אני מקווה שהפורום פתוח לקצת הומור..אם לא..תעבירו.
__________________
אז ג'ימייל קצת איטי בימים אלה בגלל השיפוצים, אבל תחשבו איך הוא היה נראה אם הוא היה של מיקרוסופט ולא של גוגל • פיליפ לנסן בטיול מטריד אל עולם מקביל אפל יותר
היום אני רוצה לחקור את השאלה: מה אם מיקרוסופט, ולא גוגל, היתה יוצרת את ג'ימייל? מה היו ההבדלים בתיבת האימייל הזו עבור המשתמשים של היום? מה אם
ננסה להחיל על ג'ימייל כמה מחוקי העיצוב שהביאו לנו את הוטמייל, למשל?
כנקודת התחלה, הנה דף הבית הנוכחי של ג'ימייל מיד אחרי שנכנסים.
היום אני רוצה לחקור את השאלה: מה אם מיקרוסופט, ולא גוגל, היתה יוצרת את ג'ימייל? מה היו ההבדלים בתיבת האימייל הזו עבור המשתמשים של היום? מה אם
ננסה להחיל על ג'ימייל כמה מחוקי העיצוב שהביאו לנו את הוטמייל, למשל?
כנקודת התחלה, הנה דף הבית הנוכחי של ג'ימייל מיד אחרי שנכנסים.
[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://www.nrg.co.il/images/archive/gallery/853/372.jpg] ראשית צריך למתג מחדש את שם היישום למשהו ארוך יותר. בואו נקרא לו חלונות לייב ג'ימייל, ונוסיף לו בהתאם כמה מהאלמנטים החזותיים שמזוהים עם חלונות.
כמו כן, צריך להיות פחות מקום לכותרות האימיילים, כדי לפנות מרחב לחלונית קריאה ובה הסברים מפורטים שלא לצורך.
אי אפשר לראות את זה בתמונה, אבל אנחנו מוסיפים גם אמצעי אבטחה שמונע מכם להקליק על קישורים בתוך אימיילים – אלא אם תמצאו את השסתום שמסמן הודעות נכנסות כבטוחות להקלקה. במסגרת אמצעי בטחון אחר שאנחנו מוסיפים, לא תוכלו להיכנס לתיבה עם שם המשתמש בלבד, אלא תצטרכו להקליד את שם המשתמש, שטרודל, ג'ימייל, נקודה, קום. בנוסף, נשנה את כתובת העמוד מה-URL הקצר: http://gmail.microsoft.com
אם נפנה לסבב שיפוצים נוסף בתיבת הדואר הנכנס, נצטרך להסוות את תיבות הסימון שליד ההודעות באמצעות אייקון דואר שיוצב מעליהן. כמו כן, נצטרך לפרק את האימיילים משרשורי השיחה שלהם ולסדר אותם כהודעות בודדות.
מעבר לכך, הגרסה הזו של ג'ימייל צריכה לעבור מפרסומות טקסטואליות תלויות-הקשר לבאנרים גרפיים לא תלויי הקשר, שמהם נדרוש לכלול לפחות גרפיקת קליפ-ארט אחת.
בג'ימייל יש כרגע תיבת צ'אט שאני לא משתמש בה ולפיכך מוצא אותה מעצבנת, אז אני חושב שאנחנו יכולים להתבסס על כך ולהרחיב את התיבה לווידג'ט צ'אט עם פונקציונליות מלאה, שיחליף את תיבת התגיות. נשנה מעט גם את מסנן דואר הזבל כדי שיציג לנו עוד שתיים-שלוש הודעות ספאם בתיבת הדואר הנכנס.
[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://www.nrg.co.il/images/archive/gallery/853/374.jpg] אבל עדיין אין מספיק מרחב לבאנרים, אז בואו נוסיף שורה עליונה שתוקדש לפרסומות, ונזיז את השאר עוד קצת למטה. בנוסף, כדי לשחזר את רוח מיקרוסופט האמיתית, התיבה תגביל את כמות ההודעות ל-2 מגהבייט – זו הכמות שהיה אפשר לקבל בהוטמייל כאשר ג'ימייל רק נולד, באפריל 2004. עוד בהתאם לסגנון המיקרוסופטי, דף הכניסה לשירות בפועל לא יהיה תיבת הדואר הנכנס אלא מסך "ברוכים הבאים".
אתם מתבקשים לדמיין שהפרסומות מהבהבות.
[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://www.nrg.co.il/images/archive/gallery/853/375.jpg] איכשהו זה עדיין מפספס משהו מהתחושה המיקרוסופטית – העיצוב הנוכחי פשוט בהיר ומואר מדי, ולא זוהר מספיק. נכהה קצת את הצבעים ונוסיף כמה הצללות מדורגות. כמו כן, חייבים להודות שהוטמייל קצת איטי יותר מהשירות המתחרה של גוגל, אז נוסיף כמה הודעות "בטעינה...".
הבחורים מרדמונד בדרך כלל מתמקדים פחות בעיצוב נקי, אז נוסיף כמה חדשות מ-MSN ו"הצעות מיוחדות" במקומות הריקים שנשארו. וגם, כדי להגביר את ה-lock-in, בואו ניפטר מהקישור ל"יציאה". לבסוף, נדגיש קצת פחות את החיפוש – נזיז את התיבה לצד הימני למטה. ונחליף אותה בכלב.
[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://www.nrg.co.il/images/archive/gallery/853/376.jpg] מזל טוב, גמרנו את העבודה. זה היה קל. הפוטנציאל שלכם, התשוקה שלהם. מחר: "מה אם מיקרוסופט היתה מעצבת את חלונות ויסטה". הישארו עמנו! פיליפ לנסן, מפתח ווב בדימוס, גר בשטוטגרט ואוהב להתעסק בתכנות, אמנות, גוגל, שימושיות, פילוסופיה וכל מה שמרתק ברשת. טור זה התפרסם במקור בבלוגו Google Blogoscoped ברשיון CC-by-nc, ומובא כאן ברשות המחבר.
לעיון נוסף: