לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה ●●● ברוכים הבאים אל פורום צבא וביטחון ●●● לפני הכתיבה בפורום חובה לקרוא את דבר המנהל ●●● עקבו אחרינו! ●●● חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חיילים, צבא וביטחון > צבא ובטחון
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #8  
ישן 13-12-2007, 23:08
צלמית המשתמש של NehemiaG
  NehemiaG NehemiaG אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 17.03.07
הודעות: 11,647
בתגובה להודעה מספר 7 שנכתבה על ידי Guy.P.A שמתחילה ב "אבל זה עדיין לא סותר את עניין..."

ציטוט:
במקור נכתב על ידי Guy.P.A
אבל זה עדיין לא סותר את עניין החיפוי של משקף הטייס..

אם אני זוכר נכון, מישהו אמר לי פעם כטיעון לאמרה ש"טייסים בימינו לא צריכים לראות 6\6 ", היא שבקסדות הטייס החדשות יש מנגנון שמחליף משקפיים, ואפשר להתאימו אישית לכל טייס.

הנקודה שאני התכוונתי אליה, היא שבקסדות הישנות לא היו כאלו מערכות, ושהחיפוי יכול להפריע למערכות, או פשוט לא להוסיף להם, במיוחד במידה והקסדות כבר מיוצרות מחומרים טובים יותר שלא דורשים חיפוי על משקף הטייס

גם פעם היו טייסים עם משקפיים.
לצורך העניין, טייסים ממושקפים - למיטב ידיעתי - פשוט דוחפים את המשקפיים לקסדה וככה זה נגמר.

חייבים כיסוי על המשקף, ותמיד הוא קיים כשהקסדה מחוץ למטוס.. זה אל"ף בי"ת של שמירה על הקסדה.
_____________________________________
Nehemia Greshuni Photography NGPhoto.biz

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #10  
ישן 14-12-2007, 20:21
  knight1 knight1 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 27.10.04
הודעות: 339
חייבים להגן על המשקף
בתגובה להודעה מספר 7 שנכתבה על ידי Guy.P.A שמתחילה ב "אבל זה עדיין לא סותר את עניין..."

קסדות מערך הקרב בח"א עברו כמה גלגולים:



הקסדות בעידן הצרפתי באו בכמה מידות סטנדרטיות. במבנה החיפוי הקדמי הסתתרו שני משקפים: הקרוב לפני הטייס היה משקף שקוף (נגד רסיסים) ומעליו משקף-נגד-סינוור. ניתן היה להוריד כל משקף באופן רצוני, מתוך החיפוי.

הקסדות בעידן האמריקני התחילו עם משקף-נגד-סינוור אחד ובכמה מידות. עדיין היה חיפוי כדי להגן עליו משום שברוב טיסות היום היה צורך להשתמש בו ואתה לא רוצה שריטות או חלקיקי אבק על המשקף.

לאחר מכן החל עידן הקסדות היצוקות כאשר המעטפת החיצונית מגיעה בכמה מידות ואילו החלק הפנימי ניצוק על ראש הטייס; תהליך לא נעים במיוחד (חם, לוחץ, נמשך זמן רב) שבסופו החלק הפנימי מרופד בעור כבש. החיפוי נשאר כמות שהוא. בהשוואה לקסדה אמריקנית מאותה איכות היא די זולה (אם אני זוכר נכון, באזור ה-600 דולר).

קסדת-כוונת יקרה באופן מבהיל. גם היא, כמובן, יצוקה אישית. על המשקף שלה יש להגן במיוחד מאחר וההקרנה נעשית מתוך הקסדה אל החלק הפנימי של המשקף. התמונה שסיפקת היא פוטומונטז' כלשהו משום שהמביט על המשקף מבחוץ לא רואה את ההקרנה. על המשקף יש להגן ואתה מסיר את המעטה רק במטוס, כשחבשת את הקסדה.

אם אני זוכר נכון, מישהו אמר לי פעם כטיעון לאמרה ש"טייסים בימינו לא צריכים לראות 6\6 ", היא שבקסדות הטייס החדשות יש מנגנון שמחליף משקפיים, ואפשר להתאימו אישית לכל טייס.

אני לא מכיר דבר כזה. טייסי קרב מרכיבי משקפיים טסים או עם עדשות מגע, או כמו שכתב לך נחמיה - דוחפים את המשקפיים מתחת לקסדה (ע"ע אליעזר שקדי)

הנקודה שאני התכוונתי אליה, היא שבקסדות הישנות לא היו כאלו מערכות, ושהחיפוי יכול להפריע למערכות, או פשוט לא להוסיף להם, במיוחד במידה והקסדות כבר מיוצרות מחומרים טובים יותר שלא דורשים חיפוי על משקף הטייס

אז כמו שאתה מבין זה לא מדויק. פעם גם לא היו תיקים נפרדים לקסדה. היום גם זה יש. על הקסדה והמשקף יש לשמור היטב.


תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #13  
ישן 15-12-2007, 12:26
  knight1 knight1 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 27.10.04
הודעות: 339
לא מכיר מקרה אחד
בתגובה להודעה מספר 11 שנכתבה על ידי amirsgv שמתחילה ב "אין בעיה לטוס עם עדשות מגע ?..."

אין בעיה לטוס עם עדשות מגע ? נפילה, גירוי, משהו כזה ?

