לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה ברוכים הבאים לפורום "סקופים וחדשות". להזכירכם, יש לתת כותרות ענייניות לאשכולות אותם אתם פותחים. אני רואה בפורום מעין "היד פארק" שבו יש מקום לכל הדעות. לדבר אחד לא אסכים - לחריגה מחוקי הפורום. חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חדשות ואקטואליה > סקופים וחדשות
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #1  
ישן 25-12-2007, 07:15
  מדינאי מדינאי אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 28.10.04
הודעות: 9,419
נעצרו 15 חשודים, בהם רופאים בכירים, בחשד להונאת הביטוח הלאומי

http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3486387,00.html
המשטרה עצרה 15 חשודים, בהם רופאים בכירים, בחשד להונאת הביטוח הלאומי וחברות הביטוח על-ידי בימוי תאונות דרכים. לפי החשד, שני תושבי המרכז סייעו לקרוביהם לזייף אישורים על תאונות שכלל לא אירעו והרופאים שימשו "חותמת גומי". בין העצורים: סגן פסיכיאטר מחוזי ואורטופד

http://www.nfc.co.il/Archive/001-D-...ml?tag=08-11-07
פרשת הונאה גדולה בביטוח נחשפת הבוקר (יום ג', 25.12.07) על-ידי המשטרה. את הפרשה חשפו חוקרי היחידה לאכיפת פשיעה כלכלית בשיתוף פעולה עם ביטוח לאומי וחברת הביטוח "אבנר". הפרשה עוסקת בביום תאונות דרכים או בהעצמתן על-מנת להונות את הביטוח הלאומי וחברות הביטוח בגין נזקי גוף וביטוחי חיים.

סכומי ההונאה נאמדים במיליוני שקלים. במבצע "חלוק לבן" נעצרו 15 חשודים - מחציתם רופאים ופסיכיאטרים בכירים. בהמשך צפויים מעצרים נוספים. בין העצורים הבוקר: סגן פסיכיאטר מחוזי, אורתופד, מפענח צילומי רנטגן, מומחה בכירורגיה אורטופדית ובכירים נוספים.

לא הכירו את הקליינט

ממצאי החקירה והראיות שנאספו לגביהם מעידים על "תעשיה משומנת" של הנפקת אישורים רפואיים פיקטיביים תמורת שוחד, כאשר במקרים מסוימים הרופאים כלל לא פגשו או הכירו את הלקוח, אך רשמו לגביו חוות דעת מפורטת בגין מצבו הרפואי או הנפשי.

חומר הראיות, שנאסף עד כה, כולל תיקי ביטוח לאומי, תיקי תביעות של חברת "אבנר", חקירות חלק מהמעורבים, וכן חומר מודיעיני המעיד על קיומו של מנגנון מאורגן. ההתארגנות פעלה, על-פי החשד, על-ידי מספר מעורבים, כשהדומיננטיים ביניהם הם תושב ראשל"צ בן 52 ותושב כפר סבא בן 41. השניים שימשו כ"מאכערים" שהדריכו באופן מקצועי את התובעים כיצד "לפברק" ולביים תאונות, דאגו להם למסמכים רפואיים פיקטיביים וליוו אותם באופן צמוד, עד לקבלת הכספים הנדרשים ואחוזי הנכות מביטוח לאומי ומחברת הביטוח. בסופו של התהליך, מחצית מהסכומים להם זכאי התובע, הופרשו ל"ראשי המנגנון" והללו דאגו להעביר את שכר הטרחה ליתר המעורבים בתהליך.

קשר משפחתי

החקירה החלה בעקבות חשד שהתעורר באגף הביקורת הפנימית בביטוח הלאומי, לגבי מספר מבוטחים שערכו ביטוח חיים והגישו תביעות לביטוח לאומי, בגין פגיעה בעבודה. אצל רובם נמצאו קשר משפחתי או היכרות מוקדמת, כאשר תמיד הופיעה גם החוליה המקשרת בדמות החשוד העיקרי תושב ראשל"צ. בדיקה לגביו העלתה כי מדובר באיש צבא קבע לשעבר, שנשפט בעת שירותו הצבאי, בגין מתן אישורים רפואיים פיקטיביים. המידע לגביו עסק בכך, שלאיש יש קשרים עם רופאים שונים אותם הוא משחד.

