19-12-2007, 09:10
|
צחי בן עמי לתחום התעופה הצבאית, חיל האויר ותולדותיו
|
|
חבר מתאריך: 17.10.04
הודעות: 8,704
|
|
מנועים תעופתיים
עשויים מסגסוגות אלומיניום (איני חושב ששימוש בטיטניום היה מקובל אז), כאשר קטעים מועדים עשויים ממתכות קשות יותר. הדבר נובע מכך שהמשקל הוא מרכיב קריטי.
בכל אופן, ניתן לראות עפ"י החלודה שלא מדובר באלומיניום (לאלומיניום יש נטייה להתחמצן ולאבד מהברק, אבל לא להחליד לגווני אדום).
ואולי דווקא את החלקים האלה (ציר מנוע, טלטלים) כן עשו ממתכות כבדות, וחסכו המשקל המעטפת?
חסרים נתונים, ועד שלא נמצא מנוען - לא נדע. אני נוטה להאמין שלא מדובר במנוע של מטוס, כי אין בסביבה חלקי מטוס\מנוע נוספים. לעומת זאת - הסמיכות לתחנת הרכבת מאפשרת תסריט של מטען שניזוק והושלך...
אין לי מידע לגבי פעולת טנקי שרמן בגזרת אבו-טור בירושלים. מצד שני - אני לא חושב שטיפולי מנוע בדרג שכזה, בוצעו בשטח.
הנה צילום של מנוע R975 תעופתי (אותו סוג מנוע, בגרסא אחרת - הניע את טנקי השרמן)
_____________________________________
ילדים: קל לייצר - קשה לתחזק
|