14-12-2007, 20:38
|
|
|
חבר מתאריך: 27.10.04
הודעות: 339
|
|
לעניות דעתי, זה סיפור לא מדויק במיוחד
סחרור יכול לנבוע מסיבות שונות. כעיקרון - כתוצאה מהזדקרות של כנף אחת לפני השניה.
כשהמנוע נכבה - המטוס למשל עשוי להזדקר...
האם מישהו ראה את המיג מאבד מנוע ומסתחרר? כמדומני שלא.
מיג 21 הוא מטוס דלתה מתוגבר בהגה גובה. מטוס כזה קשה מאד לסחרר אפילו אם תשב עם רגל בפנים המון זמן. כדי שיסתחרר הוא צריך לאבד יציבות רוחבית במידה גדולה ולסבסב בצורה חריפה עד שהטייס יאבד הכרה (לפחות חלקית) בגלל הג'י הצידי הרב. לדעתי הטייס הסורי היה בעל מקצוע סטנדרטי שהקטין מהירות בעקבות המב"ט. קשה להאמין שהוא לא היה מודע למגבלת זמן טיסה הפוכה. הוא הקטין מהירות עד שהזדקר. המטוס לא הסתחרר וקרוב לוודאי שמנועו לא כבה; די נדיר במנוע המיג 21. הוא שקע אנכית במהירות קטנה (זו התופעה במטוסים כאלה) ובגלל הגובה הנמוך לא הצליח להיחלץ.
אגב, אם הוא עקב אחרי המב"ט שהנמיך בג'י שלילי ועשה אחריו "רדיפה בשורה", כולל הג'י השלילי, הוא היה צריך להתהפך על גבו. אם הוא הסתחרר בג'י שלילי, מייצב הכיוון הגדול שלו פגש אוויר שבא מהצד (עקב הסבסוב) וזה היה הופך אותו חזרה למצב ישר משום שציר הגלגול של המטוס נמצא מעל המייצב, ובסיכוי גדול - גם מוציא אותו מהסחרור.
זו דעתי המנומקת והלא מוכחת עד שהטייס הסורי יתייצב ויתוודה.
|