בדיקה מעמיקה בפרטי המעורבים, הובילה לבניית אילן קשרים נרחב, ובנוסף, בכל התביעות, חזרו על עצמם אותם דפוסי הפעולה לגבי נסיבות מקרי תאונות הדרכים, אופי הפגיעות, נוסח התביעות, ובהמשך – גם הגשת תביעות על "החמרת המצב". כצפוי, אותם הרופאים הופיעו "במקרה" במרבית התיקים.

אילן קשרים מסועף

במקביל, התעורר החשד גם בחברת אבנר, לפיו עשרות תביעות קשורות ביניהן ובעלות דפוסי פעולה דומים בכל הקשור לרקע, לנסיבות ועוד. בבדיקה מעמיקה, נמצא קשר ישיר לחשודים העיקריים. גם פה, ניתן היה להרכיב בין התובעים, אילן קשרים מסועף.

הצלבת המידע, שהצטבר במהלך הבדיקות שבוצעו בביטוח הלאומי ובחברת "אבנר", חיזקה את החשד, ועל כן הוחלט להעביר את ממצאי הבדיקה ליחידה לאכיפת פשיעה כלכלית. מבין חברות הביטוח, הייתה "אבנר" הנפגעת העיקרית, ונמצאו שם למעלה מחמישים מקרים. גם חברות ביטוח אחרות, כ"מגדל" ואחרות, נפלו קרבן להונאה.

החקירה הוטלה על צוות חקירה מיוחד בזרוע הכלכלית, בראשות רפ"ק שלומי חכמון. מהמשטרה נמסר, כי מדובר בחקירה מקצועית מורכבת ומסועפת, שהובילה לחשיפת שיטת הונאה, שפעלה בצורה משומנת ומתוחכמת.

דאגו למשפחה

שני החשודים העיקריים, כך מתברר, דאגו היטב לבני משפחותיהם. תיקי התביעות שהוגשו, הן לביטוח הלאומי והן ל"אבנר", כוללים את ילדיהם, הגיסים, הגיסות, האחים והאחיות שלהם, כמו גם מכרים וחברים. הכל היו מעורבים בתאונות הדרכים, בצורה כזו או אחרת, כמעט באותה שיטה, עם פגיעת זהות וכדומה.

חלק מה"תאונות" היו מבוימות, או שלא אירעו כלל. באמצעות הצגת תלושי שכר מנופחים או "מפוברקים" ואישורים רפואיים, הצליחו התובעים, בהדרכה צמודה של שני החשודים העיקריים, לגרוף לכיסם כספים רבים, בשווי מיליוני שקלים, מהקופה הציבורית ומחברות הביטוח השונות.

סיכון חיי אדם

במשטרת ישראל אומרים כי מעבר לפגיעה בקופה הציבורית, המעורבים גרמו לסיכון חיי אדם למשתמשים בדרך, בכך שהדריכו את התובעים לבצע בצמתים בלימות פתע, כדי שמעורב צד ג' יתנגש ברכבם מאחור. בחלק מתאונות הדרכים, הנהג הפוגע היה נהג תמים, שנקלע לצומת, ובמקרים אחרים הייתה לנהג הפוגע היכרות מוקדמת עם ה"קרבן", והתאונה בוימה ותוכננה לפרטיה.

החוקרים נדהמו לגלות את הקלות הבלתי נסבלת, בה רופאים בכירים הפכו, על-פי החשד, להיות "חותמת גומי" וכלי שרת בידי שני החשודים העיקריים, תוך שהם מספקים אישורים רפואיים, ימי מחלה, חוות דעת ושאר מסמכים נלווים תמורת שוחד.

המשטרה תבקש הארכת מעצר

הבוקר, במהלך מבצע מעצרים מורכב ומתוכנן לפרטיו, התדפקו בלשי וחוקרי היחידה הכלכלית, על בתי 15 חשודים, תושבי מרכז הארץ, והללו נעצרו לחקירה.

לקראת הצהריים, יובאו החשודים לבית משפט השלום ברמלה, והמשטרה תבקש להאריך את מעצרם. הם חשודים במרמה והפרת אמונים, בקבלת שוחד, בזיוף ובקבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות.

"סממן מטריד ומדאיג"

ראש היחידה לאכיפת פשיעה כלכלית, תת-ניצב דודו מנצור, אמר כי מעל לשיתוף הפעולה ההדוק שבין הגופים שהביאו לחשיפת הפרשה, יש פה שילוב מנצח, כלשונוף של מודיעין וחקירות, תוך שימוש בכלים מודיעיניים טכנולוגיים וחקירה ממוקדת ומקצועית. "שילוב אנשי ממסד בפעילות שיטתית של מרמה הונאה, כפי שנחשפה בפרשת חלוק לבן", ציין תנ"צ מנצור, "מהווה סממן מדאיג ומטריד, שכן מדובר בחשדות חמורים המיוחסים לרופאים בכירים. אנו בשלב הראשוני של החקירה הגלויה, כאשר חלק גדול מהראיות טרם נחשף ובימים הבאים, צפויים להיחשף פרטים נוספים, כולל חקירת עשרות מעורבים נוספים".
_____________________________________

יֵבֹשׁוּ וְיִסֹּגוּ אָחוֹר כֹּל שֹׂנְאֵי צִיּוֹן (תהילים קכט, ח)


נערך לאחרונה ע"י מדינאי בתאריך 25-12-2007 בשעה 07:32.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #2  
ישן 25-12-2007, 07:22
  מדינאי מדינאי אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 28.10.04
הודעות: 9,419
מפחיד לחשוב שאחוז כה גבוה של הצבור מעורב בשחיתות
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי מדינאי שמתחילה ב "נעצרו 15 חשודים, בהם רופאים בכירים, בחשד להונאת הביטוח הלאומי"

הרי מתוך הצבור הזה נבחרים גם הח"כ, השרים, המשטרה והשופטים. הם קרוצים בדיוק מאותו חומר של שאר הצבור.

רק זה חסר לנו אם בשלב הבא יהיה קשר גם בין אנשי משטרה, פרקליטות וחלק מהמושחתים.

ואולי כבר עכשיו יש כזה קשר, רק שאנחנו לא מודעים לזה. הרי לא את כל הפושעים תופסים, רק חלק קטן מהם. אם היו תופסים בול כל מושחת, לא היו מושחתים בגלל שלא היה משתלם.

לכן, אין ברירה רק לחנך את העם מצעירותו, לשמור על טוהר המידות.

בשביל לחנך לטוהר המידות, חייבים לחנך את הילדים שיש בורא עולם המשגיח על כל המעשים של הבני אדם, ומתגמל טוב בעולם הזה או בעולם הבא את מי שנוהג טוב. מצפון הבנוי אך ורק על תחושות סופו שיתאדה.

צריכים לציין, שגם אם מתחנכים ליראת שמים, זה לא ערובה של 100 אחוז. עדיין נשארת הבחירה בידי האדם. אבל זו הדרך לפעול למעט את התופעה. בדיוק כמו שמזון בריא זה לא ערובה להיות בריא כל החיים, אבל עדיין זה עדיף על פני מזון לא בריא או עישון.
_____________________________________

יֵבֹשׁוּ וְיִסֹּגוּ אָחוֹר כֹּל שֹׂנְאֵי צִיּוֹן (תהילים קכט, ח)


נערך לאחרונה ע"י מדינאי בתאריך 25-12-2007 בשעה 07:35.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 08:51

הדף נוצר ב 0.03 שניות עם 11 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר