26-12-2007, 08:10
|
|
|
חבר מתאריך: 28.10.04
הודעות: 9,419
|
|
הבדל תהומי
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי HummerH1 שמתחילה ב "תקדים להכשרת אלימות במשפחה: מוסלמית מוכה רשאית להחזיר לבעלה"
ציטוט:
במקור נכתב על ידי HummerH1
הקוראן התיר לגבר בלבד להכות את אשתו ולמנוע ממנה קיום יחסי מין כדי לחנכה, כמאמר הכתוב: "אשר לנשים אשר תחששו פן תמרודנה, הטיפו להן מוסר ופירשו מהן במשכב, והכו אותן".
|
ציטוט:
http://www.daat.ac.il/daat/kitveyet...ot/tahlit-2.htm
מצוות עונה (יחסי מין) היא אחת משלושת החיובים שהטילה התורה על הבעל כלפי אשתו (שמות כ"א, י): "שארה כסותה ועונתה לא יגרע". וכן כתב הרמב"ם (אישות י"ב, א-ב):כשנושא אדם אשה בין בתולה בין בעולה בין גדולה בין קטנה אחת בת ישראל ואחת הגיורת או המשוחררת, יתחייב לה בעשרה דברים... ושלושה מהן מן התורה ואלו הן: שארה כסותה ועונתה.
הרמב"ם כפל את דבריו בפרק י"ב הלכות ו,ז:התנה הבעל שלא יתחייב באחד מן הדברים שהוא חייב בהן, או שהתנת האשה שלא יזכה הבעל באחד מן הדברים שהוא זוכה בהן - התנאי קיים, חוץ משלושה דברים שאין התנאי מועיל בהן וכל המתנה עליהן תנאו בטל, ואלו הן: עונתה, ועיקר כתובתה, וירושתה.
כיצד? התנה עם האשה שאין לה עליו עונה - תנאו בטל וחייב בעונתה, שהרי התנה על מה שכתוב בתורה ואינו תנאי ממון.
|
הִשָּׁמֶר לְךָ, פֶּן-תִּנָּקֵשׁ אַחֲרֵיהֶם, אַחֲרֵי, הִשָּׁמְדָם מִפָּנֶיךָ; וּפֶן-תִּדְרֹשׁ לֵאלֹהֵיהֶם לֵאמֹר, אֵיכָה יַעַבְדוּ הַגּוֹיִם הָאֵלֶּה אֶת-אֱלֹהֵיהֶם, וְאֶעֱשֶׂה-כֵּן, גַּם-אָנִי. לא לֹא-תַעֲשֶׂה כֵן, לַה' אֱ-לֹהֶיךָ: כִּי כָל-תּוֹעֲבַת ה' אֲשֶׁר שָׂנֵא, עָשׂוּ לֵאלֹהֵיהֶם--כִּי גַם אֶת-בְּנֵיהֶם וְאֶת-בְּנֹתֵיהֶם, יִשְׂרְפוּ בָאֵשׁ לֵאלֹהֵיהֶם (דברים יב ל-לא)
http://www.fresh.co.il/vBulletin/sh...ad.php?t=379137
_____________________________________
יֵבֹשׁוּ וְיִסֹּגוּ אָחוֹר כֹּל שֹׂנְאֵי צִיּוֹן (תהילים קכט, ח)
נערך לאחרונה ע"י מדינאי בתאריך 26-12-2007 בשעה 08:14.
|