11-04-2005, 21:13
|
|
|
|
חבר מתאריך: 01.07.02
הודעות: 6,709
|
|
נפלאות RAW
רק רציתי להמחיש למה הצילום ב-RAW לעיתים יכול להציל תמונה הרוסה כמעט לחלוטין. כולכם מכירים מצב בו אתם מצלמים בשמש חזקה וישירה והמצלמה מצלמת בתת-חשיפה, כדי לשמור על החלקים הבהירים בתמונה. הנה התמונה המקורית (צולמה ב-RAW והומרה בתוכנת C1 Pro בהגדרות default, כלומר פחות או יותר כפי שהמצלמה הייתה ממירה את התמונה) :
[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://www.fresh.co.il/scripts/exif.php?file=2005/04/11/30906360.jpg]
קל להבין למה המצלמה הגיעה להחלטה לצלם את התמונה בתת-חשיפה - כדי לשמור על הפרטים בשיערות של המצולמים. כדי להבהיר את הסצנה ולקבל תמונה פחות או יותר מתקבלת על הדעת, הייתי צריך להשתמש ב-curves ו-levels ב-PS - מה שאמנם שיפר את התמונה, אבל שרף לחלוטין את האיזורים היותר בהירים. כלומר, אם הייתי מצלם ב-JPEG ומתקן חשיפה לפי פני המצולמים - הייתי מקבל את התמונה הבאה :
אז אין פתרון ? דווקא יש, ואפילו פשוט - מצלמים ב-RAW ומפתחים את התמונה פעמיים, פעם אחת עבור האיזורים הבהירים (שלא ייצאו שרופים) ופעם אחת עבור האיזורים הכהים ( אפשר לשרוף את החלקים הבהירים, העיקר שהחלקים הכהים ייצאו כמו שצריך). לאחר מכן, משלבים את שתי התמונות ביחד ב-PS ובעזרת Layer Mask "מחברים" את האיזורים הבהירים והכהים. לאחר עריכה נוספת (טיפה levels ותיקוני צבעים) מקבלים את התמונה הבאה :
אמנם התמונה הסופית היא לא להיט, אך היא בהחלט עדיפה על פני שתי האלטרנטיבות הקודמות וובעזרת עריכה טובה קצת יותר (אני לא מתיימר להיות הגורו של ה-PS וישנם אנשים שיבצעו את המשימה בצורה הרבה יותר טובה) ניתן להגיע לתוצאה עוד יותר טובה.
|