31-10-2007, 16:07
|
|
|
|
חבר מתאריך: 29.04.07
הודעות: 926
|
|
אני לא יודע מה אתה יודע לגבי מה שהקב"ה חושב על רבין
ציטוט:
במקור נכתב על ידי מדינאי
יצחק רבין ז"ל, זצ"ל נמצא עכשיו בעולם שכולו אמת. שם הוא רואה את כל העוול שנעשה בהסכמי אוסלו.
אבל היות ויש כאלו שנתלים בו להמשיך בדרך הזו, ככה יותר שערי הגן עדן נעולים בפניו, גם אחרי שעבר כבר את הגיהינום.
וככל שיש יותר כאלו שמנפנפים איתו בכדי להמשיך בדרך הזו, ככה זה יותר גרוע עבור הנשמה שלו.
לעומת זה, ככל שנבזה את הדרך הזו של בגידות ונסיגות, ככה זה ייטיב עם נשמתו הטהורה.
ראה בקישור הבא דוגמה מאוד מאלפת שהובא בתלמוד מזמן התנ"ך
http://www.daat.ac.il/encyclopedia/value.asp?id1=2976
|
אבל אני לא יודע כלום.
וכתוב במסכת ברכות :
הרואה מת ואינו מלווהו (שו"ע- ד` אמות), עובר משום לועג לרש חירף עושהו, ואם ליווהו, נאמר בו "מלווה ה` חונן דל", ר` רש"י. מכאן עוברת הגמ` לדון אם מתים יודעים את הנעשה עמם. ר` יונתן סבר תחילה שאין הם יודעים (ולכן לא הקפיד שטליתו תיגרר על קבריהם), שנאמר "כי החיים יודעים שימותו והמתים אינם יודעים מאומה", אך ר` חייא תיקן אותו, שכוונת הפסוק היא כך: החיים, דהיינו הצדיקים (שנקראו "חיים" על שם שאפי` במיתתם קרויים חיים), הרי הם "יודעים שימותו", שמים אל ליבם שימותו בסוף, ואילו המתים, דהיינו הרשעים (שנקראו מתים על שם שאפי` בחייהם קרויים מתים), אינם יודעים מאומה, כלומר אינם זוכרים שלבסוף ימותו. ואגב עניין זה שצדיקים במיתתם קרויים חיים, מביאה הגמ` פסוק העוסק בבניהו בן יהוידע "בן איש חי" ודורשת את הפסוק. לאחר מכן ממשיכה הגמ` לדון מה יודעים המתים, ומביאה מעשים בעניין (כגון החסיד שלן בבית הקברות, ושמואל שהלך אחר אביו לבית הקברות וכו`). היוצא הוא שבצער גופם כגון רימה האוכלתם, ודאי יודעים, ואילו את הנעשה בעולם, אין הם יודעים אלא אם בא אדם אחר ואומר להם, או שיודעים על אנשים העתידים למות כי מלאך ושמו דומה מבשר להם זאת. ואף ר` יונתן שתחילה סבר שאינם יודעים כלום (ומשמע אפי` ע"י אחר המספר להם), חזר בו, שהרי מצאנו שהקב"ה אמר למשה שכשיבוא לקבר יאמר לאבות שהקב"ה קיים לבניהם את שבועת הארץ (ואם אינם יודעים ואינם מבינים, אין עניין באמירה זו. ומקשה הגמ`, ואם הם כן יודעים, למה דווקא משה צריך לומר להם זאת? מתרצת הגמ`- "לאחזוקי טיבותא למשה"). אומר ר` יצחק- המספר אחרי המת, כאילו מספר אחרי האבן. יש מפרשים שכוונתו שאין המתים יודעים מה אומרים עליהם, ויש מפרשים שהכוונה היא שלא איכפת להם. ומכל מקום המרנן (אומר דברים רעים בלשון סגי נאור) אחר מיטתו של צדיק, הקב"ה נפרע ממנו, כי הקב"ה מקפיד על כבודו (ולכן אדם שדיבר על שמואל אחר מיטתו, נפל עליו קנה מהגג וריצץ מוחו. וכן נאמר שהמרנן אחר מיטת הצדיק נופל בגיהינום).
אנחנו לא יודעים מה יחס ה' למתים, גם אם אנו חושבים עליו רעה. ואפילו אני נפלתי בזה כמה פעמים.
אין לי צדיקומטר, ואני לא יודע את חשבונות ה'.
_____________________________________
חתימתכם הוסרה כיוון שלא עמדה בחוקי האתר. לפרטים נוספים לחצו כאן. תוכלו לקבל עזרה להתאמת החתימה לחוקים בפורום חתימות וצלמיות.
|