לא מכיר מקרה אחד בח"א או בחא"א (שהובא לידיעתי) על טיסה שהופסקה עקב בעייה בעדשות מגע. יורם איתן ז"ל טס עם עדשות מגע וזה לא הפריע לו לכופף "כפירים". במערך ה-"נץ" טס עם משקפיים (ונדמה לי שגם עם עדשות מגע) טייס ותיק מאד ששמו הפרטי זהה לשמך.

אם אתה כבר מעלה בעייה רפואית, אזי נדמה לי שהקאות במערך הקרב מהוות בעייה גדולה פי כמה מבעיית עדשות מגע. מפקד בית ספר לנווטים לשעבר ונווט "קורנס" ותיק (מוזכר בספרו החדש של דני שלום) מעולם לא התגבר על הבעייה הזאת והקיא כל טיסה. מי שהיה מיועד לפקד על טייסת ה-"נץ" הראשונה (גם הוא מוזכר באותו ספר) הקיא לאורך כל קורס טיס ובצורה כ"כ חריפה עד שהועלה חשש להמשך שהייתו בקורס. בסוף הוא התגבר על זה, אבל עזב את החיל לטובת "ישראיר" (ואשתו) ואחר לקח את הפיקוד. במערך ה-"בז" ישנו נווט די ותיק שהקיא לאורך הקורס וגם בתחילת שירותו בטייסת. גם לו זה עבר עם הזמן ואני בטוח שישנם עוד עשרות מקרים, אם לא יותר.

בעיות נוספות, ביחוד בטיסות ארוכות טווח ושהייה, הן...(אתה יודע מה) ולסגור רוכסן על המה-שמו בדיוק באמצע הכוונה למטרה, תועד בסרט מצחיק שנעשה פעם בחיל. כולם זוכרים את שאגת הכאב...כמו גם בעיית "ורטיגו" במטוס קרב חדמושבי, באמצע הדרך.

כמו שציין נכון "חבוב", זו הבעייה הקטנה. לאר"ל יש אפילו טבעת אחורית קטנה לשינוי הדיופטר של האר"ל והתאמתו למשקפים/עדשות שאתה מרכיב.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #18  
ישן 15-12-2007, 18:34
  analmongus analmongus אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 04.10.06
הודעות: 408
Very Interesting observation
בתגובה להודעה מספר 13 שנכתבה על ידי knight1 שמתחילה ב "לא מכיר מקרה אחד"

I was intrigued to read that throwing up is a problem after KURS TAIS....It interesting in the sense that the medical aviation reseach community has not really addressed this issue (at least no in the scientific lit. In any case - do you feel that it is a "major" problem? how would you estimate the rate of pilots throwing up after the KURS? could be something to look at





With respect to the helmets - the stresses imposed on fighter pilots necks during mid-high G manuevers is a cause of concern. It seems to be more severe in F-16 pilots, due to the problematic positioning of the chair. Coupling into that the fact that the helmet design with all the gadgets attached create a moment with respect to the head - it seems that the incidence of neck strain (a minor problem) and more serious injuries is on the rise. Strength training of the neck using specific exercises has benn advocated by a group of researchers that have looked into this problem in the swedish air force (the swedish are the MASTERS of ergonomic research - I guess that's what happens when you don't have actual enemies to fight... - - I am pretty certain that no systematic intervention with respect to this problem is currently adopted by the Israeli Air Force

A quick search of PUBMED using the keywords: neck, pilots, strength - will reveal some of the research been done in this area.






נערך לאחרונה ע"י analmongus בתאריך 15-12-2007 בשעה 18:37.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #28  
ישן 14-12-2007, 19:15
  משתמש זכר Soloavia Soloavia אינו מחובר  
צחי בן עמי לתחום התעופה הצבאית, חיל האויר ותולדותיו
 
חבר מתאריך: 17.10.04
הודעות: 8,704
יש קסדות שונות
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי בר כוכבא שמתחילה ב "מדוע שונו קסדות טייסי חיל האוויר ?"

כפי שכבר הוזכר - ישנן קסדות למטוסי קרב ולמסוקים וגם שם יש חלוקה פנימית הנובעת מאיבזור הקסדה ורמת ההגנה שהיא מעניקה לחובש אותה (למשל קסדות מסוקים מקנות הגנה כנגד קליעים ורסיסים).

במטוסי הקרב - ישנן קסדות "רגילות" וקסדות תק"ע המשלבות תצוגה עילית.

לטייסים "קבועים" יש קסדות שבסיסן הוא יציקה המותאמת לראש הטייס (ע"י יציקת חומר על ראשו ליצירת תבנית ואח"כ יציקת חומר מילוי על התבנית) בניגוד לקסדות המיושנות יותר המשמשות חניכים.

גם בירוקים יש קסדות שונות - למשל לחי"ר ולטנקיסטים...

באשר חיפויים כאלה ואחרים - הרי שהם נובעים מהגנות שונות על משקפים (משקף הוא החלק המורד אל מעל פני הטייס) או צו האופנה - בדומה לאילתורי נק"ל שונים. יש מי שמשפצר בעור ויש מי שצובע או מדביק מדבקות... למשל חלק מהשיפצורים נועד למשל למנוע החזרי אור של הקסדה...
_____________________________________
ילדים: קל לייצר - קשה לתחזק

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 06:07

הדף נוצר ב 0.05 שניות עם 11 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר