישנו סווג כבד (לכן לא ניתן לדבר),
נוצר מצב שדיון ביתרון בסעיף כושר מהירות או מאוץ או עבירות שיש לאברמס (ככל שישנו)
מתאיין מרלוונטיות, או ממשמעות מהותית, לעומת מה שהמרכבה 4 מביא לזירה.
אין עוד הרבה מפתחי טנקים עם נסיון קרבי רלוונטי מהעשורים האחרונים כמו שיש לתעשייה
הבטחונית הישראלית.
מדהים אותי כל פעם מחדש, איך בכל כך מעט משאבים, ובסדרות יצור קטנות בסדר גודל ממה
שהאמריקאים מייצרים, עדיין המרכבה 4 מציג לא רק תחרות טובה, אלא מוצר שהוא סה"כ טוב
יותר, ובשני שלי המחיר סדר גודל. משמע זול ב- 33% מטנק אברמס.
זה אינו דבר של מה בכך.
האמריקאים לא מעט מסתכלים מהצד ובחלק מהתכונות של הטנק, מבי להודות בכך בריש גלי
כמובן, מקנאים במוצר הישראלי. ואני יודע, כי נפגשנו במדבר אצלנו לסדרות ניסוי והם הורידו
לסת לא פעם ולא פעמים כשנחשפו ליכולות שלהם אין בתחומי ההי-טק של הכלי.
וזה מה שקובע, לא הספק המנוע.
|