26-11-2007, 19:50
|
מערכות מודיעין חוזי (IMINT), מערכות חישה גילוי והתרעה - חלל, אויר, ים ויבשה. התנהלות ביטחונית, תעשייתית וחוזית בינלאומית
|
|
חבר מתאריך: 08.03.05
הודעות: 2,997
|
|
דיון בית אבות....
נושא חמוד. נוגע לצו"ב רק בשוליים אבל מעניין !
היתה לי כזאת במשך כמה שנים. גם אני אהבתי אותה....
וכמה תוספות לסיפורת:- מצבר הרנו-4 שלי היה של 6 וולט (לא 12)...!!! לחיצה על המעצורים או הפעלת "וינקר" הפעילה את הנוריות בהדרגה נראית לעין !!!! (כלומר בדומה להפעלת תאורה בחדר ע"י Dimmer). מכונאים התקינו כל מיני ממסרים חשמליים (ralays) כדי להפחית את הבעייה הזאת. כוסות רוח למת....
- למכונית היתה מערכת מטלים רכה מאד. במידה וישבו אנשים "כבדים" בספסל האחורי או שהיה מטען מאחור שגרם להרמת חרטום המכונית היה צורך לצאת החוצה ולכוון את שני הפנסים הקדמיים כלפי מטה בעזרת זרעות קטנות שנקבעו תחת הפנסים... אחרת סנוורת את הבא ממלוך... הורדת טרמפיסים חיילים בדרך בנסיעה לילית ? - החוצה לכוון את הפנסים אדוני...
- האיורור בקיץ לנוסעים היה בסיסי ביותר. מתחת לשמשה הקדמית היה פתח מכוסה רשת עבה, ויכולת לדחוף ולהעלות את כיסויו או לאטום את הפתח באופן ידיני. הרבה ברחשים גמרו את חייהם בגרוני. מטעם צרפתי מבית היוצר של אנשי רנו.
- במידה ולא הצלחת להניע את המנוע, היתה "מאנואלה" אותה הכנסת דרך חריר בפגוש הקדמי וסובבת בכוח כמה סיבובים. זה עבד די טוב (אם לא השארת אותה בהילוך כמובן....
- העמדתי את הרנו הזאת ביום שישי חם אחד בצד הכביש בירושלים ומבית הורי שמעתי מכת התנגשות חזקה. יצאתי למפרסת וראיתי זווג של מכונית Simca (הא - גם צורפתית..) ובה נהגת היסטרית ולידה תינוק, משולבים בתוך הרנו שלי. ליתר דיוק חצי הרנו שלי. כל החלק האחורי עד כיסא הנהג התקפל כאקורדיון ע"י הסימקה הזאת. הנהגת נפצעה בינוני, לילד לא קרה דבר, לקחתיה להדסה במכונית אחרת, ויותר לא שמעתי ממנה. רק את שם משפחתה אני זוכר. עברו כחדשיים עד שהגיעו כל החלקים והדלתות מחו"ל, ונעשה שיפוץ. המכונית כבר לא היתה חביבה כל כך, ונפרדנו. מה הנקודה ? - פח הרנו-4 היה בעובי נייר מחברת.... ולכן היא היתה קלת משקל, והמנוע סחב די טוב. עד 60 קמ"ש פחות או יותר במישור..
- גם אני אהבתי את הצרפתיה הזאת....
נערך לאחרונה ע"י מיקיטל בתאריך 26-11-2007 בשעה 19:53.
|